Spring naar bijdragen

Hoe Zichtbaarheid Beeldscherm In Zon Bij Oregon300?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met zichtbaarheid op beeldscherm van de Oregon300 in de zon?

Ik heb al meerdere keren op internet gelezen, dat deze erg tegen valt en zelfs reakties dat het bijna niet te lezen is in de volle zon :dribble:

Geplaatst
Heeft iemand ervaring met zichtbaarheid op beeldscherm van de Oregon300 in de zon?

Ik heb al meerdere keren op internet gelezen, dat deze erg tegen valt en zelfs reakties dat het bijna niet te lezen is in de volle zon :dribble:

Het is net waar je het mee vergelijkt. Als je hem naast een Colorado houdt is het scherm veel minder goed af te lezen.

Vergelijk ik het met het scherm van mijn HTC TyTN II vind ik het niet veel slechter.

Met zo'n zonnige dag als vandaag heb ik zelfs ondervonden dat je het licht helemaal uit kan zetten: als je het scherm dan vanuit de juiste hoek bekijkt is het prima leesbaar. Zo gaan de batterijen natuurlijk ook weer langer mee.

Geplaatst

Klopt aardig.

Zelfs met het backlight op volle sterkte valt de zichtbaarheid tegen. Door het plaatsen van een beschermfolie wordt het er bovendien nog wat slechter van...

Dirk

Geplaatst

Zoals je in andere draadjes misschien wel hebt gelezen heb ik daarom een colorado gekocht. Bij de gps shop heb ik dat erg kunnen vergelijken buiten in de zon . . . .

Geplaatst

Ik heb een oregon 400T, en het moet gezegd worden dat de leesbaarheid in de zon behoorlijk minder is dan bijvoorbeeld een 60CSX of een gemiddelde tomtom of pda / smartphone. Desondanks is het voor mij nog prima bruikbaar en ook geen reden om hem niet te kopen. Wil je echt een heel duidelijk scherm kun je het best kiezen voor een 60cs(x) en niet voor de latere modellen als de colorado en oregon. kwa gebruiksgemak is het echter een heel ander verhaal....dan is de oregon echt top.

Geplaatst

Het leesbaar zijn van het scherm van de Oregon is een kwestie van smaak, ik vind hem niet slecht (achtergrond verlichting vol aan). De schermen van de 60 en Vista zijn inderdaad beter, maar de Oregon 400t is goed leesbaar.

Ik zou hem daarvoor niet laten liggen, maar het is gewoon een kwestie van smaak en wat wil ik. Ik wil in ieder geval niet meer zonder de Oregon, het gebruiksgemak is prima.

Geplaatst

Inderdaad in de volle zon heeft de backlight geen zin. De leesbaarheid is niet super maar wel te doen. Het enige wat lastig is, is foto's kijken in de volle zon (bij bv fotocaches).

Geplaatst

En wat ook helpt, hoe raar ook, je achtergrondschermpje zo licht mogelijk van kleur. Desnoods zelf een witte achtergrond installeren en die gebruiken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...