Spring naar bijdragen

Lengte Fietsroute


jolimama

Aanbevolen berichten

De ene cache is nog niet af maar in mijn hoofd speelt de tweede al.

Voor mijn werk een jaar geleden een fietsroute door Harderwijk gemaakt van 27 km langs meer dan 27 kunstwerken.

Nu lijkt het mij leuk om deze om te zetten naar een gps route als fietsfotocacheroute.

De route laat ik wel iets anders lopen en ik doe niet al de kunstwerken er in, 27 waypoints :beerchug:

Hoeveel waypoints worden over het algemeen als leuk gezien?

En hoeveel km is nog gezellig om te fietsen?

 

joLImama

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat iedereen hier een andere mening over zal hebben.

 

Met een fietsroute lijkt het mij niet leuk om inderdaad elke keer na 1 km al af te moeten stappen. 3 km tussen elk wp lijkt mij wel oké.

 

De totale route 27 km is mij veel te veel, maar een ander zal dit juist heerlijk vinden.

 

Ik zou zeggen fiets hem zelf en kijk wanneer jij behoefte hebt aan pauze en zoek dan het mooiste plekje/kunstwerk in de buurt. Ik zou eerder kijken naar waardige plekjes om voor je wp te kiezen, dan naar de afstand tussen de wp's. Verschillende afstanden ertussen is juist wel leuk vind ik!

 

Verder lekker eerst de eerste cache afmaken en genieten van de logjes, voor je je energie in de volgende steekt en vergeet tussendoor ook niet om zelf te gaan cachen!

 

Succes ermee,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen hier een andere mening over zal hebben.

 

Met een fietsroute lijkt het mij niet leuk om inderdaad elke keer na 1 km al af te moeten stappen. 3 km tussen elk wp lijkt mij wel oké.

 

De totale route 27 km is mij veel te veel, maar een ander zal dit juist heerlijk vinden.

 

Ik zou zeggen fiets hem zelf en kijk wanneer jij behoefte hebt aan pauze en zoek dan het mooiste plekje/kunstwerk in de buurt. Ik zou eerder kijken naar waardige plekjes om voor je wp te kiezen, dan naar de afstand tussen de wp's. Verschillende afstanden ertussen is juist wel leuk vind ik!

 

Verder lekker eerst de eerste cache afmaken en genieten van de logjes, voor je je energie in de volgende steekt en vergeet tussendoor ook niet om zelf te gaan cachen!

 

Succes ermee,

 

groetjes GeoVlinder

 

Ik vergeet ook zeker niet om zelf lekker te gaan cachen.

En eerst maak ik de eerste af, ik zit vandaag ook diep in de boeken gedoken.

Voor mijn werk moet ik de route eerdaags weer aanpakken want ook kunstwerken worden gestolen of omdat de wijk heringericht wordt (tijdelijk) verwijderd.

En in het voorjaar liggen de kunstwerken er op z'n mooist bij. Dus prima voor de foto's.

De route zal nog wel even op zich laten wachten.

Maar ik doe nu graag voorwerk wanneer ik hem af heb geen idee de fietsroute maken heeft mij een jaar gekost.

En ik weet dat ze met een van mijn favoriete kunstwerken bezich zijn hem weer kompleet te maken, en een ander die gestolen is wordt ook weer opnieuw gemaakt, en daar wil ik graag op wachten want anders is mijn route af en kan hij gelijk aangepast worden.

 

In ieder geval bedankt voor je bijdrage. Want ik wil graag caches maken die een breed publiek aanspreken en zo de schoonheid van een plaats laten zien die meer is dan een dolfinarium.

 

Groeten JoLiMaMa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene cache is nog niet af maar in mijn hoofd speelt de tweede al.

Voor mijn werk een jaar geleden een fietsroute door Harderwijk gemaakt van 27 km langs meer dan 27 kunstwerken.

Nu lijkt het mij leuk om deze om te zetten naar een gps route als fietsfotocacheroute.

De route laat ik wel iets anders lopen en ik doe niet al de kunstwerken er in, 27 waypoints :beerchug:

Hoeveel waypoints worden over het algemeen als leuk gezien?

En hoeveel km is nog gezellig om te fietsen?

 

joLImama

 

Je moet doen wat je zelf wilt en leuk vind en niet proberen om naar andermans pijpen te dansen.

Wordt het 30+km. dan zegt een echte fietser: "hmm ja aardig" en een niet fietser zegt: "veel te lang".

