Spring naar bijdragen

Prikstok


de jakhalzen

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik tot nog toe geen prikstok nodig gehad, maar misschien dat onze 160 caches er nog te weinig voor zijn.

 

Gezien onze aquarium hobby, hebben we er wel 1 bij ons. een oude planten steker voor in het aquarium, aan 1 kant prikstok, aan de andere kant kan met klitte band een spiegel worden bevestigd, zodat je hem ook meteen voor laaghangende doelen kunt gebruiken.

 

De kant van de spiegel overigens wel vaak gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nu een soort wandelstok van Leki, die me prima bevalt. Je kunt hem inschuiven en zo aan je rugzak vastmaken. Echt ideaal, heb hem trouwens gekregen als verjaardagscadeau van SolidRock, die hem al eerder gehad.

Maar eerst gebruikte ik een paraplu met een punt. Ik had de stof er tussen uit gehaald en de pinnen met tape vastgeplakt aan de 'stok'. Hij was langer en daardoor wat onhandiger dan die Leki, maar als prikstok ging het echt prima. Dit kostte me dus niks, want ik gebruik nooit een paraplu.

Misschien dat je hier wat aan hebt,

 

Lighthouse777

 

Ik gebruik vaak een tak, maar ik heb dan meestal de pech dat die afbreekt. Ook neem ik af en toe 'gewoon' een wandelstok mee, maar een oprolbare prikstok is toch wat handzamer. Vandaar ...

Maar evengoed: bedankt voor je reactie!

 

Baco in IJmuiden heeft ze regelmatig.

Ze heten dan oprolbare infuushouder. Daar moet je een stukje afzagen.

Succes

bewerkt door Zompies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze is wat ik ongeveer bedoelde

 

Glasreiniger

 

Ik heb een iets oudere versie. Die zijn geschikter, deze heeft namelijk aan de bovenzijde een soortement van prikhaakje.

Aan de zijde waar het mes is bevestigd. Het mes verwijderd en zelfklevend klitteband opgeplakt. Op een klein spiegeltje (ongebruikt in mijn vitrinekast) de andere zijde van het klitteband geplakt.

Hiermee 2 vliegen in 1 klap.

 

Ja, je moet dan nog wel bukken :nono: , maar al niet zo ver meer. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:nono::dribble: ................. en nu weer OnTopic

 

:lol1: ......het was niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen over het wel of niet mogen/moeten/kunnen gebruiken van een prikstok.

Ik ben er in elk geval al een tijd naar op zoek en blijf hopen dat er iemand is die mij kan vertellen op welke manier ik een oprolbare prikstok zou kunnen bemachtigen.

 

de jakhalzen

bewerkt door de jakhalzen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1::dribble: ................. en nu weer OnTopic

 

:fox: ......het was niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen over het wel of niet mogen/moeten/kunnen gebruiken van een prikstok.

Ik ben er in geval al een tijd naar op zoek en blijf hopen dat er iemand is die mij kan vertellen op welke manier ik een oprolbare prikstok zou kunnen bemachtigen.

 

de jakhalzen

Het streven is om een prik / voel stok niet nodig te hebben, en daar sluit ik mij zeker bij aan, maar vooral in bosgebieden kan het nog wel eens handig zijn om te voorkomen dat je met je handen of voeten, bladeren, zand en sneeuw aan de kant moet schuiven.

En ja het kan ook met takken, wandelstokken, nordicwalking stokken, ski stokken, omgebouwde paraplu's, afrasteringpaaltjes, aquarium glas reiniger stokken, bamboe stokken, tentharingen aan een tak, dag mijnbouw graafmachines, opvouwbare wandelstokken, fiberglas tentstokken, mijnen prikkers, bbq pennen, een riek, en nog meer zelfbouw dingen. :lol1:

Ik wil echter gewoon zo'n oprolbaar ding die je steeds makkelijk bij je kunt hebben in de rugtas voor die (ahum) enkele keer dat je hem nodig hebt :nono:

Vele met mij als ik het topic zo lees en ook al die voorgaande topics over dit onderwerp.

Dus als iemand nog een container met die dingen weet te staan....

