Spring naar bijdragen

Logger Des Vaderlands


Lepman

Aanbevolen berichten

Beter goed gepikt dan slecht bedacht ... bij QualityCaching doen we dit al twee jaar!

Daar laten we trouwens iedereen die dat wil stemmen, een jury is dus overbodig.

Goed bezig bij QC! :(

 

Dat wist ik overigens niet. Dit idee is eigenlijk ontstaan door een ander draadje.

 

Iedereen mag uiteindelijk ook stemmen, op de laatste 20 per categorie.

De poll-applicatie op dit forum leent zich niet voor het stemmen op honderden logs.

 

Er zijn ongetwijfeld andere mogelijkheden voor het stemmen maar deze 1e keer (try-out) houden we het 'kleinschalig'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In 2006 of 2007 is er ooit eens een competitie geweest voor het schrijven van een mooie log. Ik kan me herinneren dat er destijds niet veel animo voor was. Er waren in ieder geval niet veel postjes in dat betreffende draadje. Ik kan helaas het draadje niet terugvinden. Iemand anders misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2006 of 2007 is er ooit eens een competitie geweest voor het schrijven van een mooie log. Ik kan me herinneren dat er destijds niet veel animo voor was. Er waren in ieder geval niet veel postjes in dat betreffende draadje. Ik kan helaas het draadje niet terugvinden. Iemand anders misschien?

Dat zou kunnen. We doen een poging en zien wel waar het schip strandt :(

Het jaar 2009 is een jaar waar kansen benut moeten worden en wie kan er in deze tijd van crisis nou geen leuk prijsje gebruiken... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, maar volgens mij is er 1 nadeel om het op deze manier te doen; ik denk dat er heel veel leuke logjes zijn( iedereen ziet ze wel eens :( ) , maar dat de logger zelf ze niet zo snel zal nomineren.. Beter gezegt; ik denk dat de mooiste logs hier niet zullen verschijnen, simpel omdat een hoop cachers zoiets zullen hebben van"leuk, maar ga mezelf niet nomineren"( helaas).......

 

Putput2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, maar volgens mij is er 1 nadeel om het op deze manier te doen; ik denk dat er heel veel leuke logjes zijn( iedereen ziet ze wel eens ) , maar dat de logger zelf ze niet zo snel zal nomineren.. Beter gezegt; ik denk dat de mooiste logs hier niet zullen verschijnen, simpel omdat een hoop cachers zoiets zullen hebben van"leuk, maar ga mezelf niet nomineren"( helaas).......

De 'regels' staan nog niet vast dus heb je goede ideeen, laat maar horen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, maar volgens mij is er 1 nadeel om het op deze manier te doen; ik denk dat er heel veel leuke logjes zijn( iedereen ziet ze wel eens ) , maar dat de logger zelf ze niet zo snel zal nomineren.. Beter gezegt; ik denk dat de mooiste logs hier niet zullen verschijnen, simpel omdat een hoop cachers zoiets zullen hebben van"leuk, maar ga mezelf niet nomineren"( helaas).......

De 'regels' staan nog niet vast dus heb je goede ideeen, laat maar horen :(

 

 

Ik denk meer andersom, niet de logger mag maar 1 keer nomineren, maar de lezer mag maar 1 log nomineren..

 

Putput2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, maar volgens mij is er 1 nadeel om het op deze manier te doen; ik denk dat er heel veel leuke logjes zijn( iedereen ziet ze wel eens ) , maar dat de logger zelf ze niet zo snel zal nomineren.. Beter gezegt; ik denk dat de mooiste logs hier niet zullen verschijnen, simpel omdat een hoop cachers zoiets zullen hebben van"leuk, maar ga mezelf niet nomineren"( helaas).......

De 'regels' staan nog niet vast dus heb je goede ideeen, laat maar horen :thumbup:

 

 

Ik denk meer andersom, niet de logger mag maar 1 keer nomineren, maar de lezer mag maar 1 log nomineren..

 

Putput2

 

Ik denk ook dat je zo de mooiste logjes krijgt de log plaatser zal zijn log minder snel op geven heeft het zelf niet door of bescheidenheid of weet niet van de wedstrijd af.

