Spring naar bijdragen

9000+ caches in je Garmin met beschrijving/hint/logs/etc.


meekbelieve

Aanbevolen berichten

@ Broekies,

Ik heb er nu al spijt van dat ik een moderator attent heb gemaakt op dit draadje. Wat heb jij toch een ontzettend goede plannen, geweldig! Eerst ging het overnemen van de statistieken al niet door, en nu dit weer..

 

En dat ik het sneakie heb gedaan... dat hoeft helemaal niet, er zit gewoon een knopje onder het draadje met "report bericht" op het forum reageren had mijns inziens geen zin, gezien je andere posts las jij overal overheen.

 

Ik vraag me af hoe ik ooit 3000 caches heb kunnen vinden zonder jouw hulp. Premium membership kan ik nu wel opzeggen want als jij je meldt bij de mensen van de .nl site wordt je waarschijnlijk binnengehaald als redder in de nood.

 

Niks .com, bij .nl weten we alles beter.....

Ik vraag me serieus af op welke open plek binnen het team jij je hebt aangemeld. Waarschijnlijk op allemaal... het is moeilijk kiezen als je zo goed bent als jij.

 

En verder... ach wij zijn blijven steken bij de C64, en helaas zit daar geen toekomstmuziek meer in voor jou.

 

Ruud :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sinds een week een Garmin Oregon. Veel aan het spelen geweest. Gisteren ondekte ik de geweldige GSAK macro GSX-by-cache-type. Ik wil het even met jullie delen, zo blij ben ik ermee. Ik kan nu alle caches in Nederland, inclusief beschrijvingen/hints/logs, en inclusief Child Waypoints in de Oregon kwijt. Hoe? Je moet ze allemaal in GSAK hebben (door een heel aantal Pocket Queries), en vervolgens de macro laten draaien. Ze worden dan niet als caches maar als POI's in je garmin gezet.

 

De macro werkt voor verschillende modellen, o.a. de Oregon, Colorado & Nuvi's.

 

Ik ben benieuwd of anderen deze macro ook gebruiken, of gaan gebruiken!

 

 

http://jjreds01.googlepages.com/download

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=195389

 

Ik gebruik deze macro al maanden. Ook hiermee heb ik heel NL op mijn Garmin staan en intanken werkt ook via POILoader. Elke cache heeft zijn eigen icoontje. Alle hints komen volledig mee, al zijn het 15 regels. Nooit meer maximaal 20 posities dus.

Het lijkt er op dat deze macro hetzelfde doet als die van jou, maar de code is toch behoorlijk anders. Nu ben ik geen techneut, misschien kan iemand vertellen welke "beter" is.

Het enige nadeel van de macro die ik gebruik is dat de POI's niet zijn aan te passen in het veld. Bijvoorbeeld het aanpassen van een icoontje van een gevonden traditional in een traditional met een vink erin gaat niet. Op zich geen ramp, maar wel handig als je in een omgeving loopt waar veel caches bij elkaar liggen en je niet 2 keer op dezelfde plek wilt uitkomen (Bernheze bijvoorbeeld).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af hoe ik ooit 3000 caches heb kunnen vinden zonder jouw hulp. Premium membership kan ik nu wel opzeggen want als jij je meldt bij de mensen van de .nl site wordt je waarschijnlijk binnengehaald als redder in de nood.

Ach, hardlopers zijn doodlopers.

 

Wat stond er ook al weer in het profielschets voor teamlid?

 

niet te prikkelbaar, stress bestendig, teamspeler. Wat eigenschappen zijn waar je het waarschijnlijk lastig mee krijgt: kort lontje, stressgevoelig,

 

Ach nee, dat is het profielschets van een moderator. Nou daar daar wordt in ieder geval niet aan voldaan.

 

@Iedereen. Begrijp ik het goed dat er al wekenlang, pagina's vullend, hier alleen maar om een tooltje gaat die voor mij de data invult van een Pocket Query die ik hooguit 1 a 2x per jaar "moet" aanpassen? Als dat juist is, dan snap ik het niet. Als het goed is, blijft het toch goed?. Als je ziet dat een bepaalde PQ, vanwege ouderdom, langzamerhand van 490, naar 450 gaat, dan geef je het een paar dagen erbij tot je weer in de buurt van de 500 bent. En daar hebben tegenwoordig sommige geocachers een tool voor nodig?

 

En het klopt, zo lang je geen dagdeel aan hebt gevinkt, kun je je eigen PQ net zo vaak editen en testen als je wilt. Daar wordt de PQserver van geocaching.com geen seconde trager van.

En zoveel uitzoek werk is het ook weer niet. In de topic over aantal benodigde PQ's wordt geregeld een update gegeven van data van PQ's om zoveel mogelijk caches in zo weinig mogelijk PQ's te proppen.

 

De oude PQ's zullen in de toekomst alleen maar minder caches laten zien en nooit meer caches.

 

Dus het is geen tool waarmee ik mijn zuur betaalde membership van 30 dollar kan laten stoppen? Dat is verrekte sneu zeg.

 

Ik las ook iets van iemand die de tool uitgebreid wil zien met toekomst ivm events. Het is maar een idee hoor, maar wat nu als je een laatste PQ aanmaakt, beginnend met de datum van je laatst gebruikte PQ en eindigend over een jaar? Dan zie je dat er een event is ergens in Januari 2009. Mijn laatste PQ heeft al weken 1 event in de zipfile staan.

