Spring naar bijdragen

probleem met cachepagina


De Haelder

Aanbevolen berichten

Ik heb de HTML even op de pijnbank gelegd en het zat hem inderdaad in een stukje MS-Word specifieke code.

 

Mijn variant ziet er hier in zowel Firefox als IE uit als het origineel, met uitzondering dat hij in IE nu ook werkt.

 

Mocht de cacheeigenaar dit ook lezen, als je het volgende stukje code uit je HTML weglaat, gaat het in IE wel goed en blijft hij er in Firefox ook gewoon hetzelfde uitzien.

<!--[if gte vml 1]><v:shapetype id="_x0000_t75" coordsize="21600,21600"
o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f"
stroked="f">
<v:stroke joinstyle="miter"/>
<v:formulas>
 <v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"/>
 <v:f eqn="sum @0 1 0"/>
 <v:f eqn="sum 0 0 @1"/>
 <v:f eqn="prod @2 1 2"/>
 <v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"/>
 <v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"/>
 <v:f eqn="sum @0 0 1"/>
 <v:f eqn="prod @6 1 2"/>
 <v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"/>
 <v:f eqn="sum @8 21600 0"/>
 <v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"/>
 <v:f eqn="sum @10 21600 0"/>
</v:formulas>
<v:path o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connecttype="rect"/>
<o:lock v:ext="edit" aspectratio="t"/>
</v:shapetype><v:shape id="_x0000_s1026" type="#_x0000_t75" style='position:absolute;
margin-left:0;margin-top:12.7pt;width:522pt;height:299.4pt;z-index:1;
mso-position-horizontal:left' wrapcoords="-36 0 -36 21538 21600 21538 21600 0 -36 0">
<v:imagedata src="http://members.lycos.nl/watervales/foto%20lettertype.jpg"
 o:title=""/>
<w:wrap type="square"/>
</v:shape><![if gte mso 9]><o:OLEObject Type="Embed"
ProgID="PhotoDeluxe.Image.2" ShapeID="_x0000_s1026" DrawAspect="Content"
ObjectID="_1267174657">
</o:OLEObject><!==[if !vml]--><!--[endif]-->

 

Als de problemen zich blijven voortdoen, zal ik de cachemaker voorstellen niet alleen het laatste gedeelte in een jpg bestand te zetten, maar de gehele pagina. Immers, je kunt, wat je wel vaker ziet, ook je hele pagina als één plaatje laten zien.
Helaas is het in dit geval juist het plaatje wat roet in het eten gooit. MS-Word heeft zoveel MS-Word specifieke meuk aan de aanroep van dat plaatje toegevoegd dat het mis gaat.

 

Ik ben het inderdaad met je eens dat dit puzzeltje zich inderdaad heel goed leent om als plaatje geplaatst te worden, maar dan niet als plaatje wat uit MS-Word gekopieerd en geplakt komt.

bewerkt door BBosman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Helaas is het in dit geval juist het plaatje wat roet in het eten gooit. MS-Word heeft zoveel MS-Word specifieke meuk aan de aanroep van dat plaatje toegevoegd dat het mis gaat.

 

Ik ben het inderdaad met je eens dat dit puzzeltje zich inderdaad heel goed leent om als plaatje geplaatst te worden, maar dan niet als plaatje wat uit MS-Word gekopieerd en geplakt komt.

 

Zoals de cachepagina in eerste instantie was, zonder bewuste plaatje, was dus in plaats van de tekens op het plaatje, het antwoord al te zien in FF :beerchug: Vandaar het plaatje.

 

En met het plaatje bedoel ik dus ook geen copy/paste vanuit Word, maar een screenshot via een progje als Hypersnap, zoals ik al jaren gebruik.

 

Ik zal de listing van desbetreffende cache eens gaan copieëren naar een testpagina van mij en dan bewuste vuile HTML, zoals je hebt aangegeven, eruit te halen en zien wat er dan overblijft en of het dan nog werkt.

Ik ben er van de week al mee bezig geweest en toen was het ineens helemaal verkloot. Gelukkig voor de eigenaar sla ik het origineel altijd dan even op...

 

De "<!==[if !vml]--><!--[endif]-->" stond in eerste instantie als tekst boven het plaatje, gewoon zichtbaar op de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, dat ik die verrekte vuile code zelf niet heb gezien. Nu, in mijn HTML programma, wordt het dus gewoon weergegeven als "vuile MS code". Het is feite een "aandachtspunt" voor/van de maker.

 

Ik heb dus het origineel zowel in webuilder als in een van mijn testpagina's bewerkt, de vuile code eruit gehaald en waarrempel, het werkt en het ziet er beter uit.

Voor wat het waard is, ik zag nu, bij het origineel, ook problemen in IE... Ik was ineens mijn hele navigatiebalk aan de rechterzijde kwijt.

