TuuronTour Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Ik vind het persoonlijk ook leuker als er ter plekke echt iets te zien is in het landschap en niet alleen maar een infobord. In Zuid-Limburg heb ik eens een indrukwekkende groeve gezien, die ik nooit zou hebben gezien als ik niet even 50 meter van de route van het Pelgrimspad was afgeweken omdat hier een Earthcache te doen was. Een goede EC kan dus wel toegevoegde waarde hebben Het pinnetjes-systeem zou mogelijk beter gewerkt hebben als men meer de nadruk had gelegd op het bezoeken van EC's in verschillende landen dan op het zelf maken. Bv. pas bij Goud en Platinum resp. 1 en 2 EC's gemaakt hebben.
Team Dutch Collies Geplaatst 6 augustus 2009 Geplaatst 6 augustus 2009 Ook wij als Earthcache "ontwerpers" en lopers vinden het leuk om deze te vinden en te bekijken. In Schotland hebben wij de hoogste gelopen zie GC161P6. Een beste klim maar wel de moeite waard. Het is ook voor medecachers niet echt makkelijk om deze te "ontwerpen", maar gelukkig is daar het internet waar je zoveel vandaan kan halen. Deze caches zijn echt leuk om er bij te doen, het gaat niet altijd om het "kokertje" maar om de prachtige natuurlijke bijzonderheden. Maar niet altijd zie je al deze mooie plekjes en blijft het behelpen met bebording of een markering. Leuke bijkomstigheid is dat je dan van de EC.org een grappig aandenken krijgt als je er wat voor doet. Maar wat is nu mooier dat je ook in Nederland deze bijzondere plekjes hebt en niet alleen over de grens. Moet je dan ook de opdrachten heel moeilijk maken om ze uit te voeren???? Volgens ons is het toch de bedoeling dat wij met onze leuke hobby ook op die plaatsen komen die het waard zijn om bezocht te worden??? Maar gelukkig is het maar een hobby (lees= spelletje) om er zoveel mogelijk aan te doen en leuke puzzels op te lossen. Gelukkig is er voor iedere geocacher een cache die hij wel of niet leuk vind om te doen. Ieder het zijne toch???
1ltmoos Geplaatst 7 augustus 2009 Auteur Geplaatst 7 augustus 2009 Leuk al die replies met voors en tegens over pinnetjes en kwaliteit van caches, maar de vraag was uit nieuwsgierigheid: HOEVEEL PLATINA eartcachers zijn er ongeveer, plus minus, pak hem beet in Nederland. Ik weet van FS&G, Wilp en Ahrend maar er zullen er best nog meer zijn. Grtz Moos
Geopatra Geplaatst 7 augustus 2009 Geplaatst 7 augustus 2009 (bewerkt) Ook wij als Earthcache "ontwerpers" en lopers vinden het leuk om deze te vinden en te bekijken. In Schotland hebben wij de hoogste gelopen zie GC161P6. Een beste klim maar wel de moeite waard. Het is ook voor medecachers niet echt makkelijk om deze te "ontwerpen", maar gelukkig is daar het internet waar je zoveel vandaan kan halen. Deze caches zijn echt leuk om er bij te doen, het gaat niet altijd om het "kokertje" maar om de prachtige natuurlijke bijzonderheden. Maar niet altijd zie je al deze mooie plekjes en blijft het behelpen met bebording of een markering. Leuke bijkomstigheid is dat je dan van de EC.org een grappig aandenken krijgt als je er wat voor doet. Maar wat is nu mooier dat je ook in Nederland deze bijzondere plekjes hebt en niet alleen over de grens. Moet je dan ook de opdrachten heel moeilijk maken om ze uit te voeren???? Volgens ons is het toch de bedoeling dat wij met onze leuke hobby ook op die plaatsen komen die het waard zijn om bezocht te worden??? Maar gelukkig is het maar een hobby (lees= spelletje) om er zoveel mogelijk aan te doen en leuke puzzels op te lossen. Gelukkig is er voor iedere geocacher een cache die hij wel of niet leuk vind om te doen. Ieder het zijne toch??? Conform mijn kritiek in een ander - bijna hetzelfde - lijntje: Als ik jou was zou ik dat logo nog veel groter maken ! En wat stelt het in hemelsnaam voor: een beetje tekst van een bord kopieren, fotootje maken en