Spring naar bijdragen

Stichting Geocaching


Joseph

Aanbevolen berichten

De discussie die Zenz gestart heeft over de perikelen binnen de Stichting Geocaching is naar een andere sectie van het forum gebracht. Een sectie die niet langer voor iedereen toegankelijk is.

 

DE CENSUUR IS TERUG !

 

Ik word hier dus erg kwaad over en ben het er in het geheel NIET mee eens. IEDEREEN mag van mij lezen wat er gebeurd is. Het is een onderdeel van de geschiedenis en dat kun je niet uitwissen. We creeeren wederom dezelfde misstanden als in het verleden.

 

Ik trek bij deze ook alle voorstellen om tot een forum te komen IN en het bestaansrecht van het forum op Geocaching.NU heeft zich weer bewezen !

 

Als je echt vrij met elkander wilt discussieren ben je welkom op Forum Geocaching.NU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het Cairnteam, immer voorstander van een vrije gedachtewisseling, heeft begrip voor deze ingreep van de forumbeheerder. De discussie had elk zakelijk karakter verloren.

Eerder al hadden we geconstateerd dat de ooit zo hinderlijke censuur op het .nl-forum er al geruime tijd was verdwenen. Talloze kritische uitingen van forumgebruikers jegens de sitebeheerders, die niet werden geschrapt, tonen dat aan.

Het Cairnteam vindt het lovenswaardig dat het item over de kaping van de SG zo'n lang leven was beschoren, ondanks de af en toe wel heel vijandige, onzakelijke bijdragen van sommige deelnemers. De afgelopen dagen gingen bij sommigen alle remmen los. Het persoonlijk beschadigen van andere forumbezoekers stond voorop. Een gotspe dat deze gerechtvaardigde ingreep wordt betiteld als censuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie is nog steeds open. Iedereen kan het wachtwoord aanvragen en kiest daarmee zelf voor

deelname.

 

Het .NL team zal deze discussie niet strikt volgens de forumregels modereren. Dit geeft de discussie meer

ruimte. Bij grove overtreding van de forumregels wordt wel inggerepen.

 

Het .NL team kan niet worden aangesproken op het gedrag van de bezoekers binnen het discussieforum.

 

Bytheway namens het .NL team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gerechtvaardigde ingreep dus, het drempeltje dat is opgeworpen. Ik vind dat het forum de laatste tijd adequaat wordt beheerd. Hopelijk houden de gebruikers zich een beetje in de hand zodat de beheerders niet worden getart. De regel 'geen persoonlijke aanvallen' lijkt me gerechtvaardigd. Die werd met lovenswaardige souplesse gehanteerd. En nog steeds, de discussie blijkt nog steeds openbaar te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....sectie die niet langer voor iedereen toegankelijk is....

Deze sectie is prima toegankelijk voor een ieder die daar behoefte aan heeft.

 

Stuur een pm naar:

Bytheway of Hawkeyes of Geoman

en je krijgt de code zsm toegestuurd.

 

En zoals al door Bytheway aangegeven is het juist de bedoeling geweest om ruimte te geven aan de wat fellere discussies, die dus eigenlijk te fel zijn voor op dit forum en die we niet de kop in willen drukken omdat we vinden dat er ergens ruimte moet zijn voor dit soort discussies...

 

Hopelijk maakt dit (samen met het postje van Bytheway) de boel een beetje duidelijk...

Groeten Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een technische vraag, ik begrijp gewoon niet hoe het werkt.

 

1. Moet ik nu weer een wachtwoord gaan onthouden, of gaat dat via een cookie?

 

2. Er wordt gezegd dat iedereen die dat aanvraagt het wachtwoord krijgt toegestuurd.

Wat is dan de zin van deze exercitie? Kennelijk dat je je dan alleen willens en wetens blootstelt aan deze discussie.

 

3. Er wordt gesproken over het wachtwoord, is dit voor iedereen gelijk?

Is het de bedoeling dat mensen die zich misdragen worden uitgesloten? Krijgen de anderen dan een nieuw wachtwoord?

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een technische vraag, ik begrijp gewoon niet hoe het werkt.

 

1. Moet ik nu weer een wachtwoord gaan onthouden, of gaat dat via een cookie?

 

2. Er wordt gezegd dat iedereen die dat aanvraagt het wachtwoord krijgt toegestuurd.

Wat is dan de zin van deze exercitie?

 

3. Er wordt gesproken over het wachtwoord, is dit voor iedereen gelijk?

Is het de bedoeling dat mensen die zich misdragen worden uitgesloten?Krijgen de anderen dan een nieuw wachtwoord?

