blazez Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Misschien nog een andere leuke combinatiemogelijkheid. Maar een mega-multi cache langs alle flintspalen van nederland :-)
D3xtar Geplaatst 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst 22 oktober 2008 Team Gelaen: Mee eens, coordinaten vaststellen is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal... Misschien nog een andere leuke combinatiemogelijkheid. Maar een mega-multi cache langs alle flintspalen van nederland :-) Heb even voor je gekeken... Dat wordt er 1 met 1472 waypoints.... Ja, ik heb alle coordinaten En voor de die-hards Belgie erbij doen? Dan doen we er 1389 bij... Ook daar zijn alle coords van bekend....
Duo Cothe Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Hé, da's leuk een nieuwe cacher in Noordoost Friesland erbij. Inderdaad is dit een gebied waar (nog) niet veel caches liggen. Met 1140 founds rekenen we onszelf tot de gevorderden. Ook zijn we eigenaar van 15 caches. We willen je graag met raad en daad terzijde staan. duo Cothé
globe_explorer Geplaatst 22 oktober 2008 Geplaatst 22 oktober 2008 Beste iedereen, De laatste weken heb ik mij behoorlijk ingelezen in de wereld van het cachen. Natuurlijk ook mijn eerste caches gevonden en meteen de smaak te pakken! Ik zou heel graag ergens een eigen cache willen plaatsen. Ik woon in een gebied waar nog niet echt enorm veel caches zijn te vinden, en heb de beschikking over een plaats die ( voor zover ik zelf kan beoordelen) uitstekend geschikt is voor een cache. Bovendien is het een plek die ik zelf goed kan bereiken, ivm onderhoud. Nu lees ik zo links en rechts op het forum dat het beter is om zelf eerst meer caches te vinden, alvorens er zelf 1 te plaatsen. Dus: is het wel gebruikelijk dat ik nu zelf al een cache plaats? Ik kan je aanraden wel goed te kijken op de site van geocaching.com en geocaching.nl over informatie over het plaatsen van je eerste cache. Ook in het forum zijn er een aantal draadjes vastgezet met betrekking tot het plaatsen van nieuwe caches. Er komt namelijk meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. Zo heb ik het tenminste wel ervaren. Neem rustig de tijd voor het plaatsen van een nieuwe cache, locatie, toestemming, puzzel, checklist e.d. En na het verzenden van de cache de cache zelf ook eens doen. Het beste is natuurlijk om deze te laten proeflopen door een ander, indien mogelijk. Een foutje is namelijk zo gemaakt. Zo heb je ook de meeste kans dat je cache betrekkelijk snel door de review komt.
de zonderlingetjes Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 Beste iedereen, De laatste weken heb ik mij behoorlijk ingelezen in de wereld van het cachen. Natuurlijk ook mijn eerste caches gevonden en meteen de smaak te pakken! Ik zou heel graag ergens een eigen cache willen plaatsen. Ik woon in een gebied waar nog niet echt enorm veel caches zijn te vinden, en heb de beschikking over een plaats die ( voor zover ik zelf kan beoordelen) uitstekend geschikt is voor een cache. Bovendien is het een plek die ik zelf goed kan bereiken, ivm onderhoud. Nu lees ik zo links en rechts op het forum dat het beter is om zelf eerst meer caches te vinden, alvorens er zelf 1 te plaatsen. Dus: is het wel gebruikelijk dat ik nu zelf al een cache plaats? Ik zou zeker adviseren dat je in jouw buurt alle caches hebt gevonden. Bij ons in Den Helder heeft iemand een cache neergelegd die voor een heel groot deel (6 van de 7 km) gelijk is aan een cache die er al een tijd ligt. Blijkt dat de nieuwe legger In Den Helder slechts 1 cache heeft gedaan. Natuurlijk niet leuk voor al diegene die caches hebben gelegd. Voorkom dit en haal je woonplaats eerst leeg.
