Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik de eneloop batterijen van sanyo en heb nog geen problemen gehad met men oregon.

Voordeel van deze zijn dat ze steds bijna vol blijven,ook al liggen ze al 3 maand in de rugzak.

Geplaatst
hebben onder andere ook een 400T en gebruiken voor al onze gps-en altijd oplaadbare accu's. werkt goed. zorg voor extra setje mocht hij leeg raken. en btw gewoon in engeland bestellen hoor !!

Waarom in Engeland? Ik kan de 300 in Nederland voor 295,- krijgen!

Geplaatst
hebben onder andere ook een 400T en gebruiken voor al onze gps-en altijd oplaadbare accu's. werkt goed. zorg voor extra setje mocht hij leeg raken. en btw gewoon in engeland bestellen hoor !!

voor Nederland is dat al sowieso te €4,50 duur ;-)

vanwege de lage wisselkoers van de engelse pond kan je nu vaak dingen, op bijvoorbeeld ebay als ze vanuit engeland worden aangeboden, voor een gunstige prijs kopen. De Or300 zie ik bijvoorbeeld voor circa € 260,- inclusief verzendkosten...

Geplaatst

Garmin NL zal er wel iets mee moeten doen aangezien het een Europees apparaat is en binnen de EU dienen die apparaten gerepareerd te worden. Het is een ander verhaal als het om een GPS uit de USA gaat.

Geplaatst (bewerkt)
En als je garantie wil ...? Dan zal je 'm terug naar England moeten sturen. Garmin nl doet er niets mee.

Een Colorado gekocht in Amerika. Na 4 maanden de USB-aansluiting defect. Een mailtje naar Garmin en gelijk konden we deze opsturen naar Garmin/ Europe in Southhampton (UK). Met 10 dagen een pakketje uit Engeland met een spiksplinter nieuwe Colorado, incl unlock-codes voor CN. Prima service en snelheid. ;)

OREGON gekocht via Ebay en Litouwen. Deze was vastgelopen en reset lukte niet meer. Ook deze opsturen naar Litouen en binnen 10 dagen wederom een nieuwe OREGON op het huisadres. :)

Ik heb alleen maar prima service gekregen van bedrijven buiten Nederland. Ik hoor wel eens verhalen dat het hier in Nederland een stuk minder is met de garantie.

Is wel een beetje off topic want het ging over batterijen

bewerkt door smeule
Geplaatst

Kijkshop heeft op dit moment een perfecte set ( Lader en 4 2500 mAh batterijen ) in de aanbieding van het merk Varta.

Daar kun je weer jaren mee vooruit.

Geplaatst

Even snel dan maar offtopic naar aanleiding van een reactie op mijn vorige post. Het gaat bij mij om een oregon 400T !! en geen 300 . Maar inderdaad vanwege de lage wisselkoers pond-euro is dit zeker aan te raden. zo heb ik mijn gpsmap60csx uit de usa gehaald.

voor enige NL handleiding hoefde je voor de uit de USA gehaalde gpsr inderdaad niet bij de NL -distribiteur te zijn, want die leverde niks. maar goed GB is 'naast' de deur voor evt garantie en wanneer zal je statistisch gezien van garantie gebruik maken.

en nu snel weer ontopic.

Goede accu's aanschaffen voor je oregon en een paar extra mee en je kan heerlijk er een dagje op uit.

Geplaatst (bewerkt)
En als je garantie wil ...? Dan zal je 'm terug naar England moeten sturen. Garmin nl doet er niets mee.

wellicht, en?

Waar dacht je waar garmin nl ze heen stuurt :dribble:

Gewoon via mail aanmelden mij garmin.com dan krijg je een RMA nummer en klaar is de reparatie. In de meeste gevallen krijg je een vervangend model.

Smeule heeft er ervaring mee :crybaby:

http://www8.garmin.com/support/warranty.html

oja over batterijen ; ik heb nu eneloops ....

bewerkt door reej
Geplaatst
NiMH batterijen hebben een iets lagere spanning dan alkaline batterijen. Als je bij de instellingen dus niet opgeeft dat je NiMH batterijen gebruikt, zul je te vroeg en waarschuwing krijgen dat je batterijen leeg zijn.

En wat gebeurt er dan, als je MiMH ingesteld hebt, als je er gewone (Alcaline?) batterijen in doet? Kan dat geen kwaad dan?

Dit vroeg ik me een tijd geleden af toen m'n vader m'n GPS geleend had op vakantie, maar de lader was vergeten. Ik durfde hem niet te adviseren er gewone batterijen in te stoppen. Al verwacht ik dat Garmin hier wel rekening mee gehouden heeft.

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom oplaadbare batterijen maar 1,2 volt in plaats van 1,5 volt zijn zoals gewone batterijen. :rolleyes:

Geplaatst
NiMH batterijen hebben een iets lagere spanning dan alkaline batterijen. Als je bij de instellingen dus niet opgeeft dat je NiMH batterijen gebruikt, zul je te vroeg en waarschuwing krijgen dat je batterijen leeg zijn.

En wat gebeurt er dan, als je MiMH ingesteld hebt, als je er gewone (Alcaline?) batterijen in doet? Kan dat geen kwaad dan?

Dit vroeg ik me een tijd geleden af toen m'n vader m'n GPS geleend had op vakantie, maar de lader was vergeten. Ik durfde hem niet te adviseren er gewone batterijen in te stoppen. Al verwacht ik dat Garmin hier wel rekening mee gehouden heeft.

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom oplaadbare batterijen maar 1,2 volt in plaats van 1,5 volt zijn zoals gewone batterijen. :thumbup:

Het maakt het apparaat niet uit of er Alkaline batterijen of NiMH accu's in zitten. De instelling is slechts om de batterijconditiemeter de juiste waarde aan te laten wijzen.

Het spanningsverschil is als gevolg van de chemische samenstelling van de verschillende types, een cel van een loodaccu doet bv 2 volt...

Geplaatst

Ik denk dat het enige wat je merkt is, dat je niet meer tijdig bericht krijgt dat de batterij op zijn eind loopt. Misschien valt het toestel wel ineens helemaal zonder waarschuwing uit.

Geplaatst

Vandaag de eerste dag op pad met de oregon en wat accu ervaring opgedaan.

Eerst heb ik alkaline batterijen er in gestopt. En wat gespeeld om het toestel te leren. Bij de aanduiding van 50% vol begon de GPS te sputteren met de mededeling dat de accu te zwak was voor de backlite ???? wel bleef ie aan en werken. Na de batterijen vervangen te hebben voor de NiMh versie welke niet vol waren kon de GPS gewoon gebruikt worden tot de accu leeg was (althans de GPS gaf aan dat de batterijen vervangen moesten worden) een rood blokje in de indicator was nog te zien. En geen enkele mededeling gehad dat de backlite niet meer gebruik kon worden???

voor beide soorten batterijen was de juiste selectie gemaakt bij de instellingen.

Een beetje vreemd de melding van de backlite. Iemand ook al deze ervaring gehad?

Geplaatst

@gps_floris:

Misschien moet je nog instellen welk type batterijen je gebruikt, dan kan de Oregon een betere schatting geven.

Dat gaat via "Stel in"> "Systeem" > "Batterijsoort", en dan kan je kiezen uit alkaline/lithium/nimh

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...