Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

ik heb bijna 6000 caches gezien en griezel er soms van. Dit geldt ook voor de andere reviewers. En we krijgen steeds meer klachten van zowel natuurbeheerders als ook gemeentelijke toestemmingverleners, als privépersonen en geocachers over de mentaliteit van sommige geocachers die het echt voor ons allemaal aan het verzieken zijn.

 

Maar de flutcaches liggen in mijn ervaring zonder uitzondering in stedelijke gebieden: achtertuinen, voortuinen, winkelcentra, portieken, parkeerplaatsen... Plaatsen met veel mensen, met urinelucht, met auto's, en zonder enig fraai uitzicht. Plaatsen waar de grauwheid en ellende vanaf straalt. Waarmee ik trouwens zeker niet wil zeggen dat alle urban caches slecht zijn, verre van - maar ik kan me zo gauw geen enkele natuurcache herinneren die ik echt flut vond, en wel diverse urban caches.

 

Waarmee ik maar wil zeggen dat je hier eigenlijk twee dingen door elkaar haalt: slechte caches, en slechte cacheRs. En ik ben niet apriori overtuigd dat er een relatie tussen die twee zit: ik denk dat die tweede groep voorkomt uit de toenemende beschikbaarheid van GPS apparatuur, en niet zozeer uit de toenemende beschikbaarheid van slechte caches. Maar ok, het is een experiment waard, dus verwijder die statistieken gerust en kom maar op met die hogere kwaliteitsnormen! Ik sta er 100% achter.

 

Maar goed, we kunnen het ook zo laten natuurlijk. Waar zouden we ons druk over maken?

 

Kom op, je was nou net zo lekker op weg met je initiatief voor meer kwaliteit! Hou vol! :)

 

Mijn zoon had een Flutcache :lol1: 3x geript in de logs kreeg hij veel kritiek op hangjongeren, alcoholisten en druggsgebruikers (midden in de stad) en met mooi weer stonk het naar de urine. en nu zal die cache wel in het archief gaan. Dus de logs gaven duidelijk aan dat dit een flutcache was. lees die logjes maar eens

 

GC1CHKQ

 

Tsja, die cache (in een VUILNISBAK, in een WINKELCENTRUM, omringd door HANGJONGEREN en PISLUCHT) is een goed argument dat cachers toch echt wat zoekervaring moeten hebben voor ze zelf een cache mogen plaatsen. De legger heeft er pas 35 gevonden (en waarschijnlijk minder toen hij deze plaatste) en merendeel in de buurt van Den Helder. Aangezien de kwaliteit van caches aldaar niet al te denderend is snap ik wel dat hij denkt dat dit normaal is, maar het onderstreept wel zeer sterk wat al eerder in deze discussie genoemd is: mensen gaan denken dat het spelletje zo hoort. En dat is jammer.

 

 

Hans

 

PS. hmm, als ik op twee verschillende berichten na elkaar reageer dan worden mijn reacties aan elkaar geplakt :lol1: Ok, dat is ook apart...

bewerkt door CeilingCat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb bijna 6000 caches gezien en griezel er soms van. Dit geldt ook voor de andere reviewers. En we krijgen steeds meer klachten van zowel natuurbeheerders als ook gemeentelijke toestemmingverleners, als privépersonen en geocachers over de mentaliteit van sommige geocachers die het echt voor ons allemaal aan het verzieken zijn.

 

knip knip

 

Waarmee ik maar wil zeggen dat je hier eigenlijk twee dingen door elkaar haalt: slechte caches, en slechte cacheRs. En ik ben niet apriori overtuigd dat er een relatie tussen die twee zit: ik denk dat die tweede groep voorkomt uit de toenemende beschikbaarheid van GPS apparatuur, en niet zozeer uit de toenemende beschikbaarheid van slechte caches. Maar ok, het is een experiment waard, dus verwijder die statistieken gerust en kom maar op met die hogere kwaliteitsnormen! Ik sta er 100% achter.

