Spring naar bijdragen

G.S.A.K. teleurstelling


Mumzle

Aanbevolen berichten

Na lang verzinnen, toch maar de update van GSAK versie 6 naar versie 7 gedaan.

Wellicht zou ik er wijzer van worden, hoewel ik niet zo'n Macro-onderlegd type ben en daar dus helemaal niets mee doe.

Wel maak ik wekelijks gebruik van de exportfuncties naar HTML en TomTom -POI-files voor de PDA.

Deze zijn vor mij echt broodnodig, om papierloos te kunhnen cachen.

 

Wel dat laatste geeft dus grote problemen, want Babal zegt halverwege de export niet meer te werken, met als gevolg dat m'n gehele export mislukt (telkens opnieuw).

 

Ik word er eigenlijk wel een beetje droef van, want dat is mijn basisgebruik bij GSAK.

 

Wie kan mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie kan mij helpen?

Zo even een paar dingen die in me opkomen bij je vraag:

 

- Heb je nog teksten van foutmeldingen ?

- Zijn er misschien logfiles of andere tijdelijke bestanden aangemaakt tijdens het draaien van de export ?

- Zit er misschien een fout in je GSAK database ? -> repair optie gebruiken.

- Gaat het ook fout indien je het probeert met een nieuw aangemaakte database ?

- Is er misschien al iets over terug te vinden op het GSAK FAQ gedeelte of forum ?

 

Misschien kom je er iets verder mee.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lang verzinnen, toch maar de update van GSAK versie 6 naar versie 7 gedaan.

Wellicht zou ik er wijzer van worden, hoewel ik niet zo'n Macro-onderlegd type ben en daar dus helemaal niets mee doe.

Wel maak ik wekelijks gebruik van de exportfuncties naar HTML en TomTom -POI-files voor de PDA.

Deze zijn vor mij echt broodnodig, om papierloos te kunhnen cachen.

 

Wel dat laatste geeft dus grote problemen, want Babal zegt halverwege de export niet meer te werken, met als gevolg dat m'n gehele export mislukt (telkens opnieuw).

 

Ik word er eigenlijk wel een beetje droef van, want dat is mijn basisgebruik bij GSAK.

 

Wie kan mij helpen?

De HTML export werkt bij mij prima, dus bij jou zou dat ook moeten kunnen. er is dus nog hoop.

De Tomtom export loopt hier zonder foutmeldingen, en met PoiEdit kan ik het gegenereerde .ov2 bestand probleemloos inlezen. Of het op een Tom tom ook werkt weet ik niet. Maar ook op dit vlak is er dus hoop.

 

gsak 7.2.2.17 - GpsBabel version 1.3.5-beta20080217 aldus Help-About in gsak.

 

ps: gsak wil wel eens wat minder soepel met bepaalde virusscanners samenwerken. tsjek daarom eens of het misschien wel werkt met uitgeschakelde virusscanner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel dat laatste geeft dus grote problemen, want Babal zegt halverwege de export niet meer te werken, met als gevolg dat m'n gehele export mislukt (telkens opnieuw).
Het probleem met de POI-export had ik ook. Op de site van GSAK kun je een update (helemaal naar beneden scrollen. vandaag was de laatste versie build 18) downloaden.

 

Als je deze installeert is het probleem met betrekking tot het exporteren van de POI-bestanden opgelost. (tenminste was bij mij wel zo.)

 

Succes.

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg op mijn miskoop van de maand, want helaas kan ik het niet anders benoemen.

Zo tevreden als ik was over de versie 6, zo teleurstellend is de versie 7 mij bevallen.

Ik heb alles ter harte genomen en de updates uitgevoerd.

Verder nog wat hints gekregen van Clyde, maar ook deze mochten niet baten.

Ik vrees dat er iets goed mis zit in de software van Clyde, waar hij notabene toch geld voor vraagt.

Maar goed, dat doet die floepert van Microsoft ook en daar mankeert ook het nodige aan.

Ik heb getracht het e.e.a. terug te draaien, maar er was inmiddels teveel beschadigd om een fatsoenlijk herstel uit te voeren.

GSAK slaat niets meer op, filters gaan alle kanten op, dus zal ik alles maar verwijderen van mijn pc in de hoop dat het daarna nog goed komt.

bewerkt door Mumzle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg op mijn miskoop van de maand, want helaas kan ik het niet anders benoemen.