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1::dribble: ................. en nu weer OnTopic

 

:fox: ......het was niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen over het wel of niet mogen/moeten/kunnen gebruiken van een prikstok. Ik vind dat iedereen vrij is om daarin zijn/haar eigen keuze te maken.

Ik ben er in geval al een tijd naar op zoek en blijf hopen dat er iemand is die mij kan vertellen op welke manier ik een oprolbare prikstok zou kunnen bemachtigen.

 

de jakhalzen

Het streven is om een prik / voel stok niet nodig te hebben, en daar sluit ik mij zeker bij aan, maar vooral in bosgebieden kan het nog wel eens handig zijn om te voorkomen dat je met je handen of voeten, bladeren, zand en sneeuw aan de kant moet schuiven.

En ja het kan ook met takken, wandelstokken, nordicwalking stokken, ski stokken, omgebouwde paraplu's, afrasteringpaaltjes, aquarium glas reiniger stokken, bamboe stokken, tentharingen aan een tak, dag mijnbouw graafmachines, opvouwbare wandelstokken, fiberglas tentstokken, mijnen prikkers, bbq pennen, een riek, en nog meer zelfbouw dingen. :lol1:

Ik wil echter gewoon zo'n oprolbaar ding die je steeds makkelijk bij je kunt hebben in de rugtas voor die (ahum) enkele keer dat je hem nodig hebt :nono:

Vele met mij als ik het topic zo lees en ook al die voorgaande topics over dit onderwerp.

Dus als iemand nog een container met die dingen weet te staan....

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij enkele van onze caches heb ik de munitiekist in een houten bekisting moeten ingraven in opdracht van de boswachter. Dus de stelling van Geopatra gaat niet helemaal op :lol1: .

 

 

DRL: dan heb je het na al die tijd die je in geocacheland verkeert nog steeds niet helemaal door,hoor. :nono:

Als je nu eens een steen, stuk hout oid op die met wat zand afgedekte dekplank legt ....... ! :dribble:

 

Groet,

 

Geopatra.

(zelfbenoemd voorzitter en enigst lid van de CacheDorado anti-prikstokclub !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij enkele van onze caches heb ik de munitiekist in een houten bekisting moeten ingraven in opdracht van de boswachter. Dus de stelling van Geopatra gaat niet helemaal op :lol1: .

 

 

DRL: dan heb je het na al die tijd die je in geocacheland verkeert nog steeds niet helemaal door,hoor. :nono:

Als je nu eens een steen, stuk hout oid op die met wat zand afgedekte dekplank legt ....... ! :dribble:

 

Groet,

 

Geopatra.

(zelfbenoemd voorzitter en enigst lid van de CacheDorado anti-prikstokclub !)

 

Er staat toch ook vetgedrukt 'in opdracht van de boswachter'!

Blijkbaar was dat de enige mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DRL: dan heb je het na al die tijd die je in geocacheland verkeert nog steeds niet helemaal door,hoor. :lol1:

Als je nu eens een steen, stuk hout oid op die met wat zand afgedekte dekplank legt ....... ! :dribble:

Vooruit nog 1 x of topic :lol1: .

 

Als er nu cachers zijn die een boomstronk, plank o.i.d. niet terugleggen? Gewoon zand erover :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we het hier over de prikstok blijven hebben en de discussie ingraven elders voeren?

 

En nog verder OFF TOPIC

@Geopatra waar wordt je lid van die club? :nono:

:dribble:

 

Ja, van die club wil ik ook wel lid worden!

 

Serieus: er zijn andere oplossingen hoor. Een van onze eerste caches lag onder populieren, hebben jullie enig idee hoeveel bladeren die laten vallen, en hoelang die dingen blijven liggen en hoeveel dikke bomen (hint) daar staan? Ongelooflijk moeilijk zoeken dus, en dat ben je gewoon kwijt met een flinke steen op de juiste plaats.

 

Ook met die boswachter, die wilde een ingegraven kist maar er staat nergens dat er geen steen of boomstronk ofzo op mag liggen. Veel fijner dan dat geprik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1: Volgens mij wordt er door de poster, en mijzelf, en nog wat anderen, gevraagd in dit draadje naar de oprolbare infuus standaard als prikstok.

