Spring naar bijdragen

Nieuwe cache, eerste vinder, hoe werkt dat?


huismannetjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik lees wel eens in de logjes van de nieuwe caches, dat ze net geen "goud " waren , omdat iemand hun net voor was.

Is het een vast gegeven dat de eerste die de cache logt, "goud"heeft

Krijg je dan iets speciaals. of is het gewoon een kwestie van eer.

 

de Huismannetjes

 

Het is inderdaad een kwestie van eer! Soms ligt er voor de eerste vinder een ongeactiveerde coin in de kist, als beloning, maar dat mag je zelf beslissen. Soms liggen er 'certificaten' voor de eerste vinder(s) of nog iets anders. Maar meestal alleen de eer dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook heel veel cachers die het niet om 'goud' (of ander edelmetaal) te doen is maar gewoon het genieten van een mooie tocht (op een moment dat het hen uitkomt), en dat is toch het mooie van deze hobby: voor elck wat wils!

 

Mmmmm ... een beetje de omgekeerde wereld in mijn optiek. (waar is dat toch fout gegaan?)

 

Zoals IK het nu lees, krijg ik de indruk, dat het spelletje om de jacht op het metaal gaat, "maar er ook heel veel cachers zijn die een mooie tocht willen op het moment dat het hun uitkomt"

 

Volgens mij ging en gaat het spelletje om die mooie tocht, die mooie cache, die mooie lokatie, de mooie puzzel, en nog veel meer moois "en dan zijn er ook cachers die voor het metaal gaan"

 

Kleine nuancering, maar voor mij en vele anderen, best wel een belangrijke. :rolleyes:

 

Natuurlijk is "de jacht" en "het vinden" voor velen een wezenlijk onderdeel van het spel en de "cache beleving" en daarmee voor een aantal cachers ook "het ontmaagden" ofwel het "eerste vinden" oftewel het goud.

 

Dat een cachelegger (geheel vrijblijvend) een kadootje voor die eerste vinder(s) weglegt is alleen maar leuk, zeker bij heel uitdagende caches. Maar dat is eerder uitzondering als regel.

 

Het gaat dus voornamelijk om de eer (voor wie dat zo zien)

 

Maar waar het echt om gaat is toch "de kwaliteit van de cache en de kwaliteit van de cache beleving" (en ja....die kan voor iedereen anders zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@twinpeaks: Ik vind dat het omdraaien van mijn woorden, waardoor je mij iets in de mond legt dat ik niet bedoeld heb. En dat door een moderator notabene?

Bij deze daarom direct het verzoek mijn vorige en deze bijdragen in het forum (de enige ooit!) te verwijderen en jouw reactie daarop. Ik zal me voortaan onthouden van enige bijdrage, omdat die kennelijk direct anders uitgelegd worden dan ik bedoel.

 

Als ik jouw woorden verkeerd heb geinterpreteerd, dan spijt me dat. Zeker als dat niet is wat jij bedoelde.

Ik heb reeds een aanpassing gemaakt en de woorden "zoals jij het stelt" gewijzigd in "zoals IK het lees"

 

Verder is het altijd lastig, als moderator in een topic ergens op te reageren.

Men verondersteld namelijk altijd, dat je "als moderator" en wellicht dus "namens het team" spreekt. Een moderator is blijkbaar nooit uit functie.

 

Dat is vervelend, vooral voor moderators die een eigen mening hebben. Dat kan dan blijkbaar niet meer.

 

Er is al eens geopperd, onder een andere naam te posten als je je mening kwijt wilt en onder de bekende naam als je modereert.

Dat werkt ook niet, sterker nog: men gaat je dan "achterbaks gedrag" verwijten en werkt daarmee uiteindelijk tegen je.

 

Daarom modereer ik als Twin Peaks en geef ik ook gewoon mijn mening als Twin Peaks.

Voor iedereen wel zo duidelijk, lijkt me.

 

Laat je vooral niet ontmoedigen tot het posten van je bijdragen, Die worden zeker gewaardeerd, van iedereen.

Zonder verschil van mening geen discussie, en zonder discussie geen forum.