 

Maar goed, we kunnen het ook zo laten natuurlijk. Waar zouden we ons druk over maken?

 

Kom op, je was nou net zo lekker op weg met je initiatief voor meer kwaliteit! Hou vol! ;-)

 

 

Hans

 

HEt probleem is eigenlijk de soort Geofidus Cachus, te herkennen aan een antenne achtige uitstulping tussen de oren, vaak een enigzins bukkende houding en vaak in zichzelf pratend......

 

Onlangds heb ik met een persoon gesproken die toestemming had gegeven voor het leggen van een cache, deze vertelde mij dat op een zonnige dag 3 mensen hun uiterste best deden om een cache te bereiken die 20 meter verder op prive terrein zou liggen. De personen hadden de verkeerde coords, de echte waren daar ook te vinden maar zonder beschrijving gaat het lastig :) Dit ter info, maar de kern van het verhaal is dat deze 3 personen zich niets maar dan ook niets aantrokken van prive/niet van jouw of wat dan ook, want het puntje moest van de kaart voor de statistieken.... Dus statistieken kunnen weg denk ik zo maar

 

Dit gedrag, en al eerder genoemd in dit draadje maken het ook dat mensen 2 keer nadenken voor dat er een kwaliteits cache wordt neergelgd... het riscico dat ie gesloopt wordt of the omgeving wordt plat getrapt maken het er niet leuker om....

 

oja

 

en nog even voor een kwaliteits logje.....

Het event in oostelijk Flevoland...

 

 

Komt deze persoon nu wel of is het slechts een vergissing... ik weet het niet meer het is wel leuk om een will attend zo te loggen.

 

 

Vandaag eens naar Belgie gegaan om de planning van vorige week aftemaken

dus voeg stond fredzuid voor mijn deur

via een tussendoor weg werd er naar belgie gereden

Erg naar mijn zin totdat ik ineens rond twee uur een belletje kreeg

planning gestopt en terug naar rotterdam gereden

 

Gelopen met Fredzuid

 

Bedankt voor de cache

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja

 

en nog even voor een kwaliteits logje.....

Het event in oostelijk Flevoland...

 

 

Komt deze persoon nu wel of is het slechts een vergissing... ik weet het niet meer het is wel leuk om een will attend zo te loggen.

 

 

 

QUOTE

Vandaag eens naar Belgie gegaan om de planning van vorige week aftemaken

dus voeg stond fredzuid voor mijn deur

via een tussendoor weg werd er naar belgie gereden

Erg naar mijn zin totdat ik ineens rond twee uur een belletje kreeg

planning gestopt en terug naar rotterdam gereden

 

Gelopen met Fredzuid

 

Bedankt voor de cache

Hij heeft dus al gelogd en het lijkt mij niet dat hij 2x naar hetzelfde event komt? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja

 

en nog even voor een kwaliteits logje.....

Het event in oostelijk Flevoland...

 

 

Komt deze persoon nu wel of is het slechts een vergissing... ik weet het niet meer het is wel leuk om een will attend zo te loggen.

 

 

 

QUOTE

Vandaag eens naar Belgie gegaan om de planning van vorige week aftemaken

dus voeg stond fredzuid voor mijn deur

via een tussendoor weg werd er naar belgie gereden

Erg naar mijn zin totdat ik ineens rond twee uur een belletje kreeg

planning gestopt en terug naar rotterdam gereden

 

Gelopen met Fredzuid

 

Bedankt voor de cache

Hij heeft dus al gelogd en het lijkt mij niet dat hij 2x naar hetzelfde event komt? :lol1:

Het is natuurlijk wel een heel mooi event..... (in wording) misschien ff sfeer proeven.... maar is er ook een Flevoland in Belgie dan

 

