Peet en Jop Geplaatst 5 maart 2009 Geplaatst 5 maart 2009 Mee eens, lekker laten zoals het is. Earthcaches brengen je net zo goe dnaar mooie plekjes en worden door ons ook erg gewaardeerd.
Le Comte Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Je maakt het toch nooit iedereen naar de zin. Maar een cache zonder doosje op het eind zoals een earthcache vind ik ook wel erg kaal. Dan kun je toch net zo goed een wandelroute gaan lopen? (Jaja, dan krijg je geen puntje. Nounou, lekker belangrijk.)
Geopatra Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Earthcaches laat ik per definitie aan me voorbij gaan ! Als ik zo'n lokatie aantrof zou ik er onmiddelijk een traditional van maken. Dit heeft geen multi nodig. Niets mooiers dan een mooie lange tradi , zoals het geocachen geboren is. Tradi's van die lengte zijn in ons platte landje uiterst zeldzaam en moet je koesteren. Als het zo'n afgelegen plek is, is de kans op verdwijnen van die cache minimaal, zeker als je toch ook nog even goed nadenkt over de cachelokatie: uit het zicht en toch niet moeilijk te vinden. Voor een dergelijke lange tradi zou ik het wel over hebben om misschien een keer op en neer te moeten ! Pak je kans , maak er een supertradi van !!!!!!!!!!!! Groet, Geopatra.
geo_taz Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Helemaal mee eens. Een Earth Cache doe ik niet meer, maar een traditional op een mooie plek ....
Vasc0 Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Earthcaches laat ik per definitie aan me voorbij gaan ! Als ik zo'n lokatie aantrof zou ik er onmiddelijk een traditional van maken. Dit heeft geen multi nodig. Niets mooiers dan een mooie lange tradi , zoals het geocachen geboren is. Tradi's van die lengte zijn in ons platte landje uiterst zeldzaam en moet je koesteren. Als het zo'n afgelegen plek is, is de kans op verdwijnen van die cache minimaal, zeker als je toch ook nog even goed nadenkt over de cachelokatie: uit het zicht en toch niet moeilijk te vinden. Voor een dergelijke lange tradi zou ik het wel over hebben om misschien een keer op en neer te moeten ! Pak je kans , maak er een supertradi van !!!!!!!!!!!! Groet, Geopatra. Sluit ik me geheel bij aan! Zo'n tradi is heerlijk en ook best zeldzaam!
Team Aragorn Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Earthcaches hebben nadelen maar ook voordelen. Nadelen: geen doosje. En iedere keer die foto van jezelf met een infobord en gps, dat gaat ook vervelen. Soms is de verplichte vraag niet echt ... eh, nou ja, ... met fantasie gekozen zullen we maar zeggen. Voordelen: i.h.a. een interessante cachebeschrijving. Waar iemand een traditional wel met twee regeltjes tekst kan afdoen, staat er bij een earthcache tenminste nog een flink verhaal met geologische wetenswaardigheden. Als je geluk hebt is er ter plekke ook echt een geologisch verschijnsel te zien. Kortom, als ik in de buurt ben doe ik er wel eens eentje. Ik heb zo al veel interessante plekken gezien, plekken waar van de beheersorganisaties waarschijnlijk geen doosje gelegd mag worden. Groetjes, Fangorn.
The cache busters Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Als voor jou een earthcache de beste oplossing is gewoon doen. Niet verwijderen omdat andere dat vinden. Ze hebben de keuze om hem wel of niet te doen.
