Spring naar bijdragen

Geocaching In Wales


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hmmmm..... Wales...... Het land van de onuitsprekelijke namen! Verscheiden keer geweest, maar in het pre- cache tijdperk. Omdat ik verkeerd liep in Wales kocht ik een GPS! Leuke website en ik zie het al: ik moet er nodig weer heen. Wales is een aanrader, en als je rekent op regen dan valt het 100% mee. Yum - yum!

 

T-Bones (E)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we nu net dit jaar daar naar op vakantie gaan.

Via Google Earth al bekeken wat we daar kunnen verwachten, dat wordt weer stevig wandelen.

 

En natuurlijk niet vergeten het Mega event in augustus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wales is een heel mooi vakantieland. Vorig jaar ben ik in de plaatsen Cardiff en Brecon geweest.

De brecon beacons is een nationaal park, in het zuiden van Wales. De uitzichten zijn super. ;)

En een draagbare gps maar ook een goede kaart van ordnance survey komen hier zeker van pas.

Ik ga er zeker weer eens naar toe.

 

Het beklimmen van Snowdon kan te voet en met een stoomtrein is deze weer af te dalen.

(natuurlijk wel even informeren of deze rijdt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wales is een heel mooi vakantieland. Vorig jaar ben ik in de plaatsen Cardiff en Brecon geweest.

De brecon beacons is een nationaal park, in het zuiden van Wales. De uitzichten zijn super. ;)

En een draagbare gps maar ook een goede kaart van ordnance survey komen hier zeker van pas.

Ik ga er zeker weer eens naar toe.

 

Het beklimmen van Snowdon kan te voet en met een stoomtrein is deze weer af te dalen.

(natuurlijk wel even informeren of deze rijdt).

Als je met het treintje gaat, mis je de cache op halfway station.

Ik had de hele route uitgestippeld, maar helaas was voor mij de dag die ik had uitgestippeld uitgerekend een regendag...

In oktober volgt een nieuwe poging!

Erg mooi om te doen is Cwm Idwall, een gletsjermeer waar heel duidelijk de V-vorm in het dal te zien is. Het kenmerk van een gletsjerdal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn eind april een week in Wales geweest in de buurt van Abergavenny.

Ook twee caches gedaan en een eigen TB op reis gestuurd.

Leuk cachen wandelend door de velden en klimmend over hekken.

Vooral als de bewoners van zo'n veld, jonge stieren, wel erg nieuwsgierig worden!

 

Zeker een aanrader!

 

Deze zomer gaan we het proberen in Zuid Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klimmen over hekken wordt over het algemeen niet gewaardeerd volgens mij. Er zal vast een manier zijn om om te lopen? Of was het klimmen onderdeel van de cache??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klimmen over hekken wordt over het algemeen niet gewaardeerd volgens mij. Er zal vast een manier zijn om om te lopen? Of was het klimmen onderdeel van de cache??

 

In nederland heb je vele verschillende manieren om over of door een hek te komen zonder dat je het hek openmaakt. Sommige hekken zijn er gewoon om vee tegen te houden maar mag je gewoon over. Dat zal niet anders zijn in wales.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klimmen over hekken wordt over het algemeen niet gewaardeerd volgens mij. Er zal vast een manier zijn om om te lopen? Of was het klimmen onderdeel van de cache??

In Engeland en Wales is het anders dan in Nederland. Hier mag je een hek niet passeren, maar op het eiland is dit een normale zaak, tenzij anders aangegeven.

 

De doorgaande wandelpaden worden dan ook aangegeven met Public Footpad.

De hekjes zijn er ook op aangepast, en waar geen hekje is, is er op een of andere manier wel een trapje gemaakt, zodat je zonder schade aan het hekwerk aan de andere kant kan komen.

 

Als je een tijd in Engeland hebt gelopen dan is het eigenlijk afkicken als je weer in Nedereland loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klimmen over hekken wordt over het algemeen niet gewaardeerd volgens mij. Er zal vast een manier zijn om om te lopen? Of was het klimmen onderdeel van de cache??

In Engeland en Wales is het anders dan in Nederland. Hier mag je een hek niet passeren, maar op het eiland is dit een normale zaak, tenzij anders aangegeven.

 

De doorgaande wandelpaden worden dan ook aangegeven met Public Footpad.

De hekjes zijn er ook op aangepast, en waar geen hekje is, is er op een of andere manier wel een trapje gemaakt, zodat je zonder schade aan het hekwerk aan de andere kant kan komen.

 

Als je een tijd in Engeland hebt gelopen dan is het eigenlijk afkicken als je weer in Nedereland loopt.

 

 

Nooit van stegelkes gehoord? En de hekken met een houten trappetje? Die hebben we dit weekend nog gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache GC1FFPC zou ik niet doen, ik kon hem niet vinden en vele anderen ook niet.

Dit is ten zuiden van Brecon. (zuid-wales)

 

Verder zou ik wel de logs meenemen/uitprinten als extra hulp en natuurlijk de hint.

Er is niets aan als je na een lange wandeling het niet kan vinden en dan niet een hint te

kunnen ontcijferen en lezen.

Dit is een cache die al vaker is gevonden: GC19ADQ mooie foto's van de vinders.

In Wales zie je veel traditionals maar er zijn ook genoeg multies en mysteries.

 

Maar bovengenoemde cache's zijn te ver van de route van offasdyke.

offasdyke

 

Ik zie op youtube dat het een 15 daags avontuur is.

Pob lwc!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

wij hebben vorig jaar in wales gecached, summit or submit op de snowdon erg gaaf, dat is die waar je met het treintje halverwege kan, maar lopen is natuurlijk veel leuker... verder vonden we allt yr esgair erg mooi (black mountains) en ghost train on slate mountain (llanberis) we hebben er erg genoten.

ook langs offa's dyke path een aantal gedaan, maar dan met de fiets.. als je een mountainbike hebt: er is ook een super mountainbike parcours in llandegla forest (en 1 cache op t parcours..) :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...