Spring naar bijdragen

9000+ caches in je Garmin met beschrijving/hint/logs/etc.


meekbelieve

Aanbevolen berichten

9000 caches mee klinkt leuk, alleen hier lijkt het of het apparaat (colorado) dan nogal wat trager wordt cq vaker crashed met veel GPX'en erin. Meer mensen met deze ervaring (CN8+topo NL en DLD als kaartbestanden erbij)

 

Ik zou verwachten dat dit vooral met GPX files zo is. In de kaartbestanden zelf staan volgens mij ook al duizenden POI's, dus dat aantal zou geen probleem moeten zijn. Maar misschien zit ik ernaast, ik heb het nog niet kunnen testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

9000 caches mee klinkt leuk, alleen hier lijkt het of het apparaat (colorado) dan nogal wat trager wordt cq vaker crashed met veel GPX'en erin. Meer mensen met deze ervaring (CN8+topo NL en DLD als kaartbestanden erbij)

Voor de goede orde: dit zijn dus 9000 caches als POIs.. (point of interest)

Dus alleen de lokatie, de naam en de hint (+evt cachegrootte/moelijkheid)

geen beschrijving van de cache en al helemaal geen foto's, en dus niet te vergelijken met de GPX-caches die je op een Colorado kunt laden en lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de goede orde: dit zijn dus 9000 caches als POIs.. (point of interest)

Dus alleen de lokatie, de naam en de hint (+evt cachegrootte/moelijkheid)

geen beschrijving van de cache en al helemaal geen foto's, en dus niet te vergelijken met de GPX-caches die je op een Colorado kunt laden en lezen

 

Onjuist. In de POI beschrijving zit de volledige beschrijving, logs en hint (vandaar ook de titel van deze topic... ;-)

bewerkt door meekbelieve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de goede orde: dit zijn dus 9000 caches als POIs.. (point of interest)

Dus alleen de lokatie, de naam en de hint (+evt cachegrootte/moelijkheid)

geen beschrijving van de cache en al helemaal geen foto's, en dus niet te vergelijken met de GPX-caches die je op een Colorado kunt laden en lezen

 

Onjuist. In de POI beschrijving zit de volledige beschrijving, logs, hint.

Huh ?

Dan heb je zeker een aangepaste versie; standaard zit die er namelijk niet in. Hetgeen ook niet verwonderlijk is omdat een POI-omschrijving maar maximaal 88 tekens mag bevatten. Langere hints/commentaren worden dus in allerlei losse stukjes van 88 tekens geknipt. Niet heel handig om een cachebeschrijving mee te lezen.

 

Niet in de Oregon, nieuwere Nuvi's en naar ik aanneem ook niet in de Colorado, voor zover ik weet. In mijn Oregon zie ik alles! Hoera!

 

Welke GPSR gebruik je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen het wiel is al uitgevonden... GSAK kost bijna niets en is makkelijk te gebruiken het nabouwen of laten zien dat het beter kan is een loffelijk streven maar ik denk niet dat er dingen gebouwd moeten worden die bv een premiummebership vereisen bij gc.com

En daarnaast dit soort dingen dan klakkeloos of gc.nl willen plaatsen

GSAK is dus niet gratis en niet iedereen heeft GSAK.

Niet iets bouwen wat premium membership vereist? Het gerefereerde GSAK script vereist GSAK wat ook wat kost. Is niets mis mee toch?

Deze topic gaat over een GSAK script dat POIs kan aanmaken zodat je alle waypoints inclusief beschrijving en child waypoints op jouw GPSr kan krijgen. Wat is het verschil tussen GSAK met script en evt een gratis tooltje wie beide hetzelfde doen (tooltje zou alleen wat makkelijker moeten werken, 1 of twee drukken op een knop en klaar)

 

De nuvi macro is heel erg specifiek for allerlei modellen, er zit al een heleboel tijd van allerlei mensen, zie het GSAK forum. Dus als je iets maakt dan moet je het voor meer dan garmin devices maken en heel generiek gaan werken.

