Geopatra Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 @Peetee: leuke en ferme uitspraken, maar ik zou het maar niet proberen bij de rechter. Dan weet je zeker dat geocachen in NL afgelopen is: alle deuren gaan dicht. Geopatra. Ik denk dat je hier de zaken omdraait, Geopatra. Niet ík wil iets, de beheerder wil iets. Maar ik kan je verzekeren: zo gauw ik door een boswachter word bekeurd, omdát ik een geocacher ben, c.q. met een gps door het bos wandel met een cachebeschrijving in mijn handen, dan laat ik het beslist voor komen. En dan mag de beheerder aan de rechter uitleggen waarom... En dan zullen we zien wie er gelijk heeft. Maar aan de andere kant geloof ik niet dat het ooit zo ver gaat komen. Ik heb zelf het gevoel dat de beheerders steeds meer in de gaten krijgen dat het een storm in een glas water is. Laat ik nou toch het gevoel hebben dat JIJ de zaak omdraait. Geen boswachter zal je( nb: je is niet jij, maar gegeneraliseerd!) bekeuren als je met gps en cachepag. in het bos loopt. Tenzij je onwijs de fout in gaat op die plaats en een grote mond hebt. Jij wil wel wat en de eigenaar ook. De eigenaar van het terrein - die door die boswachter wordt vertegenwoordigt - stelt daarbij de toestemmingsvoorwaarde aan het plaatsen van een doosje op zijn terrein en wil dan ook graag de route mee beoordelen. Verder is dit hypothetisch geklets. Geopatra.
TheFamily Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 Het Geldersch landschap en het ZuidHollandsLandschap in ieder geval. Dat van het Gelders Landschap hebben we gemerkt. 2 jaar geleden toestemming gekregen van de gemeente Renkum een cache te plaatsen, maar helaas liet Het Gelders Landschap niks meer van zich horen. Dus het hele feest ging voor ons niet door. Dan maar geen cache.
Mon-Roe Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 - stelt daarbij de toestemmingsvoorwaarde aan het plaatsen van een doosje op zijn terrein en wil dan ook graag de route mee beoordelen. Het gaat er hier toch om dat iemand het doosje juist NIET op het terrein plaatst maar juist erbuiten? De vraag is daarom: heeft hij toestemming nodig dat jij en ik daar lopen? In mijn ogen niet, je loopt er net als ieder ander rond, maar dan moet de cachelegger er ook niets neerleggen zoals een filmkokertje of een plaatje waar waypoints op staan. Dus alleen lopen en meer niet.
@rend Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 Ik heb het gevoel dat men niet wil luisteren. De organisaties willen op de hoogte gebracht worden van een georganiseerde wandeling en dat is toch een kleine moeite om dat even aan te melden. Soms duurt het even voordat je goedkeuring krijgt maar meestal gaat het goed.
De Roode Loper Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 Ik heb het gevoel dat men niet wil luisteren. De organisaties willen op de hoogte gebracht worden van een georganiseerde wandeling en dat is toch een kleine moeite om dat even aan te melden. Soms duurt het even voordat je goedkeuring krijgt maar meestal gaat het goed. Dat gaat prima. Ik heb 3 "contracten" met GL. Leuke wandeling en erit gemaakt in de jeep van de boswachter war ik zelf niet met de auto mag rijden . Heb ik met toch weer laten verleiden om aan de boomerang discussie mee te doen .
TeamTobi Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 Nog een keertje - Alles mag tenzij bij wet verboden... - Voor evenementen is vergunning/toestemming nodig (is een geocachetocht een doorlopend evenement?) - voor begraven/plaatsen is toestemming nodig van de eigenaar ...maar om te voorkomen dat iedere boswachter continu ieder geplaatst doosje verwijderd (ook zij hebben gps, internet en zijn bekend met het fenomeen geocaching) zijn er met sommige beheerders afspraken gemaakt zodat ze die doosjes laten liggen, waarbij ze natuurlijk de machtspositie in de onderhandelingen destijds hebben ge(mis)bruikt om ook een route inzage te eisen. Trek zelf je conclusie, gebruik wherigo
Geopatra Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 (bewerkt) - stelt daarbij de toestemmingsvoorwaarde aan het plaatsen van een doosje op zijn terrein en wil dan ook graag de route mee beoordelen. Het gaat er hier toch om dat iemand het doosje juist NIET op het terrein plaatst maar juist erbuiten? De vraag is daarom: heeft hij toestemming nodig dat jij en ik daar lopen? In mijn ogen niet, je loopt er net als ieder ander rond, maar dan moet de cachelegger er ook niets neerleggen zoals een filmkokertje of een plaatje waar waypoints op staan. Dus alleen lopen en meer niet. De vraag is niet of de cacheeigenaar toestemming nodig heeft omdat jij en wie dan ook daar keurig netjes op de paden lopen. Het gaat erom dat bijv. GL wil weten wie er een route over hun terrein uitzet en hoe die route loopt. Dan geven ze daarvoor toestemming of misschien moet je iets wijzigen. @rend schrijft daar ook heel terecht over: Ik heb het gevoel dat men niet wil luisteren. De organisaties willen op de hoogte gebracht worden van een georganiseerde wandeling en dat is toch een kleine moeite om dat even aan te melden. Soms duurt het even voordat je goedkeuring krijgt maar meestal gaat het goed. Geopatra. 5 augustus 2008 bewerkt door Geopatra
TeamTobi Geplaatst 5 augustus 2008 Geplaatst 5 augustus 2008 Trek zelf je conclusie, gebruik wherigo Wat is dan het verschil? Wherigo caches zijn wellicht mooi om te maken en door ons te doen...
team-rtna Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Wat een discussie zeg..... Ik heb een tijdje geleden een cache gelegd op een terrein van GL. Daarover heb ik goed overleg kunnen voeren met de terreinbeheerder. Hij heeft mij tips en adviezen gegeven. Zo zijn ze al een tijdje van plan sommige paden aan te passen / af te sluiten in het gebied. Hij gaf mij een paar tips om die paden te omzeilen. Bovendien heeft hij besloten een pad open te houden wat ze eerst af wilden sluiten om de route naar de cache niet in gevaar te brengen. Ben samen met hem een uurtje per terreinwagen het terrein opgeweest om alles na te lopen. Alles in prima overleg, zonder problemen. Hij regelde aan het eind via zijn hoofdkantoor het papierwerk waar ik een handtekening onder kon zetten en klaar is kees. Moraal van dit verhaal: Als je bereid bent om op een normale manier te overleggen, daar ook de tijd voor neemt en serieus omgaat met tips en adviezen van de beheerder: Niks aan de hand en dan kan je een hele mooie cache op een hele mooie route leggen die ook nog eens heel lang goed blijft. Ik zie alleen maar winstpunten...... Maar het kost wel even tijd en geduld. En dat is soms heel moeilijk voor veel mensen......
blazez Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Ben samen met hem een uurtje per terreinwagen het terrein opgeweest om alles na te lopen. ontopic, fijn om te lezen dat het ook lekker vlotjes en leuk kan gaan.
Aanbevolen berichten