Top idee :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, maar volgens mij is er 1 nadeel om het op deze manier te doen; ik denk dat er heel veel leuke logjes zijn( iedereen ziet ze wel eens :rolleyes: ) , maar dat de logger zelf ze niet zo snel zal nomineren.. Beter gezegt; ik denk dat de mooiste logs hier niet zullen verschijnen, simpel omdat een hoop cachers zoiets zullen hebben van"leuk, maar ga mezelf niet nomineren"( helaas).......

 

Putput2

 

Ik denk ook dat het beter is logs van een ander te nomineren. Laten de juryleden dan wel de restrictie krijgen om bij de 20 finalisten wel 20 verschillende cachers te nomineren. In de finale dus 1 log per cacher.

 

Doordat anderen logs aandragen, kan dat de jury meteen helpen om te zien wat anderen leuk vinden. Maar de jury beslist uiteindelijk natuurlijk wel. Sommige cachers nomineren immers toch alleen hun vrienden. Zien we soms ook bij de geo d'ors. Op die manier blijft het wel objectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké even daargelaten hoe de wedstrijd zal worden, wil ik best een log insturen van mezelf.

 

Ik probeer altijd wel een leuk logje te schrijven, in ieder geval meer dan "gevonden". Eerste zal ik niet worden, maar als ik in de wedstrijd 200ste word, weet ik toch weer dat ik nog meer mijn best zal moeten doen om het leuk te houden voor de cache-eigenaren om te lezen. Want ik schrijf de log uit dank, dus hoe leuker de cache, hoe leuker ik de log probeer te maken. Zou wel leuk zijn als dit ook zo overkomt.

 

Ik hoop dat de top 10 van beste logs ergens komen te staan en dan kan ik ook weer leren van die logs.

 

En als je trouwens bang bent dat men zichzelf niet durft te nomineren, kan je altijd de logs in laten sturen per mail ipv op het forum laten posten.

 

Er is nog een optie, beiden: men mag zowel van zichzelf als van een ander een log insturen.

Het grote nadeel van insturen door anderen, vind ik dat je dan juist vriendjespolitiek of populairverkiezing krijgt. Er zijn vast cachers met prachtige logs, die wellicht nog nooit iemand gelezen heeft, omdat men ze niet kent. En er zijn vast mensen die graag iemand nomineren en dan alleen van wat bekende cachers logs gaan lezen en dan de beste nomineren.

 

Niet bang zijn voor weinig animo, gewoon doen, elk jaar doen er meer mensen mee vaak. Even doorzetten!! :rolleyes:

 

Ik vind het in ieder geval een goed idee, net als dat idee van de uitdaging van jolimama, ook zo'n super idee. Ik hoop dat er nog heel veel draadjes volgen met dit soort positieve intiatieven!!!!!!!!!!! :thumbup:

 

groetjes Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is eigenlijk het nadeel van zelf logs voordragen? Iedereen mag 1 log van zich zelf opgeven en dat lijkt mij prima.

Met de dutch geocoin verkiezing geef je toch ook je eigen idee op?

 

Als je nu zegt dat je de beste log van 2009 wilt vinden kun je het wel andersom doen: mensen kunnen dan nu al een log voordragen die ze bij hun eigen cache vonden. Als je tot 2000 terug wilt gaan zal dat lastiger zijn.

 

Kortom: misschien zie ik wat over het hoofd maar ik heb geen probleem met eigen log insturen (1x dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goeie log maakt nog geen zomer :blink:

 

Logger Des Vaderland moet m.i. meer zijn dan eens een keer een goeie log geschreven te hebben die dan toevallig genomineerd en gekozen wordt.

Er zouden dus meerdere logs van een cacher bij die titel betrokken moeten worden.

Maar misschien is daar iets mee te doen.

Bijvoorbeel mooiste jaarlog van 2002 - 2003 - 2004 enz.

Daarnaast over een periode van 3 - 5 - 7 jaar (kies maar wat) een klassement maken uit de volgorde van de jaarlog.

Ik besef dat dat allemaal wat meer werk oplevert maar daar is dan ook een "echte" titel mee te behalen; Logger Des Vaderlands

Een periode van 3 jaar lijkt me daarin best redelijk. Wordt de Titel 1x per 3 jaar toegekend en jaarlijks krijgt iemand te horen dat hij of zij mooiste logplaatser van het jaar was.

Aantal stemmen is aantal punten voor de 3 jaarlijkse ranking.

 

Bovenstaande is zomaar een los idee waar misschien anderen iets van vinden om mee aan de slag te gaan, of niet.

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...