Zendmasters Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 (bewerkt) Voorkom dit en haal je woonplaats eerst leeg. Ehm, ik neem aan dat je bedoelt: doe eerst alle caches in je woonplaats , het is toch geen oproep om alle caches in je woonplaats te rippen? Oh ja, toevoeging: I'm just being a smartass 17 juni 2009 bewerkt door Zendmasters
Major_Dundee Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 Op zich zal het geen probleem zijn. Maar je mist natuurlijk nog de echte ervaring van het vinden. En dat vind je toch vaak terug bij mensen die nog niet al te veel hebben gevonden. Het is dus naar mijn mening beter om eerst een een tijd lang lekker te gaan zoeken. Dan loop je tegen dingen aan waarvan je gaat zeggen dat dat eigenlijk niet goed is of anders zou moeten. Ik zelf heb op mijn eigen naam ook nog geen cache verstopt maar weet door ervaring wel intussen erg goed waar het aan moet voldoen. Zeker met een multi moet je goed bedenken dat er ook mensen zijn die langere afstanden rijden om jou cache te vinden. Dus een goede parkeerplek is erg belangrijk. Wij zijn in het verleden naar caches gereden waar je bijvoorbeeld op de omschreven parkeerplek niet eens kon of zelfs mocht parkeren. Dit is maar een voorbeeld en zo zijn er velen. Maar als je zeker van je zaak bent zou ik er een mooie cache van maken. Succes
de zonderlingetjes Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 Voorkom dit en haal je woonplaats eerst leeg. Ehm, ik neem aan dat je bedoelt: doe eerst alle caches in je woonplaats , het is toch geen oproep om alle caches in je woonplaats te rippen? Oh ja, toevoeging: I'm just being a smartass hihi uiteraard. Netjes vinden en loggen.
Team Gelaen Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 hm, ik neem aan de topicstarter na een ruim een half jaar niet echt meer op tips zit/zat te wachten....
technetium Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 Ik zou heel graag ergens een eigen cache willen plaatsen. Ik woon in een gebied waar nog niet echt enorm veel caches (...) Dus: is het wel gebruikelijk dat ik nu zelf al een cache plaats? Nee, het is sowieso niet gebruikelijk dat je een cache plaatst. Er zijn meer cachers dan caches. Het overgrote gedeelte van de cachers plaatst geen cache. Wat je je moet afvragen is waarom je een cache wilt plaatsen. Een slechte rede is dat het je ego streelt. Als het je daarom gaat adviseer ik een auditie bij idols of x-factor. Daar bereik je een veel groter publiek mee dan met cachen. Een hele slechte reden is dat je iets terug wil doen voor de cachegemeenschap. Het is begrijpelijk dat als je lol aan het cachen beleeft iets terug wilt doen. Het is voor de hand liggend om dan ook een cache te maken. Maar als dat de zoveelste spreekwoordelijke micro bij de lantaarnpaal is, worden weinig mensen daar blij van. Waar je mensen wel blij mee maakt zijn uitgebreide logs met mooie foto's. Als je iets terug wilt doen voor de cachegemeenschap, maak dan mooie logjes met foto's. Een andere manier om bij je zelf na te gaan waarom je de cache legt is kijken naar de volgorde waarin je cache idee gestalte kreeg. Dacht je 1) Ik wil een cache leggen en heb je daar een plaats voor gezocht, of 2) Zag je een plek waarvan je dacht: "Wow, hier zou ik een mooie cache neer kunnen leggen". Optie 2 levert waarschijnlijk een leukere cache op dan optie 1. Over het algemeen is het zo dat mensen die langer met caching bezig zijn, mooiere caches neerlegen. Maar net zoals er mensen zijn die een pakje sigaretten per dag roken en nog zo fris als een hoentje zijn, zijn er ook mensen die na vijf gevonden caches zelf een prachtige cache weg kunnen leggen. Maar het omgekeerde is ook waar. En mensen hebben de gewoonte zich zelf te overschatten, denk tus niet te snel dat jij zo'n uitzondering bent. Ervaring hebt met het uitzetten van, wandelingen, (foto)speurtochten en zo, kan helpen om mooie caches te maken. Advies: Denk er goed over na, laat het een paar maanden bezinken en als je het dan nog steeds een goed idee vind: Begin dan met de verdere uitwerking. Als je ergens twijfelt: Niet doen! Tc
jeroenenaman Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 Wat je je moet afvragen is waarom je een cache wilt plaatsen. Een slechte rede is dat het je ego streelt. Als het je daarom gaat adviseer ik een auditie bij idols of x-factor. Daar bereik je een veel groter publiek mee dan met cachen. Grappig dat je dat zegt maar dan wel het aantal Geo D'ors in je Signature vermeld
Sivota Geplaatst 17 juni 2009 Geplaatst 17 juni 2009 hm, ik neem aan de topicstarter na een ruim een half jaar niet echt meer op tips zit/zat te wachten.... Inderdaad; het gaat om een vraag van 22 oktober 2008.
Aanbevolen berichten