Spring naar bijdragen

Vraag om uitleg aan een newbie


Jorn

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bedoelen ze dit nu met "kapen van een topic"?

 

@Barny: Als je vindt dat hij eerst maar het forum moet afstruinen, prima, reageer dan gewoon niet zou ik zeggen.

Zelf heb ik geen problemen met zo'n vraag (en heb dus ook geantwoord). Nu raakt deze misschien alleen maar gefrustreerd en haakt van dit forum af.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

En om te beginnen weet ik best wel dat wat ik nu post niets oplevert want dit soort draadjes zullen er steeds meer komen vanwege dat er een generatie opstaat van Wil-bee cacher in dop die ook maar iets te beroerd is om eerst eventjes in de rondte te kijken en eigenlijk meteen alles wil weten,kunnen en wil hebben.

Men gunt zich geen tijd meer om proefondervindelijk van je eigen vouten te leren die meestal achteraf de meest hilarische verhalen oplevert.

 

Ik kan me de reactie van Barny wel voorstellen. Toch moet je het ook van de andere kant kunnen bekijken.

Toen ik in 2004 voor het eerst met Geocachen in aanraking kwam, was het allemaal redelijk simpel.

Neem GPS, print cachegegevens (op papier), vinden, loggen. Simpel is dat.

Maar.....

In 2006 heb ik 1 cache gedaan en heb die even gelogd. Daarna ben ik pas in 2008 weer op de geocache-sites gekomen.

tot mijn grote schrik zag ik allerlei programma's/tooltjes/zaken die het cachen makkelijker moeten maken maar waarvan ik totaal niet wist wat het was, laat staan wat je ermee kunt.Ook zijn er een aantal cachevormen die ik niet begrijp of waar ik niet aan kan deelnemen. Letterbox, Wherigo, webcamcache. Voor sommigen moet je enige technische kennis hebben. Dat heeft niet iedereen.

als je bent meegegroeid in de loop der jaren is er nog wel uit te komen maar als je niet zo technisch/geen IT-er bent, kan ik me goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet ziet.

In mijn nederige opinie is het dan logisch dat mensen hulp zoeken op de wijze waarop de topicstarter dat gedaan heeft.

 

 

(Ik vraag me ook wel eens af of ik niet te omslachtig bezig ben. Ik wil best handige tooltjes e.d. maar om premium-member te worden of GSAK te kopen moet je een creditcard hebben en die heb ik niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny: Als je vindt dat hij eerst maar het forum moet afstruinen, prima, reageer dan gewoon niet zou ik zeggen.

Zelf heb ik geen problemen met zo'n vraag (en heb dus ook geantwoord). Nu raakt deze misschien alleen maar gefrustreerd en haakt van dit forum af.

 

Er zitten twee kanten van het verhaal aan: persoonlijk vind ik de reactie van Barny wel kunnen: oké, misschien wat cynisch, maar niet beledigend oid. Ben je geïnteresseerd in iets, dan zul je hier wat werk van moeten maken: d.w.z. informatie zoeken en in dat opzicht is er voldoende informatie beschikbaar hier op het forum en elders. Zoals gezegd: je zult er even wat moeite voor moeten doen, maar dat is toch ook wel leuk toch? Zeker als je enthousiast bent. Dat is wat ik lees uit de reactie van Barny.

 

Aan de andere kant: vragen staat vrij toch en er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme antwoorden (yep Barny, zo kun je je antwoord ook nog beschouwen :dribble: ) en als je niet bekend bent met de forumgebruiken of de zoekfunctie (die ook niet altijd even handig is weet ik uit ervaring :D )...

 

Ik ben het met je eens De Broekies, dat het niet de bedoeling moet zijn dat we (potentiële) newbies al moeten gaan wegjagen. Maar zoals ik in het bovenstaande al betoogde: ik zie twee kanten van het verhaal...

 

Bedoelen ze dit nu met "kapen van een topic"?

 

Yep, dat lijkt er nu wel te gaan gebeuren niet :yes: . Actie roept reactie op...Dus hierbij het verzoek ONTOPIC te blijven: de starter vraagt info over geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is er natuurlijk een dilemma, ik zou graag hier willen reageren, maar dat zou geheel off-topick zijn dus volgens de regeltjes niet mogelijk, ik zou een draadje kunnen openen, maar ik twijfel dan aan de levens tijd die het draadje gegund krijgt, ik zou ook niet kunnen reageren, en dat zou beteken dat het softe polderland model gedoe de overhand heeft en geen enkele recht uit het hart reactie niet goed is. En is dat niet wat men hier wil?