Met de huidige toestroom van geocaches zal het hooguit een jaar tot 2 jaar duren en we zijn door onze maximum aantal aan te maken PQ's heen. En dan? Dan komt er wel een "zullen we lekker gaan delen" tool?

 

Dan wordt het net kwartetten. Als ik van jou heel 2000 tot 2003 krijg, krijg je van mij augustus/september 2008

 

Eigenlijk zijn we gelukkig met een klein landje als Nederland. De grotere landen met evenredig aantal caches moeten het in verhouding met minder PQ's doen.

bewerkt door Fakir
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou goed! Dus tja...Voordat we hier allemaal nog langere tenen krijgen: De Broekies terug achter de pc bezig met je tooltje, Track leader tanden poetsen, Biertjuh (die prima voor zichzelf kan zorgen en mij daar zeker niet voor nodig heeft): trekt nog eens een biertje open en Fakir: hop, op je vliegend tapijt naar het oosten.

 

Volgens mij ging deze topic over één of ander fantastisch tooltje van de topicstarter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou goed! Dus tja...Voordat we hier allemaal nog langere tenen krijgen: De Broekies terug achter de pc bezig met je tooltje, Track leader tanden poetsen, Biertjuh (die prima voor zichzelf kan zorgen en mij daar zeker niet voor nodig heeft): trekt nog eens een biertje op en Fakir: hop, op je vliegend tapijt naar het oosten.

 

Volgens mij ging deze topic over één of ander fantastisch tooltje van de topicstarter...

:thumbup: modereren met humor! Hou die vast :thumbup:

 

Ja, terug naar de topic.

Hoe is de performance van de GPSr indien er meer dan 9000 POIs in staan?

Ik heb nu soms al met de Colorado dat de UI wat traag reageert in het menu (hapert)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat van de dokter niet mag en wat Marja geen goed idee vindt, toch maar op advies van Jemar een biertje open getrokken. :thumbup:

Kijk aan dit soort adviesen heeft men iets :yes:

Ruud :thumbup:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Oregon en/of een Colorado heeft met een extra SD kaartje in principe voldoende geheugen voor 9000 caches.

Maar zou Garmin niet expres een limiet hebben ingebouwd voor het aantal caches wat er op de bovengenoemde ontvangers gezet kan worden.

 

Om zo Groundspeak te ontlasen zodat ze niet verschikkelijk veel dataverkeer krijgen. Als je als Nederlander alle caches op je GPS wil zetten gaa het nog wel maar stel dat een Duitser of een Amerikaan dat wil dan kost Groundspeak dat verschikkelijk veel dataverkeer.

 

Zou dit niet de reden zijn van het limiet op deze toestellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg (de) dit draadje met interesse.

Ik ben me voorzichtig in GSAK, macro's en premium membership aan het verdiepen. Dus lees draadjes die over deze onderwerpen graag door om wat te leren.

 

Waar ik me totaal aan erger is de persoonlijke "aanvallen" die er ontstaan in dit draadje.

Er werd door een lezer (Biertjuh) een mailtje gestuurd naar een moderator omdat hij zich af vroeg of wat er hier aan progjes ge-opperd werd wel kon.

Zijn goed recht, daar is dat report-knopje voor en een moderator kan er eens naar kijken.

Niks stiekum, gewoon volgens de forumregels.

 

Dat daarna een reactie door De broekies hier op het forum wordt gegeven omdat hij dit sneaky zou vinden vind ik als geinteresserde lezer over dit topic vervelend. Simpelweg omdat deze discussie mij niet aan gaat/ interesseerd.

 

"Vecht" dit soort discussies graag uit via PM, mail of ga bij elkaar op de koffie. Jullie mogen ook hier op de koffie komen maar ik weet niet of jullie mijn aanpak van opleidingsgericht coachen kunnen waarderen maar ik ben streng doch rechtvaardig volgens de vele spijbelende / onhandelbare uit de les verwijderde pubers die ik regelmatig begeleidt.

 

Ik, en met mij ook andere cachers, lezen graag nuttige informatie. Geen uitvechtpartijen van ik heb gelijk, nee ik.

Stop met de steken onder water en geef gewoon de leuke ideën, tips en programmaatjes de aandacht.

 

Let wel: ik heb geen mening over wie er wel of geen gelijk heeft. Ik wil gewoon lezen over een eventueel nieuw programma en niet over of iemand achterbaks is, dat iemand de boel over zou nemen omdat hij beter zou zijn dan een ander, of dat jij wel of geen 9000 caches in je GPS wilt hebben.

 

Nu weer even on-topic graag. Dus nieuwe ontwikkelingen/ verlanglijstje misschien met dingen die jij wel met zo'n progje zou willen doen.

Krijg je de kriebels om off-topic te gaan; Niet doen. Kom dan maar hier een bakkie doen en mij uitleggen hoe het allemaal werkt met premium member/ GSAK/ pocket queries enz.

Niet roepen gebruik het zoekmenu maar want ik lees alle draadjes. Soms werkt horen beter als alleen maar lezen. Net zoals dat iets in de praktijk zien beter werkt als droge stof lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...