Spring naar bijdragen

GetMail


Goonies Oosterhout

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik probeer getmail in te stellen met een hotmail adres. Weet iemand het pop3 server van hotmail?

 

Uitleg in het engels is wat lastig voor mij dus plaats if deze vraag op dit forum.

 

Hoi Adriaan en/of natuurlijk Femke,

Met het risico onzin te verkondigen (omdat ik geen hotmail heb, en dus niet kan experimenteren): Hotmail heeft volgens mij een http-server, en kent dus geen pop of smtp. Dat zou betekenen dat GSAK met hotmail geen mail kan inlezen.

Is het niet het makkelijkst om voor de pocket-queries een gratis gmail-account aan te maken? Het moet sowieso een emailadres zijn waar je geen andere mail op binnenkrijgt.

Groet,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet sowieso een emailadres zijn waar je geen andere mail op binnenkrijgt.

 

Hoeft niet perse hoor. In GSAK kun je vrij nauwkeurig filteren welke mail PQs bevat en welke mail niet. Die laatste variant kan GSAK dan gewoon op de mailserver laten staan.

(maar inderdaad; een apart account maakt het wel makkelijker!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer getmail in te stellen met een hotmail adres. Weet iemand het pop3 server van hotmail?

 

Uitleg in het engels is wat lastig voor mij dus plaats if deze vraag op dit forum.

Hotmail heeft geen pop3. Hier heb je een progje voor nodig. nl Hotpopper.

Kijk hier voor links

http://eudorabb.qualcomm.com/showpost.php?...amp;postcount=7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer getmail in te stellen met een hotmail adres. Weet iemand het pop3 server van hotmail?

 

Uitleg in het engels is wat lastig voor mij dus plaats if deze vraag op dit forum.

 

 

Hotmail heeft aleen maar een HTML server, in outlook Express van XP is dit de link die je moet invullen bij server,

 

http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp

 

Helaas wil Vista dit niet mee toestaan...

 

Gsak gebruik ik inderdaad met een Gmail acount en dit werkt prima, op mijn XP machines...

 

Gary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het nu niet meer mogelijk hotmail via POP3 te benaderen. Vroeger was dit wel mogelijk. Zelf heb ik een Gmail adres alleen voor de Pocket queries en Notify.

 

Hotmail is nooit pop3 geweest. Maar werkte op basis van eigen protecol. Oude acounts onder steunt nog steeds de mogelijk om via tools data uit tewisselen. Echter bij nieuwe acounts is dit uitgeschakeld en zul je via brouwsen je mail moeten lezen.

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hier blijft 'ie hangen, en gaat hier verder met Load ZIP:

fileload.jpg

 

Even een slag in de rondte: heb je al een ander unzip programmatje geprobeerd?

Het probleem heeft zich opgelost na het instellen van een andere map voor PQ's. De zip-bestanden waren prima te unzippen met winrar, los laden in GSAK deed het ook. Het probleem deed zich alleen voor bij GetMail.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hier heb ik onder windows XP ook wel eens last van. Wat bij helpt is GSAK compleet afsluiten, opnieuw opstarten van GSAK en dan direct de Getmail functie. Het lijkt erop als je al in de database gewerkt dat hij dit niet helemaal goed kan verwerken.

 

Dit helpt bij in ieder geval.

 

Roland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik heb get mail ingesteld met een gmail account en dat gaat allemaal goed.

Alleen als ik get mail heb gebruikt staat er toch bestanden in de map terwijl ik heb aangegeven de attatchments te deleten.

 

Dit zijn de instellingen, maar wat is er fout ?

 

getmailinvullen.jpg

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...