Spring naar bijdragen

9000+ caches in je Garmin met beschrijving/hint/logs/etc.


meekbelieve

Aanbevolen berichten

Sinds een week een Garmin Oregon. Veel aan het spelen geweest. Gisteren ondekte ik de geweldige GSAK macro GSX-by-cache-type. Ik wil het even met jullie delen, zo blij ben ik ermee. Ik kan nu alle caches in Nederland, inclusief beschrijvingen/hints/logs, en inclusief Child Waypoints in de Oregon kwijt. Hoe? Je moet ze allemaal in GSAK hebben (door een heel aantal Pocket Queries), en vervolgens de macro laten draaien. Ze worden dan niet als caches maar als POI's in je garmin gezet.

 

De macro werkt voor verschillende modellen, o.a. de Oregon, Colorado & Nuvi's.

 

Ik ben benieuwd of anderen deze macro ook gebruiken, of gaan gebruiken!

 

 

http://jjreds01.googlepages.com/download

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=195389

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is een nieuwe uitdaging.

Ik heb geen GSAK, maar zie dit wel zitten.

Dus het enige wat ik moet doen is een programma maken wat de pocket queries ook om kan zetten naar input files voor de POI loader.

Dit voor alle mensen die geen GSAK hebben.

 

Als er mensen zijn die willen helpen? Suggesties hebben?

Bijvoorbeeld al weten welke output het tooltje moet geven voor de POI loader (oftewel, wat doet het GSAK script)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een nieuwe uitdaging.

Ik heb geen GSAK, maar zie dit wel zitten.

Dus het enige wat ik moet doen is een programma maken wat de pocket queries ook om kan zetten naar input files voor de POI loader.

Dit voor alle mensen die geen GSAK hebben.

 

Als er mensen zijn die willen helpen? Suggesties hebben?

Bijvoorbeeld al weten welke output het tooltje moet geven voor de POI loader (oftewel, wat doet het GSAK script)

 

De macro poept per cache-type (bijv. regular-found, multicache-unfound, mystery-archived) .gpx files uit, inclusief de bijbehorende icons. Vervolgens leest POI loader deze en zet ze naar je Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle caches van Nederland en Belgie in mijn GPS staan en het werkt echt prima! Alleen even checken of de betreffende cache niet 'offline' staat voordat je gaat zoeken naar iets dat er niet is :crybaby:.

 

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe het werkt:

 

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

 

Deze macro kun je ook gebruiken, maar hij heeft als nadeel dat er maar 1 icon voor alle caches en child waypoints is.

 

 

Ik bedacht me net trouwens het volgende:

 

Ik weet dat er voor de TomTom mensen zijn/waren die elke week een verse POI file voor heel NL op hun site zetten. Het zou natuurlijk een geweldige nieuwe feature zijn van geocachingNL als je elke week gewoon direct de nieuwste .gpx files voor heel NL kon downloaden en met POI loader op je GPS kon zetten.

bewerkt door meekbelieve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een nieuwe uitdaging.

Ik heb geen GSAK, maar zie dit wel zitten.

Dus het enige wat ik moet doen is een programma maken wat de pocket queries ook om kan zetten naar input files voor de POI loader.

Dit voor alle mensen die geen GSAK hebben.

 

Als er mensen zijn die willen helpen? Suggesties hebben?

Bijvoorbeeld al weten welke output het tooltje moet geven voor de POI loader (oftewel, wat doet het GSAK script)

 

De macro poept per cache-type (bijv. regular-found, multicache-unfound, mystery-archived) .gpx files uit, inclusief de bijbehorende icons. Vervolgens leest POI loader deze en zet ze naar je Garmin.

Ik zou een vliegende start kunnen maken als ik bv een zip bestand zou hebben met daarin de output van het GSAK script.

Dan weet ik wat ik precies moet uitspugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle caches van Nederland en Belgie in mijn GPS staan en het werkt echt prima! Alleen even checken of de betreffende cache niet 'offline' staat voordat je gaat zoeken naar iets dat er niet is :crybaby:.

 

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe het werkt:

 

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

 

Deze macro kun je ook gebruiken, maar hij heeft als nadeel dat er maar 1 icon voor alle caches en child waypoints is.

 

 

Ik bedacht me net trouwens het volgende:

 

Ik weet dat er voor de TomTom mensen zijn/waren die elke week een verse POI file voor heel NL op hun site zetten. Het zou natuurlijk een geweldige nieuwe feature zijn van geocachingNL als je elke week gewoon direct de nieuwste .gpx files voor heel NL kon downloaden en met POI loader op je GPS kon zetten.

Ja, dat zou mooi zijn niet?

Alleen denk ik niet dat geocaching.com dit zo op prijs zou stellen. Je moet voor deze mogelijkheid namelijk betalen (Premium member zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zou mooi zijn niet?

Alleen denk ik niet dat geocaching.com dit zo op prijs zou stellen. Je moet voor deze mogelijkheid namelijk betalen (Premium member zijn)

 

Alleen voor Premium members dan... Maar goed, ik kan de output nu ook met jullie delen. Is dat eigenlijk illegaal?

 

Per PM een .zip van de output met een paar testcaches bij mij in de buurt.

bewerkt door meekbelieve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alle caches van Nederland en Belgie in mijn GPS staan en het werkt echt prima! Alleen even checken of de betreffende cache niet 'offline' staat voordat je gaat zoeken naar iets dat er niet is :crybaby:.

 

Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe het werkt:

 

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

 

Deze macro kun je ook gebruiken, maar hij heeft als nadeel dat er maar 1 icon voor alle caches en child waypoints is.

