Spring naar bijdragen

G.S.A.K. teleurstelling


Mumzle

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van GSAK vraagt Vista elke keer toestemming omdat het geen vertrouwd programma is. Bij programma's en onderdelen herkent Vista GSAK niet en staat zelfs versie 6 er toch nog (ook als onbekend trouwens en niet te verwijderen). Ik vermoed dat dit het gevolg is van mijn eigen slooppraktijken.

 

Dat vista iedere keer vraagt of het programma wel opgestart mag worden is een waardeloze Vista beveiliging die uit is te schakelen.

 

Voor een hoop mensen is dat toch wel een aardige grens om te overschrijden. Vandaar dat het er in zit.

Maar irritant is het wel.

 

Ik vond hier een linkje over Vista en GSAK, maar hierzo is gsak.net down.

 

Meer mensen daar last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nu een paar maanden Vista en het was niet alleen GSAK waar ik de melding van kreeg, maar volgens mij van lles wat ik geïnstalleerd had :beerchug: na 2 dagen was ik al zo beroerd van die extra handeling dat ik na ff zoeken hoe 'het " te doen, het gelijk uitgeschakeld heb. Dan maar iedere keer bij het opstarten van de Laptop even de melding dat de veiligheid niet ok is. Als het ding 1x per maand eens opnieuw opgestart wordt is dat al veel. Met een eigen virusscanner en een eigen Firewall lijkt me die melding ook overdreven. Nu nog zoeken hoe die melding weg te krijgen.

 

GSAKnet is hier niet down en vindt het ook maar wat om bij iedere programma eerst te gaan uitleggen dat ik administrator ben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK werkt prima op Vista en de beveiliging hoeft niet uitgeschakeld te worden. De truc is om het programma in c:\gsak te installeren. Er worden dan geen vragen meer gesteld en er hoeft geen beveiliging aangepast te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK werkt prima op Vista en de beveiliging hoeft niet uitgeschakeld te worden. De truc is om het programma in c:\gsak te installeren. Er worden dan geen vragen meer gesteld en er hoeft geen beveiliging aangepast te worden.

 

 

Nou dacht ik na een hoop meningsvorming en 'loze' reply's over en weer eindelijk de tip van de maand te krijgen op een klacht die ik ook altijd heb als ik GSAK opstart, vragen of je het goed vind dat het opgestart wordt. En nu werkt het bij mij helaas niet.

 

Gsak geinstalleerd in C:\Gsak map en tevens de tip uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik de vraag of ik het authoriseer???

 

Jammer... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak geinstalleerd in C:\Gsak map en tevens de tip uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik de vraag of ik het authoriseer???

 

Jammer... :beerchug:

Had je m'n linkje boven ook geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK werkt prima op Vista en de beveiliging hoeft niet uitgeschakeld te worden. De truc is om het programma in c:\gsak te installeren. Er worden dan geen vragen meer gesteld en er hoeft geen beveiliging aangepast te worden.
de complete beveiliging hoeft ook niet uitgeschakeld worden, maar dat geneuzel of je zeker weet dat je het wilt opstarten is je reinste flauwekul natuurlijk. Dat kan uitgeschakeld worden en zowel op de resolute manier als ik het gedaan heb omdat ik echt geen beveiligings van MS zelf hoef te grbeuiken. Uit ervaring weet ik dat dit meestal net niet goed werkt :beerchug:

 

En niet iedereen heeft ruimte om GSAK direct in de root te zetten op C. Bij mij staat het "pas" op J :)

 

Maar ook andere software dat automatisch een gedeeltelijke instal krijgt op C kreeg bij mij de vraag of ik wel zeker wist dat ik de applicatie wilde opstarten. Belachelijke vraag dus.

 

Maar verder werkt tot nu toe alles normaal op Vista en dat had ik niet verwacht. Er zit wel weer verschil in of je de 32 bit of 64 bits Vista hebt.

Binnenkort zet ik de 64 bits er ook op omdat ik volledig gebruik wil maken van mijn 4 gieg geheugen. Vista 32 bits ziet maar 3 Gieg.

 

Maar goed, het wijkt nu wel aardig af van Mumzle zijn teleurstelling, alhoewel we het nog steeds in het verlengde hebben over zijn "probleem" met die idiote vraag of de applicatie wel opgestart moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er om dat GSAK niet in de standaard "program files" map geïnstalleerd wordt. Vista doet daar moeilijk over met lees/schrijf rechten. Wat ik nog van de GSAK site geplukt heb is het volgende:

I (and many other users) currently have GSAK running under Windows Visa Premium without any problems.

1. Make sure you install GSAK to "c:\gsak" and not "c:\gsak\program files"

2. It shouldn't be required, but try running GSAK with Administration rights the very first time.

Verder loopt er nog een draadje in het gsak-forum.

 

(inderdaad zijn we ondertussen afgedwaald van de oorspronkelijke vraag)

bewerkt door dets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak geinstalleerd in C:\Gsak map en tevens de tip uitgevoerd, maar nog steeds krijg ik de vraag of ik het authoriseer???

 

Jammer... :cry:

Had je m'n linkje boven ook geprobeerd?

ja maar werkt bij mij niet

 

Hmm, jammer, maar we dwalen een beetje teveel af.

Misschien deze sluiten en een ander topic over GSAK en Vista problemen maken?

Mumzle z'n probleem is geloof ik opgelost.

 

Ik open hem in ieder geval niet, want ik heb Vista voorlopig nog buiten de deur te houden. :thumbup: Misschien met m'n volgende PC binnenkort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Er is sinds gisteren een GSAK update met daarin tevens een update van GPSBabel waarin volgens zeggen het probleem van GPSBabel met TomTom is opgelost.