 

Al met al,

 

*ik stap even op mijn zeepkissie*

 

Laat iedereen die het wil weten maar tot mij komen zodat ik met gemeende liefde en passie voor het geocachen de mogelijkheid heb om ongemodererd mijn verhaal uiten aan een iedereen die het kan aanhoren, daarbij meteen de mogelijkheid scheppen om een aardige discussie op gang te brengen met mensen die het geheel of ten dele het niet eens zijn met mijn betoog.

Om de woorden te kapen die een admin hier op het forum ook al heeft geschreven “ik wind er geen doekjes om”

 

*ik stap van mijn zeepkissie af*

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Dit is geheel geschreven zonder de 300.000.871 tellen rust in acht genomen te worden die door mijn on-line psieg me voorgeschreven heeft, maar me tegelijkertijd wel op het hart gedrukt heeft om niet meteen door te slaan naar de absurde softe kant.

 

 

Laatste stukje off topick van mij in dit draadje. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Ik vraag me ook wel eens af of ik niet te omslachtig bezig ben. Ik wil best handige tooltjes e.d. maar om premium-member te worden of GSAK te kopen moet je een creditcard hebben en die heb ik niet.)

 

Om premium member te worden kun je kiezen voor PayPal (heb ik ook gedaan)... Paypal zorgt er dan voor dat je via je bankrekening betaalt...

 

Sorry, is Offtopic...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om mijn Offtopic van zonet dan maar goed te maken (hoop ik) :beerchug: Nu maar een Ontopic er achteraan...

 

Beste newbie,

 

Ik snap best dat je het via het forum probeert om reacties te krijgen, is best voor de hand liggend...

Maar als je toch al lid bent van dit forum raad ik aan om onderwerpen met betrekking tot het beginnen met cachen op te zoeken en deze eens door te lezen.

 

En inderdaad kan het huren van een GPS een middel zijn om eerst op een goedkopere manier te beginnen met cachen. Een collega van me is begonnen met een TomTom en die is nu helemaal verslaafd!!! (Heeft nu inmiddels een Garmin Etrex)

 

Mocht je een TomTom hebben, maak je niet druk als je niet meteen de cache kan vinden, mijn collega wist met een afwijking van 80 Meter (!!!) op de TomTom toch wel caches te vinden. Maar dat is best uitzonderlijk...

 

Vind je niet op je eerste zoektocht(en) de caches, laat je niet meteen uit het veld slaan. Alle begin is moeilijk... Kijk in de logs naar aanwijzingen of een cache makkelijk of moeilijk is en begin met de makkelijkste... (denk aan woorden als "oppakkertje" "snel gevonden" enzo....)

 

Overigens is een waarschuwing wel op z'n plaats (dat nog niemand dat gezegd heeft verbaast me) GeoCachen is behoorlijk verslavend!!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is een waarschuwing wel op z'n plaats (dat nog niemand dat gezegd heeft verbaast me) GeoCachen is behoorlijk verslavend!!!! :eek:

 

Oh het derde bericht van dit topic wordt het toch echt gezecht :beerchug:

 

Oeps... ;) Nou moet ik zelf beter leren lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

Sorry Vriend de laatste keer dat ik je hoorde tellen was van 1...2...3...veel, dus overdrijf je nu niet een beetje :lol:

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

300.000.871 ik moest van mijn on-line psieg tot zover tellen voor dat ik zou reageren.

Sorry Vriend de laatste keer dat ik je hoorde tellen was van 1...2...3...veel, dus overdrijf je nu niet een beetje :lol:

Ruud :beerchug:

 

Mister B doet telt snachts ook zwijntjes om in slaap te komen, als hij dan maar tot 3 en iets meer kan tellen dan is hij snel in slaap! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook nieuw in geocachingland , na 1 dag op stap geweest te zijn met een ervaren cacher , doe ik het nu op mijn eentje met mijn tomtom

Ik heb tot nu toe alle gezochte caches (10 stuks) goed kunnen vinden. afwijking in het bos is soms 10 meter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier een beginneling. Ik heb wel een etrex aangeschaft en vandaag voor het eerst met t apparaat op stap. Bijna tot op de meter nauwkeurig. Eindelijk de cache te pakken waar ik al 5 keer was geweest zonder gps :lol: Op de 2e plek hingen iets te veel mannen rond :beerchug:

Maareh inderdaad verslavend. Heerlijk buiten en ook nog met een doel.

Van dit forum is veel info te vinden en veel behulpzame mensen. Dit gedeelte van het forum is voor newbies...heb je daar niks mee dan zou ik op dit gedeelte niet meer kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...