Spring naar bijdragen

GetMail


Goonies Oosterhout

Aanbevolen berichten

ik heb bij

 

use subjects to save name files een vinkje staan

bij force full pop3 read heb ik geen vinkje staan

 

bij get emails that match on subject staan:

 

subject regex

en daarnaast \[GEO\] Pocket Query: (.*)

 

daaronder staat geen vinkje bij load

 

en settings onderaan staat bij mij <macro>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik heb bij

 

use subjects to save name files een vinkje staan

bij force full pop3 read heb ik geen vinkje staan

 

bij get emails that match on subject staan:

 

subject regex

en daarnaast \[GEO\] Pocket Query: (.*)

 

daaronder staat geen vinkje bij load

 

en settings onderaan staat bij mij <macro>

Ik heb de instellingen aangepast zoals jij ze hier boven hebt gezet.

Ik zie dat Get Mail de mails "binnen haalt", maar daar na doet ie nix meer.

Dus de attachments worden niet verwerkt in de database, dat zou toch automatisch

moeten gaan ?

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb get mail ingesteld met een gmail account en dat gaat allemaal goed.

Alleen als ik get mail heb gebruikt staat er toch bestanden in de map terwijl ik heb aangegeven de attatchments te deleten.

 

Dit zijn de instellingen, maar wat is er fout ?

 

<plaatje>

gr wendy

 

lijkt mij niets mis mee.

 

Bedoel je dat er bestanden nog in je gmail staan of in de map op je D schijf.

Gmail: Daar blijven bij mij ook de bestanden staan.

D-schijf: Naast functie get mail in gsak heb je ook de optie laad gpx/zip/loc files.

Wat heb je hier bij opties staan. Bestanden verwijdern ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb get mail ingesteld met een gmail account en dat gaat allemaal goed.

Alleen als ik get mail heb gebruikt staat er toch bestanden in de map terwijl ik heb aangegeven de attatchments te deleten.

 

Dit zijn de instellingen, maar wat is er fout ?

 

<plaatje>

gr wendy

 

lijkt mij niets mis mee.

 

Bedoel je dat er bestanden nog in je gmail staan of in de map op je D schijf.

Gmail: Daar blijven bij mij ook de bestanden staan.

D-schijf: Naast functie get mail in gsak heb je ook de optie laad gpx/zip/loc files.

Wat heb je hier bij opties staan. Bestanden verwijdern ???

Ík heb nu bij laad gpx/zip/loc bestanden verwijderen aangevinkt. Er stonden nog twee bestanden in de map, en die zijn nu weg.

Gaat dit nu automatisch ook goed als ik Get Mail doe ?

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou idd automatich moeten gaan, bij mij loopt alles als een zonnetje. gebruik je alleen getmail of ook pqloader? Download pqloader

Ik gebruik alleen get mail. Is het beter ook pqloader te gebruiken ?

 

Gr wendy

 

 

bij pq loader gaat alles vanzelf, je kunt pqloader zelfs de gearchiveerde caches laten verwijderen. (pq loader werkt samen met getmail)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou idd automatich moeten gaan, bij mij loopt alles als een zonnetje. gebruik je alleen getmail of ook pqloader? Download pqloader

Ik gebruik alleen get mail. Is het beter ook pqloader te gebruiken ?

 

Gr wendy

 

 

bij pq loader gaat alles vanzelf, je kunt pqloader zelfs de gearchiveerde caches laten verwijderen. (pq loader werkt samen met getmail)

Oké, dan ga ik PQ loader installeren en instellen. Betekend het als ik die PQ loader gebruik dat ik dat de knop get mail niet meer nodig heb, omdat PQ loader het overneemt ?

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik PQLoader wel een beetje schieten met een kanon op een mug.... :crybaby:

 

Op zich doet Getmail het prima.

Wat belangrijk is, is dat er twee stappen zijn (die getmail achter elkaar kan uitvoeren)

1) Mail ophalen uit Gmail

2) Opgehaalde PQs inlezen in GSAK

 

Die tweede stap wordt geactiveerd doordat je op het Getmail scherm het vinkje zet achter "Load". Hier kun je dan tevens de "Load Settings" opgeven. Op jouw scherm staat daar "... Last Active". Het is beter om één keer naar je Load scherm te gaan. Daar alles goed in te vullen en deze settings dan te saven. Daarna de naam van de settings op je Getmail scherm invullen en verder gaat het gewoon goed.

 

Ook kan ik je aanraden om echt een apart gmail account aan te maken voor het ontvangen van je PQs. Kost niets extra en je gewone mailbox blijft schoon.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik PQLoader wel een beetje schieten met een kanon op een mug.... :crybaby:

 

Op zich doet Getmail het prima.

Wat belangrijk is, is dat er twee stappen zijn (die getmail achter elkaar kan uitvoeren)

1) Mail ophalen uit Gmail

2) Opgehaalde PQs inlezen in GSAK

 

Die tweede stap wordt geactiveerd doordat je op het Getmail scherm het vinkje zet achter "Load". Hier kun je dan tevens de "Load Settings" opgeven. Op jouw scherm staat daar "... Last Active". Het is beter om één keer naar je Load scherm te gaan. Daar alles goed in te vullen en deze settings dan te saven. Daarna de naam van de settings op je Getmail scherm invullen en verder gaat het gewoon goed.

 

Ook kan ik je aanraden om echt een apart gmail account aan te maken voor het ontvangen van je PQs. Kost niets extra en je gewone mailbox blijft schoon.

 

Succes!

Ik heb een apart gmail account, dus dat is getackelt.

 

loadsettings.jpg

 

klopt dit plaatje met datgene wat je hierboven zegt ? Omdat er dus twee balkjes zijn met last active.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vakje "Settings" achter het vinkje bij "Load" geeft aan met welke settings (instellingen) het Load commando moet worden uitgevoerd.

Het vakje "Settings" onderaan geeft je de mogelijkheid om de instellingen van de Getmail op te slaan.

 

In het eerste vakje moet je dus de naam ingeven die je hebt gebruik bij het opslaan van de load settings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...