Spring naar bijdragen

De kunst van het vinden - R. Cremers


Vasc0

Aanbevolen berichten

Een tijd terug vond ik een gratis (wat eigenlijk niet de bedoeling was) link ergens op dit forum van de digitale geocache handleiding van Kapitein Haak.

Hierin vond ik ik was basisinformatie maar verder stond hier niet veel nieuws in en ook was de informatie wat oppervlakkig.

 

Enkele weken daarna werd er aangegeven dat er een uitgebreidere versie in boekvorm uit zou komen.

Dus ik was wel benieuwd naar dit boek, de auteur bood het boek zelf aan voor € 18,- incl. verzenden.

Bol.com bood het echter aan voor € 16,95 inclusief verzenden, en zoals ik al wist niet tevreden? Geld terug bij Bol.com!

Dus heb dit boek van de week besteld bij Bol.com en is het boek vandaag aangekomen.

 

Echter blijkt het zo te zijn dat er weinig interresants is toegevoegd, ook de foto's zijn van slechte kwaliteit.

En zelfs de kleuren van de diverse type's cache icoontjes zijn afwijkend.

Kortom voor mij een reden om het boek z.s.m. weer terug te sturen. Aan dat gratis PDF bestand heb ik dan ook wel voldoende.

 

Dus heb al al erg snel na het openen van het pakketje besloten om het boek terug te sturen.

 

Zijn er meer mensen die dit boek hebben aangeschafd?

 

En wat vinden jullie van dit boek, en wat zijn jullie ervaringen met dit boek?

bewerkt door Vasc0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Grappig.. legio mensen zijn laaiend enthousiast geweest over dat gratis pdf bestand en met name veel "nieuwelingen" hebben hier dankbaar gebruik van gemaakt.

De informatie die hier uit te halen was, vond ik persoonlijk niet oppervlakkig. Maar goed, meningen verschillen.

 

Ik vind ook weer persoonlijk, dit forum niet geschikt om het boek te bespreken , of om te horen wat de mening van de verschillende lezers is. Net zoals hier geen reclame over het boek gemaakt mocht worden, vind ik dus ook niet de plaats om het boek te analyseren.

 

Heeft bol.com geen fora? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij Bol.com heb ik mijn mening gegeven in de vorm van een klantenbeoordeling.

Ik vind dit forum juist wel een geschikte plaats om mijn mening te geven, daar is het een forum voor toch?

 

En inderdaad het PDF bestand is handig voor een newbie die nog nooit van geocaching heeft gehoord, maar een kijkje op Wikipedia en een avondje rondneuzen op dit forum kom je ook heel ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij Bol.com heb ik mijn mening gegeven in de vorm van een klantenbeoordeling.

Ik vind dit forum juist wel een geschikte plaats om mijn mening te geven, daar is het een forum voor toch?

 

En inderdaad het PDF bestand is handig voor een newbie die nog nooit van geocaching heeft gehoord, maar een kijkje op Wikipedia en een avondje rondneuzen op dit forum kom je ook heel ver.

 

Ik vind het forum idd ook de juiste plek om een boek te bespreken. Dit gebeurd met alle geocaching gerelateerde producten (ook de GPSr's zelf zoals nu gebeurd met de Colorado).

 

Eerlijk is eerlijk. Ik vind het boek weinig toevoegen aan het PDF document. Hoewel ik dit ook in mijn bezit heb was ik toch benieuwd wat er aan was toegevoegd in de boekversie. Vrij weinig blijkt achteraf. Toch heb ik zeker geen spijt, want ik vind het een leuk hebbeding. De vormgeving is ronduit slecht, terwijl daar best iets moois van te maken was. De inhoud is prima, maar dat was hij al als PDF-document.

 

Kortom; ik vind het een rijke informatiebron voor beginnende geocachers die het PDF niet hadden. Anders is het gewoon leuk om een boekje erbij te hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met je eens dat een boek over geocachen best op dit forum besproken moet kunnen worden. Het gaat immers over geocachen, toch?

