Spring naar bijdragen

PMR, Wie Wat Waar Waarom Wanneer Welke ?


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er lagen nog 3 sets PMR446. Gelukkig was ik vanmiddag vrij :eek: Gelijk 3 setjes Alkaline AAA's gekocht voor EUR 2,19 per 8 st. Ik had ze eigenlijk nog iets kleiner verwacht, de afmeting (zonder antenne) en het gewicht is ongeveer gelijk aan een eTrex.

 

Nu maar hopen dat ze dit niet te vaak in de aanbieding doen. Dan zijn die 8 (x 38) kanalen zo vol :no:

 

 

*** edit ***

 

modificatie's tt3000: Lijkt precies op de tt3500.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb zo'n setje gekocht.

Dat kon doordat ik een weekje in Nederland was.

Tevens heb ik 8 oplaadbare AAA-cellen gekocht (ik heb zo'n mooie GP-smart snellader); helaas was dat bijna net zo duur als de inderdaad goedkope aanbieding van de PMR's.

 

Aangezien ik geen ervaring heb met andere PMR's kan ik alleen zeggen dat ze het goed doen; of ze slechter werken dan duurdere exemplaren weet ik dus helaas niet.

Wel is mijn ervaring dat ze zeer lang op een setje batterijen werken. Wellicht is Stefanne's aankoop van niet-oplaadbare batterijen dus verstandiger.

 

Het was overigens wel bijzonder zoals ze er bij LIDL mee omgingen; het leek wel of ze de kroonjuwelen verkochten. De PMR's lagen in een afgesloten bak, en nadat er een setje voor mij uitgehaald was werd dat bij een bepaalde kassa neergelegd, waar ik het dan kon kopen.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was overigens wel bijzonder zoals ze er bij LIDL mee omgingen; het leek wel of ze de kroonjuwelen verkochten. De PMR's lagen in een afgesloten bak, en nadat er een setje voor mij uitgehaald was werd dat bij een bepaalde kassa neergelegd, waar ik het dan kon kopen.

Dat is elke keer weer anders. Bij mij stond er op de aanbieding met stift gescheven 'alleen te verkrijgen bij de kassa', terwijl ze er gewoon lagen :beerchug: Ze werken verder prima en we nemen er allebei een mee. Gewoon om, zoals kruimeldief het noemt, niet te hoefen schreeuwen naar elkaar in de natuur en zo de rust voor andere te bewaren :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Danny, daarom hebben ze dat bij Groundspeak ook een officieel kanaaltje van gemaakt.

 

The community has decided on channel 2 as the primary for both FRS and PMR, and 12 as the alternate FRS (Family Radio Service) channel and 8 for the alternate PMR (Europe). FRS and PMR radios are longer distance walkie talkies, like the Motorola Talkabout.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben sinds een maandje in het bezit van de duoband (lpd en pmr) walkie talkies van conrad.

Werkt prima en ook nog thuis bezorgd.

In de doos zaten 2 stuks + oplaad AAA's, 1 duo-lader, 2x oordopje/mic.

 

Is kanaal 8 nu geocache kanaal ?

Voor welke van de 38 tooncodes is gekozen ?

 

Ik neem ze in ieder geval mee op de volgende cache-trip !

 

Lexhw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp uit dit forum dat kanaal 2 het geocache kanaal zou zijn.

Echter op de events wordt altijd kanaal 3 gebruikt.

 

Ik ga dus voor kanaal 3.

 

 

Wat betreft de tooncodes, die staan op 00

Of wel uit dus.

 

PS. heb jij ook die dnt WT77, ik vind het clipje op de achterkant een beetje te los zitten.

Nu valt hij iedere keer van mijn rugzak af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de tooncodes, die staan op 00

Of wel uit dus.

Eehm, en dat gigantische lawaai aan geblieb dan tijdens het MegaAdventureEvent? Dat was afkomstig van mensen die een PMR hadden zonder tooncode, terwijl daar door diverse anderen wel gebruik van werd gemaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp uit dit forum dat kanaal 2 het geocache kanaal zou zijn.

Echter op de events wordt altijd kanaal 3 gebruikt.

 

Ik ga dus voor kanaal 3.

De rede dat er voor kanaal 3 is gekozen is gekomen tijdens het event in frankrijk. Je mag in frankrijk namelijk kanaal 1 en 2 niet gebruiken.

 

Wat de afspraka is met tooncodes weet ik niet heb ik nog niets over gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eehm, en dat gigantische lawaai aan geblieb dan tijdens het MegaAdventureEvent? Dat was afkomstig van mensen die een PMR hadden zonder tooncode, terwijl daar door diverse anderen wel gebruik van werd gemaakt...

Hahahaha en dan zich ook nog afvragend waarom ze in "Gname" geen hert of wat voor wild dan ook meer zien in het bos.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble:

 

AAGGHHH... Space Aliens! Don't eat me. I have a wife and kids; eat them!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rede dat er voor kanaal 3 is gekozen is gekomen tijdens het event in frankrijk. Je mag in frankrijk namelijk kanaal 1 en 2 niet gebruiken.

 

 

Dit begrijp ik niet.

 

PMR 446 is juist uitgevonden om een Europese standaard te maken.

 

Qua vermogen en frequenties.

En dan zou je het in Frankrijk niet mogen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn Xiron PMR's zit een Declaration of Conformity van 9 december 2002 waarop staat dat:

 

Xiron MFR-SP3380 KIT

 

satisfies all the technical regulations applicable to the product within the scope of Council Directives and European standards: 73//23, 89/336/EEC and 99/5/EC ETS 300 279 (02/99), EN 50081-1, EN 50082-1 EN 60950:1992

 

All essential radio test suites have been carried out

 

The unit can be used without license and charges in:

Austria, Belgium Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Luxemburg, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, Great Britain, Switzerland

 

Ik zie dus geen restricties dus neem dan aan dat ik ze overal op alle kanalen mag gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...