Dat is nu het mooie van open source. Iedereen kan dingen toevoegen.

Ik heb een colorado en een 60csx. Voor die kan ik het testen. Anderen kunnen voor andere apparaten misschien iets toevoegen.

 

Ik zeg niet dat het een goed idee is maar......

Oja Broekies, kijk eens wat langer naar GSAK.... er is al een boel en het een en ander is makkelijk te krijgen/gebruiken.

Maar als je andere ideeen hebt en dingen kan vergemakkelijken dan zie ik die graag... altijd meegenomen

Ik heb geen geld :D

Nee, GSAK heb ik wel geprobeerd toen ik begon met geocachen, maar zag er de toegevoegde waarde er niet van in. Nu ikzelf alle data moet verzamelen voor een site en alles in een database moet proppen zie ik de mogelijkheden.

 

Eigenlijk komt de motivatie om dit soort tooltjes te maken uit het 'makkelijk en toegankelijk maken voor iedereen'.

Heb je GSAK gekocht en kun je er goed mee overweg, dan heb je dit tooltje zeker niet nodig.

 

...dit tooltje?...

Ik ben er nog niet eens aan begonnen.

Nog veel te doen, moet eerst POIs aanmaken, het formaat bekijken en dan kan ik pas beginnen.

Zal nog wel een tijdje duren voordat het proggie er is, als die er al komt. Moet nog eerst zien of ik het voor elkaar krijg.

 

En het wiel nog een keer uitvinden:

Als je het zo bekijkt, dan hebben we maar 1 operating system nodig (liever geen discussie hierover :lol: ), maar 1 type/merk auto etc.

Dat dit tooltje iets moet toevoegen is duidelijk, anders heeft het geen zin. Nu voor mij is dat toegankelijkheid, eenvoud en gemak in gebruik. (en ja, ik snap dat er ook velen GSAK met dit script het heel makkelijk vinden)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht dat we dit allemaal al weer besproken hadden :D ik ben nog steeds aan het tanden poetsen

 

ps als je geen geld hebt hoe kom je dan aan Visual Studio om je tools te bouwen :yes:

:lol: ik wou al vragen of je vanmorgen wel jouw tanden gepoetst had.

 

Ik heb Visual Studio Express editie. Ies graties en voor nies. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt gerefereerd aan Open Source. Een van de belangrijkste voordelen van Open Source, wat mij betreft, is niet dat het gratis en voor iedereen toegankelijk is, maar dat er wereldwijd honderden of duizenden ontwikkelaars aan werken. Dus dat er een grote community ontstaat. Daarvoor moet je eerst overeenstemming krijgen over het ontwikkelplatform. In de professionele Open Source community is het Java platform daar een goed voorbeeld van. Voor de geocaching community is wat mij betreft GSAK het enige kandidaat platform (op dit moment): Het wordt zeer veel gebruikt, er is een actieve groep macro-ontwikkelaars die de code met elkaar delen, en er is een grote groep macro gebruikers die ideeen hebben over verbeteringen. Inderdaad, de tool zelf is niet gratis en is geen Open Source, maar de macro's wel.

Natuurlijk mag iedereen zijn eigen knutsels bouwen. Het is per slot van rekening een hobby :D . Ik doe het zelf ook (in Java) om moeilijkere reken-mysteries op te lossen. Maar als je aan de hele community wilt bijdragen (de echte Open Source gedachte) , dan zou ik me aansluiten bij de actieve community, in ons geval GSAK dus. Maar het is voor iedereen natuurlijk interessant als er een alternatief volwaardig platform zou ontstaan. (Mijn voorkeur: in Java, want Microsoft en Open Source?)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..

Inderdaad, de tool zelf is niet gratis en is geen Open Source, maar de macro's wel.

..

(Mijn voorkeur: in Java, want Microsoft en Open Source?)

