Spring naar bijdragen

Maps  

78 leden hebben gestemd

1. 1. Welke maps gebruik je in je Garmin?

• Topo NL
      51
    • City Navigator
      17
    • OpenStreet Map
      3
    • Anders, nl
      7

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Wij gebruiken voor het cachen Topo Nederland en Topo's Frankrijk, voor de route er naar toe TomTom.

Heb de Installer for MapSource (Windows Executable) gedownload.

Als ik de file "OpenStreetMap Garmin maps NL(cycle).exe" run, zou de kaart geladen moeten worden.

Jammer maar nu start MapSource niet meer op. (geeft error)

Na uninstall van de kaart werkt Mapsource weer, natuurlijk zonder de OSM map

Ik gebruik MapSource 6.14.1

Wat doe ik fout??

Waarschijnlijk niets - op verschillende forums en nieuwsgroepen wordt geklaagd dat een hoop third-party kaarten het niet meer doen met de nieuwe mapsource. Het is een beetje onduidelijk waar het precies aan ligt...

Geplaatst

Ik koos 'Anders, nl' omdat ik, zoals blijkbaar meer mensen, meer kaarten gebruik. Deze 'poll' is daarom wat mij betreft niet bepaald handig opgezet. Je zou meerdere kaarten moeten kunnen kiezen...

Wandelen

Al wandelend gebruik ik eigenlijk alleen een Topo. Je ziet zo de meeste landschapskenmerken en natuurlijk de meeste wandelpaden.

Fietsen

Op de fiets zet ik de OnRoute fietskaart aan. Vind ik handig en leuk.

Autorijden

Ik gebruik mijn GPSr (60Cx) minder in de auto. Alleen voor het laatste stukje. En dan voldoen de Topo of de fietskaart redelijk. Qua navigatie overigens (helemaal) niet of nauwelijks.

Geplaatst (bewerkt)
TopoNL v1.1_2 van mei 2008 ;) en nu tijdelijk bali 2008 voor de a.s vakantie.....
Is deze versie van Topo NL veel beter dan de oude versie? en hoeveel ruimte neemt ie in? (op je PC cq je GPS). bewerkt door Mars Express
Geplaatst
Omdat ik eerst openstreetmap ontdekt heb en daarna pas geocaching, gebruik ik enkel Openstreet Map kaarten.

Routering vind ik onderweg eigenlijk niet zo belangrijk, of ik gebruik m'n Mio.

En mocht ik nieuwe paden/wegen tegenkomen dan zet ik ze in OSM, uiteraard filter ik mijn GPS traces zodat niemand kan zien waar ik wat gevonden zou kunnen hebben.

Niet routeerbaar wekelijkse update (alleen Nederland, kleine tiles dus ook geschikt voor niet x modellen):

http://garmin.na1400.info/

Routeerbaar maar minder vaak geupdated (heel Europa, grotere tiles):

http://emexes.powweb.com/osm/download.html

Wij gebruiken voor het cachen Topo Nederland en Topo's Frankrijk, voor de route er naar toe TomTom.

Heb de Installer for MapSource (Windows Executable) gedownload.

Als ik de file "OpenStreetMap Garmin maps NL(cycle).exe" run, zou de kaart geladen moeten worden.

Wat doe ik fout??

Het ligt inderdaad aan je MapSource versie zie ook hier. Als je een x model hebt dan kun je nog wel de img file op de geheugenkaart zetten.

Geplaatst
[Heb de Installer for MapSource (Windows Executable) gedownload.

Wat doe ik fout??

Is dat het probleem dat hier besproken wordt?

Hier staat ook een oplossing.

Geplaatst
Ik koos 'Anders, nl' omdat ik, zoals blijkbaar meer mensen, meer kaarten gebruik. Deze 'poll' is daarom wat mij betreft niet bepaald handig opgezet. Je zou meerdere kaarten moeten kunnen kiezen...

Wandelen

Al wandelend gebruik ik eigenlijk alleen een Topo. Je ziet zo de meeste landschapskenmerken en natuurlijk de meeste wandelpaden.

Fietsen

Op de fiets zet ik de OnRoute fietskaart aan. Vind ik handig en leuk.

Autorijden

Ik gebruik mijn GPSr (60Cx) minder in de auto. Alleen voor het laatste stukje. En dan voldoen de Topo of de fietskaart redelijk. Qua navigatie overigens (helemaal) niet of nauwelijks.