 

Ik heb het boek ook gekocht, maar niet omdat ik verwachtte er allerlei nieuwe feiten en tips in te gaan ontdekken. Daarvoor cache ik al veel te lang. Ik was gewoon benieuwd naar het resultaat.

Het boek is dan ook niet voor ervaren cachers geschreven, maar voor cachers die pas aan een nieuwe hobby zijn begonnen. En die kunnen naar mijn mening in ieder geval net zoveel hebben aan dit boek als eerdere cachers aan de pdf-file. En destijds waren er nogal wat cachers die er erg mee geholpen waren. Lees de draadjes op dit forum er maar eens op na!

 

Daarom vind ik je kritiek op het boek dat er weinig nieuws voor je in stond ook wat merkwaardig. Ik denk dan dat dat meer te maken heeft met jouw (verkeerde?) verwachting dan met de inhoud van het boek. Je hebt immers al 168 founds, dus heel veel verrassingen kúnnen er domweg voor jou ook niet in staan.

 

Persoonljk vind ik dat het best een leuk boekje is geworden, waar een beginnende geocacher met gemak een flink aantal leuke en handige tips/wetenswaardigheden uit kan halen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook van mezelf dat ik niet meer onder de categori newbie val maar ik vergelijk het boek meer met het PDF bestand en juist daarin vind ik weinig verschillen.

Het enige wat ik op had gehoopt is dat er wat interresant in zou staan over GSAK maar dat was ook alleen maar basic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het boekje eveneens aangeschaft, terwijl ik ook over de pdf-weergave beschik. Ben er wel tevreden over. Als ik de vragen van o.a. de new-bies op het forum zie, zou ik het op prijs stellen indien weer een deskundige, soms betweter, maar in ieder geval ervaren rot, een nieuw boekje kan samen stellen, waarin andere elementen aan bod komen. Dan heb ik het niet over ''de kunst van het vinden'' of het uitzetten van een cache'' maar meer aan zaken als instellen van ''mijn kaart'', aanmelden voor de rechtstreekse meldingen van nieuwe events en caches e.d.''. Vele vaak terugkomende items (die zoals blijkt door de ervarenen onder ons als ''daar heb je er weer eentje'' beschouwd worden, maar voor de beginnelingen wel interessant en van belang lenen zich m.i. voor een dergelijk boekje. Dus wie gaat de uitdaging aan ? Zoekbaars. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het boek ook gekocht, gewoon als een hebbedingetje. Er zullen weinig dingen in staan die wij nog niet weten, maar het is altijd handig als kennisen er wat meer over cachen willen weten.

 

De foto's zijn idd van slechte kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK heb het boek ook besteld, via onze Prof haha.

Maar vind het een erg leuk hebbeding , het hoort bij mij om over dingen die ik leuk/belangrijk vind ook een boek of meerdere te hebben. Boeken zijn gewoon leuk! Tjee dan leren we niet continu iets maar vermaken ons wel. Bedankt voor De kunst van het vinden! En nu maar zoeken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook erg leuk om boeken in mijn bezit te hebben van dingen die mij interreseren.

Ik stuur ook niet zo snel een boek terug naar Bol.com (is mijn vaste boekenshop).

 

Ik hoop dat ze het boek Geocaching for Dummies vertalen naar het Nederlands dat zou een aanwinst zijn, niet alleen voor de newbie.

De dummie boeken zijn altijd wel uitgebreid en gaan goed op het onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ze het boek Geocaching for Dummies vertalen naar het Nederlands dat zou een aanwinst zijn, niet alleen voor de newbie.

De dummie boeken zijn altijd wel uitgebreid en gaan goed op het onderwerp.

Dat vond ik nou helemaal niets. Heel erg langdradig, heel erg veel oude zooi, en toegespitst op amerikaans publiek. Voor een dummies-boek (en ik heb er flink wat in bezit en/of gelezen) ver onder de maat.

 

Dit boek naar het nederlands vertalen zou betekenen dat het volledig overnieuw gedaan zou moeten worden.

 

Het boek van Kapitein Haak is lekker compact, en kan ik zo onder de neus van iedere dreuzel duwen, als ze er meer over willen weten.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...