Team Professor X Geplaatst 6 maart 2009 Geplaatst 6 maart 2009 Je maakt het toch nooit iedereen naar de zin. Maar een cache zonder doosje op het eind zoals een earthcache vind ik ook wel erg kaal. Dan kun je toch net zo goed een wandelroute gaan lopen? (Jaja, dan krijg je geen puntje. Nounou, lekker belangrijk.) Waarde graaf, Je hebt de essentie bijna te pakken! Natuurlijk kan je gewoon gaan wandelen, zelfs met GPS. Er zijn inmiddels al verschillende organisaties die tientallen wandelroutes aanbieden om met GPS van punt naar punt te lopen. Zonder opdrachten, zonder beschrijving en zonder cache! Dus als het om het spelen van elektronica in de natuur is, is dat voldoende. Maar naast een "beloning" in de vorm van een cache, is het puntje erbij voor het merendeel toch wel het belangrijkste van het geocachen. Dat wordt ook op alle fronten gestimuleerd. Het begint al met het aantal founds achter je nickname! Earthcaches laat ik per definitie aan me voorbij gaan ! Als ik zo'n lokatie aantrof zou ik er onmiddelijk een traditional van maken. Dit heeft geen multi nodig. Niets mooiers dan een mooie lange tradi , zoals het geocachen geboren is. Tradi's van die lengte zijn in ons platte landje uiterst zeldzaam en moet je koesteren. Als het zo'n afgelegen plek is, is de kans op verdwijnen van die cache minimaal, zeker als je toch ook nog even goed nadenkt over de cachelokatie: uit het zicht en toch niet moeilijk te vinden. Voor een dergelijke lange tradi zou ik het wel over hebben om misschien een keer op en neer te moeten ! Pak je kans , maak er een supertradi van !!!!!!!!!!!! Groet, Geopatra. Ik laat de aardedoosjes niet aan me vorbij gaan, maar met bestaand betoog kan ik het alleen maar eens zijn. En niet een Earthcache omdat je dan geen onderhoud hoeft te plegen. Dat is niet de bedoeling van zo'n aardedoos. Bovendien glijden we dan weer af richting virtual caches.
barny Geplaatst 7 maart 2009 Geplaatst 7 maart 2009 Dat zie je verkeerd, waarde professor, Aarde cache’s ZIJN virtuele cache.s, zie wat de wikie uitleg daar over zegt, met minimal twee verschillen ten opzichte met de oude virtuele cache’s waarbij de belangrijkste doorslag gegeven is dat bij elke nieuwe aarde cache geocaching.com een financiële vergoeding krijgt mede daarom moest er een nieuwe naam verzonnen worden, om het nog belachelijker/aannemelijker voor de argeloze niet zelf nadenkende hunter hebben ze ook nog een zogenaamde doelstelling (waar heb ik dat meer in het geocachewereldje meegemaakt?) aangehangen iets in de trant van een geologisch leerzame plaats, hoewel ik al meerdere keren gezien heb dat juist met die doelstelling om het financiële gewin? door de .com bobo’s niet zou nauw word genomen. Met het gezwichte .çom door toelaten van aardecache’s zijn we weer afgezakt naar het zelfde bedroevende niveau van de oude virtuele cache’s. Maar handig als die bobo’s zijn en hoogstwaarschijnlijk bang dat het niets zou worden zijn er met dit soort cache’s pinnen te verdienen die juist de onderschijds des persoons kunnen benadrukken en zich dat vol misplaatste potsierlijke trots hun “verdienste” kunnen showen en zich zo hopeloos tevergeefs boven de grauwe meerderheid proberen te begeven Barny
dyneque Geplaatst 7 maart 2009 Geplaatst 7 maart 2009 Ik hoop toch wel dat deze cache blijft, we hebben hem al in de planning voor eind april. Ik ben nieuwsgierig geworden naar die hoek van 't eiland, of er nu wat te halen valt of niet.