Zo tevreden als ik was over de versie 6, zo teleurstellend is de versie 7 mij bevallen.

Ik heb alles ter harte genomen en de updates uitgevoerd.

Verder nog wat hints gekregen van Clyde, maar ook deze mochten niet baten.

Ik vrees dat er iets goed mis zit in de software van Clyde, waar hij notabene toch geld voor vraagt.

Maar goed, dat doet die floepert van Microsoft ook en daar mankeert ook het nodige aan.

Ik heb getracht het e.e.a. terug te draaien, maar er was inmiddels teveel beschadigd om een fatsoenlijk herstel uit te voeren.

GSAK slaat niets meer op, filters gaan alle kanten op, dus zal ik alles maar verwijderen van mijn pc in de hoop dat het daarna nog goed komt.

zoals gezegd, hier werkt het prima...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg op mijn miskoop van de maand, want helaas kan ik het niet anders benoemen.

Zo tevreden als ik was over de versie 6, zo teleurstellend is de versie 7 mij bevallen.

Ik heb alles ter harte genomen en de updates uitgevoerd.

Verder nog wat hints gekregen van Clyde, maar ook deze mochten niet baten.

Ik vrees dat er iets goed mis zit in de software van Clyde, waar hij notabene toch geld voor vraagt.

Maar goed, dat doet die floepert van Microsoft ook en daar mankeert ook het nodige aan.

Ik heb getracht het e.e.a. terug te draaien, maar er was inmiddels teveel beschadigd om een fatsoenlijk herstel uit te voeren.

GSAK slaat niets meer op, filters gaan alle kanten op, dus zal ik alles maar verwijderen van mijn pc in de hoop dat het daarna nog goed komt.

 

Beetje uitgeventileerd? :thumbup:

 

Ik hoop toch maar dat je niet al je conclusies op deze manier tot stand komen, anders is het straks nog de schuld van de koningin als je overreden wordt wanneer je met een rood stoplicht oversteekt. :doctor:

Om nou voor jouw geval de schuld bij Clyde te leggen klopt dan ook van geen kanten, want honderden, zo niet duizenden hebben jouw probleem niet. En klagen over geld is echt zo'n slechte nederlandse eigenschap....

 

Maar even opschonen is wel het beste. Ik kan me herinneren dat ik destijds ook wel wat probleempjes had, maar die heb ik zelf omzeilt. Destijds wat het even eerst een backup maken, en die veiligstellen, en vervolgens 6 er af, en 7 er op. Dan weer even een importje van de database, en een flinke tijd wachten deden de truuk zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je er al eens bij stilgestaan dat er nog veel meer oorzaken kunnen zijn waarom GSAK bij jouw niet wil werken?

Een fout is nooit uitgesloten in softwareland, maar om dan meteen een programma dat bij vele van ons goed lijkt te werken als hoofdoorzaak te noemen is wel wat kort door de bocht.

Je moet in je achterhoofd houden dan de huidige programmatuur ook altijd gebruik zal maken van andere software die reeds op je systeem aanwezig is. Het zou zo maar kunnen zijn dat een ander pakket dat je (ooit) hebt geinstalleerd de ware reden van je problemen zijn. Helaas is er geen (eenvoudige) manier om daar achter te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervolg op mijn miskoop van de maand, want helaas kan ik het niet anders benoemen.

Zo tevreden als ik was over de versie 6, zo teleurstellend is de versie 7 mij bevallen.

Ik heb alles ter harte genomen en de updates uitgevoerd.

Verder nog wat hints gekregen van Clyde, maar ook deze mochten niet baten.

Ik vrees dat er iets goed mis zit in de software van Clyde, waar hij notabene toch geld voor vraagt.

Maar goed, dat doet die floepert van Microsoft ook en daar mankeert ook het nodige aan.

Ik heb getracht het e.e.a. terug te draaien, maar er was inmiddels teveel beschadigd om een fatsoenlijk herstel uit te voeren.

GSAK slaat niets meer op, filters gaan alle kanten op, dus zal ik alles maar verwijderen van mijn pc in de hoop dat het daarna nog goed komt.

