Spring naar bijdragen

Stemmen over cache kwaliteit


CeilingCat

Aanbevolen berichten

Het is een onderwerp wat natuurlijk al vaak langsgekomen is, maar er leeft bij bepaalde geocachers de behoefte om geocaches van een rating te voorzien. Tot nu toe werd altijd gedacht dat dat alleen met medewerking van GC.com kan, maar naar nu blijkt is dat helemaal nergens voor nodig.

 

Zie hier: http://userscripts.org/scripts/show/14849

 

Dit is een script voor de Firefox extensie "Greasemonkey", waarmee een voting-button aan elke cache pagina toegevoegd wordt. Het heeft wel een klein beetje een handleiding: je moet achtereenvolgens installeren: Firefox, dan de Greasemonkey extensie, en tenslotte dit script, en dan werkt het ook nog eens alleen maar als je een cache-URL hebt met een GUID ipv. een WP als cache identificatie. Dat wil dus zeggen dat de kaart van .NL in het algemeen caches oplevert waarbij je NIET kunt stemmen, maar op de kaart van .COM werkt het wel gewoon.

 

Als de installatie een succes is dan verschijnt er rechtsboven op elke cache pagina een stem-vakje, waarin je een score van 1 tot 5 aan de cache kan geven. De gemiddelde score wordt ook weergegeven.

 

Er zijn nog maar weinig gebruikers, en dus weinig stemmen in de database, maar vandaar dat ik het hier nu bekend maak: als we allemaal eens lekker gaan lopen stemmen op onze gevonden caches dan hebben we daar natuurlijk ook allemaal plezier van.

 

En om bepaalde discussies voor te blijven: nee, niemand dwingt je om dit te installeren en als je dat niet doet zul je het ook nooit zien... En voor de goede orde, ik ben niet zelf de auteur van dit script en ken de man verder ook niet.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

??????????

 

 

Pietje vindt 100 caches allemaal 5 punten waard

Puk vindt er maar 10 van die 100 5 punten waard en geeft die ander 1 punt

Komt klaasje geeft ze alle 100 een 3

 

En dan komt Frans... en denkt och dat is een leuke cache Pietje gaf 5 punten moet goed zijn.. Op het moment dat hij de cache gaat doen... goh 5 punten ik vindt het geen punt waard?

 

 

Dus huh... wat de één mooi vindt, vind een ander niet? Dus heb je er niets aan? Lijkt mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee he, daar gaan we weer :beerchug: . Daar zijn al heel veel draadjes over geweest.

Ik zeg maar drie woorden: Geo D'Or

En dat is ook nog eens compatibel met andere browsers.

 

Maar dat werkt alleen voor nederlandse caches, en gaat uit van het principe dat kennelijk precies 1 cache uit elke 20 de moeite waard is (en dus 19 kennelijk niet de moeite waard zijn). Hier kun je per cache uitspreken hoe je erover denkt.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als indicatie voor de "kwaliteit" van een cache gebruik ik de cachebeschrijving en de logs.

Om de cache-eigenaar te complimenteren zijn er een Geo D'or en een leuke log schrijven.

 

Helemaal mee eens, een paar lovende logs zeggen meer als welk punten systeem ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een onderwerp wat natuurlijk al vaak langsgekomen is, maar er leeft bij bepaalde geocachers de behoefte om geocaches van een rating te voorzien. Tot nu toe werd altijd gedacht dat dat alleen met medewerking van GC.com kan, maar naar nu blijkt is dat helemaal nergens voor nodig.

 

Zie hier: http://userscripts.org/scripts/show/14849

 

Dit is een script voor de Firefox extensie "Greasemonkey", waarmee een voting-button aan elke cache pagina toegevoegd wordt. Het heeft wel een klein beetje een handleiding: je moet achtereenvolgens installeren: Firefox, dan de Greasemonkey extensie, en tenslotte dit script, en dan werkt het ook nog eens alleen maar als je een cache-URL hebt met een GUID ipv. een WP als cache identificatie. Dat wil dus zeggen dat de kaart van .NL in het algemeen caches oplevert waarbij je NIET kunt stemmen, maar op de kaart van .COM werkt het wel gewoon.

 

Als de installatie een succes is dan verschijnt er rechtsboven op elke cache pagina een stem-vakje, waarin je een score van 1 tot 5 aan de cache kan geven. De gemiddelde score wordt ook weergegeven.

 

Er zijn nog maar weinig gebruikers, en dus weinig stemmen in de database, maar vandaar dat ik het hier nu bekend maak: als we allemaal eens lekker gaan lopen stemmen op onze gevonden caches dan hebben we daar natuurlijk ook allemaal plezier van.

 

En om bepaalde discussies voor te blijven: nee, niemand dwingt je om dit te installeren en als je dat niet doet zul je het ook nooit zien... En voor de goede orde, ik ben niet zelf de auteur van dit script en ken de man verder ook niet.

 

 

Hans

 

In de praktijk is zo dat ik inderdaad af ga op lovende logs.

