dfijter Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Ik heb sinds gister een Garmin Vista HCx en hij werkt naar alle tevredenheid; Het enige punt waar ik mee zit is dat er maar 1000 waypoints op passen; Nu is dit voldoende voor de regio Rotterdam, maar ik wil dit weekend op vakantie en dan mag er eigenlijk ook wel een stuk Italie en Duitsland bij aan geocaches. Is er een mogelijkheid om de waypoints op de SD kaart te zetten en die te laten gebruiken? Of een andere omweg om alsnog de waypoints er zonder tussenkomst van een PC op locatie op te zetten?
@rend Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Ga je bijna 1000 caches doen in de vakantie . Het lijkt mij trouwens handiger om alle caches op je laptop mee te nemen en dan ter plaatse in te laden voor bijv. een dagtoer . GSAK is hierbij dan een onmisbaar hulpmiddel . Via een PQ haal je de nodige wandelingen binnen van de regio waar je gaat zitten en die PQ laad je in GSAK.
dfijter Geplaatst 31 juli 2008 Auteur Geplaatst 31 juli 2008 Nee, geen 1000 caches, maar wil wel wat te kiezen hebben in de omgeving en onderweg , Hiervoor heb ik o.a. tools op mijn PocketPC. De laptop laat ik liever thuis maar als het zonder niet gaat dan sleep ik die ook wel mee
@rend Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Op een pocket PC gaat het ook prima. Via GSAK een HTML export maken en deze kun je op je pocket PC zetten. Maar het is toch veel leuker, vind ik tenminste, om thuis de dingen die je zeker wil gaan doen helemaal uit te pluizen en deze mee te nemen. En ik weet zker dat dat aantal makkelijk op je GPS past. Voor de uitdraai is dan een pocket PC erg handig, heb je de beschrijving ook bij. Je mist alleen de spoiler foto's . Alhoewel daar ook weer programma's voor zijn. Als je op het forum zoekt zul je daar ook wel wat voor vinden en anders reageert er vast wel iemand .
dfijter Geplaatst 31 juli 2008 Auteur Geplaatst 31 juli 2008 Helemaal mee eens, tuurlijk moet het eerst uitgeplozen worden, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor met alle vakantie voorbereidingen; Vandaar dat ik pas op lokatie rustig wil gaan kijken welke van de vele caches ik wil gaan doen. Nou ja, ik zal er maar mee moeten leren leven dan denk ik.
@rend Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Dan de laptop gewoon mee met alles er op via GSAK. Nog mooier is het natuurlijk als je ter plaatse internet heb. Ik wens je een heerlijke vakantie en mooi weer en laat later maar eens horen hoe het verlopen is.
Team 16 Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Of de caches via poiloader als point of interest opslaan
superboppe Geplaatst 31 juli 2008 Geplaatst 31 juli 2008 Of de caches via poiloader als point of interest opslaan Precies, met de "GarminCsvPoiExport.gsk" macro, die je op deze link kan vinden. Het is een macro voor GSAK die een serie files exporteert die je met poiloader.exe naar je GPS kan sturen. Zo heb ik alle caches in Nederland momenteel in mijn GPS staan, inclusief hint, met vanzelfsprekende icoontjes. Hoewel dit eigenlijk alleen nuttig is voor Traditionals, maar goed.
Aanbevolen berichten