 

Nogmaals, het spijt me als ik jouw woorden verkeerd heb uitgelegd, maar ook een moderator, is niets menselijks vreemd.

Ik laat de postings vooralsnog staan, opdat ieder die dit meeleest of al heeft gelezen, duidelijk is, waar dit nu feitelijk over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou nou niet zo happen!

 

tevens snap ik ook de opmerking van twinpeaks niet. al heeft hij wel al eerder duidelijk gemaakt tegen goudjagers te zijn. dat is namelijk volgens sommigen hier op het forum iets 'vies'

 

maar ja zoals met zoveel dingen: ieder zijn eigen smaak!

Ik vind de jacht op een FTF, STF, TTF wel spannend. en nee ik hoef er geen prijs voor verder.

 

 

edit: na het klikken op ok, zag ik de toevoeging van Twin peaks.. ik snap de verbeterde versie beter.

bewerkt door maca_en_niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ja zoals met zoveel dingen: ieder zijn eigen smaak!

Ik vind de jacht op een FTF, STF, TTF wel spannend. en nee ik hoef er geen prijs voor verder.

 

Hier idem.

Wij hebben 4 keer gejaagd en dat is 3 keer zilver en 1 keer goud geworden.

Bij het goud was een coin en tb te vergeven die we beiden hadden mogen meenemen.

De coin hebben we meegenomen omdat we nog geen enkele hadden, de tb sachtergelaten voor een ander.

En de cacheomschrijving en alles wat erbij hoort nemen we ook zeker in ons op, want ondanks het metaal blijft voor ons toch ook het echte cachen waar het om gaat en dan het liefst een leuke multi met niet teveel rekenwerk.

Als het alleen om het metaal gaat kun je net zo goed alles wat al ftf, stf en ttf heeft net zo goed laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Vaak zijn we voor een FTF, STF of TFT te laat. We hebben eigenlijk alleen op zaterdag en zondag echt tijd om te cachen. Maar mocht er een online komen en hij ligt in de buurt willen we soms wel een poging wagen.

 

Het geeft toch wel een extra spanning om te kijken of je het eerst bent of niet. eigenlijk zijn we altijd te laat, maar alleen voor dat extra stukje spanning is het al leuk.

 

Maar ieder moet uitzoeken wat hij/zij leuk vindt. Persoonlijk zoeken wij van alles wat uit. Zo lossen we 's avonds regelmatig wat mysteries op en als we er in het gebied een aantal hebben combineren we dat met een aantal multi's en traditionals.

 

Maar op zijn tijd een jacht naar goud , zilver of brons kan toch geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach soms gebeurt het gewoon en ben je na een week nog de eerste. Misschien kan de cache legger die geen race wil hebben al gelijk drie logjes bij zijn cache plaatsen :thumbup:

 

 

Zeer verdiend Goud Gerard als je het ziet, zie je het gewoon en moet je er voor gaan

 

:thumbdown:

bewerkt door pe1mzs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zie ik in mijn optiek toch weer een hoop onzin staan.

 

Het woordje eer, is het een eer om als eerste een cache te loggen? lijkt mij niet, het is een eer als je gevraagd word naar jou mening, het is een zeker een eer als jou mening op prijs gesteld word.

 

Maar als een gestreste persoon naar een gegeven coördinaat te spoedden om daarna met nog meer zenuwen de lastig verstopte cache te gaan zoeken om later op de cache pagina met grote letters GOUD te kunnen brullen. Is dat wat tegenwoordig onder eer verstaan word?

 

Dan de verliezers in die strijd ook nog het zilver (STF) en brons (TTF) , met overtroevende trap het blik te loggen zie ik als slechte verliezers, je was gewoon te laat voor de ontmaagding, klaar, pech, jammer dan, volgende keer beter.

 

Voor mij is de enkele keer dat ik nog aan een maagdenhunt doe is het aftroeven van de mede hunters het debuggen van de cache en het veelvuldig overdreven vertellen van de belevenissen bij een mooie cache het ultieme ontmaagding.

 

Een eer, nee een eer is het bij lange na niet, leuk, ja leuk is een cacheontmaagding wel, stomweg leuk om te doen met alle aspecten daarbij meegenomen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...