Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

:D Hallo allemaal.

Ik (kees) heb een vraag en deze luid:wie weet wat de grijze rechthoekjes zijn op de kaart van N.L ???

Wat mij opvalt is dat deze over div. caches heen staan en dit lijkt mij niet te horen!!!!!!!!!!

Groetjes Keske27 (kees)

Geplaatst
Ik geloof nooit dat er zoveel stations zijn in Zoetermeer   :D

Ga maar kijken. Zoetermeer heeft de grootste stationsdichtheid van Nederland, dat komt doordat er een stadstreinlijn is. Die beschrijft een dubbele lus, met soms binnen een kilometer alweer de volgende halte.

Het zijn inderdaad geen echte stations, hoewel NS ze wel zo noemt. Een station moet eigenlijk ten minste een wissel bevatten, en in heel Zoetermeer met zijn dertien 'stations' vind je welgeteld 3 gewone en 1 engels wissel (vlak bij elkaar).

En waar vind je elders stationsnamen als Delftsewallen, Leidsewallen en Stadhuis, alles zonder aanduiding van de plaatsnaam. Het lijkt wel Monopoly ;)

Er is in Nederland maar een station 'Dorp', en dat is in Zoetermeer, dat zich trouwens een stad noemt!

++ Lex ++

Geplaatst

Lex, bedankt voor je uitleg.

Het is dus meer een uit zijn krachten gegroeide tramlijn die wonderlijk genoeg door de NS wordt geexpoiteerd. Blijft de vraag wat een Engelse wissel is.

Geplaatst
Lex, bedankt voor je uitleg.

Het is dus meer een uit zijn krachten gegroeide tramlijn die wonderlijk genoeg door de NS wordt geexpoiteerd. Blijft de vraag wat een Engelse wissel is.

Wordt hier geen Schotse wissel bedoeld? Zo'n ellendige wissel die plaatsvindt aan het eind van de wedstrijd om tijd te rekken? :D

Geplaatst
Wordt hier geen Schotse wissel bedoeld? Zo'n ellendige wissel die plaatsvindt aan het eind van de wedstrijd om tijd te rekken? :D

Nee, het is een nederlandse wissel. Hij is er wel, maar dient nergens voor ;)

Geplaatst
Nee, het is een nederlandse wissel. Hij is er wel, maar dient nergens voor :D

In dit geval heb je nog bijna gelijk ook. In het normale treinverkeer worden hier namelijk slechts twee (gewone) wissels gebruikt. Het derde wissel leidt naar een zijspoor. En het engels wissel staat altijd recht, in de kromme stand leidt het de trein van het rechter spoor naar het linker spoor.

Een engels wissel is een kruising van twee sporen, waarbij ook de mogelijkheid bestaat via twee verbindingboogjes op het andere spoor te komen. Je kunt dus rechtdoorgaand het andere spoor kruisen, of afslaan naar het andere spoor, en dat komend uit alle vier de richtingen. De kruising is onder een scherpe hoek, afslaan kun je dus steeds maar in 1 richting.

++ Lex ++

Geplaatst

De bovenstaande berichten over de grijze blokjes zijn inderdaad goed. Jammer dat de vraag over de engelse wissel ook al goed is beantwoord. Ik heb boven op zolder namelijk een (uiteraard) digitale trein. Die ik wil gaan besturen vanuit mijn computer met zelf geschreven software. En dan zo dat jullie allemaal mee kunnen doen via het internet. Zover is het echter nog niet. Waar niemand op heeft gereageerd is de opmerking die keske27 ook maakte:

Wat mij opvalt is dat deze over div. caches heen staan en dit lijkt mij niet te horen!!!!!!!!!!

keske27 heeft namelijk gelijk: dat hoort niet zo. Voor dit weekend was het nog goed. Ik had zorgvuldig eerst de stations, daarna de gewone en multy caches getekend. Zij zijn namelijk in de meerderheid. Daarna kwamen de wat minder frequent optredende caches. Echter, dit weekend heeft er een innovatie op het gebied van kaarttekenen plaatsgevonden. Als gevolg daarvan konden alle nieuwe kaarten ook heel eenvoudig worden getekend. Echter, zoals het wel vaker gaat met innovaties: "Ieder voordeel hep z'n nadeel". Er zat dus een klein foutje in de aansturing, waardoor de stations bovenop kwamen te liggen. Een reparatie voor dit probleem is ondertussen onderweg naar Geoman en ik verwacht dat het probleem binnen enkele uren is opgelost.

Geplaatst
Ik heb boven op zolder namelijk een (uiteraard) digitale trein. Die ik wil gaan besturen vanuit mijn computer met zelf geschreven software. En dan zo dat jullie allemaal mee kunnen doen via het internet.

Ik kom graag meespelen met je trein als het zover is. :thumbup:

Ben erg benieuwd naar wat je gaat maken.

++ Lex ++

Geplaatst
Ik heb boven op zolder namelijk een (uiteraard) digitale trein. Die ik wil gaan besturen vanuit mijn computer met zelf geschreven software. En dan zo dat jullie allemaal mee kunnen doen via het internet.

Zit er ook een looping in? :thumbup::gossip:

Geplaatst

Hopelijk geen last van herfstblaadjes op de rails :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...