Spring naar bijdragen

vraag over een not found


kylja

Aanbevolen berichten

Hai,

Wij waren een dagje naar Den Helder. Daar hebben we als laatste Zeestroom gedaan. We konden hem niet vinden. Ik had een not found gelogd met als tekst dat de vermoeidheid misschien toe begon te slaan, dat we wel goed gekeken hadden maar hem helaas niet gevonden hadden. Verder een stukje erbij dat ik het een hele mooie plek vond enz enz.

Nou schrik ik een beetje van de reactie van de legger van deze cache. Het gaat om de cache zeestroom http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ca-118688f28c9c

 

Wat is nou de bedoeling? Ik heb hem toch niet gevonden? Je weet toch nooit zeker of je wel of niet goed gekeken hebt. Wij zijn hier best lang aan het zoeken geweest. Waarschijnlijk precies op de verkeerde plek gekeken, of met onze ogen dicht?

Nou ja, ik ben gewoon benieuwd naar jullie reacties. En wat zal ik de volgende keer doen, wel of niet een not found?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beetje overdreven reaktie op een not found.

Ik ren echt niet direkt naar mijn caches als ze een keer niet gevonden worden. Pas bij enkele not founds ga ik kijken of er echt wat aan de hand is.

De cacher kan immers zoals je zelf al zegt ook gewoon met zijn neus kijken, heb ik zelf ook wel eens last van.

 

Zucht, log je netjes een NF is het nog niet goed..... :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een flauwekulnote zeg :holiday:

 

Je doet verslag van je zoektocht en je hebt eroverheen gekeken, jammer, een notfound, je komt volgende

keer wel weer terug. Of niet natuurlijk...

 

De meeste caches worden wel eens not found gelogd, als de legger dat persé iedere keer wil controleren dan moet hij dat vooral zelf weten, maar de meesten wachten een paar dagen af voor ze actie ondernemen.

 

Maar ja het is ook best eng, je eerste cache :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek het jullie niet aan, het is een overtrokken reactie, hij is aan vakantie toe;)

Wat ik me wel afvraag is of jullie not found log door de cache eigenaar is verwijdert, als dat zo is vind ik het hoogst mogelijke onbeschoftheid die er is, het zelfde dat je een found log niet verwijdert (als hij gevonden is natuurlijk) verwijder je ook nooit een not found.

Een noot is de iets tijdelijk en kunnen wat mij betreft mettertijd verwijdert worden.

Laat je niet gek maken als de not found is verwijdert gewoon terug plaatsen, desnoods met een verhaaltje er bij wat je er zelf van vind.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verder is een log natuurlijk niet exclusief voor de legger van de cache (nogal wat egoisten denken daar anders over) maar ook een log van de 'belevenissen' van de zoeker, en niet vinden is wat mij betreft even gewichtig als een vondst, namelijk een ervaring rijker en dat mag vanzelfsprekend gelogd worden.

(ook de pittige, waar de frustratie soms vanaf druipt hahaha, eenzelfde reactie heb ik eens gehad op het discoveren van een munt, mooi ding , gezien , bewonderd en niet meegenomen, netjes gelogd en een afbrander van de eigenaar...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh poeh, wat een reactie, zeg, van die cache-legger! Typisch gevalletje van een not-found-frustratie (en waarom?!?). Dan moet je maar geen cache leggen als je alleen maar founds wil zien. Of als je daar niet tegen kan moet je in plaats van een micro, maar een regenton met vlag erop half in het zand begraven.

Ik vind het wel schunnig dat jullie log is verwijderd. Alsof niemand meer naar dat kokertje gaat lopen zoeken, omdat-ie een paar keer is gemist. Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij krijgen regelmatig not founds voor onze caches. Bij onze eerste cache gingen we ook meteen kijken wat er aan de hand was. Nu gaan we poolshoogte nemen als er meerdere not founds gelogd worden.

Een not found verwijderen is niet netjes en je houdt jezelf voor de gek. We weten dat sommige cacheleggers niet blij zijn met not founds omdat dit negatieve reclame voor hun cache zou zijn. Je kunt het ook zo zien: als je vaak een not foundlog krijgt kan dat een hint zijn dat je misschien iets aan de cachelocatie moet wijzigen. Wij hebben naar aanleiding van not founds een beschrijving aangepast en bij andere caches een extra hint geplaatst.

De reactie van de cachelegger vinden wij in ieder geval not done en heeft ons meteen doen besluiten, dat mochten wij ooit in de buurt komen, caches van deze maker zeker niet zullen gaan doen al was het alleen maar uit angst om hem niet te vinden. Wij zitten namelijk niet te wachten op zo'n reactie. Cachen is een leuke hobby en dat moet het ook blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, dus het is inderdaad een beetje overdreven reactie. Maar ik ben wel degene die de not found verwijderd heeft. Er stond er nog 1 namelijk net na mij, en die was ook weg. Waarschijnlijk was die er ook van geschrokken :lol1:

Als mij weer zoiets overkomt zal ik hem laten staan.

Bedankt voor de reacties :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig daar ben ik dan blij om maar ik vind het jammer dat je hem door die reaktie verwijdert heb, een not found is toch een soort persoonlijk aandenken van die cache (een cache die je nu toch niet zo makkelijk meer vergeet:))

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een beetje overtrokken reactie om zo een note te plaatsen. dat kan je ook een iets andere manier zeggen. Jammer dat je daardoor je log hebt verwijderd. Gewoon laten staan. een not found is nou eenmaal een feit van dit spelletje.

Maar er zijn ook wel cache eigenaren die standaard een not found log weghalen. vinden ze waarschijnlijk niet mooi staan bij hun cache. Is ons ook al eerder gebeurd dat we een heel verhaal over een not found hebben zitten tikken en dat hij dan zo weggegooid wordt. tja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, dus het is inderdaad een beetje overdreven reactie. Maar ik ben wel degene die de not found verwijderd heeft. Er stond er nog 1 namelijk net na mij, en die was ook weg. Waarschijnlijk was die er ook van geschrokken :D

Als mij weer zoiets overkomt zal ik hem laten staan.

Bedankt voor de reacties :holiday:

 

Oh, ik dacht dat de cache-legger de not-found had verwijderd :lol1: . Ik zou hem gewoon terugplaatsen. Tenslotte is die not-found jullie ervaring met deze cache. Wij vinden het wel handig om te zien hoeveel founds en not-founds een cache heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klein beetje off topic.... Maar als je een cache nou logt als not find en je vind hem een andere keer wel, haal je dan wel de not found weg?

 

Ik vind het altijd overigens wel leuk als er een aantal not finds bijstaan bij een cache, dan weet ik dat ik goed moet kijken. Er zou dan wel eens een creatieve verstopper aan het werk kunnen zijn geweest. Ik zie het zeker niet als negatieve reclame voor een cache.

 

Ik ben nog niet zo lang aan het geocachen, maar wat is het leuk om te doen....... :holiday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik in het begin wel gedaan,maar later is het ook wel leuk om weer eens terug te kijken naar al je not founds, en in gsak komen ze ook alijd weer tervorschijn..

 

maar eigenlijk mag je het helemaal zelf weten wat je met je log doe :holiday:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

ik zie net dat ik 3 cache's in Den Helder ben vergeten te loggen

maar astrit is lief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...