Spring naar bijdragen

Metaaldetector


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zijn er ook cachers die soms een metaaldetector gebruiken tijdens geocachen

Zo ja ,  wat zijn jullie ervaringen hier mee ??

 

Alleen voor de ammoboxen natuurlijk

Speciaal voor Geocachers die met alle geweld de ammobox moeten hebben :lol1:

 

metaaldetectorschoen.jpg

 

En dat voor €39,50. Dat is te geef. Enneh, Minouschka, dan moeten die ammoboxen wel van ijzer zijn natuurlijk. Ik heb ze namelijk ook al van kunststof gezien.

 

Helaas heb ik geen ervaring omdat het met mij in de buurt altijd tuutert met zo'n ding. Ik ben 50 % van metaal namelijk.

 

Er is er ook nog eentje voor €29,50 en deze meet 7 cm diep ?!

 

foto niet meer aanwezig

 

foto niet meer aanwezig

 

Het lijkt wel een ijskrabber voor de auto. Zo groot is het ook ongeveer. Mooi om voor aan de prikstok te fabriceren.

 

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb dat spul niet te koop .....

 

En dan is er nog een leuke gadget. Voor boswachters om bezoekers van een cache in de gaten te houden en voor cachers die zeker willen weten wie er bij hun cache is geweeest.

 

foto niet meer aanwezig

 

foto niet meer aanwezig

 

Duur? Wat is duur. Het ding is net zo duur als een GPSmap 76S. Het enige nadeel is dat de kleurenpencam zijn signaal maar 100 m draagt. Dus je videorecorder moet op minder dan 100 meter van de cache liggen te draaien.

 

GRTZ

 

Kruimel de gadgetfreak :rolleyes:Ja, zo zijn er nog 13 in een kozijn.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik geen ervaring omdat het met mij in de buurt altijd tuutert met zo'n ding. Ik ben 50 % van metaal namelijk.

hmmz..

heb je al die geimplanteerde gadgets kan je de metaaldetector niet meer gebruiken..

balen kruimel :-)

 

groets,

 

Michiel

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Vindt je nog eens wat anders dan een cache :)

<Nieuwsgierig>

Nou, noem eens wat leuke vondsten?! ;)

</Nieuwsgierig>

@BTW

Ik kwijl net zoals Eagles bij de gedachte wat jij allemaal eventueel gevonden zou kunnen hebben.....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: Die denkt dat niemand zijn Disclaimer leest of begrijpt en daar dan ook weer niet mee zit :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vind van alles met zo'n ding. Toen ik nog niet precies wist hoe de "discriminatie"-functie werkte heb

ik heel veel spijkers en andere rommel gevonden.

Maar nu ik weet hoe hij werkt heb ik de raarste dingen al gevonden: Van bomscherven uit de tweede

wereld-oorlog tot middeleeuwse knoopjes. Helaas nog niet veel muntjes, alleen wat recente.

 

Het ligt natuurlijk ook aan het stuk grond waar je zoekt, met name in steden worden bij bouwputten veel

muntjes en gebruiksvoorwerpen gevonden. In de Achterhoek moet je het meer van akkers e.d. hebben.

 

Maar als iemand nog interessante stukjes grond weet, wellicht in combinatie met een cache, dan hoor ik

dat graag.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het risico dat ik je iets vertel wat je al lang weet:

ga NIET per ongeluk een keer in de omgeving van Nijmegen lopen metaaldetectoren hoor! Omdat er op die manier veel historische waardevolle dingen verloren gingen is dat hier in de omgeving niet meer toegestaan. Of dat regeltechnisch wel klopt weet ik niet, maar ik zou het me maar liever niet op m'n hals willen halen.

Verder wordt er in de Waalsprong waar ze nu nieuwe wijken bouwen (Lent, Oosterhout) bij Nijmegen veel metaal gevonden... zo van: grote BOEM enzo... wat is blijven liggen na WOII. Ik bedoel maar: zoiets zou je ook wel eens tegen kunnen komen, i.p.v. alleen de scherven! :D Kun je dat een beetje zien aan de mate waarin het apparaat uitslaat, of pas als je het hebt blootgelegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...