Spring naar bijdragen

Gratis Kaarten


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 4 weeks later...

En ja, gratis kaarten, dat lijkt me wel wat... :blush: Al een paar keer in Zwitserland gecached maar die topo kost me 400 euro compleet... ;) Daar

kunnen we weer een week van weg....

 

Gevonden:

http://www.kowoma.de/gps/freieKarten/osmko...izeitkarte.html

 

Nou is de beschrijving hiervan in het Duits, dat is niet mijn sterkste kant. Ik heb die kaart gedownload, staat in mijn Garminmap maar vervolgens kom ik niet verder. Ik zou iets moeten installeren, maar is me niet duidelijk hoe of wat.

We vertrekken over twee uurtjes, is er nog iemand ie me dit duidelijk kan maken, anders doen we het dit keer maar weer gewoon zonder kaarten.... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, gratis kaarten, dat lijkt me wel wat... :blush: Al een paar keer in Zwitserland gecached maar die topo kost me 400 euro compleet... ;) Daar

kunnen we weer een week van weg....

 

Gevonden:

http://www.kowoma.de/gps/freieKarten/osmko...izeitkarte.html

 

Nou is de beschrijving hiervan in het Duits, dat is niet mijn sterkste kant. Ik heb die kaart gedownload, staat in mijn Garminmap maar vervolgens kom ik niet verder. Ik zou iets moeten installeren, maar is me niet duidelijk hoe of wat.

We vertrekken over twee uurtjes, is er nog iemand ie me dit duidelijk kan maken, anders doen we het dit keer maar weer gewoon zonder kaarten.... :blink:

Als ik het goed zie zijn er 2 mogelijkheden: de bovenst link downloaden, unzippen en op je geheugenkaart of in de gps zetten. De onderste moet je installeren op de pc en dan via mapsource op je gps zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, gratis kaarten, dat lijkt me wel wat... :blush: Al een paar keer in Zwitserland gecached maar die topo kost me 400 euro compleet... ;) Daar

kunnen we weer een week van weg....

 

Gevonden:

http://www.kowoma.de/gps/freieKarten/osmko...izeitkarte.html

 

Nou is de beschrijving hiervan in het Duits, dat is niet mijn sterkste kant. Ik heb die kaart gedownload, staat in mijn Garminmap maar vervolgens kom ik niet verder. Ik zou iets moeten installeren, maar is me niet duidelijk hoe of wat.

We vertrekken over twee uurtjes, is er nog iemand ie me dit duidelijk kan maken, anders doen we het dit keer maar weer gewoon zonder kaarten.... :blink:

Als ik het goed zie zijn er 2 mogelijkheden: de bovenst link downloaden, unzippen en op je geheugenkaart of in de gps zetten. De onderste moet je installeren op de pc en dan via mapsource op je gps zetten.

Klopt. De 2e optie is relatief eenvoudig. Ik heb het net even getest.

 

Ik heb het zo gedaan:

1. Je downloadt het tweede pakketje naar je pc.

2. Pak het uit in de map C:\Garmin\Schweiz

3. Klik op Start-Uitvoeren en typ dan in: command. Er verschijnt nu een schermpje met zwarte achtergrond.

4. Typ in dit schermpje in: cd\Garmin\Schweiz. Je komt nu in de map waar de bestanden staan.

5. Typ in: install en druk op de Enter-toets. Het scherm zegt nu dat de installatie begint als je weer op een toets drukt.

6. Druk op een toets. Als de installatie is afgerond druk je nog een keer op de toets. De installatie is nu klaar en Mapsource wordt opgestart.

 

Zoek nu in Mapsource de kaarten op in het menu en zet ze op je gps. Let op: de andere kaarten die nu op je gps staan worden verwijderd!

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee snapt hoe erg deze digibeet is :blink: Deze stap voor stap begeleiding is me op het lijf geschreven :blush:

Maar nu! Als ik na 'command' het 'cd\Gramin\Schweitz' intyp, blijf ik krijgen: invalid directory.

 

Hoe nu verder, wat doe ik fout of wat vergeet ik??

Ik weet niet of het daaraan ligt, maar je hebt hierboven een paar typfouten gemaakt. Het moet zijn: cd\garmin\schweiz.

 

Maar in ieder geval betekent de melding dat de map niet bestaat, en je het dus blijkbaar niet de juiste map-naam hebt gezet. Kijk anders even in de verkenner in welke map je de bestanden wél hebt uitgepakt.

 

Is dat bv. in de map Garmin\kaart-zwitserland, dan wordt het commando wat ik boven heb beschreven anders, nl: cd\garmin\kaart-zwitserland en daarna install intypen.

 

Ik moet nu weg, dus kan ik je helaas niet verder helpen. :blush: Maar misschien kunnen de anderen dat wel. ;)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee dank, ook ik moet nu weg dus het wordt hem niet meer voor deze keer. Bij thuiskomst ga ik er mee verder, hopelijk dan volgend ekeren mét kaarten ;)

Toch nog even vlug: :blush:

 

Als je met de verkenner gaat naar de map waar je de bestanden hebt neergezet, en je dubbelklikt daar op het bestandje install.bat, dan zal het waarschijnlijk ook wel lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...