Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Al heb ik nog geen eigen cache gemaakt er is er zeker één die mij er wel toe inspireert om het ooit te gaan doen. Wie houdt van een leuk verhaal rondom een cache, geniale (soms pittige!) verstoplekken in een bosrijke omgeving moet "Roses are Red" :thumbdown: van de "Flowerpowers" gaan lopen. Ook "Bekendelle" van hetzelfde team is een erg mooie cache met weer een hele andere opzet in een hele mooie omgeving.

Groet Illi

• 1 year later...
Geplaatst

Wij hebben nog geen cache maar gaan hem heel binnekort plaatsen.. Onze inspiratie is Fortes Creantur Fortibus van GeoGorkum.. ( ik weet niet of ik het hier mag vragen maarrr... Als ik het cache formulier invul, hoelang duurt het dan tot de reviewers hebben gecheckt? 1 week? Alvast dank

Geplaatst

Mijn inspiratie komt voort uit de weg werp foto rolletjes.

Mijn voornemen was om welke cache ik ook zou maken er op zijn minst iets omheen moest zitten.

Ik geloof dat dat tot op heden wel redelijk gelukt is.

Ik vind dat als je de moeite neemt om een cache te plaatsen je op zijn minst ook aandacht aan je eind plek/kokkertje moet besteden.

Of is deze uitleg off topic.

Groeten tuitje uit lopik.

Geplaatst

Voor mij is geocachen toch voornamelijk het bezoeken van mooie plekjes in de natuur, waar we anders niet zo snel gekomen zouden zijn. Een goed voorbeeld zijn de caches van de Duintoppers en Marmisaro, die ons Zeeland en de Zuid-Hollandse eilanden op een manier hebben laten ontdekken, zoals we dat zelf maar moeilijk hadden kunnen doen.

Inspiratie krijgen wij dus van de mensen, die zich moeite getroosten om hun eigen gebied op een aantrekkelijk manier aan hun mede-hobbygenoten te laten zien. En of dat nou via een fotorolletje of een kist van 3 kubieke meter gebeurt, zal me worst wezen.

Ook het rondje Bourtange (om maar eens een heel andere hoek van het land aan te halen) was een manier om ons een deel van Groningen te laten zien, waarvan je als Westerling nu niet één twee drie aan denkt om er heen te gaan. Nooit gedacht dat die hoek van het land zo mooi zou zijn. Zo vonden wij destijds ook de caches rond Bernheze heel bijzonder en zeer inspirerend. Niet omdat er overal fotodoosjes werden aangetroffen maar omdat de maker (Flet) zijn eigen omgeving op een buitengewoon fraaie wijze door middel van een fijne fietstocht aan ons wilde laten zien. We denken er nog steeds met plezier aan terug. Ook de Alblasserwaard wordt op een bijzondere wijze getoond via het Rondje Alblasserwaard. Gevolg? Een fijne fietstocht en een heerlijke dag in de natuur. Inspiratie volop!

Ik ga geen 100 km rijden om één zogenaamde multi te gaan doen,die je volgens sommigen hier gedaan MOET hebben om te weten wat geocachen is... Wie maakt dat uit voor mij? Een ieder heeft wat dat betreft zijn eigen invalshoeken en dat moeten we vooral zo houden!!!! Iemand van 20 of 30 jaar oud heeft bepaald andere uitdagingen dan iemand van 60 of 70 jaar. En gezinnen met kleine kinderen hebben ook weer heel andere behoeftes. Mijn vrouw en ik hoeven niet zo nodig met een zaklantaarn op pad om een nachtcache te doen maar ik kan me heel goed voorstellen dan anderen dat wél willen.

Zolang het maar geen cache onder een tegel of een zinken emmer in een onbeplante voortuin is, haal ik overal wel inspiratie uit.

Geplaatst

Twee uitspraken uit het filmpje zijn precies degene die mij inspireren:

• "Use the environment where the geocache is placed in an interesting or unique way."
  • "Creative geocachers literally think outside the ammo can."

Geplaatst

Inspirerend voor het maken van een eigen cache zijn voor mij toch wel de caches met bijzondere verstoptechnieken en camouflagetechnieken. Mijn grote voorbeeld daarbij zijn de caches van de huismannetjes.

Geplaatst

...../ DE CACHE waardoor hij geinspireerd is geraakt om zelf ook creatief aan de slag te gaan /......

meerdere...met als droevig hoogtepunt...caches als "de Vlotgras cache" en latere "carpool-caches"

vooral deze caches hebben mij geinspireerd om mijn GPS aan de wilgen te hangen en zelf creatief aan de slag te gaan met bijv. het bouwen van een Canadese kano, een tuin BBQ, twee tuinbanken en nu ben ik de plannen/tekeningen aan het uitwerken voor een houten motorsloep.

Sinds ik amper meer cache, heb ik daar ineens weer allemaal tijd voor:thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

@japiejoo: een groot aantal van de verstoptechnieken uit het filmpje heb ik ook in Nederland al wel gezien :thumbup:

@wad-seekers: dank voor de tip

@twin peaks: aan ideeën geen gebrek, de locatie-mogelijkheden wel :no:

bewerkt door oliphientje
Geplaatst

Inspirerend voor het maken van een eigen cache zijn voor mij toch wel de caches met bijzondere verstoptechnieken en camouflagetechnieken. Mijn grote voorbeeld daarbij zijn de caches van de huismannetjes.