 

 

Nodig anders je Kleijne vriend ook wel Mr High Tech genoemd eens uit op de koffie. Hij is de grootste Gésakofiel die ik ken, als hij het niet kan oplossen :thumbup:

Hij heeft het nog niet voor elkaar dat hij na een dagje cachen enkel zijn 60CS op de PC aansluit, de logjes automatisch gegenereerd worden en op de cachepagina terecht komen.... maar dat duurt vast niet lang meer.

 

Als ik me niet vergis komt hij dit weekeinde weer terug met vrouw en kind uit het zuiden. Hij moest even rusten na vier zware dagen in de omgeving van Winterberg. De caches liggen daar niet direct naast de weg, veel voetwerk met fatale gevolgen voor de cache ratio per dag… :doctor: , wat wel weer ten goede kwam aan de cache-kwaliteit.

 

DL, af en toe gast lid van het berucht KGB team.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje uitgeventileerd? :blush:

Tsja, wat zal ik ervan zeggen?

Het voelt een beetje als een aanval op mijn mening die ik gevormd heb aan de hand van mijn verwachtingen in relatie tot mijn bevindingen.

Sommigen noemen dat ‘vrijheid van meningsuiting’.

 

 

Ik hoop toch maar dat je niet al je conclusies op deze manier tot stand komen, anders is het straks nog de schuld van de koningin als je overreden wordt wanneer je met een rood stoplicht oversteekt. :lol:

 

Om nou voor jouw geval de schuld bij Clyde te leggen klopt dan ook van geen kanten, want honderden, zo niet duizenden hebben jouw probleem niet.

Conclusie betekent volgens mij gevolgtrekking, bevinding. Om vervolgens te concluderen dat mijn gevolgtrekking niet klopt is op z’n minst voorbarig. Het klopt wellicht dat honderden, zo niet duizenden geen problemen hebben met versie 7 van GSAK, maar even zo velen hebben dat wel, getuige het aantal patches dat inmiddels is uitgekomen. We zitten nu op 18 !!

 

Desalniettemin heeft Clyde in deze update het aantal karakters (“Maximum characters”) in de default versie nog steeds op 100 staan, terwijl hij in antwoord op mijn mail schrijft: “The problem is that TomTom does not allow more than 250 characters for the waypoint name. Unfortunately if you try to send more than 250 characters, it will crash GPSBabel so we need to make sure we limit this to 250 in GSAK” (Dit ter info voor hen die hier ook problemen mee hebben).

 

Zie verder: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry49534

 

Kortom, ik vraag me in alle redelijkheid af welke conclusie nu eigenlijk niet klopt, om nog maar niet te spreken over de totstandkoming ervan.

 

Even een moment van reflecties:

 

En klagen over geld is echt zo'n slechte nederlandse eigenschap....

Graag verwijs ik daartoe naar dit topic:

 

Het blijkt dat men in ons nog meer wil laten gaan betalen voor geografische data (zoals kaarten) dan we nu al doen middels onze belasting-centen.

Ik hoop dat duidelijk is wat hiermee bedoeld wordt…………

Dank je wel.

 

Het had beter geweest als de volgende slogan was aangehouden:

 

Nogmaals: Jouw mening, jouw keuze.

 

Niet kwaad bedoeld, maar iemand een hak proberen te zetten om zijn mening en daaruit voortvloeiende conclusie is wel makkelijk op een forum. Besef alleen dat een 'reply' mogelijk is

bewerkt door Mumzle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn beide harten nu gelucht?

Hou het vriendelijk en reageer op het topic. In plaats van anderen vragen om hun mening, schrikt jullie reactie mensen af om hun mening te geven.

 

Mensen geef vooral jullie mening over dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen geef vooral jullie mening over dit topic.

Ik heb nog geen resultaten gelezen m.b.t. de punten die ik aanhaalde, bijv het punt:

- Gaat het ook fout indien je het probeert met een nieuw aangemaakte database ?

Lijkt me nuttig om te weten of het dan ook mis gaat.

Lees bijv maar 1 pocket query in en probeer dan je export te draaien, gaat het tot zover goed lees dan

nog een PQ in en probeer het nog eens.

 

Het zal niet de eerst keer zijn dat er door vreemde data in een PQ fouten ontstaan in GSAK en dientengevolge ook tijdens de export.

 

Zelf heb ik al eens een probleem opgelost wat te maken bleek te hebben met de instellingen van het path commando, hierdoor kwam er een foutmelding bij het starten van GSAK.