 

 

Ik bedacht me net trouwens het volgende:

 

Ik weet dat er voor de TomTom mensen zijn/waren die elke week een verse POI file voor heel NL op hun site zetten. Het zou natuurlijk een geweldige nieuwe feature zijn van geocachingNL als je elke week gewoon direct de nieuwste .gpx files voor heel NL kon downloaden en met POI loader op je GPS kon zetten.

Ja, dat zou mooi zijn niet?

Alleen denk ik niet dat geocaching.com dit zo op prijs zou stellen. Je moet voor deze mogelijkheid namelijk betalen (Premium member zijn)

 

 

mensen het wiel is al uitgevonden... GSAK kost bijna niets en is makkelijk te gebruiken het nabouwen of laten zien dat het beter kan is een loffelijk streven maar ik denk niet dat er dingen gebouwd moeten worden die bv een premiummebership vereisen bij gc.com

En daarnaast dit soort dingen dan klakkeloos of gc.nl willen plaatsen

 

De nuvi macro is heel erg specifiek for allerlei modellen, er zit al een heleboel tijd van allerlei mensen, zie het GSAK forum. Dus als je iets maakt dan moet je het voor meer dan garmin devices maken en heel generiek gaan werken.

 

Ik zeg niet dat het een goed idee is maar......

 

Oja Broekies, kijk eens wat langer naar GSAK.... er is al een boel en het een en ander is makkelijk te krijgen/gebruiken.

 

Maar als je andere ideeen hebt en dingen kan vergemakkelijken dan zie ik die graag... altijd meegenomen

 

TL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Nou, eigenlijk niet zie ik. Want in die topic wordt een andere macro besproken. Die heeft oa het probleem van maar 1 icon. Dit is een andere macro, die dat probleem niet meer heeft. Wel specifiek voor Garmins. En specifiek voor GSAK en Premium Members.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zou mooi zijn niet?

Alleen denk ik niet dat geocaching.com dit zo op prijs zou stellen. Je moet voor deze mogelijkheid namelijk betalen (Premium member zijn)

 

Alleen voor Premium members dan... Maar goed, ik kan de output nu ook met jullie delen. Is dat eigenlijk illegaal?

 

Per PM een .zip van de output met een paar testcaches bij mij in de buurt.

 

 

het gaat niet om het delen opzich .... maar het feit dat er mensen zijn die betalen en als er dan gedeeld wordt is het een inbreuk op de licentie die je hebt met geocaching.com

 

Maar het stuk hieronder is op veel manieren te begrijpen.. :crybaby:

 

3. License to Use Site; Restrictions

 

Groundspeak hereby grants You a non-exclusive, non-transferable, revocable license to view and use the Site in accordance with this Agreement and any guidelines or policies posted on the Site. Groundspeak reserves the right to suspend or revoke, in its sole discretion, the license hereunder and to prevent You from accessing all or any portion of the Site with or without notice or reason and without liability on the part of Groundspeak.

 

Groundspeak may change, suspend, or discontinue any portion of the Site, or any service offered on the Site, at any time, including but not limited to any feature, database, application, or content. Groundspeak may also impose limits on certain features offered on the Site with or without notice.

 

The Site and all content available on the Site are protected by applicable intellectual property laws, and are for personal and noncommercial use. All rights not expressly granted in this Agreement are reserved by Groundspeak or by the respective owners of the intellectual property rights. All materials available on or through the Site, other than Third Party Submissions (collectively, the "Site Materials") are the property of Groundspeak or of its licensors and are protected by copyright, trademark, and other intellectual property laws. Groundspeak reserves the right to impose additional terms and conditions upon Your use and viewing of particular Site Materials, and any such terms and conditions may be posted on the Site in connection with those Site Materials. You may not reproduce or retransmit the Site Materials, in whole or in part, in any manner, without the prior written consent of the owner of such materials, except as follows: You may make a single copy of the Site Materials solely for Your personal, noncommercial use, but such copying must be consistent with any applicable additional terms and conditions and You must preserve any copyright, trademark, or other notices contained in or associated with such Site Materials. You may not distribute such copies to others, whether or not in electronic form and whether or not for a charge or other consideration, without prior written consent of the owner of such materials. If you have any questions, contact us at contact@groundspeak.com.

 

Subscription portions (if any) of the Site may contain additional terms and conditions applicable to use of that portion of the Site, including without limitation password usage and protection rules. If You subscribe to any service at this Site, You will be asked to agree to those terms and conditions as part of the subscription transaction, and those terms and conditions will be deemed incorporated into this Agreement by this reference.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Nou, eigenlijk niet zie ik. Want in die topic wordt een andere macro besproken. Die heeft oa het probleem van maar 1 icon. Dit is een andere macro, die dat probleem niet meer heeft. Wel specifiek voor Garmins. En specifiek voor GSAK en Premium Members.

 

 

aan het einde van de topic wordt dezelfde macro besproken in de tussentijd is de macro aardig aangeapst, ik gebruik deze macro al vanaf mei dit jaar met veel plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zou mooi zijn niet?

Alleen denk ik niet dat geocaching.com dit zo op prijs zou stellen. Je moet voor deze mogelijkheid namelijk betalen (Premium member zijn)

 

Alleen voor Premium members dan... Maar goed, ik kan de output nu ook met jullie delen. Is dat eigenlijk illegaal?

 

Per PM een .zip van de output met een paar testcaches bij mij in de buurt.

Met mij iets delen is NOOIT illegaal :crybaby:

Bedankt voor het voorbeeld. Zal eens kijken wat ik er van kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...