Okay Okay :lol1::) soorrry zal niet meer gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangds heb ik met een persoon gesproken die toestemming had gegeven voor het leggen van een cache, deze vertelde mij dat op een zonnige dag 3 mensen hun uiterste best deden om een cache te bereiken die 20 meter verder op prive terrein zou liggen. De personen hadden de verkeerde coords, de echte waren daar ook te vinden maar zonder beschrijving gaat het lastig :) Dit ter info, maar de kern van het verhaal is dat deze 3 personen zich niets maar dan ook niets aantrokken van prive/niet van jouw of wat dan ook, want het puntje moest van de kaart voor de statistieken.... Dus statistieken kunnen weg denk ik zo maar

 

Ik ken de mensen waar het om gaat niet, ik ken de in's en out's van het incident niet, ik weet niet wat zij allemaal deden....maar....denk je werkelijk dat ze zonder statistieken wél onverrichter zaken omgekeerd waren? Ze waren waarschijnlijk écht in de veronderstelling dat ze 20 meter verderop moesten zijn.

Als de statistieken je drijfveer zijn, dan ga je toch niet op plekken zoeken waar niets ligt? Dan tellen de puntjes immers wel heel erg langzaam op.

 

Om het op mijzelf te betrekken (ik voelde me niet aangesproken hoor): Normaal zal ik nooit, echt nooit, bij wildvreemden een bloempot in de voortuin optillen. Maar als ik weet dat ik in de juiste tuin zit om een voortuincache te vinden (bijv doordat het huisnummer prijsgegeven is, of het op een andere manier duidelijk is gemaakt, bijv met een geocache-sticker voor het raam), dan doe ik het (met enige schroom) wel. Als het dan per se ongewenst zou zijn dat ik in die bewuste tuin het paarse potje optil, en alleen het groene potje mag optillen, dan dient dat ook kenbaar gemaakt te worden in de beschrijving, anders loop je als cache-legger toch het risico dat het paarse bloempotje opgetild wordt. Als ik twijfel of ik bij de juiste tuin ben, dan loop ik door en mail de eigenaar en kom een volgende keer wel terug (want van mij moet dat puntje ook van de kaart, dat dan weer wel). Anderen doen dat niet...en zitten bij de buren te speuren.

Bepaald onbedoeld gedrag kan je misschien niet eens voorzien, en in jouw voorbeeld zal daar vast sprake van geweest zijn, maar als cachelegger zou je ook daar over moeten nadenken, lijkt mij. Als je niet wil dat gegraven/geprikt wordt, dan zal je duidelijk moeten zeggen dat de cache niet ingegraven is. Kijk anders niet gek op dat er mensen met een prikstok langskomen. Als je niet wil dat bij de buren geneusd wordt, maak dan duidelijk dat ze in de juiste tuin zijn. Als je niet wil dat ze verder lopen dan de oprijlaan...zeg het dan.

 

Al eerder heb ik gepleit om onverantwoord zoekgedrag (beschadigen van natuur, maar dus ook betreden van privéterreinen) te voorkomen, dat de cache niet 'onmogelijk' verstopt moet zijn, dat je evt met hints en checksums zelf moet kunnen beredeneren of je ergens goed zit. Het kan toch ook niet de lol van de cachelegger zijn om zoekers een uur in een bos te laten prikken? Daar gaat het geocachen toch niet om? Een spoilerfoto of hint kan dan wonderen doen. Niemand gaat prikken als hij weet dat de cache op 1,5 meter hoogte is verstopt. Is het zo erg om dat dan te verklappen als prikken zwaar ongewenst is?

 

Dat er hufters in Nederland rondlopen zal met het afschaffen van statistieken niet veranderen.

Dat er nog meer hufters bijkomen met het in stand houden van statistieken betwijfel ik ook.

 

Let wel: als er iets gesloopt wordt, dan is de cacher uiteraard de schuldige, en niet de cache-legger.

