Spring naar bijdragen

Ruilen extraatjes


De Dolfijntjes

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd wat goodies bij me om te ruilen. Ik verzamel tollen en geduldspelletjes en die vind ik regelmatig in caches. De kinderen bewaren graag dierenpoppetjes en die vinden we vaak. Verder bewaar ik dingen die duidelijk uit een ander land komen. Zoals een lepeltje uit Zwitserland, een klederdrachtpopje uit Polen, speldjes uit Tsjechie etc. Coins en TB's ruil ik meestal 1 op 1. Themacaches vind ik ook leuk. In Breda ligt ergens een boekencache. Je ruilt een kinderboek voor een kinderboek. De kist was zeer goed gevuld toen wij hem vonden en alles netjes in plastic verpakt. Buiten alle rotzooi om zijn er dus genoeg leuke ruilmomenten. O ja, in onze inventaris zitten een minizaklampje en een minikompasje. Beiden gevonden in een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een lading stufjes gekocht om in caches te stoppen en te ruilen met wat ik daarin aantref.

Het is me duidelijk wat ik met mijn (dolfijntjes, natuurlijk) kan doen.

Maar wat doen jullie met de geruilde items, die je uit de cache haalt. Laten jullie die dan weer achter in een andere cache, of is dat niet de bedoeling?

Groetjes Esther

 

Als ik ga cachen dan heb ik meestal m'n cachemaatje bij me met een rugzak. Daar zitten niet al te dure goodies in. Als er iets in de cache zit dat ik wel leuk vind dan gaat dat wel eens mee. De ene keer blijft het in de rugzak en komt het weer een keer in een andere cache of ik neem het mee naar huis.

Als m'n cachemaatje niet mee is dan heb ik vaak alleen mijn fototas bij me en daar kunnen niet zo heel veel goodies in. Meestal gaan dan ook alleen maar TB's of coins mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een erg grote hoeveelheid gratis goodies gekregen van een plaatselijke speelgoedwinkel die de spulletjes niet meer nodig had wegens re-organisatie van de winkel. We verpakken thuis alles in cadeaufolie van Xenos of Blokker zodat het schoon blijft, mits het geen verpakking heeft.

Meestal doen we zo een goodie in een cache, soms om aan te vullen en af en toe om een cache op te schonen.

Winkelwagenmuntjes en karabijnhaken ruilen we wel.

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig hebben we de laatste tijd wel weer eens dingen geruild. AH-smurfen voor de verzameling, tegen (nieuwe) goodies van Action of Xenos. De smurfen gaan thuis op de plank, en komen dus niet meer terug in het 'circuit'. Ook doen we nog wel eens goodies in een cache die echt de moeite waard was, zonder iets terug te nemen.

Goodies in de eigen caches aanvullen hoeft gelukkig niet zo dikwijls, alhoewel ... Eindhoven ZO is de laatste tijd vaak bezocht en dat betekent dat de inhoud achteruit gegaan zal zijn. Er zijn namelijk nogal veel vinders geweest die pas sinds kort cachen. We gaan binnenkort weer eens kijken met een zak goodies.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de auto ligt een doos met goodies.

nadat ik ben uitgestapt gaat de kofferbak open en worden er goodies van diverse formaten uitgehaald om eventueel te kunnen ruilen of om de cache aan te kunnen vullen met wat leuke dingen.

 

Eenmaal bij de cache aangekomen bekijk ik of er iets leuks bij zit.

Dit wordt dan eventueel geruild. Daarna wordt de rommel uit de cache gehaald en opnieuw aangevuld.

 

Sommige goodies bewaar ik een tijdje en andere gaan direct weer in de doos voor in een volgende cache.

De rommel gaat in de rommelzak die ook in de kofferbak ligt.

 

 

Ik vind het ruilen van de goodies erg leuk om te doen. En net als al eerder genoemd probeer ik om kwetsbare goodies een ziplockzakje te doen.

 

 

 

Groetjes,

Maartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....en dat betekent dat de inhoud achteruit gegaan zal zijn. Er zijn namelijk nogal veel vinders geweest die pas sinds kort cachen.

 

Groetjes, Fangorn.

 

Het lijkt me niet dat dit alleen maar een probleem is, veroorzaakt door nieuwe cachers. Ik heb wel eens een kistje gezien met alleen maar wat beschadigde/vieze/half opgegeten (pakje kaugom) meuk. En aan de logjes te lezen waren er toch veel mensen met heel veel finds op hun naam.

 

Zoveel mensen, zoveel gewoontes, zoveel eigenaardigheden.

bewerkt door GeoSkrapers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de jonge beren mee zijn, ruilen we bijna altijd wel iets. De eerder genoemde dierenpoppetjes en autootjes vinden ook hun weg naar huize beer.:thumbdown:

Een enkele keer haalt papa of mama beer er zelf wel eens een goodie uit, maar dat komt zelden voor, een keer bijvoorbeeld een leuke button die nu op de cache-rugzak zit. En inderdaad, toen we nog maar pas cachten, deden we dat vaker...

Ook wij hebben een keur aan goodies van de bekende winkel in de rugzak zitten, :) en meestal proberen we er ook nog wel iets in te doen dat niet alleen voor kinderen leuk is (zoals laatst een dvd van Jamie Oliver). Op vakantie in Frankrijk deden we in alle gevonden caches een sleutelhanger met houten klompjes...

Als er een TB of coin inzit waarvan wij denken dat we m verder kunnen helpen, nemen we die uiteraard ook mee. We stoppen alleen een TB of coin terug als de cache er netjes verzorgd (droog en schoon aan de binnenkant) bij ligt en enigszins regelmatig gevonden wordt.

 

groetjes van de familie beer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij ruilen vaak goodies. Wij hebben een goede taakverdeling. Mr Cirkel heeft een rugzak met alle benodigde GPS attributen. Mrs Cirkel draagt een rugzak met versnaperingen en Cirkel jr draagt een heuptasje met goodies. Tijdens het cachen verzamelen we vaak de altijd aanwezige trash in een plastic zak en halen steevast vieze en bederfelijke troep uit de cache. Daarvoor gaan in de paats leuke goodies. Na verloop van tijd worden diverse kasten opgeruimd en alle niet gebruikte goodies weer in de heuptas geladen.

Als deze te leeg dreigt te raken brengen we een bezoekje aan een van de bekende winkels en vullen de voorraad aan.

Dit alles is voor ons een extra pleziertje van het geocachen.

Zo te lezen zijn er binnen no time alleen leuke ammoboxen te vinden. Laten we dat hopen.

Groetjes

Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...