Spring naar bijdragen

Nieuwe cache, eerste vinder, hoe werkt dat?


huismannetjes

Aanbevolen berichten

Het interesseert ons echt geen fluit de hoeveelste we zijn bij een cache, maar er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen: toen de cache 't Smurfenbos on-line kwam hebben we meegedaan aan de race tegen de klok. Toch best goed voor je smurfenego om je eigen dorp als eerste te loggen.

Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: er zijn zelfs hele statistieken over first-founds, het aftroeven van je mede-cachers is blijkbaar een aparte tak van sport binnen het cachen. En je kunt aan de gold-rush leuke contacten overhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laat iedereen geocachen lekker op zijn of haar manier beleven. Waarom altijd oordelen over een ander, als iemand er plezier aan beleefd om een FTF te scoren: prima, als iemand het leuk vind om heel veel caches achter zijn naam te hebben staan: prima. Als iemand graag af en toe een mooie lange boswandeling maakt: prima.

 

Laat iedereen lekker in zijn/haar waarden en plezier in cachen beleven op de manier die men zelf wil. Al heeft iemand er plezier aan om een tocht op de handen te lopen en vervolgens met een pen tussen de tenen te loggen: doe wat je zelf wil en veroordeel een ander niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees wel eens in de logjes van de nieuwe caches, dat ze net geen "goud " waren , omdat iemand hun net voor was.

Is het een vast gegeven dat de eerste die de cache logt, "goud"heeft

Krijg je dan iets speciaals. of is het gewoon een kwestie van eer.

 

de Huismannetjes

 

Dit waren de vragen. Ik weet niet of de huismannetjes al vinden dat de antwoorden gegeven zijn, maar naar mijn mening vroegen zij informatie en zochten zij niet de diskussie. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, maar ik wil bij deze vragen of de topic starter antwoord heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees wel eens in de logjes van de nieuwe caches, dat ze net geen "goud " waren , omdat iemand hun net voor was.

Is het een vast gegeven dat de eerste die de cache logt, "goud"heeft

Krijg je dan iets speciaals. of is het gewoon een kwestie van eer.

 

de Huismannetjes

 

Of je iets extra's krijgt ligt aan de cacheleggers, Zoals je in de tussenliggende tijd hebt kunnen lezen gaan de gedachte hierover divers. Iets te verdienen is er niet. Ik kan eigenlijk maar een ding zeggen, doe wat je zelf wil en laat de rest rustig carambalen, je weet ondertussen wel dat een ieder er zijn eigen mening op nahoud .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer zie ik in mijn optiek toch weer een hoop onzin staan.

 

Het woordje eer, is het een eer om als eerste een cache te loggen? lijkt mij niet, het is een eer als je gevraagd word naar jou mening, het is een zeker een eer als jou mening op prijs gesteld word.

 

Maar als een gestreste persoon naar een gegeven coördinaat te spoedden om daarna met nog meer zenuwen de lastig verstopte cache te gaan zoeken om later op de cache pagina met grote letters GOUD te kunnen brullen. Is dat wat tegenwoordig onder eer verstaan word?

 

Dan de verliezers in die strijd ook nog het zilver (STF) en brons (TTF) , met overtroevende trap het blik te loggen zie ik als slechte verliezers, je was gewoon te laat voor de ontmaagding, klaar, pech, jammer dan, volgende keer beter.

 

Voor mij is de enkele keer dat ik nog aan een maagdenhunt doe is het aftroeven van de mede hunters het debuggen van de cache en het veelvuldig overdreven vertellen van de belevenissen bij een mooie cache het ultieme ontmaagding.

 

Een eer, nee een eer is het bij lange na niet, leuk, ja leuk is een cacheontmaagding wel, stomweg leuk om te doen met alle aspecten daarbij meegenomen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

1000% mee eens. Het is LEUK om iets als 1e te vinden, maar moet je er bewust op jagen?

 

Ik heb 1 x brons op een (Duitse) cache... waarom... ik zag toevallig dat ie online was gekomen en dat brons nog open stond en het was in de buurt, dus even een uitdaging, kan ik brons halen... Yes. Uitdaging, leuk, meer niet.

 

Ik had 1x silver kunnen halen (wederom in Duitsland), maar dan had ik tegen mij zelf in 's avonds laat (na 22:00 uur) iemands voortuin om moeten wroeten, terwijl ik slechts 99% zeker was dat ik goed zat. Dus heb ik via email mijn bevindingen geverifieerd en de dag erna (toen ik begrepen had dat 's avonds loggen geen probleem was) de cache gezocht.

Ik was toen in 1 keer nummer 12 (de 11 anderen hadden op dezelfde dag gelogd als dat ik het uiteindelijk deed).

 

Is dat erg???? No <censored> way, het is het spelletje. Als het wel erg was had ik de avond ervoor de tuin omgewroet.

 

Kortom waarom die drukte of Goud, zilver of lood Ok het is leuk om als 1 van de eersten de cache te vinden en eventueel een cache te helpen verbeteren (als er vaudjez in zitten).

 

Ik vind dit hetzelfde als de discussie om het type cache of de grootte van een cache: doet er voor mij niet toe: Ik cache omdat ik het leuk vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...