Maar ik vind het wel een taak van de cache-legger om rekening te houden met mogelijk onverantwoord gedrag van hufters en/of onwetenden. Die hufters zijn er nou eenmaal - op de weg, op het werk, bij de sportclub, bij het cachen -, dat verander je echt niet. Maar pas de regels dan zo aan dat ze min mogelijk kwaad kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eens naar Belgie gegaan om de planning van vorige week aftemaken

dus voeg stond fredzuid voor mijn deur

via een tussendoor weg werd er naar belgie gereden

Erg naar mijn zin totdat ik ineens rond twee uur een belletje kreeg

planning gestopt en terug naar rotterdam gereden

 

Gelopen met Fredzuid

 

Bedankt voor de cache

 

Ja dit is een geval van snel loggen :) of ik deze persoon nog op het event wil hebben is op deze manier is de 2e vraag!

 

Masterchef, die niet weet wat hij hier mee moet doen :lol1:

bewerkt door masterchef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eens naar Belgie gegaan om de planning van vorige week aftemaken

dus voeg stond fredzuid voor mijn deur

via een tussendoor weg werd er naar belgie gereden

Erg naar mijn zin totdat ik ineens rond twee uur een belletje kreeg

planning gestopt en terug naar rotterdam gereden

 

Gelopen met Fredzuid

 

Bedankt voor de cache

 

Ja dit is een geval van snel loggen :lol1: of ik deze persoon nog op het event wil hebben is op deze manier is de 2e vraag!

 

Masterchef, die niet weet wat hij hier mee moet doen :lol1:

 

:):frusty::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johannes (#207) (aquarium vereniging) : :lol1::)

 

---

 

Twee ideeën springen mij in het hoofd na het doorworstelen van het hele topic.

 

1- Schaf de tellers af. Klaar. Over. Op gc.com dan bedoel ik. Of pas het zodanig aan dat ik mijn eigen totaal "score" kan zien, maar niet die van Kruimeldief. Zowiezo trek je met statistieken puntjes-jagers aan.

 

Ik ben niet vies van "flutcaches", maar niet voor de puntjes. Autorijden vind ik leuk, en ik kom op plaatsen war ik anders echt nooit gekomen zou zijn. Net als velen (ook hier in dit topic) multi's: geef de afstand aan (pracht eis voor een kwaliteitscache trouwens). Puzzels: Geef (minder slimme) mensen (zoals ik) de mogelijkheid om de puzzel op te lossen. Desnoods met een apart forum.

 

2- Een waarderingssysteem op de logpagina, waar de eigenaar NIETS aan kan veranderen. Ik heb in het begin geprobeerd een cache legger in Portugal er van te overtuigen dat zijn cache toch echt een Terrain:4 was, en niet, zoals hij stelt een Terrain:2. Dus: Log door cache legger verwijderd.

 

Het blijft subjectief, maar als een cache 100 keer met 5 sterren is beoordeeld en 5 keer met 1, dan weet ik dat er een goede kans is dat het een leuke cache is. En ja, dat gaat tijd kosten, voordat er voldoende sterren zijn voor een eerlijke rating. Dus ?

 

Ik blijf staan op het feit dat "kwaliteits eisen" onvoorstelbaar moeilijk te controleren zijn, omdat wat de één leuk vind, voor de ander afgrijselijk is. Mijn vrouw is vreselijk allergisch voor (bepaalde) planten. Moet ik dan eisen van een cache legger dat hij/zij alle planten in de buurt in de beschrijving opneemt, zodat wij van te voren weten of zij een cache wel of niet kan doen ? Natuurlijk niet.