huppekee. Nul komma nul inspiratie,creativiteit, originaliteit, uitwerking etc. Maar ja, je hebt een logo in je handtekening erbij. Gefeliciteerd hoor. Ik vind earthcaches niets met geocachen te maken hebben: geen doosje met logboek. Verder maak je ter plaatse een foto van het bekende bruine bord erbij en je kopieert de tekst naar de pagina. Hoera, weer een "cache" erbij. Toppie, daar kun je echt trots op zijn cq, je hebt jezelf weer overtroffen. Wat dat betreft zal ik nooit echt voldoen aan mijn eigen spreuk: voor iedere en elke cacher. Maar niet voor earth"caches". En dan ook nog pinnetjes ontvangen voor kwantiteit. Sorry, voor de medemens die ik hiermee tegen de schenen schop, maar ik kies voor ECHTE geocaches ! Geopatra. 7 augustus 2009 bewerkt door Geopatra
Team WilP Geplaatst 7 augustus 2009 Geplaatst 7 augustus 2009 Ik ben het niet geheel met je eens Geopatra, er zijn er onder de vele earthcaches toch ook nog een behoorlijk aantal waarvan je wel degelijk iets opsteekt en waarvoor je soms ook wat uitzoekwerk moet doen. Leerzaam en op soms op hele mooie plekken. Helaas moet ik toegeven dat 75% van de door ons bezochte earthcaches inderdaad niet al te veel voorstellen. Misschien dat een strengere selectie op zijn plaats zou zijn. Gelukkig denkt je alterego RedRock er ook net iets anders over met 9 gelogde Earthcaches. @ltmoos; ik weet ook niet hoeveel platina-arthcachers er in NL zijn, ik ken er 5 maar is dat zo belangrijk dan?
Geopatra Geplaatst 8 augustus 2009 Geplaatst 8 augustus 2009 Ik ben het niet geheel met je eens Geopatra, er zijn er onder de vele earthcaches toch ook nog een behoorlijk aantal waarvan je wel degelijk iets opsteekt en waarvoor je soms ook wat uitzoekwerk moet doen. Leerzaam en op soms op hele mooie plekken. Helaas moet ik toegeven dat 75% van de door ons bezochte earthcaches inderdaad niet al te veel voorstellen. Misschien dat een strengere selectie op zijn plaats zou zijn. Gelukkig denkt je alterego RedRock er ook net iets anders over met 9 gelogde Earthcaches. @ltmoos; ik weet ook niet hoeveel platina-arthcachers er in NL zijn, ik ken er 5 maar is dat zo belangrijk dan? Ik verwacht ook niet dat men het met mij eens zal zijn,hoor. Hoeft ook niet. Ik geloof direct dat er onder de earthcachelocaties een heel stel mooie, interessante etc. locaties zijn. Ik heb er zelf meerdere bezocht en in het verleden een - blijkbaar - 9-tal gelogd totdat ik op een gegeven moment besloot die dingen niet meer te doen en/of te loggen. Kortom , ik heb heus wel meer dan 9 van die cachelocaties bezocht, maar log ze niet. *Wat bijdraagt aan de inhoud van mijn reactie is dat er heel knappe cachelokaties bijzitten. *Tevens: we zijn hier met geocaching bezig, dwz. het vinden en loggen van een doosje oid. Als je deze twee nu combineert en die leuke,interessante locaties als tradi of in een multi op de markt brengt heb je een paar echte GEOcaches met een cachedoos en logboekje ! En verder zal ik niet meer ingaan op de grootte van die logo's en de enorme prestaties die je daarvoor moet leveren ! Geopatra.
Lepman Geplaatst 8 augustus 2009 Geplaatst 8 augustus 2009 En verder zal ik niet meer ingaan op de grootte van die logo's en de enorme prestaties die je daarvoor moet leveren ! Deel 1 van bovenstaande zin ben ik het mee eens. Ze vallen wel erg groot uit. Beetje zonde van de leesbaarheid van de reactie en het topic? Deel 2 is typisch... tja
Team Professor X Geplaatst 8 augustus 2009 Geplaatst 8 augustus 2009 Als je deze twee nu combineert en die leuke,interessante locaties als tradi of in een multi op de markt brengt heb je een paar echte GEOcaches met een cachedoos en logboekje ! Geopatra. In mijn voortuin hebben M&M en ikke dat al begrepen! Klik en klik + Klik en klik. En dat zijn Earthcaches ZONDER infobord Onbekend bij het grote publiek.
