Spring naar bijdragen

Metaaldetector


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

Het is in ieder geval weer eens iets anders. Tja, metalen caches in de grond zul je niet vinden omdat we die niet mogen begraven van .com ;)

Ik denk dat je na een drukke stranddag wel een aardige cent kunt vinden, vooral daar waar de ijscoboer de hele dag heeft gestaan....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :D

 

010107.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kun je dat een beetje zien aan de mate waarin het apparaat uitslaat, of pas als je het hebt blootgelegd?

 

Ja, dat kun je. Als iets echt groot is graaf je er bewust omheen. Je wil tenslotte niet de ontstekingspin van

een 60 pounder (of meer) aanraken. Die staan nu nog meer op scherp dan 60 jaar geleden!

 

Ik denk dat je na een drukke stranddag wel een aardige cent kunt vinden, vooral daar waar de ijscoboer de hele dag heeft gestaan....

 

En dat is dus echt de eerste tip voor een beginnende metaaldetectoreigenaar: Zoek op plekken waar

vroeger een ijscoboer heeft gestaan! Daarna: Bij oude woningen op de plaats waar een waslijn heeft

gehangen (Geld dat uit de zak valt na meegewassen te zijn).

 

En de rest ga ik je niet vertellen :thumbup:

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben we ook al metaal detectors met ingebouwde GPS en die dan gelijk de buit voor je opgraven???

 

Lijkt me idiaal..... anders loop je met je rugzak GPS, metaal detector en schep door dat bos te wandelen en heb je weer 5 weken last van je rug na een dagje cachen :thumbup:

 

Of natuurlijk de hele zooi op en onder een LA - RO defender binden ;):D graaf- schep erop en gepantserde bodemplaat voor de cachers die toch met fragmentatie bommen willen werken :gossip:

 

Hmmm leopard II doet het den'k ook wel goed als cache autootje :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me idiaal..... anders loop je met je rugzak GPS,  metaal detector en schep door dat bos te wandelen en heb je weer 5 weken last van je rug na een dagje cachen

Hmmm ik kan hem zo niet meer vinden maar zoek dan maar eens het draadje dat begint met:

 

Ik ga geocachen en ik neem mee:......

 

Dan zul je schrikken. Dan doet echt een metaaldetecter erbij meenemen niets meer af aan het gewicht hoor. Ik heb in de auto een complete hutkoffen en beslis per cache wat ik op dat moment bij me steek. :gossip:

 

En dan heeft de kralenFee har eigen rugzak nog, afgeladen met allerleid spul.

 

GRTZ

 

kruimelgadget :thumbup:Op een nacht lag ik naar de vele sterren aan de hemel te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Zijn er ook cachers die soms een metaaldetector gebruiken tijdens geocachen

Zo ja ,  wat zijn jullie ervaringen hier mee ??

 

Alleen voor de ammoboxen natuurlijk

Ik gebruik ook een metaal detector. Heb een normaal groot model en een klein handapparaatje. Dat handapparaat kon je bij de Kijkshop kopen voor nog geen 20 Euro. Het is zo'n ding om bij mensen na te kijken of ze geen wapens dragen. Ideaal, klein makkelijk mee te nemen want als je met de grote in het bos loopt en zo'n groene man ziet dat, dan blijft die je achtervolgen om te zien dat je niet gaat graven of zo. Die kleine stop je in zo'n tasje van goed en het valt niet op. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Nu bij de Kijkshop een leidingzoeker voor nog geen 7 euri's.

 

Die hebben we niet nodig. Als wij als team gaan cachen heb ik altijd de leiding. De Fee hoeft er niet naar te zoeken. Gewoon vooruit kijken en ze ziet haar leiding.

Ze loopt dat ook altijd achter me tijdens het cachen. Dat geeft mij gewoon een prettig gevoel, vooral als ik niet achterom kijk. Wat ik eigenlijk zo goed als nooit doe :thumbup:

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Fee hoeft er niet naar te zoeken. Gewoon vooruit kijken en ze ziet haar leiding.

Ze loopt dat ook altijd achter me tijdens het cachen. Dat geeft mij gewoon een prettig gevoel, vooral als ik niet achterom kijk. Wat ik eigenlijk zo goed als nooit doe ;)

 

Kruimel

Ik weet het niet zeker hoor.... maar ergens in een ver verleden heb ik wel eens gehoord..... was het niet de Fee die altijd roept khebhum voor jij ook zelfs maar je pijltje de goede kant op krijgt? :thumbup:

De enige reden dat ze achter je loopt is dat ze hoopt dat je ooit op eigen gelegenheid een cache vind, zonder haar hulp ;)

Groetjes Marja :)die ook altijd achter loopt........ dat zegt genoeg :P

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, ik zag dat dit topic weer naar boven was gekomen.

 

Leuk om te zien wat ik toen schreef over mijn vondsten, dat is nu wel anders.

Ik ben met een jongen in contact gekomen die al jaren zoekt en hij heeft mij

het één en ander uitgelegd. We zoeken regelmatig samen en ik moet zeggen:

Er is geen akker meer, waar dan ook, waar we echt niks vinden.

 

Muntjes vind je overal, ik heb al van zinken oorlogsmuntjes tot Romeins gevonden.

 

Denk dat ik ondertussen ook een aardig gewicht heb aan kogels: Van middeleeuwse

musketkogels tot luchtafweer uit de 2e wereldoorlog. Apart om te zien dat als je munitie

vind uit bijvoorbeeld 1700 er vaak 9mm of andere moderne munitie in de buurt

ligt. Oftewel, er wordt vaak gevochten op dezelfde strategische plekken.

 

En dan zitten er de toevalstreffers bij: Middeleeuws bestek, aparte knopen etc.

etc.

 

Ik spendeer er weinig tijd aan, maar het is wel elke keer raak. In een uurtje

vind je op een akker altijd een paar muntjes en ander spul.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Fee hoeft er niet naar te zoeken. Gewoon vooruit kijken en ze ziet haar leiding.

Ze loopt dat ook altijd achter me tijdens het cachen. Dat geeft mij gewoon een prettig gevoel, vooral als ik niet achterom kijk. Wat ik eigenlijk zo goed als nooit doe ;)

 

Kruimel

Ik weet het niet zeker hoor.... maar ergens in een ver verleden heb ik wel eens gehoord..... was het niet de Fee die altijd roept khebhum voor jij ook zelfs maar je pijltje de goede kant op krijgt? :ph34r:

De enige reden dat ze achter je loopt is dat ze hoopt dat je ooit op eigen gelegenheid een cache vind, zonder haar hulp ;)

Groetjes Marja ;)die ook altijd achter loopt........ dat zegt genoeg :P

 

 

 

Pas maar op als een Fee achter je loopt. Je weet dan nooit wat ze dan uitvreten.....

bewerkt door nemo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...