 

Nu raken we enigszins offtopic, maar waarom kan je geen Open Source produkt maken op basis van een niet-OpenSource product als Microsoft en wel op basis van een niet-OpenSource product als GSAK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een week een Garmin Oregon. Veel aan het spelen geweest. Gisteren ondekte ik de geweldige GSAK macro GSX-by-cache-type. Ik wil het even met jullie delen, zo blij ben ik ermee. Ik kan nu alle caches in Nederland, inclusief beschrijvingen/hints/logs, en inclusief Child Waypoints in de Oregon kwijt. Hoe? Je moet ze allemaal in GSAK hebben (door een heel aantal Pocket Queries), en vervolgens de macro laten draaien. Ze worden dan niet als caches maar als POI's in je garmin gezet.

 

De macro werkt voor verschillende modellen, o.a. de Oregon, Colorado & Nuvi's.

 

Ik ben benieuwd of anderen deze macro ook gebruiken, of gaan gebruiken!

 

 

http://jjreds01.googlepages.com/download

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=195389

 

Bestaat er ook zo'n tooltje voor de garmin 60CSx?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een week een Garmin Oregon. Veel aan het spelen geweest. Gisteren ondekte ik de geweldige GSAK macro GSX-by-cache-type. Ik wil het even met jullie delen, zo blij ben ik ermee. Ik kan nu alle caches in Nederland, inclusief beschrijvingen/hints/logs, en inclusief Child Waypoints in de Oregon kwijt. Hoe? Je moet ze allemaal in GSAK hebben (door een heel aantal Pocket Queries), en vervolgens de macro laten draaien. Ze worden dan niet als caches maar als POI's in je garmin gezet.

 

De macro werkt voor verschillende modellen, o.a. de Oregon, Colorado & Nuvi's.

 

Ik ben benieuwd of anderen deze macro ook gebruiken, of gaan gebruiken!

 

 

http://jjreds01.googlepages.com/download

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=195389

 

Bestaat er ook zo'n tooltje voor de garmin 60CSx?

 

 

voor de 60csx

 ################################################################################
##########
 # MacFileName = Nuvi60CsxGarminCsvPoiExport.gsk
 # MacDescription = Garmin CSV POI Export with icons and variable formats for either the 60Csx or Nuvi
 # MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=6918&view=getnewpost
 # MacAuthor = javapgmr (original macro by by Rene Boe (alias "ProsperoDK"))
 # MacVersion = 1.0.2

 

en deze

 

#*******************************************
# MacVersion = 1.3
# MacDescription = Nuvi 2xx 3xx 6xx 7xx GPX Geocaching Export for POILoader with Combined Description, Hint and Logs!!
# MacAuthor = Pilotsnipes (based on code from Clyde and Kai Team)
# MacFileName = garmin-nuvi-exportgpx.gsk
# MacUrl = http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=193374
#*******************************************

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat mensen zo lekker bezig zijn met automatisering ... daar houdt ReeJ wel van.... :D

 

2 vraagjes (misschien niet goed gelezen)

 

1) Met de std export naar mijn oregon kan ik automatisch loggen (knop geocaches in de oregon) als 'gevonden' of 'niet gevonden' dit kan waarchijnlijk niet met custom pois zoals bovenstaande?

 

2)ik zie de custom pois niet in de kaart op de oregon staan alleen als ik zeg 'waarheen' custom poi en selekteer dan wel.

(std export van caches middels gsak en macro zie ik ze wel op de kaart staan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd

 

# MacFileName = GarminCsvPoiExport.gsk

# MacDescription = Garmin CSV POI Export with icons

# MacUrl = http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...view=getnewpost

# MacAuthor = JG + Rene Boe (alias "ProsperoDK")

# MacVersion = 1.8

 

Werkt ook mooi. Zo krijg je op je etrex vista hcx een lijst met alle NL geocaches (of andere) als POI, met de hints, uitgesplits zodra ze niet in 1 POI description field passen, over meerdere POI's. Maar misschien is deze macro die hier genoemd is nog mooier. Ik ga het proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...