1ltmoos Geplaatst 8 augustus 2009 Auteur Geplaatst 8 augustus 2009 Ik heb er al spijt van dat ik een simpele vraag heb gesteld uit nieuwsgierigheid. Wat een ge O&H heen en weer over wie en wat het beste is en of een pinnetje wel of niet meetelt. Wat mijn betreft is deze draad gesloten en ga lekker verder cachen. Tjezus zeg. Moos
Bloodwoosj Geplaatst 8 augustus 2009 Geplaatst 8 augustus 2009 Leuk al die replies met voors en tegens over pinnetjes en kwaliteit van caches, maar de vraag was uit nieuwsgierigheid: HOEVEEL PLATINA eartcachers zijn er ongeveer, plus minus, pak hem beet in Nederland. Ik weet van FS&G, Wilp en Ahrend maar er zullen er best nog meer zijn. Grtz Moos Hier in de buurt is mij alleen geobswescout bekend, maar er zullen er wellicht nog wel meer zijn. Greetz Bloodwoosj
Remunj Geplaatst 8 augustus 2009 Geplaatst 8 augustus 2009 Ik heb er al spijt van dat ik een simpele vraag heb gesteld uit nieuwsgierigheid.Wat een ge O&H heen en weer over wie en wat het beste is en of een pinnetje wel of niet meetelt. Wat mijn betreft is deze draad gesloten en ga lekker verder cachen. Tjezus zeg. Moos Je hoeft er geen spijt van te hebben. Dat door andere zo gereageerd wordt ligt niet aan jou of aan je vraagstelling.
cachorganic Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Zojuist bevestiging gekregen van mijn platina earthcache master badge!
GuitarArnie Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Al met al, een gegarandeerde succes story, helaas heeft het niet iets te maken met het beginsel van geocachen “men verstopen een doosje” Huh? Ik raak 'de draad' een beetje kwijt. In discussies over kwaliteit van geocaches lees ik steeds dat de 'bedoeling' is dat we de natuur in gaan en op mooie plekjes komen. Prima natuurlijk. Maar nu gaat het om earthcaches en dan is dát argument ineens niet meer geldig en gaat het 'om het verstoppen van een doosje'. De earthcaches die ik ken brengen me vrijwel altijd op mooie plekjes in de natuur! Ergo: óf het gaat 'om het verstoppen van het doosje', maar dan niet meer piepen over voortuincaches, carpoolcaches enzovoorts , óf het gaat om het vinden van mooie plekjes in de natuur, maar dan zie ik niet in wat er tegen earthcaches is. En eehhhh.... beetje offtopic geweest denk ik. Sorry topicstarter
Fire5 Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 Ik geloof direct dat er onder de earthcachelocaties een heel stel mooie, interessante etc. locaties zijn. Ik heb er zelf meerdere bezocht en in het verleden een - blijkbaar - 9-tal gelogd totdat ik op een gegeven moment besloot die dingen niet meer te doen en/of te loggen. Kortom , ik heb heus wel meer dan 9 van die cachelocaties bezocht, maar log ze niet. Hmmm, principeel punt blijkbaar. Je zou ook juist de leuke locaties wel kunnen loggen. Blijkbaar is er iemand geweest die in ieder geval de moeite heeft genomen een dergelijke plaats onder de aandacht te brengen. Dat er geen doosje ligt neem ik voor lief. Geocaching is voor mij ook(!) de mooie plekjes zoeken en vinden die enkel lokale cachers kennen. Voor mij valt de earthcache door ook onder. Fire5
cachorganic Geplaatst 21 augustus 2009 Geplaatst 21 augustus 2009 (bewerkt) Gelukkig worden earthcaches vinden niet meer beloond met pins maar met de eeuwige roem, en die is toch veel meer waard? Ik beleef nog steeds veel plezier aan het onderzoeken van bijzondere geologische plaatsen in de wereld, met of zonder earthcache, en beleef ook veel plezier aan het maken van een earthcache, wat mij overigens twee tot drie keer zoveel tijd kost als het neerleggen van een traditional cache. 75% van mijn earthcache loggers mogen nog aanvullende informatie verstrekken omdat ze de vragen niet volledig hebben beantwoord. Dit maakt dus duidelijk dat niet alle earthcaches zomaar gelogd kunnen worden met de foto. Bij mijn erathcaches is altijd een vraag aanwezig die test of de bezoekers begrepen hebben wat ze gezien en gelezen hebben. Bij een fout of onvolledig antwoord help ik deze cachers wel naar het vinden van het juiste antwoord, want geocachen is een spel. Ik ben er van overtuigd dat mijn earthcaches moeilijker te loggen zijn dan menig andere gewone cache. 21 augustus 2009 bewerkt door cachorganic
Aanbevolen berichten