Maak er 10 km van en je krijgt het tegenovergestelde. En zo kun je echt door blijven gaan.

 

Dus: doe het zoals JIJ het leuk en mooi vind !

Dat is sowieso het meest origineel.

Het plan is uitstekend in ieder geval!

 

Succes,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

Lijkt me een leuke fietstocht, 25-30 km is een prima afstand

Alleen niet te vaak afstappen voor een WP, om de 3 km of zo

Duz zoek de mooiste kunstwerken uit en maak daar een mooie fietstocht van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de lengte van een fietsroute is denk ik erg persoonlijk.

27 kilometer is voor mij niet veel, maar voor een fietscache wel een mooi aantal, tussen de 10 en 15 wp's maakt het nog aantrekkelijk, zodat je niet elke paar honderd meter hoeft af te stappen.

 

Wat vind je zelf gezellig om te fietsen? neem dat als uitgangspunt!

 

27 kilometer is ook een mooie wandelafstand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want ik wil graag caches maken die een breed publiek aanspreken .

 

Groeten JoLiMaMa

 

.................. als je veel logs wilt moet je er een uitgebreide serie Tradies van maken => je e-mailbox loopt over.

 

 

Geopatra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want ik wil graag caches maken die een breed publiek aanspreken .

 

Groeten JoLiMaMa

 

.................. als je veel logs wilt moet je er een uitgebreide serie Tradies van maken => je e-mailbox loopt over.

 

 

Geopatra

 

Nee dat wil ik niet, dat is lekker makkelijk nou ja ik moet dan wel veel moeite doen om aan veel kokertjes te komen of doosjes, nou ja als ik lui ben kan ik er earthcaches van maken. :beerchug:

Ik weet niet of je lol hebt om met de auto een dag nederland door te gaan en 30 caches te doen. Ik maak ook voor mezelf routes van meerdere caches maar die ga ik dan lekker fietsen en als de tijd om is dan komt de rest later wel. Al is de voldoening voor mij dan nooit zo groot als met een multi's en dan niet heen en weer lopen maar wel het idee hebbende ergens geweest te zijn en iets er voor gedaan te moeten hebben.

 

Bij mijn fiets route werd ik aangesproken door een man (ik had met foto en al in de krant gestaan) die mij bedankte omdat zijn vrouw nooit mee wilde een stukje fietsen en zij na het zien van de fietsroute hem uitgeprint had en samen met hem was gaan fietsen. En ze hadden zo genoten dat ze hem in een ander jaargetij nog eens gingen fietsen. Dat is voor mij de mooiste beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene cache is nog niet af maar in mijn hoofd speelt de tweede al.

Voor mijn werk een jaar geleden een fietsroute door Harderwijk gemaakt van 27 km langs meer dan 27 kunstwerken.

Nu lijkt het mij leuk om deze om te zetten naar een gps route als fietsfotocacheroute.

De route laat ik wel iets anders lopen en ik doe niet al de kunstwerken er in, 27 waypoints :beerchug:

Hoeveel waypoints worden over het algemeen als leuk gezien?

En hoeveel km is nog gezellig om te fietsen?

 

joLImama

 

27 km om te fietsen lijkt mij een mooie afstand, jammer dat ik de fiets niet met de auto kan vervoeren en de cache dus niet zou kunnen doen.

Het aantal waypoints mag wel wat omlaag, ongeveer 10 lijkt mij een goed idee voor deze afstand. Hoe dit in het algemeen wordt gezien weet ik niet, maar met de fiets ga je ongeveer 4x zo snel als wandelend dus de afstand tussen de waypoints zal dan ook minstens 4x groter kunnen/moeten zijn dan bij een wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 km om te fietsen lijkt mij een mooie afstand, jammer dat ik de fiets niet met de auto kan vervoeren en de cache dus niet zou kunnen doen.

Het aantal waypoints mag wel wat omlaag, ongeveer 10 lijkt mij een goed idee voor deze afstand. Hoe dit in het algemeen wordt gezien weet ik niet, maar met de fiets ga je ongeveer 4x zo snel als wandelend dus de afstand tussen de waypoints zal dan ook minstens 4x groter kunnen/moeten zijn dan bij een wandeling.

 

Met de trein mag je ook je fiets meenemen hoor, het is maar zes euro voor een dagkaart fiets. Ik kan het weten, ik heb niet eens een auto en doe al mijn caches op de fiets (en vaak met trein!).