Team Professor X Geplaatst 7 maart 2009 Geplaatst 7 maart 2009 Dat zie je verkeerd, waarde professor, Aarde cache’s ZIJN virtuele cache.s, zie wat de wikie uitleg daar over zegt, met minimal twee verschillen ten opzichte met de oude virtuele cache’s waarbij de belangrijkste doorslag gegeven is dat bij elke nieuwe aarde cache geocaching.com een financiële vergoeding krijgt mede daarom moest er een nieuwe naam verzonnen worden, om het nog belachelijker/aannemelijker voor de argeloze niet zelf nadenkende hunter hebben ze ook nog een zogenaamde doelstelling (waar heb ik dat meer in het geocachewereldje meegemaakt?) aangehangen iets in de trant van een geologisch leerzame plaats, hoewel ik al meerdere keren gezien heb dat juist met die doelstelling om het financiële gewin? door de .com bobo’s niet zou nauw word genomen. Met het gezwichte .çom door toelaten van aardecache’s zijn we weer afgezakt naar het zelfde bedroevende niveau van de oude virtuele cache’s. Maar handig als die bobo’s zijn en hoogstwaarschijnlijk bang dat het niets zou worden zijn er met dit soort cache’s pinnen te verdienen die juist de onderschijds des persoons kunnen benadrukken en zich dat vol misplaatste potsierlijke trots hun “verdienste” kunnen showen en zich zo hopeloos tevergeefs boven de grauwe meerderheid proberen te begeven Barny OK, helaas zijn een hoop Earthcaches inderdaad niet echt boeiend. Een door mensen geplaatste steen midden in een dorp is natuurlijk niet echt een mooi geologisch verschijnsel zoals bijvoorbeeld een pingoruine of de Peelrandbreuk. En ja, het wordt grotendeels gestimuleerd door de pinnetjes hebzucht! Maar Barny, waarom toch die buikpijn? Ook jouw busje kan je zo aanbieden als zijnde een geologisch verschijnsel, boordevol ijzererts en natuurvriendelijke olie! We hebben het er nog wel eens over !
mduppen Geplaatst 23 maart 2009 Geplaatst 23 maart 2009 Ik heb zeker geen probleem met eartcaches, ze hebben mij op plaatsen gebracht waar je normaal nooit zou komen. Ook is het zeker niet altijd mogelijk daar een cache te plaatsen. Als mensen earthcaches niet leuk vinden zoeken ze die toch gewoon niet?
de vanVeentjes Geplaatst 23 maart 2009 Auteur Geplaatst 23 maart 2009 Er zijn nu twe teams geweest die de plek hebben bezocht. Deze mensen hebben de plek kunnen waarderen dus laat ik de cache mooi staan.
GrijsBaard Geplaatst 23 maart 2009 Geplaatst 23 maart 2009 (bewerkt) Groot gelijk dat je hem laat staan. Je vindt het een mooie omgeving die je graag wilt delen. Niets mis mee. Om er geen doos/box/kist/etc neer te leggen is jouw keuze en dat dient gerespecteerd te worden, hoe anderen er ook over mogen denken. Mijn uitgangspunt is, het is geaccepteert door de reviewer en dus volledig legitiem. Leuk dat er al twee teams een bezoek hebben gebracht. Gefeliciteerd. 23 maart 2009 bewerkt door GrijsBaard
barny Geplaatst 23 maart 2009 Geplaatst 23 maart 2009 Ik heb mezelf voorgenomen om niet meer in discussie te gaan hier op het forum, maar soms is de wil om te reageren sterker dan mijn verstand. Nu zie ik hier weer een paar reacties van mensen die het volgens mij een paar stappen gemist hebben. Als mensen earthcaches niet leuk vinden zoeken ze die toch gewoon niet? Pfff gaan we weer, staan de reacties je niet aan? dan lees je ze toch gewoon niet? Hou op, schei uit, verzin wat orginelers Deze aarde cache (en vele andere) zijn niet gepubliceerd in de gedachte gang waar een aardecache ooit voor bedoeld was, een aarde cache is nu de perfecte mogelijkheid geworden om gewoonweg misbruikt te worden om een rasechte lazy mans cache te maken,welke smoezen er ook aangehangen kunnen worden Zo word het spelletje wat we ooit speelde verdoezeld in eigengereidheid en de regels zo worden opgerekt dat we steeds verder afzakt naar een bedenkelijk en bedroevend niveau. Er zijn nu twe teams geweest die de plek hebben bezocht. Deze mensen hebben de plek kunnen waarderen dus laat ik de cache mooi staan. Huh, zou je hem weggehaald hebben als de mensen de plek niet hebben weten te waarderen? Een beetje rare gedachtegang…… Tuurlijk weten ze het te waarderen, kon je op je klompen aanvoelen, maar helaas de gemakzucht wint het van gedachtegoed. Mijn uitgangspunt is, het is geaccepteert door de reviewer en dus volledig legitiem. De aarde cache’s worden niet geaccepteerd door de reviewer het word van bovenhand door zijn strot gedouwd. En echt, ook ik weet het wel, ik vecht een bijvoorbaat verloren strijd. Barny
Aanbevolen berichten