Spring naar bijdragen

FTF, STF etc. wat is de bedoeling ?


de noormannen

Aanbevolen berichten

In onze nachtcache hebben wij voor de eerste 3 finders een medaille gelegd.

Hadden we ook willen doen in onze nieuwe reeks, echter is dat door invloeden van buitenaf er niet van gekomen.

 

Maar een verplichting moet je er zeker niet in zien, wij vonden het leuk om te doen, de vinders van de medailles ook, dus dat maakt het feestje compleet.

 

Wij zelf hebben inmiddels ook de goudjacht geopend op elke nieuwe cache die enigsinds in de buurt ligt (30km), en hebben tot op heden ook niets apparts ontdekt in de caches, en das ook niet nodig, want de kick om er als eerste te arriveren is leuk.

Zou een ander team ons voor zijn? zien we andere mensen in de buurt? of zitten we gewoon helemaal verkeerd, het is en blijft een kick ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nu een aantal cache's gemaakt, en soms kreeg ik het verwijt dat ik als newbe beter had kunnen wachten dat ik meer ervaring zou hebben, ik ben het daar niet mee eens maar ......

 

Ik wist toen ik begon niets van FTF, dus toen ik het hoorde heb ik ook een TB in de cache gedaan voor de FTF. Later had ik micro's dus dacht ik daar kan geen FTF gift in. Maar nu denk ik dan leg ik de gift op een andere locatie en doe ik in de micro of nano een briefje met de coordinaten.

 

Dus in het vevolg doe ik in een nieuwe cache een FTF gift, gewoon omdat ik het een leuk idee vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak altijd een FTF certificaat op maat. Dat wil zeggen ik probeer een toepasselijk plaatje in elkaar te flansen en de FTF daarmee te plezieren. Een beetje werk, maar leuk. Zeker als de FTFer je het makkelijk maakt en de parkeerplaats niet vertrouwd en zich helemaal vast rijdt in de berm.

Dan vraag je erom :P

En met een brede glimlach maakte ik dus deze voor de FTFlog op onze laatste. :lol1:

Kost niets, alleen tijd. Maar blijft leuker dan een papieren cerificaat met een vermelding. Want die hangt toch geen mens op???

 

En dat is dus wat Wammus bedoelt. Een adrenalinerush. En dan zit je dus muurvast bovenop een boomstronk :frusty::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan zit je dus muurvast bovenop een boomstronk ,

 

Ja dat over kwam ons ook, achteruit en de bumper stuk , een flinke schade.

Wat je al niet zo doet voor een FTF, maar het blijft spannend of je de anderen voor bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb het jagen op FTF, STF ect. opgegeven. :P

Maar in mijn eigen cache had ik voor de eerste vinder een extra opdracht

waardoor hij/zij/hun een niet-geactiveerde TB konden vinden.

Zoiets is niet nodig maar ik vond het zelf leuk om te doen.

Succes :lol: en veel plezier met het maken van een nieuwe cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig vandaag mijn eerste FTF gevonden.

 

Buiten het maagdelijke logboek (waar trouwens een speciale plek was voor FTF, STF en TTF om te loggen)

vond ik het heel speciaal omdat nog niemand buiten de eigenaar deze cache geopend en bekeken heeft.

Alles is nog nieuw, vers en fris. :frusty:

De verstopplaats, nog geen cache paadje, alles schoon, geen vieze vingers, geen nat logboek, nog geen troep in de cache. m.a.w. NIEUW.

Je vind de cache zoals de eigenaar hem bedoeld heeft :lol:

Ik vond het speciaal.

 

Team K4P12 :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

80773_regular.jpg

Fijne toevoeging :tooth: , ga zo door ;)

 

Uiteraard is het grappig om de 1,2 of 3e vinder een extra iets geven naast een maagdelijk logboekje en de eeuwige roem voor die cache. Het is alleen een individueel grapje, geen MOETEN en hou het geheim, gooi het niet weer op dit forum. Straks gaan er nog meer FTF jagers op pad omdat er mogelijk "gouden bergen" liggen te wachten. De meeste hardlopers gaan echt niet voor jou creatief gemaakte cache, de omgeving of verhaal, maar eerder voor het volkomen nutteloze FTF lijstje en de persoonlijk kick van de FTF. Wees creatief en doe zelf met je cache wat je wilt, maar hou voor ogen dat een cache aantrekkelijk moet zijn voor iedereen. En dan niet zozeer de kist met inhoud, maar de cachebeschrijving, route en waypoints. Vandaar mijn mening "lekker belangrijk" over het 1,2 en 3 geneuzel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... over het 1,2 en 3 geneuzel.

 

Het onderwerp FTF, STF en TTF wordt pas geneuzel als mensen die niks hebben met dit item, menen ook een "bijdrage" te moeten geven. Meestal een zure. Daarmee ontaardt het draadje.

 

Vriendelijk verzoek dus om die zure reacties voor je te houden en de mensen die wel serieus willen meepraten over dit onderwerp, in hun waarde te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een 80773_regular.jpg aandeel van al mijn founds is FTF / STF / TTF (100 / 60 / 20 )

 

Mijn "Oogst" : 1 certificaat + medaiile, 1 certificaat + flesje champagne, 1 plastic medaille, 1 champagnefles bier, 1 sigaar. in twee gevallen was dat een tweede of derde "prijs"

 

5 "prijsjes" op 180 keer "erepodium"

 

Dus: NEE het is geen gewoonte en ZEKER GEEN VERPLICHTING om iets leuks in je cache te stoppen voor de eerste vinders.

Stop er wat leuke goodies in en de nr 1 heeft de eerste keus.

of stop er niets in, is ook prima.

 

Nogmaals: cachen is geen wedstrijd. Er hoeven dus ook geen prijzen verdeeld te worden.

Voor een FTF vinder moet de voldoening genoeg zijn.

Klagen omdat er geen prijsje in zat?: tjongejonge, dan snap je er nog niet veel van.

 

 

Natuurlijk is het nutteloos, maar in feite is geocachen ook nutteloos en daarom zo leuk

 

Geocachen nutteloos?? :tooth: .....dan snap je er volgens mij ook nog niet veel van, of moet je gewoon een "nuttige" hobby zoeken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...