Hmm, kunnen er meerdere kaarten van 1 gebied in een 60C(s)x dan? Als ik dat probeer, zie ik altijd maar 1 actieve map :crybaby:
Geplaatst

Ik gebruik voornamelijk Topo NL en daarnaast de Topo kaarten voor Zwitserland, waar we elke zomervakantie naar toe gaan. Deze laatste zijn wel erg duur (meer dan 300 Euro) , maar zijn erg wel nauwkeurig.

Het is na een lange bergwandeling erg leuk om thuis op de laptop in Mapsource de gelopen route en het hoogteprofiel nog eens te bekijken.

Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik als basis CN-Europa en veelal Topo-NL. Daarnaast ben ik in het bezit van een aantal andere TOPO's.

Zie in mijn handtekening hieronder!!

bewerkt door snif&snuitje
Geplaatst

Indien we met de fiets naar de startlocatie gaan, gebruiken we cinty navigator. Indien we met de auto gaan, gebruiken we TomTom. Verder hebben we ook nog Topo NL, BE & DE. Topo Nederland & Topo België zijn helemaal geïnstalleerd. Duitsland alleen de grensstreek.

Geplaatst

Toen ik m'n GPS een jaartje geleden kocht heb ik Topo NL erbij genomen. Tijdens trips naar het buitenland zit je dan zonder kaart.

Voor een paar dagen België, Duitsland, Oostenrijk, e.d. ga je dan niet snel 100+ Euro uitgeven per land.

Inmiddels heb ik OpenStreetmap ontdekt en vind het ideaal. Zeker in het buitenland staat lang niet alles er nog op, maar alles is meegenomen zeg ik dan. De grote steden zijn vrijwel compleet, in de kleinere plekken vaak alleen hoofdwegen.

En als je dan veel lol gehad hebt van je gratis kaartje, dan teken je de ontbrekende wegen a.d.h.v. je tracks bij thuiskomst in op openstreetmap.org. Leuk toch, dat je dan zelf bij kan dragen!

Nee, denk niet dat ze bij Garmin nog mogen verwachten dat ik dure kaarten ga kopen die ik op één computer mag installeren waarna je vervolgens de hardware configuratie niet meer aan kan passen.

(Het enige dat ik mis zijn de hoogtelijnen, met de dekking komt het wel goed.)

Geplaatst
Toen ik m'n GPS een jaartje geleden kocht heb ik Topo NL erbij genomen. Tijdens trips naar het buitenland zit je dan zonder kaart.

Voor een paar dagen België, Duitsland, Oostenrijk, e.d. ga je dan niet snel 100+ Euro uitgeven per land.

Inmiddels heb ik OpenStreetmap ontdekt en vind het ideaal. Zeker in het buitenland staat lang niet alles er nog op, maar alles is meegenomen zeg ik dan. De grote steden zijn vrijwel compleet, in de kleinere plekken vaak alleen hoofdwegen.

En als je dan veel lol gehad hebt van je gratis kaartje, dan teken je de ontbrekende wegen a.d.h.v. je tracks bij thuiskomst in op openstreetmap.org. Leuk toch, dat je dan zelf bij kan dragen!

Nee, denk niet dat ze bij Garmin nog mogen verwachten dat ik dure kaarten ga kopen die ik op één computer mag installeren waarna je vervolgens de hardware configuratie niet meer aan kan passen.

(Het enige dat ik mis zijn de hoogtelijnen, met de dekking komt het wel goed.)

De kaarten (city navigator bv) kun je op elke PC installeren, alleen kun je ze maar voor 1 GPSr unlocken.

TOPO kaarten kun je zelf op elke GPSr zetten (geen unlock nodig, tip?)

Geplaatst
De kaarten (city navigator bv) kun je op elke PC installeren, alleen kun je ze maar voor 1 GPSr unlocken.

TOPO kaarten kun je zelf op elke GPSr zetten (geen unlock nodig, tip?)

Ik sluit niet uit dat ik nog een keer een Oregon koop, maar ik dacht dat je niet dezelfde Topo kaart op een tweede toestel mocht laden. Dat kan en mag dus wel?

Blijft erg irritant dat ik de kaart maar op één pc kan installeren en op m'n laptop dus zonder kaart zit. (Gelukkig is er OpenStreetmap.)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...