 

Ik ga bewuste cachepagina, zonder overleg met de eigenaar, wijzigen en dan hoor ik het hier wel of het bij iedereen nu goed is. Als iedereen, ook met IE, de cachepagina wel goed kan zien, zal ik de eigenaar berichten dat ik de listing heb gewijzigd en dat ze het graag zo moeten laten :beerchug:

 

 

Update: Done. graag even een reactie van degene die de cachepagina in eerste instantie niet kon lezen

 

BBosman bedankt voor de medewerking/samenwerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie de cache nu ook verschijnen :thumbup:

 

Alleen in FF zie ik 24X <br> staan (Helemaal onderaan de pagina), 1 of 2 keer is wel genoeg ;)

bewerkt door smeule
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie de cache nu ook verschijnen :thumbup:

 

Alleen in FF zie ik 24X <br> staan (Helemaal onderaan de pagina), 1 of 2 keer is wel genoeg ;)

 

klopt, die zal ik dan ook even weghalen. Dat er zoveel <br> stond was om zoveel nieuwe regels te krijgen omdat de hint en dergelijk niet onder het plaatjes stonden, maar er naast.

 

Momentje, ik haal ze dus weg en dan zal ik de eigenaar een berichtje sturen, voor mijn part op de cachepagina, dat de listing in zoverre is gewijzigd dat het nu zowel in FF als in IE te lezen is.

 

Mooi werk met elkaar.

 

 

Nee, dus, ik zet ze er weer terug. De hints etc staan zonder die aantal <br> naast het plaatje en niet zoals bedoeld, eronder. Dit zoewel in FF als in IE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen in FF zie ik 24X <br> staan (Helemaal onderaan de pagina), 1 of 2 keer is wel genoeg ;)
24 keer is misschien wat overdreven, maar je hebt er door de opbouw van de MS-Word HTML zeker 10 nodig, anders wordt de hint decryption key opeens naast het plaatje gezet en heb je een pagina die 2 keer zo breed is. Daar heb ik net zelf namelijk ook even mee zitten experimenteren.

 

Ik kan het geheel waarschijnlijk relatief makkelijk nabouwen in niet MS-Word HTML, terwijl het qua uiterlijk gelijk blijft, maar dat is mij teveel werk. Die tijd besteed ik zo liever om op pad te gaan om te gaan cachen. ;)

 

Edit: Kruimeldief kwam zojuist dus tot dezelfde conclusie. :thumbup:

bewerkt door BBosman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het niet te druk heb met het reviewen, met mijn mail en met het forum, dan wil ik nog wel eens een cachepagina voor iemand omzetten van plain tekst naar HTML zodat er plaatjes in verschijnen en dergelijke, maar die tijd kan ik eigenlijk dan ook beter gebruiken om eens iets helemaal voor mezelf te doen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het niet te druk heb met het reviewen, met mijn mail en met het forum, dan wil ik nog wel eens een cachepagina voor iemand omzetten van plain tekst naar HTML zodat er plaatjes in verschijnen en dergelijke, maar die tijd kan ik eigenlijk dan ook beter gebruiken om eens iets helemaal voor mezelf te doen ;)

 

:thumbup:

Ga zelf es lekker cachen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zelf es lekker cachen :P

Cachen gaan? Wasda? ;)

 

Voor iedereen die met Word o.i.d. de (vuile) cachepagina's maakt is er een goed alternatief.

NVU is een gratis en nederlandstalig programma waarmee je WYSIWYG een pagina mee maakt. De code is schoon, dus GC.COM zal daar geen problemen mee hebben.

 

En zo is het maar net. Dat kan niet vaak genoeg geroepen, geschreven of gezegd worden.

 

Oftewel, wat je ook gebruikt.... aub geen "spul" van Microsoft :thumbup:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, dat ik die verrekte vuile code zelf niet heb gezien. Nu, in mijn HTML programma, wordt het dus gewoon weergegeven als "vuile MS code". Het is feite een "aandachtspunt" voor/van de maker.

 

Ik heb dus het origineel zowel in webuilder als in een van mijn testpagina's bewerkt, de vuile code eruit gehaald en waarrempel, het werkt en het ziet er beter uit.

Voor wat het waard is, ik zag nu, bij het origineel, ook problemen in IE... Ik was ineens mijn hele navigatiebalk aan de rechterzijde kwijt.

 

Ik ga bewuste cachepagina, zonder overleg met de eigenaar, wijzigen en dan hoor ik het hier wel of het bij iedereen nu goed is. Als iedereen, ook met IE, de cachepagina wel goed kan zien, zal ik de eigenaar berichten dat ik de listing heb gewijzigd en dat ze het graag zo moeten laten :crybaby:

 

 

Update: Done. graag even een reactie van degene die de cachepagina in eerste instantie niet kon lezen

 

BBosman bedankt voor de medewerking/samenwerking.

 

Hier werkt ie nu ook in IE7.

Kruimel bedankt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...