Spring naar bijdragen

Quoten


ECM

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het topic kwam naar boven via een ander micro cache topic dat ik las.

Daarbij valt het me op dit specifieke forum wel heel erg op....

Ok; dit is dan ook mijn stokpaardje (als frequent gebruiker en moderator op andere fora heeft het ook mijn aandacht)

 

Het is gewoon vrijwel nooit nodig. (Maar ik wil niet verder off topic vervuilen hier.....

Een moderator zou er goed aan doen dit draadje eens goed schoon te vegen.

bewerkt door ECM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het topic kwam naar boven via een ander micro cache topic dat ik las.

Daarbij valt het me op dit specifieke forum wel heel erg op....

Ok; dit is dan ook mijn stokpaardje (als frequent gebruiker en moderator op andere fora heeft het ook mijn aandacht)

 

Het is gewoon vrijwel nooit nodig. (Maar ik wil niet verder off topic vervuilen hier.....

Een moderator zou er goed aan doen dit draadje eens goed schoon te vegen.

 

Of het nodig is bepaalt degene die het bericht schrijft en niet een buitenstaander. Ook niet als deze zich moderator noemt.

Kom nou !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ECM is doorgeslagen door het onder een bericht van 2 jaar oud te schrijven. Het heeft alleen zin als de schrijver zich erdoor realiseert dat hij iets onwenselijks doet.

 

Geopatra slaat de plank mis als hij schrijft dat de schrijver bepaalt of het nodig is; hij bepaalt of hij citeert of niet, maar kan het verkeerd hebben wat betreft de noodzakelijkheid.

 

En in Geopatra's berichtje was het citeren geheel ten onrechte, omdat het bericht in zijn geheel geciteerd wordt, en het er ook vlak boven staat.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is weer typisch een draadje wat verkracht wordt door totaal nutteloos en excessief gebruik van de quote knop.. ;)

 

Ik kom jouw naam tegen in diverse fora waar je vooral ook schopt tegen het gebruik van de quoteknop.

Naar mijn bescheiden mening moet je je daar toch maar eens bij neerleggen want iedere keer deze opmerkingen plaatsen zie ik dan ook een beetje als een quote gebruiken.

 

Zet het gewoon in je handtekening, dan ziet iedereen altijd en overal je mening in deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er wordt gesproken over forumetiquette.... Leuk, maar dat er steeds iemand tussendoor zit te neuzelen dat men eens moet leren quoten, roept bij mij meer irritatie en wrevel op dan de ergernis over een zo nu en dan te grote quote. Het spijt me, maar ik zie het niet als een nuttige bijdrage. Ik kan me nog herinneren dat je voor het eerst hier op het forum kwam en er prat op ging dat je in zoveel fora "de" multiposter was en jij je afvroeg hoe lang het zou duren dat je op dit forum de meeste bericht zou hebben gepost..... Welnu, met zulk soort nutteloze postings lijkt het me in het geheel niet moeilijk om de binnen een paar jaar bovenaan te staan als multiposter van dit forum. Ik heb je direct al beantwoord dat we niet zitten te wachten op posten om te posten. Vooral niet als ineens in wel heel oude topics alleen maar een reactie komt over de manier van quoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum kan niet anders dan deze "geweldige" moderator verdienen. Oftewel een forum is slechts zo goed als zijn moderators zijn. Dat is me wel duidelijk.

 

Laat ik toelichten:

 

* Per "meld aan moderator" meld ik dit bericht, met het vriendelijke verzoek het draadje op te schonen. Inclusief mijn eigen off topic berichten wel te verstaan. Met name als doel het draadje zelf "on topic" te houden.

= De moderator verkiest om openbaar dat niet te doen.

 

* Het (her) openen van dit 2 jaar oude draadje is een direct gevolg van de actualiteit ervan en verwijzing ernaar in een ander draadje.

= Hierdoor getriggered op het onderwerp viel me pas de onleesbaarheid ervan op.

 

* Quote gedrag wordt hier beloond, en zelfs "gewenst" geacht door gebruikers. ongeacht dat het de onleesbaarheid vergroot.

= De forum moderator beaamd dat en verkiest liever de persoonlijke aanval. Daarbij vervalt de moderator zelf ook graag in multiquoten van berichten die recht boven zijn kop staan. Recent voorbeeld (#184)

 

* En op dat onderwerp beland: Ik heb niet - zal niet - nooit niet - posten vanwege het posten. De knipoog werd in dat draadje duidelijk door de moderator gemist.

 

Ter afsluiting: Een beetje moderator had het draadje allang op geschoond, ontdaan van nutteloze quotes, en zijn eventuele grieven per PM mede gedeeld.

 

 

 

 

 

Goed: Het is duidelijk; ieder forum kent zijn eigen gebruiken (een forum is slechts zo goed als zijn moderators).

Ik leg me bij de vreemde gebruiken van dit form maar neer.......

bewerkt door ECM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed: Het is duidelijk; ieder forum kent zijn eigen gebruiken (een forum is slechts zo goed als zijn moderators).

Ik leg me bij de vreemde gebruiken van dit form maar neer.......

 

Pfoe he...als ik dat toch mag meemaken... :thumbdown:

 

Natuurlijk is er op dit forum wel eens iets aan te merken, en natuurlijk is er best wel het een en ander te verbeteren.

 

Toch is iedereen hier dankbaar (de meesten althans) voor het werk dat door de -vrijwillige- moderatoren wordt verzet en zeker door Kruimel, die naast modereren nog veel andere dingen voor Geocaching.nl en Geocachen in het algemeen doet.

 

Waar we op dit forum zeker niet op zitten te wachten is op slap gecarambal van een of andere flap....eeehhhh...uit, die op diverse andere fora al geregeld wordt uitgekotst en die blijkbaar op zoek is naar een nieuw forum om zijn (wind)ei te leggen.

 

Doe me een lol en beperk je met modereren tot je eigen forum, ik vind 4 moderators hier wel genoeg.

 

(eehhh...deze tekst is niet gekleurd, Lepman heeft mijn kleurpotloodjes gejat... :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...