Spring naar bijdragen

Geocaching op je mobiel


Zucco

Aanbevolen berichten

k Heb geocachenavigator op mn Nokiaatje N82 en bevalt goed. Gisteren weer een microotje ermee gevonden en was erg precies met aanduiden van locatie. Ook handig dat er een kaart op de achtergrond kan. Vaak gebruik ik de kompas-optie om te speuren.

Het vreet echter wel batterijen. Heb daarom zo'n extra batterij oplaad-ding bij me:

 

telefoon-batterij-stick-010406_1.jpg

 

k Heb m bij een bekende kampeerzaak gekocht. Maar ze zijn er ook goedkoper en eenvoudigere uitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

k Heb geocachenavigator op mn Nokiaatje N82 en bevalt goed. Gisteren weer een microotje ermee gevonden en was erg precies met aanduiden van locatie. Ook handig dat er een kaart op de achtergrond kan. Vaak gebruik ik de kompas-optie om te speuren.

Het vreet echter wel batterijen. Heb daarom zo'n extra batterij oplaad-ding bij me. -KNIP IMAGE-

Ik heb m bij een bekende kampeerzaak gekocht. Maar ze zijn er ook goedkoper en eenvoudigere uitvoering.

 

Bij Mamma ligt standaard de mobiele 12V oplader in de auto, die ik tijdens het navigeren sowieso aansluit, als ik dan uit de auto stap ontkoppel ik de boel pas weer, scheelt toch weer :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn collega HarmenGerke gebruikt een Geocache Navigatie Tool op zijn Sony Ericsson P910 in combinatie met een BT GPS muis. Volgens mij is hij er erg tevreden over.

Mocht iemand meer informatie willen hebben over deze tool, laat dat dan hier even weten svp., dan vraag ik meer informatie op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier van alles gelezen over mobiel en GPS, maar zit zelf met een simpeler probleem: Ik kan op mijn Nokia 6500 met internet niet inloggen. Het oproepen van een cachepagina gaat prima, maar na invoer van wachtwoord en user id krijg ik een melding : Onbekende reactie!

Het leek me zo handig om vanuit mijn hotmail een nieuw gepubliceerde cache te kunnen raadplegen. gr. Leen :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maaar met de htc hebben we wel een wherigo kunnen doen die niet met de colorado te doen was :dribble:

 

Heb je hier nog aparte software voor nodig of volstaat Windows mobile 6.1?

Ik heb getracht de wherigo player aan de gang te krijgen, maar tot op heden is het nog niet gelukt op mijn touch daimond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Wanneer je op de "quick caches" link klikt, krijg je de lijst met tradi's zoals je noemde, ga je echter in dezelfde rij naar "Find caches" en dan bv. "Near me" dan kun je daar een hele schifting maken wat je wel en niet wilt laten zien, je kunt zelfs ALLEEN Virtuals zoeken, of Earth etc. Maar dus ook Multi's.

 

Je kunt zelfs invullen dat je die en die Multi gaat doen, (65 kilometer verderop) en dan vanuit DAT GCnr. laten zien wat er in de omgeving ligt !! (ook via Find caches en dan By cache code)...

 

En zo zijn er nog legio mogelijkheden :thumbup:

 

Dank je voor je tips. Over die te wijzigen weergave van de coördinaten had ik dus volledig overheen gekeken (terwijl ik er nog naar gezocht had). Dat wat je hierboven beschrijft wist ik al. Wat ik bedoelde met die multi's hoe of of ik in het programma ook de verschillende waypoint kan vinden. Dus hoe kom ik van A naar B naar C met mijn mobiel en Geocaching Navigator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het werkt erg leuk, maar de gps ontvanger op de n95 laat het wel eens afweten.
Heb je de firmware al een update van je firmware gedaan voor dat uitvallen van de interne GPS

Buiten de Cx de Nokia 95 altijd bij ons (als was het maar om een fotootje te kunnen maken), maar die update (ongeveer een jaar geleden gedaan) was echt een verademing. Fix is er nu vaak al binnen 10-20 seconden. Navigator is echt een fantastisch stukje gereedschap, vooral omdat je je er op de N95 ook automatisch per auto naar toe kan laten loodsen. Was laatst in dikke mist op het platteland van Friesland erg handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...5&hl=_Index

 

In bovenstaand draadje las ik over het exporteren van HTML files naar je PDA:

 

- Filter de caches in GSAK, zodat je alleen de gefilterde caches op het scherm ziet staan

- File - Export - HTML Files

- GSAK maakt dan een folder aan met daarin al de caches in HTML formaat, eventueel zelfs met de foto's daarbij

- Deze hele folder kopieer je naar je PPC

- Op je PPC kun je dan de files raadplegen door de file _Index aan te klikken

 

 

Dit is prima gelukt, ik heb de map gekopieerd naar de Media Card in m'n BlackBerry. Echter, weet iemand hoe ik die map kan openen in de BB browser? Ik weet dat dit meer een BB dan GC vraag is, maar wellicht weet iemand het me zo te vertellen :blush:

Over 2 weekjes een weekje cachen op Tenerife, en dit leek me een uitstekende oplossing, scheelt weer een paar kilo papier meezeulen :yes:

 

Bedankt!

