Spring naar bijdragen

graden?


nike

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kan iemand mij vertellen of en hoe ik op mijn Garmin etrex graden in kan stellen?

groet Nike.

Je maakt niet precies duidelijk wat je bedoelt.

 

Maar je kunt op je Etrex drie verschillende gradennotaties instellen:

1. dd.dddddº (graden in decimalen)

2. ddºmm.mmm (graden en minuten in decimalen)

3. ddºmm'ss" (graden, minuten en secondes)

 

Kijk maar even in je handleiding hoe het precies moet. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je precies ?

er wordt in een cache gestel: zet de volgende koersuit 276 graden en 1850 meter.

wat houd dat dan in?

Dat noemen we projecteren, ofwel projectie. En dat kan inderdaad met de Etrex. Dit projecteren gaat altijd uit van een bepaalde positie, ofwel een bepaald waypoint.

Ga op je Etrex naar het waypoint edit scherm (het scherm waar je je waypoints aanpast), selecteer het waypoint vanwaaruit je een projectie wilt uitvoeen en kies dan de toets ´Projecteer´. Vul de richting en afstand in, en klik op OK. Je gps maakt nu automatisch een nieuw waypoint aan. Dit nieuwe waypoint kun je nu selecteren om naartoe te wandelen. :cry:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is buiten 6 graden, die kun je niet instellen, gaat vanzelf naar beneden en boven.

 

Nog ff, dan kunnen de ijzers onder, maar daar heeft de GPS ook niets aan. :thumbup:

Behalve als je een schaat-cache gaat maken :lamo:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuk. Maar nu weer even on-topic: hierboven schrijft Peetee dat je met een Etrex kunt projecteren. Met een Venture, Vista of H kan dat inderdaad, maar wij hadden ooit een Euro, en volgens mij ging het daarmee niet. Als dat klopt (ik twijfel er nu wel aan omdat de H tenslotte de opvolger is van de Euro) is het voor Nike dus ook wel van belang met welk apparaat hij werkt.

Dit draadje gaat ook over projecteren.

@ Silkwood: als het een beetje doorzet ga ik mee, het is toch weer tijd voor een cachecontrole...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hadden ooit een Euro, en volgens mij ging het daarmee niet.

Ook ik ben begonnen met een Etrex Euro, en ook daarmee kon je projecteren. Alleen niet erg nauwkeurig, maar op 0,1 km (100 meter) nauwkeurig. Ik weet dat zeker, omdat ik in die tijd de cache "Op Wacht" (GC7C2C)

heb opgezet, en om die op te lossen moest je het projecteren goed onder de knie hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je precies ?

er wordt in een cache gestel: zet de volgende koersuit 276 graden en 1850 meter.

wat houd dat dan in?

Dat noemen we projecteren, ofwel projectie. En dat kan inderdaad met de Etrex. Dit projecteren gaat altijd uit van een bepaalde positie, ofwel een bepaald waypoint.

Ga op je Etrex naar het waypoint edit scherm (het scherm waar je je waypoints aanpast), selecteer het waypoint vanwaaruit je een projectie wilt uitvoeen en kies dan de toets ´Projecteer´. Vul de richting en afstand in, en klik op OK. Je gps maakt nu automatisch een nieuw waypoint aan. Dit nieuwe waypoint kun je nu selecteren om naartoe te wandelen. :rolleyes:

 

Ok bedankt ik ga het bestuderen alle begin is moeilijk maar wel leuk!! fijne dagen!

groet Nike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is buiten 6 graden, die kun je niet instellen, gaat vanzelf naar beneden en boven.

 

Goed dat je het zegt. Ik heb een 60Csx, leuk dingetje, maar in het menu staat Graden of Fahrenheit. Ik heb eignelijk nog nooit ergens gezien waar dat voor is? Kan ik de temperatuur zien die de gps meet, of is het ergens anders voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...