 

Voor 27km zou ik trouwens niet naar Harderwijk komen. Ten eerste lokt het niet erg aan om lang door de bebouwde kom te fietsen, en ten tweede is het een beetje te kort om interessant te zijn...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet doen wat je zelf wilt en leuk vind en niet proberen om naar andermans pijpen te dansen.

Wordt het 30+km. dan zegt een echte fietser: "hmm ja aardig" en een niet fietser zegt: "veel te lang".

Maak er 10 km van en je krijgt het tegenovergestelde. En zo kun je echt door blijven gaan.

 

Dus: doe het zoals JIJ het leuk en mooi vind !

Dat is sowieso het meest origineel.

Het plan is uitstekend in ieder geval!

 

Succes,

 

Geopatra.

Ik heb al vaak kleine onenigheid met Geopatra gehad, maar nu ben ik het absoluut met hem eens. Vooral dit zinnetje:

Dus: doe het zoals JIJ het leuk en mooi vind !

Wat ikzelf dan nog zou overwegen is om een route te maken waarbij het gebruik van de fiets ook echt voordeel oplevert. Of eigenlijk, het gebruik van de auto een nadeel. Hou er in ieder geval bij het maken van de route rekening mee dat mensen je cache ook op een andere manier gaan proberen te doen. Met de motor over het fietspad bijvoorbeeld (doet me denken aan een O.H.-draadje over een artikel 461-bordje bij een pad naar de cache).

 

Nog iets anders, Gpsgek heeft een lijst van fietscaches opgesteld:

Gpsgek - Geocaching - Fietscaches!

Daar kan je vast nog wel wat inspiratie vinden (voorzover nodig natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet doen wat je zelf wilt en leuk vind en niet proberen om naar andermans pijpen te dansen.

Wordt het 30+km. dan zegt een echte fietser: "hmm ja aardig" en een niet fietser zegt: "veel te lang".

Maak er 10 km van en je krijgt het tegenovergestelde. En zo kun je echt door blijven gaan.

 

Dus: doe het zoals JIJ het leuk en mooi vind !

Dat is sowieso het meest origineel.

Het plan is uitstekend in ieder geval!

 

Succes,

 

Geopatra.

Ik heb al vaak kleine onenigheid met Geopatra gehad, maar nu ben ik het absoluut met hem eens. Vooral dit zinnetje:

Dus: doe het zoals JIJ het leuk en mooi vind !

Wat ikzelf dan nog zou overwegen is om een route te maken waarbij het gebruik van de fiets ook echt voordeel oplevert. Of eigenlijk, het gebruik van de auto een nadeel. Hou er in ieder geval bij het maken van de route rekening mee dat mensen je cache ook op een andere manier gaan proberen te doen. Met de motor over het fietspad bijvoorbeeld (doet me denken aan een O.H.-draadje over een artikel 461-bordje bij een pad naar de cache).

 

Nog iets anders, Gpsgek heeft een lijst van fietscaches opgesteld:

Gpsgek - Geocaching - Fietscaches!

Daar kan je vast nog wel wat inspiratie vinden (voorzover nodig natuurlijk).

 

Bedankt hier kom ik echt verder mee.

En geloof me ik ben wel zo eigenwijs om mijn eigengang te gaan.

Maar ik wil ook iets maken dat ook andere aanspreekt.

Voor mijn werk heb ik een goed beeld van de doelgroep waarvoor ik iets maak.

De cacher is voor mij toch een nieuwe doelgroep waar ik nog veel over moet leren.

En aan de ene kant leg ik de cache voor mijzelf, aan de andere kant wil ik wel dat men met een tevreden gevoel huiswaarts gaat na de cache.

En ik wil ze iets mee geven van de mooie plaats waar ik in woon.

Als mensen hem willen wandelen prima, per auto nee dat wil ik niet, dan zou ik op al de waypoints wel een micro of nano neer leggen.

Tegen mensen die het fietspad met een moter op gaan kan ik niets doen.

Ik had twee opzetjes in het hoofd bij de een is de auto echt een nadeel dus met die opzet ga ik verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fietscaches met een afstand van 20-45 KM vind ik super. Met warm weer is fietsen aangenamer dan wandelen, dus voor de zomerperiode altijd fijn als er weer nieuwe fietscaches verschijnen.

 

Gemiddeld per 3 km een waypoint is prima te doen, anders sta je te vaak stil onderweg.

 

Maar zoals al eerder genoemd in dit draadje. Maak hem vooral zoals jij wil. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...