Dat er alternatieven zijn weten wij ook wel :dribble: Dat er een cache op een andere manier kan worden afgedekt dan met alleen zand zodat prikken niet nodig is, ja ook dat weet ik wel, en zo zie ik het ook graag.... maar daar gaat het dus niet over.....

 

Dus nogmaals, als iemand zo'n ding weet, of zelf over heeft omdat hij/zij het toch niet gebruikt omdat het niet nodig is en er toch anders wel wat anders voor handen is dan hoor ik het graag :nono:

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Volgens mij wordt er door de poster, en mijzelf, en nog wat anderen, gevraagd in dit draadje naar de oprolbare infuus standaard als prikstok.

Dat er alternatieven zijn weten wij ook wel :lol1: Dat er een cache op een andere manier kan worden afgedekt dan met alleen zand zodat prikken niet nodig is, ja ook dat weet ik wel, en zo zie ik het ook graag.... maar daar gaat het dus niet over.....

 

Dus nogmaals, als iemand zo'n ding weet, of zelf over heeft omdat hij/zij het toch niet gebruikt omdat het niet nodig is en er toch anders wel wat anders voor handen is dan hoor ik het graag :lol:

 

grtzz

 

Ik heb er een over incl lederen etui omdat ik hem al jaren niet gebruik cq gebruiken wil omdat het onnodig is en moet zijn en omdat er altijd wel iets te vinden is en ik stevige schoen draag-meestal.

 

Neemt niet weg dat ik er zo aan gehecht ben dat dat ding ruimte inneemt in mijn kast en dat ik als voorzitter cq. enigst lid van een antiprikstokclub toch echt een voorbeeldfunctie heb en wil behouden.

Dus hij is gewoon niet te koop! :no:

 

@ Wilp : het is een priveclubje.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

Ik ben op zoek naar een oprolbare prikstok. Ik heb al een paar keer een advertentie geplaatst op Marktplaats, maar helaas zonder resultaat.

Als iemand een dergelijke prikstok voor me heeft, of weet hoe ik eraan kan komen... ik zou er heel blij mee zijn!

 

de jakhalzen

 

Geocoinshop.de levert een zoek/prik stok die oprolbaar is. Kost geloof ik wel iets van tegen de 40 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: Volgens mij wordt er door de poster, en mijzelf, en nog wat anderen, gevraagd in dit draadje naar de oprolbare infuus standaard als prikstok.

Dat er alternatieven zijn weten wij ook wel :lol1: Dat er een cache op een andere manier kan worden afgedekt dan met alleen zand zodat prikken niet nodig is, ja ook dat weet ik wel, en zo zie ik het ook graag.... maar daar gaat het dus niet over.....

 

Dus nogmaals, als iemand zo'n ding weet, of zelf over heeft omdat hij/zij het toch niet gebruikt omdat het niet nodig is en er toch anders wel wat anders voor handen is dan hoor ik het graag :lol:

 

grtzz

 

Ik heb er een over incl lederen etui omdat ik hem al jaren niet gebruik cq gebruiken wil omdat het onnodig is en moet zijn en omdat er altijd wel iets te vinden is en ik stevige schoen draag-meestal.

 

Neemt niet weg dat ik er zo aan gehecht ben dat dat ding ruimte inneemt in mijn kast en dat ik als voorzitter cq. enigst lid van een antiprikstokclub toch echt een voorbeeldfunctie heb en wil behouden.

Dus hij is gewoon niet te koop! :no:

 

@ Wilp : het is een priveclubje.

 

Geopatra.

 

Hallo,

 

Deze (grappig bedoelde ?) reacie begrijp ik niet. Ik respecteer jouw keuze om geen prikstok te gebruiken. Hopelijk laat je op jouw beurt anderen vrij om er een andere mening op na te houden.

Ik hoop echter dat iedereen met veel plezier zijn hobby blijft uit oefenen, op welke manier en met welke hulpmiddelen dan ook. :thumbup:

 

gr. de jakhalzen

bewerkt door de jakhalzen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...