Spring naar bijdragen

Vraag om uitleg aan een newbie


Jorn

Aanbevolen berichten

Beste Geocachers,

 

Ik zit er over na te denken om ook "Geocacher" (of hoe noemen jullie jezelf?) te worden. Voordat ik dat doe moet uiteraard wel een GPS hebben, maar voordat ik die aanschaf wil ik eigenlijk wat uitleg hebben over dit spel/hobby/sport. Stel nou dat het toch niks voor mij is koop ik dus geen GPS, zowel dan uiteraard wel. Alleen nou zijn er toch wat dingen die ik niet snap, hierover zou ik graag wat uitleg willen maar het is eigenlijk teveel om op dit forum te vragen.. Zou iemand mij op msn willen toevoegen om mij het een en ander uit te leggen? Misschien word ik nog enthausiaster en ren ik naar de winkel om een GPS te kopen. Mijn email-adres is

 

Bedankt! Groeten Jorn.

bewerkt door Jorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste Geocachers,

 

Ik zit er over na te denken om ook "Geocacher" (of hoe noemen jullie jezelf?) te worden. Voordat ik dat doe moet uiteraard wel een GPS hebben, maar voordat ik die aanschaf wil ik eigenlijk wat uitleg hebben over dit spel/hobby/sport. Stel nou dat het toch niks voor mij is koop ik dus geen GPS, zowel dan uiteraard wel. Alleen nou zijn er toch wat dingen die ik niet snap, hierover zou ik graag wat uitleg willen maar het is eigenlijk teveel om op dit forum te vragen.. Zou iemand mij op msn willen toevoegen om mij het een en ander uit te leggen? Misschien word ik nog enthausiaster en ren ik naar de winkel om een GPS te kopen. Mijn email-adres is xxxxxxxxx@hotmail.com.

 

Bedankt! Groeten Jorn.

 

 

misschien gewoon even je email weghalen. kan heel veel spam opleveren.

Vraag eventueel om een PM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen zit hier op het forum, sterker nog...

Misschien is het handiger om caches bij jou in de buurt te bekijken wie de eigenaren zijn en die even een berichtje sturen (via geocaching.com). Er zal vast wel een cache eigenaar zijn die je verder wil helpen.

 

(Zelf zit ik in Gelderland en dat is dus ook wat te ver weg, sorry)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

 

En om te beginnen weet ik best wel dat wat ik nu post niets oplevert want dit soort draadjes zullen er steeds meer komen vanwege dat er een generatie opstaat van Wil-bee cacher in dop die ook maar iets te beroerd is om eerst eventjes in de rondte te kijken en eigenlijk meteen alles wil weten,kunnen en wil hebben.

Men gunt zich geen tijd meer om proefondervindelijk van je eigen vouten te leren die meestal achteraf de meest hilarische verhalen oplevert.

 

@ Jorn,

Welkom hier op dit prachtige forum waar je altijd terecht kan met al je vragen over geocaching en alle verwante zaken.

Zoals je misschien al weet bestaat dit forum uit diverse draadjes en dat is natuurlijk veel te veel om zo even te lezen, en daarom hebben een paar knappe koppen bedacht dat een zoek functie misschien wel handig is, het is alleen jammer dat het lijkt dat het dan zo weinig gebruik van gemaakt word.

 

Stel je eigen ook eens zelf de vraag: wat stel je eigen voor bij het geocachen wat zijn je interesses. Kan je tegen teleurstellingen van cinasters tussen de hondenstront of ga je voor de natuur en het onbekende wat dan is er ook kans een wisselt emotie resultaat.

Mijn tip:

Lees eerst de logjes van cache’s die bij jou allemaal in de buurt liggen, lees ook het help gedeelte van . NL staat en als je dan nog steeds in the running ben en je heb je er nog steeds zin in huur dan eens een gps, gewoon een simpele, ga wat cache’s zoeken waarvan jij door de logs gelezen te hebben gedaan de indruk kreeg dat die cachers die voor je geweest waren het bovenste beste naar hun zin hadden, doe de week daar na nog een vind je het nog steeds leuk kan je de moeilijkheidsgraat (die term kan je vast ook op de pagina van .NL opzoeken) langzamerhand opschroeven.

 

Veel plezier gewenst met het lezen en vinden van de cache’s

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

En nu is het wachten op de reactie van mijn on-line psieg en hopelijk dat hij een beetje trots op mij is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Barny: wil je je consult via email of hier in het openbaar :dribble: !? Dat wil zeggen: ik heb mijn psychologie-papieren gehaald bij de LOI, maar mijn acute zorgpapieren gewoon in ons zaikenhoes in Stad...Maar daar had je toch geen problemen mee toch?! En wat was het uurtarief nou maar weer?! Ik weet het niet meer :D?!

 

(Jemar geeft Barny een lollie en een aai over zijn bol)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

 

En om te beginnen . . . .

 

bla, bla, bla, etc., etc, etc, . . . . . . . . .

 

En nu is het wachten op de reactie van mijn on-line psieg en hopelijk dat hij een beetje trots op mij is

 

Barny, ik ben niet je on-line psieg en dat zou ik ook niet graag willen zijn, want onbegonnen werk, maar tóch ben ik érg trots op je!

Vooral doorgaan met op deze manier voorlichten van über-newbies over het edele geocachen!

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

 

En je bent onderweg de tel niet kwijt geraakt? :D

Maar je hebt het goed gedaan, maar soms is het zoeken in een bos en ziet men de bomen niet meer, of was het nu door de bomen ziet men het bos niet meer. Een nieuwbie kan dat misschien beter beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

Dat tellen heeft zeker resultaat gehad :D

Als er zo snel resultaat wordt behaald kan de volgende sessie het waterboarden en de electroshocktherapie achterwege blijven :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...