Oorzaak was dus een probleem buiten GSAK. :lol:

 

Tja, bij nieuwe programmatuur kunnen er altijd nieuwe fouten insluipen, wees blij dat er patches uitgegeven worden, anders moest je weer wachten tot de volgende versie uitkomt.

(Denk bijv maar eens aan de service packs van windows)

 

M.a.w. ga niet bij de pakken neerzitten maar probeer het euvel te achterhalen en help zo jezelf en eventueel anderen :blush:

 

Succes Jan-Willem.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen geef vooral jullie mening over dit topic.

Ik heb nog geen resultaten gelezen m.b.t. de punten die ik aanhaalde, bijv het punt:

- Gaat het ook fout indien je het probeert met een nieuw aangemaakte database ?

Lijkt me nuttig om te weten of het dan ook mis gaat.

Lees bijv maar 1 pocket query in en probeer dan je export te draaien, gaat het tot zover goed lees dan

nog een PQ in en probeer het nog eens.

 

Het zal niet de eerst keer zijn dat er door vreemde data in een PQ fouten ontstaan in GSAK en dientengevolge ook tijdens de export.

 

Zelf heb ik al eens een probleem opgelost wat te maken bleek te hebben met de instellingen van het path commando, hierdoor kwam er een foutmelding bij het starten van GSAK.

Oorzaak was dus een probleem buiten GSAK. :lol:

 

Tja, bij nieuwe programmatuur kunnen er altijd nieuwe fouten insluipen, wees blij dat er patches uitgegeven worden, anders moest je weer wachten tot de volgende versie uitkomt.

(Denk bijv maar eens aan de service packs van windows)

 

M.a.w. ga niet bij de pakken neerzitten maar probeer het euvel te achterhalen en help zo jezelf en eventueel anderen :blush:

 

Succes Jan-Willem.

 

Jan-Willem, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb verzuimd te melden dat ik zeker het e.e.a. geprobeerd heb.

Met een nieuwe database bleef het probleem overigens hetzelfde.

 

Het vreemde was dat op een gegeven moment ook de instellingen niet meer opgeslagen werden, zoals filters. Uiteindelijk heb ik alles wat maar iets te maken heeft met GSAK van mijn pc afgehaald. Met het opnieuw installen kwam het probleem toch weer terug, ook na installeren van de patches.

Uiteindelijk ervoor gekozen om echt alles te verwijderen van GSAK, tot in het register aan toe.

 

Vervolgens versie 7 geïnstalleerd en dat werkt nu, inclusief de POI-files van TomTom als jet max. aantal karakters op 250 zet. Maar er is wel een ander nadeel ontstaan. Bij het opstarten van GSAK vraagt Vista elke keer toestemming omdat het geen vertrouwd programma is. Bij programma's en onderdelen herkent Vista GSAK niet en staat zelfs versie 6 er toch nog (ook als onbekend trouwens en niet te verwijderen). Ik vermoed dat dit het gevolg is van mijn eigen slooppraktijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervolgens versie 7 geïnstalleerd en dat werkt nu, inclusief de POI-files van TomTom als jet max. aantal karakters op 250 zet. Maar er is wel een ander nadeel ontstaan. Bij het opstarten van GSAK vraagt Vista elke keer toestemming omdat het geen vertrouwd programma is. Bij programma's en onderdelen herkent Vista GSAK niet en staat zelfs versie 6 er toch nog (ook als onbekend trouwens en niet te verwijderen). Ik vermoed dat dit het gevolg is van mijn eigen slooppraktijken.

Mooi dat het weer werkt. Zelf kan ik me zonder GSAK eigenlijk geen cachen meer voorstellen.

 

Voor je laatste probleem is ongetwijfeld een oplossing, als men het hier niet weet dan toch zeker op het GSAK forum (http://gsak.net/board/) als je daar je vraag tenminste al niet gesteld hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het opstarten van GSAK vraagt Vista elke keer toestemming omdat het geen vertrouwd programma is. Bij programma's en onderdelen herkent Vista GSAK niet en staat zelfs versie 6 er toch nog (ook als onbekend trouwens en niet te verwijderen). Ik vermoed dat dit het gevolg is van mijn eigen slooppraktijken.

 

Dat vista iedere keer vraagt of het programma wel opgestart mag worden is een waardeloze Vista beveiliging die uit is te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...