Is op zich wel juist. Wij hebben ze met plezier gedaan, maar ze zijn zeker niet uniek. Kennelijk hebben óf de Huismannetjes hun inspiratie van anderen of anderen van de Huismannetjes (dat laat ik graag in het midden) maar de technieken van de Huismannetjescaches rondom Deventer kom je overal in het land wel tegen. Ze zijn leuk maar niet bijzonder.... Wel eens in Schoonhoven geweest bij de Dalamot caches...? Ik noem maar één voorbeeld maar er zijn er vele..... Voordeel van de Schoonhoven caches is ook nog eens, dat Dalamot op een inspirerende wijze het stadje Schoonhoven aan zijn mede-cachers toont. Je krijgt bij sommige multi's stadswandelingen voorgeschoteld, die je bij de VVV slechts tegen betaling of helemaal niet kan krijgen.... En bij de VVV hebben ze beslist niet zulke knutselaars als Dalamot.... :thumbup:

Geplaatst

@twin peaks. Super dat je een manier hebt gevonden om je frustraties vorm te geven :thumbup:, ga daar vooral mee door.

Je reactie was helaas geen antwoord op de vraag 'welke caches inspireren jou bij het maken van je eigen cache'.

Dat is heel wat anders dan de vraag 'door welke cache kreeg je minder plezier in het cachen'.

Inspirerende draadjes zoals deze zouden juist kunnen helpen om elkaar te stimuleren om mooie caches te maken, niet om elkaar af te branden.

Geplaatst (bewerkt)

@japiejoo: een groot aantal van de verstoptechnieken uit het filmpje heb ik ook in Nederland al wel gezien :thumbup:

Ja, ik ook wel inderdaad, maar toch ook wel een paar nieuwe hoor :yes: En het is toch leuk om ze zo allemaal achter elkaar te zien :)

bewerkt door Japiejoo
Geplaatst

Ik snap de frustratie van Twin Peaks wel. Er is momenteel een wildgroei aan nano's en micro's op oninteressante plaatsen met veel toiletpapier. Maar gelukkig komen er ook weer hele mooie caches online.

Natuurlijk worden veel ideeën gekopieerd en zie je ze weer terug in dezelfde vorm maar bij een andere cache. Maar ze zijn altijd nog veel leuker dan een hoop andere caches. En er is door de maker moeite gedaan om iets leuks te verzinnen. Of te kopiëren. En dat kan ik alleen maar waarderen. Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen.

Geplaatst (bewerkt)

@twin peaks. Super dat je een manier hebt gevonden om je frustraties vorm te geven :thumbup:, ga daar vooral mee door.

Je reactie was helaas geen antwoord op de vraag 'welke caches inspireren jou bij het maken van je eigen cache'.

Je ziet het toch niet helemaal juist.

Zelf je frustraties vormgeven is natuurlijk het domste wat je kunt doen. Dan heb je er namelijk een "tastbare" frustratie bij.

Het is ook geen frustratie...ik vond het teleurstellend, maar teleurgesteld of gefrustreerd zijn tamelijk verschillende emoties.

Maar goed als jij het een frustratie wilt noemen, vind ik dat best hoor.

Blijft het feit dat anderen die "frustratie" hebben vormgeven.

De vraagstelling in de openingspost is overigens iets anders als in de titel van de topic, en zoals je natuurlijk ook wel hebt bemerkt, reageer ik op de vraag in de OP (zie de kwoot)

Mijn eerste creatie, geinspireerd door voornoemde caches waarmee ik mijn teleurstelling heb "verwerkt" (dus niet "vormgegeven") was dus geen cache,nee (maar wel een TB, haha) :P;)

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Grappig om zo te lezen wat ieders voorkeur is. De een laat zich inspireren door een zelf gelogde cache, de ander door een serie of bepaald onderwerp. Ik heb zelf inmiddels 17 caches verstopt. 3 Daarvan zijn juist geinspireerd door het kiezen van een unieke verstop methode. Samen met een vriend van me hebben we voor alle 3 unieke verstopplekken bedacht en gevonden. Dit klinkt arrogant, maar zo bedoel ik het niet. Het blijkt uit de logjes die de vinders plaatsen en juist dat geeft me motivatie om door te blijven denken over leuke cachesmethodes. De 3 waar ik het over heb zijn: "Dorpshuis kesjie" (21 favo's) zie http://coord.info/GC2Q6BP, "Het Boomkroonpad" 11 favo's zie http://coord.info/GC2NK7Z en als persoonlijk hoogtepunt "Het Lorkenbos van Staatbosbeheer" met 32 favo's, zie http://coord.info/GC2NK82.

Wellicht heeft iemand ze hier al eens gevonden. Maar kan me ook voorstellen dat ze voor velen ver weg liggen. Drenthe is niet naast de deur.... :)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...