 

Wout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt allemaal!! :thumbup: we gaan ws voor de nokia N95 maar we houden de garmin 60cx er toch bij maar werkt die geonavigator via internet of kan dat thuis via de pc geregeld worden?? :blush:

team kokospalm

 

Je hebt geluk, voor de N95 wordt hij gratis aangeboden op de officiele site van geonavigator.

A free version of Geocache Navigator is now available for Nokia N95, Nokia N82 and Nokia 6110 Navigator phones* (note: Geocache Navigator is free, however a data plan is recommended and carrier charges for data usage may apply).

 

Voor meer info, zie deze link

 

Of volg de de instructies rechtstreeks van de site geplukt:

 

How to get your free download of Geocache Navigator

 

You can get a free version of the Geocache Navigator software for your Nokia N95 , N82 or 6110 Navigator phone in three easy ways:

 

1. enter m.getgn.com in your phone's web browser

2. get the download link via SMS or email to your phone (below)

3. download and sync from your PC

 

Een vriend van mij heeft met de Nokia 6110 Navigator ook zo zijn geonavigator gekregen. werkt goed.

bewerkt door roderick_schmitz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds april 2008 gebruik ik mijn Nokia N82 met Geocache Navigator. Bevalt prima!

De GPS-ontvangst is boven verwachting, zelfs in het bos houdt ie het meestal aardig vol.

 

Het programma werkt ook best prettig, ik mis alleen een paar dingen:

- het ingevoerde waypoint komt niet in beeld via "enter manually" (opletten dat je geen typfouten maakt dus!)

- de cachebeschrijving is zonder opmaak, dus echt paperless cachen zit er nog niet in

Ach, het is gratis dus we doen het er maar mee :ph34r:

 

Om te navigeren naar de parkeerplaats o.i.d. gebruik ik Sygic McGuider, ook op mijn N82.

Je kunt een GPS-coordinaat invoeren als bestemming, alleen kent ie helaas niet alle kleine weggetjes.

Krijg je midden op de snelweg ineens "de bestemming bevindt zich rechts" te horen :thumbup:

Binnenkort toch maar eens Route66 of TomTom proberen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds april 2008 gebruik ik mijn Nokia N82 met Geocache Navigator. Bevalt prima!

De GPS-ontvangst is boven verwachting, zelfs in het bos houdt ie het meestal aardig vol.

 

Het programma werkt ook best prettig, ik mis alleen een paar dingen:

- het ingevoerde waypoint komt niet in beeld via "enter manually" (opletten dat je geen typfouten maakt dus!)

- de cachebeschrijving is zonder opmaak, dus echt paperless cachen zit er nog niet in

Ach, het is gratis dus we doen het er maar mee :crybaby:

 

Om te navigeren naar de parkeerplaats o.i.d. gebruik ik Sygic McGuider, ook op mijn N82.

Je kunt een GPS-coordinaat invoeren als bestemming, alleen kent ie helaas niet alle kleine weggetjes.

Krijg je midden op de snelweg ineens "de bestemming bevindt zich rechts" te horen :thumbup:

Binnenkort toch maar eens Route66 of TomTom proberen...

 

Dan zullen de bonnen wel binnen rollen. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

ik heb jarenlang met N95 gecached. het is niet ideaal wat betreft de laatste meters maar ik vind het prachtig om volledig paperless te cachen.

Het bereik is niet briljant, de invoering van de multi's via enter manually is verschrikkelijk, projecteren onmogelijk, RD-coordinaten kan ook niet maar via een website geotools kan je online alles omrekenen dus je komt er uiteindelijk wel uit maar het vraagt wel heel veel van je geheugen als je schakelt tussen de programmas.

 

Het voordeel is: je het werkt online en je kan dus ten alle tijden cachen en alles opzoeken/teruglezen. Een extra accu misstaat niet aangezien het echt veel energie kost.

 

Maar waarom ik reageer: Ik ben vol lof over de N95 ten opzichte van de N97. Ik heb meteen de N97 gekocht toen dit mogelijk was met de gedachte dat hij de N95 zou overtreffen.

 

Helaas: het is een vreselijk toestel. Geen GPS-fix, hij reageert in 50% van de gevallen niet op je invoer via touchscreen.

Oftewel als je denkt met de N97 te kunnen cachen: Helaas onmogelijk. Dus ik waarschuw bij deze, koop niet de N97 om te kunnen cachen.

 

 

Fantasties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...