 

 

Ten aanzien van gedrag van cachers lijkt mij ook wel een oplossing bedenkbaar. Ik kom bij cache (x), en zie dat alle takken in de omgeving heel kort geleden afgebroken zijn. De laatste log in het boekje is van cacher (y). Dan meld ik dat via een webformulier. Cacher (a) komt bij een andere cache, en treft bandensporen aan in het grind. De laatste log is van cacher (y). Cacher (a) meldt dit bij het systeem. Da's al 2 keer cacher (y) die opvalt. Tijd voor een mailtje. Aan cacher (y). Dat is (denk ik) heel makkeklijk te automatiseren zelfs. Als gc.com daar aan meewerkt, en die eisen in zijn algemene voorwaarden opneemt, is het snel over met de ellende vermoed ik. 't Is toch 30 dollar (plaats wisselkoersgrapje) die cacher (y) kwijt is. Geen premium membsership, en je bent cacher (y): ip-ban. Er zijn talloze varianten te verzinnen om cachers de toegang onmogelijk (of veel moeilijker) te maken als ze "buiten de pot pissen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al eerder heb ik gepleit om onverantwoord zoekgedrag (beschadigen van natuur, maar dus ook betreden van privéterreinen) te voorkomen, dat de cache niet 'onmogelijk' verstopt moet zijn, dat je evt met hints en checksums zelf moet kunnen beredeneren of je ergens goed zit. Het kan toch ook niet de lol van de cachelegger zijn om zoekers een uur in een bos te laten prikken? Daar gaat het geocachen toch niet om? Een spoilerfoto of hint kan dan wonderen doen. Niemand gaat prikken als hij weet dat de cache op 1,5 meter hoogte is verstopt. Is het zo erg om dat dan te verklappen als prikken zwaar ongewenst is?

 

 

:) Helemaal mee eens! Mij bekruipt wel eens het vage gevoel dat het onvindbaar verstoppen van caches te maken heeft met een soort machtsgevoel van de cachelegger. 'Als ik hem nou zo verstop dat jij hem niet kunt vinden dan ben ik je toch mooi de baas'. Of zoiets. Ik zeg niet dát het zo is hoor, maar ik krijg wel dat gevoel er bij. Het komt mijn humeur over het algemeen ook niet ten goede als een hele fijne tocht eindigt in een martelgang van een zoektocht met soms dan ook nog als resultaat een not found. Gelukkig zijn er heel veel kwalitatief hoogwaardige caches waar wij met veel plezier aan terugdenken en die we ook melden bij anderen. Die maken heel veel goed (en krijgen van ons dan ook met genoegen een geod'or).

 

 

 

En wat mij betreft wordt er een vorm van kwaliteitscontrole ingevoerd. Ik heb overigens het idee dat alleen dit draadje (nou ja, deze draad) er al toe leidt dat mensen gaan nadenken over hun eigen caches. En dat is al een aardige bijkomstigheid zou ik zo denken!

bewerkt door rope
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb overigens het idee dat alleen dit draadje (nou ja, deze draad) er al toe leidt dat mensen gaan nadenken over hun eigen caches. En dat is al een aardige bijkomstigheid zou ik zo denken!

 

Voor de mensen die dit topic lezen: ja. Ben helaas bang dat de meeste leggers van kwalitatief mindere caches hier niet komen.

 

Kruimel -- nu zijn we allemaal erg benieuwd naar je voorstel voor een hogere kwaliteit. Je schreef al terecht dat het de uitdaging is dat af te stemmen met gc.com. Heb je al meer informatie ..?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johannes (#207) (aquarium vereniging) : :rolleyes::beerchug:

 

---

 

Twee ideeën springen mij in het hoofd na het doorworstelen van het hele topic.

 

1- Schaf de tellers af. Klaar. Over. Op gc.com dan bedoel ik. Of pas het zodanig aan dat ik mijn eigen totaal "score" kan zien, maar niet die van Kruimeldief. Zowiezo trek je met statistieken puntjes-jagers aan.

 

2- Een waarderingssysteem op de logpagina, waar de eigenaar NIETS aan kan veranderen.

Goede ideeën, maar helaas een brug te ver. Op het forum van gc.com is dit in de loop der jaren ook herhaaldelijk voorgesteld, maar Jeremy wil er niets van weten. Hij heeft het getal achter iemands naam bedoeld als een statistisch gegeven. Dat puntjesjagers en snelrapers de teller beschouwen als een score in een vermeende competitie is voor Jeremy onvoldoende reden om het af te schaffen. En daarin heeft hij wel een beetje gelijk. Je schaft immers het aardappelschilmesje ook niet af omdat er mafkezen zijn die er mee gaan steken.

