Spring naar bijdragen

Hulp gevraagd bij oplossen puzzel van Cache


Bert-Ernie

Aanbevolen berichten

Zelfs ZONDER de projectiefunctie van je Garmin te gebruiken kun je projecteren. Ik heb al heel wat keren succesvol een projectie gemaakt, maar ik heb nog nooit de projectiefunctie gebruikt. Eigenlijk is het heel simpel:

 

0 graden = naar het noorden

90 graden = naar het westen

180 graden = naar het zuiden

270 graden = naar het oosten

 

Moet je dus bijvoorbeeld 300 meter in de richting 135 graden lopen, dan doe je het volgende:

 

1. Markeer het punt waar je begint te projecteren.

2. Loop richting het zuidwesten =135 graden). Als het gemarkeerde punt op 300 meter afstand ligt, en de pijl van je GPSr wijst precies de andere kant op (in dit geval richting het noordoosten), dan ben je er.

 

Het nadeel van deze methode is dat je wel wat afwijking kunt krijgen. Maar het is mijn ervaring dat dit best goed werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En jij cached al bijna 2 jaar ????????????? :cry:

 

P)robeer het eens serieus, want mijns inziens is projecteren een stukje basiskennis voor een geocacher !

 

Voor sommigen is het nog steeds een hobby, die misschien maar af en toe beoefend wordt.

Het is niet voor iedereen een 'way of life' :dribble:

 

Een beetje hulp kan die hobby net dat stukje leuker maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert en Ernie,

 

Als je een waypoint kiest in de eTrex, dan zie je vanzelf de optie projectie. Kiezen en de meters en graden invoeren. Klaar.

Kies dus punt M, kies projectie, afstand en graden invoeren en dan go to.

 

Succes

 

PS> Ik cache ook al bijna twee jaar, maar projecteren heb ik nog niet vaak moeten doen. Maar een keer gedaan en dan weet je het.

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je het eenmaal door hebt, dan reis je een keer naar het noorden van het land om deze cache te zoeken.

Als dat je lukt, en dat kan écht door enkel gebruik te maken van je (Etrex Euro) gps, dan weet je álles van projecteren! :thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet gebruikelijk en toegestaan om details van een cache in dit forum te bespreken. Als je nog hulp nodig hebt stuur me dan een PB met de naam van de cache. Dan wil ik wel even kijken of ik je ermee kan helpen. Ik heb hier ook nog een Etrex Euro liggen en weet heel goed hoe je met het ding moet projecteren. Maar ik heb de indruk dat jullie een probleem hebben met de formule zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet gebruikelijk en toegestaan om details van een cache in dit forum te bespreken. Als je nog hulp nodig hebt stuur me dan een PB met de naam van de cache. Dan wil ik wel even kijken of ik je ermee kan helpen. Ik heb hier ook nog een Etrex Euro liggen en weet heel goed hoe je met het ding moet projecteren. Maar ik heb de indruk dat jullie een probleem hebben met de formule zelf.

 

Hallo Crankyhenkie. Het was ook niet onze bedoeling om tot in detail te treden maar om het duidelijk te maken voor de lezers had ik het even gecopieerd anders hebben ze geen idee waar je het over hebt. Wij hadden werkelijk geen idee dat we moesten projecteren en dat is nu net ons grootste struikelblok!

 

Jersepe: bedankt voor je antwoord! Zodra we punt M hebben gevonden gaan we je advies weer proberen en we zullen laten weten of het nu wel gelukt is. (keep your fingers crossed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS> Ik cache ook al bijna twee jaar, maar projecteren heb ik nog niet vaak moeten doen. Maar een keer gedaan en dan weet je het.

 

Kom eens naar het CacheDorado, dan kun je leren en ervaren dat er meer is dan van coordinaten naar coordinaten.

Er zijn zoveel mogelijkheden die ook nog eens meer plezier kunnen geven. Al is het maar door de afwisseling !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...