Spring naar bijdragen

Metaaldetector


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

 

Ja, dat is leuk speelgoed. Ik wilde reageren met de vraag of je dit draadje wel gelezen hebt omdat ik in dit draadje op 16 oktober 2003 van hetzelfde apparaat een foto had geplaats in mijn bericht. Maar, helaas, de foto lijkt verdwenen te zijn.

Het ding kostte toen goed 30 euro in de winkel :thumbup:

 

Maar, dit was hem en ik zet hem er weer tussen :beerchug:

 

metaaldetectorschoen.jpg

 

GRTZ

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je bij ons in de omgeving met een metaaldetector loopt, krijg je een flinke bekeuring. Het is hier alleen toegestaan om met een metaaldetector te zoeken als je een vergunning hebt. En deze krijg je niet zomaar. Dit i.v.m. het veelvuldig aanwezig zijn van munitie uit W.O.II van de slag om Arnhem.

 

Als je met een metaaldetector op pad gaat, let wel op, of het toegestaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en doen ze het ook een beetje naar behoren dan? 't is wel lekker goedkoop  ;)

 

Het werkt in ieder geval. Je zult vlak over de cache moeten gaan, want ik schat dat de afstand tussen kistje en detector niet groter mag zijn dan ca. 7 cm. Enig nadeel is dat je op handen en voeten door een stash gebiedje moet kruipen en aangezien het op het moment nogal nat is overal.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werkt in ieder geval. Je zult vlak over de cache moeten gaan, want ik schat dat de afstand tussen kistje en detector niet groter mag zijn dan ca. 7 cm. Enig nadeel is dat je op handen en voeten door een stash gebiedje moet kruipen en aangezien het op het moment nogal nat is overal.... ;)

 

De Detector die jij aangaf in je URL is volgens mij ook bedoeld om in huis te gebruiken om leidingen in muren op te sporen.

 

De detector die ik in het plaatje heb laten zien zat volgens mij ook op zo'n 10 cm, maar het ding hoort dan ook aan je schoen te jangen.

Werkt het? Ja en nee. Wil je een metaaldetector zoals bedoeld, dan moet je ook zo'n apparaat kopen. Wil je een leuke gadget voor de "spielerei" dan moet je dit soort apparaatjes kopen.

En waarvoor eigenlijk? Je moet dan wel een metalen munitiekist zoeken die onder de grond verstopt is tussen 0 en 10 cm.

Volgens mij mogen caches niet onder de grond begraven worden en volgens mij werkt een prkstokje beter. Je moet toch of met de prikstok, of met de metaaldetector over het gezochte heen. Beide op dezelfde manier, de een prikkend de ander er overheen wrijvend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Weet iemand waar die 'Walk & Seek'te koop is? (die ik heb gevonden leveren niet buiten de U.S. )

 

Heb hem een keer op marktplaats gezien voor iets van 20 euro. Verder online en nieuw te bestellen via:

 

http://www.cadeau-tip.nl/details.php?image_id=212 Prijs is daar 39 euro. Let ook even op de enige beoordeling daar: een 1!

 

Het apparaatje dat ik gekocht had bij de Kijkshop voldoet niet. Je zult inderdaad op je knieen door de blubber moeten ;) en het ding was al vrij snel stuk. Jammer dan voor die 7 eurotjes :crybaby:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Waarom niet een detector gebruiken om waterleinding en elktra in muur op te sporen? Het schijnt handig te zijn om zoiets eerst te gebruiken alvorens je een gaatje boort. Dergelijk gadgets zijn bij Gamma is te halen?

Camouflage kleuren als nieuw jasje en volgens mij heb je een leuk hebbe dingetje..

 

Brengt me op een idee :eek: Ik heb zo'n thuis rond slingeren... :eek:

 

Zijn er ook cachers die soms een metaaldetector gebruiken tijdens geocachen

Zo ja ,  wat zijn jullie ervaringen hier mee ??

 

Alleen voor de ammoboxen natuurlijk

Speciaal voor Geocachers die met alle geweld de ammobox moeten hebben :o

 

metaaldetectorschoen.jpg

 

En dat voor €39,50. Dat is te geef. Enneh, Minouschka, dan moeten die ammoboxen wel van ijzer zijn natuurlijk. Ik heb ze namelijk ook al van kunststof gezien.

 

Helaas heb ik geen ervaring omdat het met mij in de buurt altijd tuutert met zo'n ding. Ik ben 50 % van metaal namelijk.

 

Er is er ook nog eentje voor €29,50 en deze meet 7 cm diep ?!

 

foto niet meer aanwezig

 

foto niet meer aanwezig

 

Het lijkt wel een ijskrabber voor de auto. Zo groot is het ook ongeveer. Mooi om voor aan de prikstok te fabriceren.

 

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb dat spul niet te koop .....

 

En dan is er nog een leuke gadget. Voor boswachters om bezoekers van een cache in de gaten te houden en voor cachers die zeker willen weten wie er bij hun cache is geweeest.

 

foto niet meer aanwezig

 

foto niet meer aanwezig

 

Duur? Wat is duur. Het ding is net zo duur als een GPSmap 76S. Het enige nadeel is dat de kleurenpencam zijn signaal maar 100 m draagt. Dus je videorecorder moet op minder dan 100 meter van de cache liggen te draaien.

 

GRTZ

 

Kruimel de gadgetfreak :eek:Ja, zo zijn er nog 13 in een kozijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

dacht altijd dat zo'n vlaggetje groter werd op je scherm als je dichter bij kwam. maar als hij dan opeens voor je neus staat. is hij wel erg groot geworden

 

 

leip11 ;)

bewerkt door leip11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het gebruik van een metaaldetector tijdens het cachen moet ik terugdenken aan deze hilarische tocht samen met meerdere BBB leden. :blush:

 

Weerterheide log en Cachebeschrijving

 

De cache was eerlijk gezegd al gevonden voordat we de metaaldetector gebruikt hadden. :D

 

Groetjes Jan-Willem, PA3FUS.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zou allemaal niet nodig zijn als men er eens een gewoonte van zou maken een golfvlaggetje bij caches te plaatsen.

 

Hmm dat zou wel een optie zijn. Dan had me een paar uur gescheeld vandaag. Heb verdorie een heel perceel gedraineerd vandaag met de prikstok en wat blijkt? Ligt de cache ruim 50 meter verderop... Wel de juiste gegevens, miswijzing van maar 4 a 5 meter, maar de plaatser zijn GPS was waarschijnlijk niet helemaal fris.

Volgens de logjes van de cache waren we niet de eerste met dit probleem en hebben , net als de rest, de cache nooit gevonden als we geen aanwijzing hadden gekrgen van een "local".

 

plaotie van een geroosterde kip

 

Wat bedoel je hier nu toch weer Kruimel? Hate-mail omdat je de Meerbosweg niet kon vinden? :blush:

Oke totaal off-topic! Moet kunnen toch? :offtopic:hihihi.

Tja, dat plaatje heb ik gepost toen was er nog geen team kipchen (16-10-2003). Nee, maar het niet vinden van een cache is voor mij helemaal niets vreemds. :D

Er zijn caches waar ik voor de 5e keer weer kom en er zijn caches waarvan ik denk, bekijk het maar.

 

Bij het meerbos komen we zo weer eens langswaaien, als die gasten achter het gordijn op bed liggen of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...