 

++ Lex ++

Het gaat hier alleen om een platformpje waar zo min mogelijk in wordt ingegrepen door moddereters (alleen als eea echt de spuigaten uit gaat lopen).

Om dit niet allemaal op de voorpagina te hebben staan hebben we besloten om dit zo op te lossen (het komt dan ook niet op de voorpagina te lezen te staan wat er allemaal gepost wordt).

Het werkt met je inlogkoekie....dus dat is geregeld....en ben je het kwijt dan krijg je het zo weer toegestuurd....

We beschouwen het gewoon als een vrij stuk forum voor de wat hetere discussies. En om die hetere vuren niet op de voorpagina te krijgen hebben we het zo opgelost...

Het is dus alleen maar achter een code gestopt om te voorkomen dat alles op de voorpagina komt te staan.

Zoals Bytheway ook al aangaf is dit dus een vrijer stukje....

Hopelijk is nu echt alles duidelijk....

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het een goede zet is, gasten die toevallig op deze site komen kunnen nu niet gelijk de hele vuile was buiten zien hangen. :ph34r:

 

Stel je voor na de NOS straks SBS 6 een item hierover willen doen, voor je het weet is de hele heisa in een reality soap te zien ;) .

Dus ik kan alleen maar respect hebben voor de maatregel, er is in de hele discussie nog geen cencuur geweest, het wordt nu alleen afgeschermt voor buitenstanders.

 

Ik hoop dat betrokkenen er ook zo tegenaan kunnen kijken, ik kreeg zonder voorwaarde de code, terwijl ik in mijn aanvraag liet door schemeren een gedrags vraag te verwachten.

 

Remco's antwoord was kort en duidelijk, die vraag komt niet . :lol:

 

 

Greetz Locutus

 

Edit 15:01u,

 

Bij het posten het bericht van Hawkeyes gekruist, die mij gedachte zojuist bevestigde.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen jammer dat, tezamen met het moddergooien, ook eventuele zakelijke bijdragen over de bestuursperikelen nu achter een wachtwoord zitten. Nou ja, je kunt niet alles hebben. Dus ik ga toch maar het wachtwoord aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik best begrijp dat je niet alle berichten over dit onderwerp op de voorpagina wilt hebben snap ik toch niet veel van deze aktie. Waarom nu een drempel opwerpen? Omdat dit deel van het forum minder gemodereerd wordt? Dat kun je ook op het "open" gedeelte afspreken, toch?

Persoonlijk vind ik overigens dat, als iets sterk in de belangstelling van de forumleden staat, dit best tot uitdrukking mag komen op de voorpagina. Ook al is het een controversieel onderwerp als dit. En we denken toch niet echt dat SBS6 geinterresseerd is.....

Maar goed, censuur is het niet als iedereen er bij mag, een beetje flauw vind ik het wel.

 

Kijk eens wat er nu, maandagmiddag 15.38, op de voorpagina staat.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle respect en hulde voor degene die deze zo simpele oplossing heeft bedacht.

 

Dit had al moeten gebeuren na de allereerste reply in het zo welbekende draadje.

Dit is een voor mij complete nieuwe manier van forum (fora) gebruik dat ik echt ontzettend toejuich.

Mits je de wet niet overtreedt krijg je de volledige vrijheid om achter een simpele password elkaar eens flink de waarheid te vertellen, tenminste, jouw waarheid. Zonder dat er mensen zijn die er aanstoot aan kunnen nemen. Dan moeten de lezers maar niet de moeite nemen om een password aan te vragen.

Precies zoals Dutch locutus al zei, je moet je de ogen uit de kop schamen als er eens een bezoeker online komt en midden in een verhitte discussie valt. Ik steek hierbij ook de hand in eigen boezem.

Mijn voorstel is dan ook dat dit niet alleen bij dit draadje het geval is maar bij elke draadje die in een leuke verhitte discussie dreigt te ontaarden.

Laten we wel wezen, een buitenstander, een toevallige passant zou het niet eens begrijpen en een oordeel is snel geveld. :lol:

Ook nieuwe forumleden hoeven niet meer direct af te haken van schrik. Toevallig in het draadje terechtkomen bestaat al helemaal niet.

Dit is in zijn geheel geen censuur. In plaats van een open deur, moet je nu gewoon even aanbellen.

Was ik maar op het idee gekomen, maar ja, dat dacht ik ook al toen ik in aanraking met warmwater kwam. De geiser was toen al uitgevonden ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Bij de afsluiting van de zeer succesvolle en drukbezochte Open Deur Dag bleken de meeste gevangenen uit de gevangenis te zijn verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...