 

Er schijnt nu wel een soort waarderingssysteem in de pijp te zitten, maar wanneer dat komt en hoe het er uit gaat zien weten alleen ingewijden. Bedenk dat Amerika bepaalt hoe wij in Nederland geocachen en daar zijn ze net zo geïnteresseerd in de situatie in ons land als dat wij belangstelling hebben voor het geocachen in Seattle, Washington. Als we de neerwaartse spiraal om willen buigen zal dat in eigen land moeten gebeuren, aan de basis: via voorlichting en eventueel ontmoediging bij het aanmelden van caches. Als uit de beschrijving blijkt dat een cache niets toevoegt behalve een puntje, dan heeft de eigenaar het spel niet begrepen en ontvangt hij de aanmelding retour, met een uitleg van wat geocaching inhoudt: elkaar attent maken op mooie en/of interessante locaties. Pas als aan dat criterium is voldaan, kan er sprake zijn van een geocache. Het is spijtig dat een dergelijke toetsing moet plaatsvinden, maar helaas zijn de uitgangspunten van geocaching voor velen niet langer vanzelfsprekend. Lange tijd was het ‘cachen voor de puntjes’ een onnozel en onschuldig randverschijnsel, maar inmiddels is gebleken dat het dwangmatig rapen (scoren, stipjes wegwerken) leidt tot uitwassen, die afbreuk doen aan het imago van geocaching en het voortbestaan van onze hobby bedreigen.

 

Maatregelen om flutcaches (caches die niets toevoegen behalve een puntje) te weren moeten worden afgestemd met Amerika en dat kost tijd. Uit zijn forumbijdragen blijkt dat Kruimeldief vastbesloten is en hij weet zich gesteund door het bestuur van geocaching.nl en alle authentieke (echte) geocachers, of deze nu al zes jaar of pas zes dagen geocachen. Kruimeldief is geen man van loze woorden en achter de schermen gebeurt vast een hoop. Als er iets te melden valt zal hij dat zeker niet laten. Enerzijds om de vele echte geocachers, die hun hoop op hem hebben gevestigd, gerust te stellen. Anderzijds om de nepcachers, die het spel aan het verzieken zijn, de illusie te ontnemen dat het met die maatregelen zo’n vaart niet zal lopen. Geduld, dus. We hebben jaren op deze omwenteling moeten wachten en een paar maanden kunnen er nog wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johannes (#207) (aquarium vereniging) : :rolleyes::beerchug:

 

---

 

Twee ideeën springen mij in het hoofd na het doorworstelen van het hele topic.

 

1- Schaf de tellers af. Klaar. Over. Op gc.com dan bedoel ik. Of pas het zodanig aan dat ik mijn eigen totaal "score" kan zien, maar niet die van Kruimeldief. Zowiezo trek je met statistieken puntjes-jagers aan.

 

2- Een waarderingssysteem op de logpagina, waar de eigenaar NIETS aan kan veranderen.

Goede ideeën, maar helaas een brug te ver. Op het forum van gc.com is dit in de loop der jaren ook herhaaldelijk voorgesteld, maar Jeremy wil er niets van weten. Hij heeft het getal achter iemands naam bedoeld als een statistisch gegeven. Dat puntjesjagers en snelrapers de teller beschouwen als een score in een vermeende competitie is voor Jeremy onvoldoende reden om het af te schaffen. En daarin heeft hij wel een beetje gelijk. Je schaft immers het aardappelschilmesje ook niet af omdat er mafkezen zijn die er mee gaan steken.

