tjiepie Geplaatst 16 januari 2009 Geplaatst 16 januari 2009 Hallo, Ik ben door een vriend geïnteresseerd geraakt in het geocachen en overweeg de etrex vista Hcx aan te schaffen. Ik heb twee vragen: 1. Wat zijn de ervaringen met deze gps? 2. De koers van de dollar en de pond is erg gunstig, het loont te moeite om in de VS of UK te bestellen. weet iemand of ik dan hetzelfde apparaat krijg als in NL? Is de software gelijk of wordt ik dan geconfronteerd met mijlen en inches? Bij voorbaat dank. Tjiepie
cachorganic Geplaatst 16 januari 2009 Geplaatst 16 januari 2009 Hallo, Ik ben door een vriend geïnteresseerd geraakt in het geocachen en overweeg de etrex vista Hcx aan te schaffen. Ik heb twee vragen: 1. Wat zijn de ervaringen met deze gps? 2. De koers van de dollar en de pond is erg gunstig, het loont te moeite om in de VS of UK te bestellen. weet iemand of ik dan hetzelfde apparaat krijg als in NL? Is de software gelijk of wordt ik dan geconfronteerd met mijlen en inches? Bij voorbaat dank. Tjiepie Uit de UK krijg je hetzelfde apparaat en kun je de mijlen zo omzetten in kilometers. Ik heb een oregon uit de UK en moet zeggen dat de service perfect was! Hetzelfde zal dus ook gelden voor een etrex.
amyenemiel Geplaatst 16 januari 2009 Geplaatst 16 januari 2009 Pas wel op dat de base-map die van Europa is. Dat is bij die uit de VS waarschijnlijk niet het geval.
DoS Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Douanerechten moet je daar ook rekening mee houden? :naughty:
haakmeer Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Douanerechten moet je daar ook rekening mee houden? :naughty: Laat hem opsturen als gift, dan kan het zijn dat de douane coulant is
DoS Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 OkE maar ze zijn toch niet op hUn achterHOOFD geVALLEN.. Ze zien toch ook wIE het vErZONDEN heeft? :naughty:
Bloodwoosj Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Douanerechten moet je daar ook rekening mee houden? :naughty: Daar moet je zeker rekening mee houden, maar er zijn ebay-shops die een lagere waarde op de verpakking zetten waardoor je een lagere heffing krijgt
Bloodwoosj Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Pas wel op dat de base-map die van Europa is. Dat is bij die uit de VS waarschijnlijk niet het geval. Op een US-apparaat zal inderdaad altijd een US basemap zitten, maar de hoeveelheid details op een basemap is dermate laag dat je die in de praktijk nooit zult gebruiken. Dat er bv een autweg loopt van Eindhoven naar Utrecht en dat Utrecht ten Noorden van Eindhoven ligt weet je zo ook wel, dat heeft geen enkele toegevoegde waarde voor geocaching. Veel verder dan autweg en provinciale wegen gaat de basemap toch niet... Je hebt veel meer aan de kaarten die je er zelf aan toe hunt voegen, zoals bv Topo NL of een Europese wegenkaart als City Navigator. En dat kan op ieder apparaat, Europees of niet. Greetz, Bloodwoosj.
smeule Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Laat hem opsturen als gift, dan kan het zijn dat de douane coulant is Onze ervaring is dat OffRoute daar niet aan meewerkt. Zij zetten het juiste bedrag op het pakje.
Brunsting Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Wij hebben al twee keer een gps geimporteerd. Een keer een etrex H uit de VS, en een 60CSx die op werd gestuurd vanuit de Oekraine. Beide via eBay aangeschaft, en geen nota er bij met douane heffingen.
geo_taz Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Volgens mij heb je binnen de Europese gemeenschap toch niet meer met Douane Heffingen te maken? Hooguit met BTW verrekening.
Bloodwoosj Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Volgens mij heb je binnen de Europese gemeenschap toch niet meer met Douane Heffingen te maken? Hooguit met BTW verrekening. De US ligt toch buiten de Europese Gemeenschap????
Sivota Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Of en hoeveel belasting je voor deze goederen moet betalen, is afhankelijk van de waarde van de zending en het land waar je de bestelling hebt gedaan. Uit EU land - waarde onbeperkt - geen douane rechten/geen btw Uit niet EU land - waarde tot 22 Euro - geen douane rechten/ geen btw - waarde van 22 - 150 Euro - geen douane rechten/ wel btw - waarde vanaf 150 Euro - wel douane rechten/ wel btw
Kruimeldief Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 En hoe ze het berekenen weet ik niet. Als je een naheffing krijgt dan is dat, voor wat mijn naheffingen betrof, niet na te rekenen. Volgens mij gaan ze er vanuit wat het in Nederland zou kosten en niet wat je op de nota staat. Ik heb al eens een kado gehad, en dat wa dus echt een kado, op de doos stond gift en dat de waarde 100 dollar was. Toch mocht ik 50 euro aan de postbode betalen, anders kreeg ik het niet. Het pakketje was dus geopend door de douane en alles wat er in zat was ook geopend en bekeken en er zat dus al gelijk een nota bij en... ze geloofden niet dat het een kado was en hebben er zelf een waarde aan gegeven. Het was graag of helemaal niet. Betalen of helemaal niets:(. Van alles wat ik de laatste 7 a 8 jaar allemaal uit USA heb gekocht, o.a. via ebay, is ongeveer een kwart geopend door de douane en dan maakt het niets uit hoeveel de waarde was en als ik invoerrechten moest betalen dan was er geen peil op te trekken. carambalig is dat je in feite ook al vaak de Amerikaanse belastingen moet betalen en dan nog een keer in Nederland. Maar goed, who cares? Dan is, buiten als je echt iets kado hebt gekregen, alles met elkaar nog goedkoper dan in Nederland kopen. Electronica koop ik niet meer in het buitenland of het moet zo goedkoop zijn dat terugsturen in het geheel niet loont. Om de een of andere reden is het sneller stuk en garantie meestal tot aan de grens. Van de 100den keren is het me trouwens maar één keer gebeurd dat ik iets heb betaald en het nooit heb gekregen. Staat tegenover dat ik ook ooit jade beeldjes heb gekocht uit Frankrijk, onder rembours zou betalen en de postbode me het zo gaf. Later met de verkoper wel een dealtje gemaakt waar we allebei zeer goed zijn uitgesprongen. Ik heb hem een fractie van de prijs betaald en wat hij gedaan heeft zal me een zorg zijn. Maar het zou dus best wel eens zo kunnen zijn als Sivota schetst. Ik weet niet hoeveel de douanerechten zijn, maar de bedragen kloppen in ieder geval nooit als je er alleen BTW van maakt.
cachorganic Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 De Uk is op dit moment voordeliger, en je betaald geen douanekosten omdat de UK lid is van de EU. Dus: Het bedrag met verzendkosten is je totale kostenplaatje! Ook krijg je in de UK de europese topo 1:100000 bij een Oregon ipv de US.
Aanbevolen berichten