Spring naar bijdragen

FTF, STF etc. wat is de bedoeling ?


de noormannen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is altijd spannend om als eerste op een cache af te gaan. Klopt alles wel. Vooral bij multis gaat er nogal wel eens wat fout. Laten proeflopen of een ander er naar laten kijken is wel belangrijk.

 

Maar ik weet niet of ik je vraag wel snap. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is vind je in ieder geval een 'leeg' logboekje...

Soms zit er in de cache een klein aardigheidje voor de eerste vinder, bijvoorbeeld een sticker of een badge, maar dat hoeft niet. Het gaat meestal toch om de eer.

Succes met het maken van je cache, en geniet van de eerste logjes!

 

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hallo,

 

In de meeste gevallen zul je niks vinden bij goud, zilver en brons. Nou ja, wel een mooi leeg logboekje. :blush:

 

Het is voor iedereen leuk om een cache als eerste te vinden, daarom zul je zien dat, als de cache op internet verschijnt, hij snel gevonden zal worden.

In sommige gevallen legt de maker een extraatje in de cache voor de eerste vinder of voor de eerste drie vinders, maar dit is niet verplicht.

Zelf probeer ik meestel een nieuwe TB erin te stoppen voor de eerste vinder.

 

Succes met het maken en we wachten de lijst af.....

 

Patje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben samen met de Setzies een cache aan het bouwen. Wat vind je als je voor"goud, zilver of brons"gaat ?

Zelf heb ik nog nooit een eerste log geschreven.

 

Je vind als het goed is gewoon een cache met een nog maagdelijk logboekje. De kick is vooral 'm als eerste te kunnen vinden. De haast, het rennen, het overslaan van waypoints als dat mogelijk is, het "zal ik eerder zijn dan team Fiorinda?". Een lichte adrenalinerush :blush:

 

Echt belangrijk is het dus absoluut niet, tís gewoon lekkuh! ;)

 

van de andere kant mis je ook een hoop van de cache als je zo aan het rennen bent, totaal geen oog voor de omgeving, het bijgaande verhaal wordt overgeslagen. Soms zelfs gewoon in het donker terwijl de locatie overdag gegarandeerd veel mooier is....

 

Vaak denk ik ook om voortaan maar niet meer te gaan voor eremetaal maar als er dan weer een cache in de buurt verschijnt is de verleiding toch weer groot genoeg om snel weer in de auto te stappen en ervoor te gaan B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een FTF verschillende dingen in de cachebox aangetroffen;

- TB

- Coin

- Flesje Wijn

- Fles Bier

- Certificaat

 

Ook een keer niets aangetroffen, Cache on line maar nog niet fysiek geplaatst B)

 

Allemaal heel erg leuk als extraatje maar het mooiste is toch je log schrijven in een maagdelijk nieuw logboekje. ;)

 

Dus doe wat je wilt en maak het zoals je wilt.

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry voor vorige berichtje, verkeerde knopje :blush:

 

Ik las namelijk bij een nieuwe cache, dat die maker er niets mee gedaan had en er toch wat teleurstelling was. Vandaar mijn vraag. We verzinnen wel wat grappig. En wat TB's en coins als lokkertje had ik al bedacht.

 

Enne Patje, hou Wijk bij duurstede maar in de gaten..... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry voor vorige berichtje, verkeerde knopje :blush:

 

Ik las namelijk bij een nieuwe cache, dat die maker er niets mee gedaan had en er toch wat teleurstelling was. Vandaar mijn vraag. We verzinnen wel wat grappig. En wat TB's en coins als lokkertje had ik al bedacht.

 

Enne Patje, hou Wijk bij duurstede maar in de gaten..... ;)

 

Teleurstelling omdat er niets extra's in een cache zit voor de eerste vinder? Wat belachelijk! Het gaat om de eer, en ik weet inmiddels uit ervaring (2x...) hoe geweldig het is om een leeg logboekje te vinden. Echt een kick! Dan kun je ook wel iets in je cache stoppen voor de 100e, 200e etc. Het moet niet gekker worden... Wees blij dat iemand zo aardig is om een mooie cache voor je te verstoppen zodat je weer iets te vinden hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kunnen met een gerust hart verkondigen dat er doorgaans niets extra's zit in een cache die voor het eerst gevonden wordt. Is volgens mij ook absoluut niet de bedoeling. Inderdaad, gewoon dat lege logboekje is al leuk. Maar om daar extreme fratsen voor uit te halen :blush:

 

Wijzelf vinden het leuk om een nieuwe TB op reis te sturen in een nieuwe cache die we zelf geplaatst hebben. Liefst ééntje die een link naar de cache zelf legt. Ook een gesealed, zelf ontworpen FTF-certificaat is al leuk, mits niet te groot.

 

Voel je absoluut niet verplicht tot het plaatsen van extra cadeautjes. Als er teleurstelling van de logger komt, zegt dat iets over de logger, want een cacher kan ik het dan niet meer noemen.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als doorgewinterd goudjager in de regio almere (stevige concurentie daar), kan ik melden dat ik nog nooit een aardigheidje voor de eerste 3 heb aangetroffen in een cache. Dat er een tb inzit om mensen nog harder te laten rennen is natuurlijk wel erg leuk, want als ik een tb tegenkom neem ik 'm altijd mee om verder te sturen. Dat geld dus ook bij het normale cachen.

 

Maar certificaten, medailles etc zijn erg leuk maar niet nodig hoor :-) Doe gewoon wat je zelf leuk of nodig vind.

 

Ik heb op het amerikaanse forum wel eens gelezen over vliegtickets, geld (50 dollar) of andere excessen. Natuurlijk zou ik dat ook leuk vinden om te vinden, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik het dan zou durven meenemen. Tevens het is een hobby voor en door vrijwilligers dus dit soort dure cadeaus staat dan niet echt in verhouding met wat er doorgaans in een cache zit. (vooral in america heb ik uitzonderlijk veel troep aangetroffen met een waarde van 2 cent per stuk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en bij een andere nieuwe cache een tegoedbon te besteden bij de plaatselijke BonBonwinkel (kwam je ook langs tijdens de cache).

Ja, Sr heeft de bon en Jr maakt hem op :thumbup: . Gelukkig bij het event meer dan goed gemaakt. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne Patje, hou Wijk bij duurstede maar in de gaten..... :thumbup:

 

Wil het best in de gaten houden, maar ligt niet echt bij me in de buurt. Als je nou naar het zuiden komt met de cache dan wel natuurlijk....... :rolleyes:

 

In ieder geval succes met het maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...