Spring naar bijdragen

Pocket Query


RMBS

Aanbevolen berichten

Ik lees regelmatig de term " Pocket Query "in het forum.

Ik probeer al een tijdje uit te dokteren wat dat is. Kan iemand mij dat op een makkelijke manier uitleggen wat dat is. Ik heb wel begrepen dat het te maken heeft met het premium membership. Maar wat het is en doet begrijp ik niet zo goed. Misschien een domme vraag ,ik probeer er een beetje uit te komen wat voor een voordelen het premium membership allemaal heeft en of het voor mij dus ook interesant is.

Ik heb niet zoveel verstand bepaalde termen in de computer taal, dus vandaar mijn vraag.

bewerkt door RMBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die GPX file die je gemaild krijgt bevat de complete cache beschrijving (dus niet alleen het coordinaat van de cache) , de hint en de laatste 5 logs van die cache. Is dus erg handig als je bijv. op vakantie gaat. Dan heb je alle cachebeschrijvingen in die omgeving bij je (en geen internet aansluiting nodig).

Soms staan er wel foto's in de omschrijving, maar die komen niet mee in de GPX. Wel opletten dus, anders heb je weinig aan de beschrijving. Er zijn wel tooltjes om die foto's alsnog op te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n pocketquerie kun je niet uitprinten (nou ja, dat kan wel, maar dan krijg je een papier vol abracadabra). Je moet het naar een programma sturen die het in jouw gps zet. GSAK is een bekend voorbeeld. Misschien zijn of komen er gps-en die rechtstreeks een pocketquerie kunnen lezen, maar ik ken ze nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n pocketquerie kun je niet uitprinten (nou ja, dat kan wel, maar dan krijg je een papier vol abracadabra). Je moet het naar een programma sturen die het in jouw gps zet. GSAK is een bekend voorbeeld. Misschien zijn of komen er gps-en die rechtstreeks een pocketquerie kunnen lezen, maar ik ken ze nog niet.

 

Zoals de Garmin Colorado of zo?

 

Ik begrijp het, dank jullie wel voor de uitleg . :P

Ik weet nu dat ik straks nog een hoop moet bij leren om die dingen allemaal te gaan snappen. Maar door het te doen leer je het waarschiijnlijk een stuk makkelijker. :P

 

Ja. kan dat dan naar de Colorado?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort ook nieuw met deze materie!!

Heb een PQ aangemaakt en nu krijg ik in die "zip" 2 GPX files toegestuurd.

De een is mijn 500 caches, die ik heb laten genereren en de ander

is een WPT-file. (Ik denk additional WPT's.)

Kan iemand mij uitleggen wat ik daar mee kan en hoe ik die naast

mijn database-500 kan draaien in GSAK????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij de colorado heb je nog gsak nodig.

Bij de colorado kun je de gpx kopiëren naar de 'garmin drive'. Hiervoor is geen gsak nodig.

 

Ik zal me de komende tijd in dit soort dingen gaan verdiepen . Nu klinkt het allemaal noch erg vaag ,maar doom middel van doen zal ik wat meer hier over leren.

Dank jullie wel :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort ook nieuw met deze materie!!

Heb een PQ aangemaakt en nu krijg ik in die "zip" 2 GPX files toegestuurd.

De een is mijn 500 caches, die ik heb laten genereren en de ander

is een WPT-file. (Ik denk additional WPT's.)

Kan iemand mij uitleggen wat ik daar mee kan en hoe ik die naast

mijn database-500 kan draaien in GSAK????

Alleibei inlezen :)

De eerste zijn idd de cache's met de beschrijving en de tweede zijn de additional WP's (zoals je al omschreef)

Je kan dan heel gemakkelijk bevoorbeeld via mapsource alle WP's in je GPS laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleibei inlezen :)

De eerste zijn idd de cache's met de beschrijving en de tweede zijn de additional WP's (zoals je al omschreef)

Je kan dan heel gemakkelijk bevoorbeeld via mapsource alle WP's in je GPS laden.

 

OK, moeten die additional WPT's in dezelfde database als je cache's???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort ook nieuw met deze materie!!

Heb een PQ aangemaakt en nu krijg ik in die "zip" 2 GPX files toegestuurd.

De een is mijn 500 caches, die ik heb laten genereren en de ander

is een WPT-file. (Ik denk additional WPT's.)

Kan iemand mij uitleggen wat ik daar mee kan en hoe ik die naast

mijn database-500 kan draaien in GSAK????

 

 

Als je in GSAK de zip zelf selecteert, gaat het inlezen van de waypoint en de additional waypoints (child waypoints in GSAK) helemaal automatisch. Lekker makkelijk toch. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...