 

Build 19

 

1. $d_CacheType now accepts "I" -Wherigo cache type (more information)

2. Fixed bug when using %c_lon=x special tag (more information)

3. Includes GPSBabel 1.3.5 final release

 

3 - GPSBabel 1.3.5 includes the following fixes which affected GSAK users

 

1. MapSource Categories 1-16 now working again (more information)

2. Fixed crash when creating TomTom waypoint description with > 256 characters (more information)

 

Klik hier voor de link naar het oorspronkelijke bericht op het GSAK forum.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg op mijn miskoop van de maand, want helaas kan ik het niet anders benoemen.

Zo tevreden als ik was over de versie 6, zo teleurstellend is de versie 7 mij bevallen.

Ik heb alles ter harte genomen en de updates uitgevoerd.

Verder nog wat hints gekregen van Clyde, maar ook deze mochten niet baten.

Ik vrees dat er iets goed mis zit in de software van Clyde, waar hij notabene toch geld voor vraagt.

Maar goed, dat doet die floepert van Microsoft ook en daar mankeert ook het nodige aan.

Ik heb getracht het e.e.a. terug te draaien, maar er was inmiddels teveel beschadigd om een fatsoenlijk herstel uit te voeren.

GSAK slaat niets meer op, filters gaan alle kanten op, dus zal ik alles maar verwijderen van mijn pc in de hoop dat het daarna nog goed komt.

zoals gezegd, hier werkt het prima...

Hmmm... Ik kan niet anders dan concluderen dat het niet vlekkeloos gaat. Inlezen van de e-mail gaat niet goed, het uitvoeren van macro's doet iets met als resultaat nul, het exporteren naar de Nüvi werkt niet en wat ik verder nog vergeten ben

 

Er is sinds gisteren een GSAK update met daarin tevens een update van GPSBabel waarin volgens zeggen het probleem van GPSBabel met TomTom is opgelost.

 

Build 19

 

1. $d_CacheType now accepts "I" -Wherigo cache type (more information)

2. Fixed bug when using %c_lon=x special tag (more information)

3. Includes GPSBabel 1.3.5 final release

 

3 - GPSBabel 1.3.5 includes the following fixes which affected GSAK users

 

1. MapSource Categories 1-16 now working again (more information)

2. Fixed crash when creating TomTom waypoint description with > 256 characters (more information)

 

Klik hier voor de link naar het oorspronkelijke bericht op het GSAK forum.

De DomDom eigenaren zijn blij, maar wie ze in een Nüvi wil proppen moet nog even geduld hebben of het handmatig doen. Dat wil zeggen zelf met een editor een GPX bestandje maken en dat is echt een klus.

 

Ik heb nu een paar maanden Vista en het was niet alleen GSAK waar ik de melding van kreeg, maar volgens mij van lles wat ik geïnstalleerd had :no: na 2 dagen was ik al zo beroerd van die extra handeling dat ik na ff zoeken hoe 'het " te doen, het gelijk uitgeschakeld heb. Dan maar iedere keer bij het opstarten van de Laptop even de melding dat de veiligheid niet ok is. Als het ding 1x per maand eens opnieuw opgestart wordt is dat al veel. Met een eigen virusscanner en een eigen Firewall lijkt me die melding ook overdreven. Nu nog zoeken hoe die melding weg te krijgen.

 

GSAKnet is hier niet down en vindt het ook maar wat om bij iedere programma eerst te gaan uitleggen dat ik administrator ben :)

GSAK en Vista...het programma start en ik hoef niet uit te leggen dat ik de administrator ben. Dus kennelijk heb jij een versie die meer in het ondermaanse wroedt dan de versie waarover ik beschik. Zouden er verschillende versies zijn? De indruk is ontstaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK en Vista...het programma start en ik hoef niet uit te leggen dat ik de administrator ben. Dus kennelijk heb jij een versie die meer in het ondermaanse wroedt dan de versie waarover ik beschik. Zouden er verschillende versies zijn? De indruk is ontstaan

 

Ook ik werk al maanden naar volle tevredenheid met de combinatie Vista en GSAK.

Daarbij draai ik niet als Administrator. Wel heb ik GSAK op mijn D-schijf geinstalleerd.

 

Dat er verschilende versies zouden bestaan lijkt mij erg onwaarschijnlijk (zolang ze een gelijk versienummer hebben uiteraard). Ik denk toch dat het een probleem is dat door een instelling van je machine wordt veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK en Vista...het programma start en ik hoef niet uit te leggen dat ik de administrator ben. Dus kennelijk heb jij een versie die meer in het ondermaanse wroedt dan de versie waarover ik beschik. Zouden er verschillende versies zijn? De indruk is ontstaan

 

Ook ik werk al maanden naar volle tevredenheid met de combinatie Vista en GSAK.

Daarbij draai ik niet als Administrator. Wel heb ik GSAK op mijn D-schijf geinstalleerd.

 

Dat er verschilende versies zouden bestaan lijkt mij erg onwaarschijnlijk (zolang ze een gelijk versienummer hebben uiteraard). Ik denk toch dat het een probleem is dat door een instelling van je machine wordt veroorzaakt.

Ik heb het op dezelfde geïnstalleerd en ook niet als administrator ingelogd.

 

Waarom ik tot die conclusie kom van verschillende versies? Als een programma diep in het ondermaanse van Vista duikt (kunnen de "Nerds" of "Geeks" dat even toelichten?) dan vraagt Vista om autorisatie. Dat gebeurd bij Kruimel en bij ons tweeën niet. Dus moet er een verschil zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...