Spring naar bijdragen

Ruilen extraatjes


De Dolfijntjes

Aanbevolen berichten

Ik heb een lading stufjes gekocht om in caches te stoppen en te ruilen met wat ik daarin aantref.

Het is me duidelijk wat ik met mijn (dolfijntjes, natuurlijk) kan doen.

 

Maar wat doen jullie met de geruilde items, die je uit de cache haalt. Laten jullie die dan weer achter in een andere cache, of is dat niet de bedoeling?

 

Groetjes Esther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Ruilen deed ik alleen als de kids mee waren... en als die iets in cache aantroffen wat ze leuk vonden.. werd er geruild en dan werd dat gene wat ze hadden uitgezocht mee naar huis genomen.

 

heel soms ruilde ik wel eens iets.. en dat belandde dan later weer in andere cache.. als ik daar bv wat leuks inzag en niet veel te ruilen bij me had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben altijd een zakje met kleine goodies bij ons. Onze kleine medecacher mag altijd kijken of er iets voor hem in de kist zit. Zo ja, dan doen wij er iets in terug. Dus datgene wat wij uit een cache halen komt er niet meer in een andere terug. Behalve TB's natuurlijk :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Le Petit Comte mee gaat cachen, dan wordt er vaak wel geruild. Als er een autootje in de cache zit kunnen we er zelfs niet onderuit om die mee te nemen (en iets anders achter te leaten natuurlijk). Anders ruil ik eigenlijk nooit. Het komt er dus op neer dat alle auto's vanuit de caches naar ons huis verdwijnen, en de door mij gekochte goodies daarvoor in de plaats komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelmatig halen we wat meuk uit een cache (verdroogde ballonnen o.i.d., of natte/vieze knuffelbeestjes) die we bezoeken en leggen daar wat anders voor in de plaats. Vaak verpakken we dat in een ziplock zakje zodat het droog en schoon blijft.

Want hoewel we zelf geen behoefte hebben aan dingetjes uit een cache, kan ik het me voorstellen dat het voor kinderen leuk is als ze de schatkist hebben gevonden.

 

We doen dus een soort CITO in de cache, zeg maar :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als de kids meelopen worden er soms goedies geruild.

wordt meestal wel wat bij de Action gehaald.

bellenblaas knikkers of kleine autotjes

 

soms als ik alleen een leuke route loop wordt

deze beloond met een goedie uit de rugzak.

er wordt weinig uitgehaald door ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons wordt er alleen geruild als de kinderen zelf thuis speelgoed hebben uitgezocht om in de cache te doen. Maar onze kinderen weten inmiddels maar al te goed dat in de meeste caches alleen vuilnis zit, en daar gaan ze hun mooie speelgoed echt niet voor ruilen. Kortom: wij ruilen bijna nooit (meer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste tijd doen we toch altijd wel enige ruilmiddelen er bij in, ook al zit er niets in dat 'ruilbaar' is. Nemen we wel vaak mee om thuis in de prullenbak te gooien.

Je moet de cache toch aantrekkelijk houden nietwaar en bij de Action of via Lobbes kun je toch leuke dingen voor erg weinig krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk om goodies er in te stoppen en soms halen de kinderen of ik zelf er wel iets uit.

Wij hebben altijd een variatie aan dingetjes in onze cache tas bij ons.

Met enige regelmatig haal ik uit caches ook verlepte vieze spulletjes, omdat daar niemand op zit te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bellenblaas

 

En bellenblaas doen wij als goodie dus nooit in een cache. Ooit trokken we een ammobox open met daarin een lekkend bellenblaas busje. Je wil niet weten wat voor kleffe troep dat in een cache geeft. Net als de slimmerik die ooit een chocolade Paashaas in één van onze caches had gedaan :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In alle caches plaats ik steeds een zelfde goodie (er is gelukkig nog aanvoer genoeg....).

Eruit halen doe ik bijna nooit iets. Ik kijk of er iets in zit wat mij echt aanspreekt en zoniet, dan laat ik alles zitten.

Met uitzondering van TB's en coins natuurlijk, die moeten reizen en indien aanwezig zal ik er altijd een meenemen.

 

Groetjes

Finbar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms vullen wij een cache wat aan en halen er wat vuilnis uit om weg te gooien. zo hou je de cache aantrekkelijk. een cache met alleen wat rommel is echt een domper op de leuke cache tocht. ook als je er zelf niet van plan bent wat uit te halen. zelden halen wij er iets uit voor ons zelf. de goodies zijn toch meestal voor kinderen en die hebben we niet. alleen coins en tbs halen wij er uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de zoveel tijd ga ik naar een bepaalde winkel, zal hier wel niet meer genoemd mogen worden, en vul dan mijn rugzak bij. Dit laat ik achter in caches als ik het niet vergeet. Inderdaad loopt de kwaliteit, de goeien niet te na gesproken, van de inhoud van de caches erg terug. Ik zie het ook in mijn eigen caches, ligt niet veel bijzonders meer in. Dat is wel jammer, in de begin jaren was dit beter. Zal binnenkort mijn caches weer eens bijvullen en de "rommel" weggooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf haal ik ook amper goodies uit caches. Af en toe stop ik er wel iets in. Meestal zijn dat gratis dingetjes. Nu weet ik dat er een aantal leden zijn die iets hebben tegen gratis spulletjes. Ik zorg er wel voor dat de spullen die in in een cache stop heel, compleet, schoon en ongevaarlijk zijn. Laatst kreeg ik een aantal pakjes "Huis van Huppeldepup" kaarten. Dat bleek om een kinderfilm te gaan. Zelf denk ik dat kinderen het leuk vinden om zoiets te vinden, ondanks dat het gratis is. Hetzelfde denk ik over (nieuwe) reclamepennen, winkelwagenmuntjes, sleutelhangers etc. Dat zijn ook spullen met verzamelwaarde. Soms is het te droef voor woorden wat ik in een cache aantref. Kapotte of incomplete spulletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik probeer altijd te ruilen. En heb dan ook een lading aan verschillende goodies mee.

De kleinste goodies spaar ik meestal op voor een buitenland vakantie omdat daar toch vaak kleinere dingen in de caches te vinden zijn.

Maar ik probeer dus bijna altijd te ruilen. En inderdaad kapotte spullen haal ik ook uit een cache en dat gooi ik daarna weg.

 

Aangezien ik hier nog zeker 2 schoenendozen vol met goodies heb staan, doe ik ook vaak wel meerdere dingen ruilen tegen 1 iets uit de cache. Of ik stop het erin zonder er iets uit te halen.

Aan de andere kant goodies uit cache A kunnen inderdaad ook weer in een cache B gestopt worden. Zoveel hecht ik nou ook weer niet aan de spullen.. alleen de voor mij heel bijzondere dingen bewaar ik. (vooral pinguins en knuffels) Maar ook daarvoor geld dat ze wel weer een keer in een cache komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...