Als een cache "zo-zo" is besteed ik ook niet zoveel aandacht aan het schrijven van een log, als een cache leuk was, komt dat in mijn log naar voren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een onderwerp wat natuurlijk al vaak langsgekomen is, maar er leeft bij bepaalde geocachers de behoefte om geocaches van een rating te voorzien. Tot nu toe werd altijd gedacht dat dat alleen met medewerking van GC.com kan, maar naar nu blijkt is dat helemaal nergens voor nodig.

 

Zie hier: http://userscripts.org/scripts/show/14849

 

Dit is een script voor de Firefox extensie "Greasemonkey", waarmee een voting-button aan elke cache pagina toegevoegd wordt. Het heeft wel een klein beetje een handleiding: je moet achtereenvolgens installeren: Firefox, dan de Greasemonkey extensie, en tenslotte dit script, en dan werkt het ook nog eens alleen maar als je een cache-URL hebt met een GUID ipv. een WP als cache identificatie. Dat wil dus zeggen dat de kaart van .NL in het algemeen caches oplevert waarbij je NIET kunt stemmen, maar op de kaart van .COM werkt het wel gewoon.

 

Als de installatie een succes is dan verschijnt er rechtsboven op elke cache pagina een stem-vakje, waarin je een score van 1 tot 5 aan de cache kan geven. De gemiddelde score wordt ook weergegeven.

 

Er zijn nog maar weinig gebruikers, en dus weinig stemmen in de database, maar vandaar dat ik het hier nu bekend maak: als we allemaal eens lekker gaan lopen stemmen op onze gevonden caches dan hebben we daar natuurlijk ook allemaal plezier van.

 

En om bepaalde discussies voor te blijven: nee, niemand dwingt je om dit te installeren en als je dat niet doet zul je het ook nooit zien... En voor de goede orde, ik ben niet zelf de auteur van dit script en ken de man verder ook niet.

 

 

Hans

In eerste instantie is er (bijna) altijd weerstand. Dit is iets natuurlijks.

 

Kijken we even verder, dan zien we dat het hier gaat om een totaal vrijblijvend script, dat mensen kunnen gebruiken. Totaal onschuldig initiatief en ja, als het merendeel het zou gebruiken, dan is het zeker een toevoeging!

Het stemsysteem wordt al zoveel toegepast en werkt goed. Bij die toepassingen wordt er niet over geklaagd.

 

Indien dit gelijk toegepast werd als onderdeel van de cache (dus beheerd door gc.com), dan zou waarschijnlijk iedereen dit gebruiken. (Ik doe dit nu ook met het zoeken van een freeware programma bv, kijk ik ook naar de rating)

Nu hangt het erbij en moet je firefox en een script gebruiken. Dan is maar net de vraag of er genoeg mensen meedoen. Hier is het toch een kip en ei verhaal. Indien veel mensen er gebruik van maken, gebruik ik het ook, want het is nuttig, maar nu gebruik ik het niet, omdat nog heel weinig mensen het gebruiken en de rating dus niet veel waarde heeft.

 

Dat je het bestaan van het script hier meld is goed.

 

edit: Oh ja, en eh, niemand verplicht je om naar de ratings te kijken of je erdoor te laten beïnvloeden. In dit geval kunnen eigenlijk alleen (bepaalde) cacheeigenaren er iets op tegen hebben :blush:

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm...nog afgezien van de "weerstand" die bepaalde mensen hebben voor waarderingssystemen, of iedeeen voor andere waarderingssystemen, draagt dit :

 

...... je moet achtereenvolgens installeren: Firefox, dan de Greasemonkey extensie, en tenslotte dit script, en dan werkt het ook nog eens alleen maar als je een cache-URL hebt met een GUID ipv. een WP als cache identificatie. Dat wil dus zeggen dat de kaart van .NL in het algemeen caches oplevert waarbij je NIET kunt stemmen, maar op de kaart van .COM werkt het wel gewoon.

Als de installatie een succes is...... etc.etc.

 

nou ook niet echt bij tot bredere acceptatie van een dergelijk systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens viel mij op de Wherigo cartridges pagina's onlangs dit op:

 

 

De Walsberg

Average Rating: * * * * *

Created by: Limbowalker & Fryslanwalker

Submitted by: LimboWalker

Start at: N 51° 16.639 E 006° 03.781

Location: Netherlands

Play Time: 2 to 3 hours

Date Added: 11/3/2008 7:59 AM

Last Updated: 11/8/2008 2:53 AM

Downloads: 25

Completions: 3

 

Ze hanteren bij Groundspeak dus wel een dergelijk waarderingssysteem.

Dat moet dan toch ook makkelijk op de gewone cachepagina's zijn in te bouwen?

 

 

Vraag me trouwens wel af of dit een waarderingsysteem , dan wel een moeilijkheidsrating betreft, dat haal ik er zo niet uit op het eerste gezicht

 

-edit- op tweede gezicht: de rating is ingevuld bij de logs, dus afkomstig van degenen die hem hebben gelopen. (dus een waarderingssysteem)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat werkt alleen voor nederlandse caches,

 

eh, nee.

Je kunt alle caches van een geo d'or voorzien.

 

Tenzij je een letter vergeten bent. ;-)

Werkt alleen voor Nederlandse cacheRs. En zelfs dat is niet helemaal goed. Werkt alleen voor mensen die de Doe het zelf functionaliteit van gc.nl hebben aan gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...