 

Er schijnt nu wel een soort waarderingssysteem in de pijp te zitten, maar wanneer dat komt en hoe het er uit gaat zien weten alleen ingewijden. Bedenk dat Amerika bepaalt hoe wij in Nederland geocachen en daar zijn ze net zo geïnteresseerd in de situatie in ons land als dat wij belangstelling hebben voor het geocachen in Seattle, Washington. Als we de neerwaartse spiraal om willen buigen zal dat in eigen land moeten gebeuren, aan de basis: via voorlichting en eventueel ontmoediging bij het aanmelden van caches. Als uit de beschrijving blijkt dat een cache niets toevoegt behalve een puntje, dan heeft de eigenaar het spel niet begrepen en ontvangt hij de aanmelding retour, met een uitleg van wat geocaching inhoudt: elkaar attent maken op mooie en/of interessante locaties. Pas als aan dat criterium is voldaan, kan er sprake zijn van een geocache. Het is spijtig dat een dergelijke toetsing moet plaatsvinden, maar helaas zijn de uitgangspunten van geocaching voor velen niet langer vanzelfsprekend. Lange tijd was het ‘cachen voor de puntjes’ een onnozel en onschuldig randverschijnsel, maar inmiddels is gebleken dat het dwangmatig rapen (scoren, stipjes wegwerken) leidt tot uitwassen, die afbreuk doen aan het imago van geocaching en het voortbestaan van onze hobby bedreigen.

 

Maatregelen om flutcaches (caches die niets toevoegen behalve een puntje) te weren moeten worden afgestemd met Amerika en dat kost tijd. Uit zijn forumbijdragen blijkt dat Kruimeldief vastbesloten is en hij weet zich gesteund door het bestuur van geocaching.nl en alle authentieke (echte) geocachers, of deze nu al zes jaar of pas zes dagen geocachen. Kruimeldief is geen man van loze woorden en achter de schermen gebeurt vast een hoop. Als er iets te melden valt zal hij dat zeker niet laten. Enerzijds om de vele echte geocachers, die hun hoop op hem hebben gevestigd, gerust te stellen. Anderzijds om de nepcachers, die het spel aan het verzieken zijn, de illusie te ontnemen dat het met die maatregelen zo’n vaart niet zal lopen. Geduld, dus. We hebben jaren op deze omwenteling moeten wachten en een paar maanden kunnen er nog wel bij.

Weet jij iets wat andere niet weten.. je spreekt met enige zekerheid over deze dingen :thumbup: ook grappig dat je bijna niet post op het forum en ineens hier reuze actief :huh::)

 

in tegenstelling tot eerdere postings van Johannes klinkt dit verhaal wel redelijk, echter nog steeds geldt de regels moeten globaal worden aangenomen en geimplementeerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Weet jij iets wat andere niet weten.. je spreekt met enige zekerheid over deze dingen :) ook grappig dat je bijna niet post op het forum en ineens hier reuze actief :eek::D

 

in tegenstelling tot eerdere postings van Johannes klinkt dit verhaal wel redelijk, echter nog steeds geldt de regels moeten globaal worden aangenomen en geimplementeerd...

Dat ik weinig post op dit forum komt omdat relatief weinig draadjes over geocaching gaan. Muntenverzamelingen, rijdende TB's en (structureel onbetrouwbare) statistieken kunnen mij niet boeien en de draadjes waar kilocachers elkaar onophoudelijk op de schouders kloppen en felicitaties toeschreeuwen vervullen mij met plaatsvervangende schaamte.

 

De discussie in dit draadje is echter veruit de meest belangrijke sinds jaren. Het gaat over de toekomst van geocaching in Nederland en of Nederlanders van Amerikanen de ruimte krijgen om in eigen land orde op zaken te stellen. Daarvoor hoeven er 'globaal geen regels te worden aangenomen en geïmplementeerd'. Wie is er beter op de hoogte van de belabberde situatie in ons land dan de Nederlandse reviewers? Een voortvarende interpretatie van bestaande richtlijnen en doortastend optreden volstaan. Daar kijken alle echte geocachers reikhalzend naar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...