Spring naar bijdragen

FotoCarrousel


FotoCarrousel  

93 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vind jij?

    • Van mij mag ie helemaal leeg gegooid worden, er komen vanzelf weer nieuwe leuke foto's op.
      61
    • Ik wil dat de carrousel blijft zoals ie is, ik ben blij met de foto's die ik zie.
      26
    • Anders, zie reactie
      6


Aanbevolen berichten

Is er niet iets in te bouwen, wat foto's automatisch na, zeg drie maanden erafgooit?

Zo wordt de caroussel dan steeds vernieuwd. Ik zie nu bepaalde foto's al jaren voorbijkomen.

(zal de mijne ook eens wisselen :rolleyes: )

 

Mijn idee! Drie maanden per foto en dan eraf. Niet de hele database leeggooien, want ik wil net dit weekend weer eens wat nieuws toevoegen! Is de carroussel trouwens at random? Het lijkt mij namelijk dat er vaak dezelfde foto voorbij komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon een maximum aan het aantal foto's bv 500 fotos ... Waar bij geldt first in firts out.

Plus en optie/script om foute links te wissen.

systeem reguleert zich nu zelf.

 

Zo'n scriptje hoeft dan ook maar 1 keer per maand te lopen. Het geeft nl niet dat er aan het eind van de maand bv 567 foto's online staan. Dit word dan wel weer gecoriceerd naar 500.

 

Eens! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een maximum aan het aantal foto's bv 500 fotos ... Waar bij geldt first in firts out.

Plus en optie/script om foute links te wissen.

systeem reguleert zich nu zelf.

 

Zo'n scriptje hoeft dan ook maar 1 keer per maand te lopen. Het geeft nl niet dat er aan het eind van de maand bv 567 foto's online staan. Dit word dan wel weer gecoriceerd naar 500.

 

Eens! :dribble:

 

Dito. Op deze manier houd je altijd een minimaal aantal foto's. Bij een tijdgerelateerde verwijdering loop je het risico dat er weinig foto's overblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een maximum aan het aantal foto's bv 500 fotos ... Waar bij geldt first in firts out.

Plus en optie/script om foute links te wissen.

systeem reguleert zich nu zelf.

 

Zo'n scriptje hoeft dan ook maar 1 keer per maand te lopen. Het geeft nl niet dat er aan het eind van de maand bv 567 foto's online staan. Dit word dan wel weer gecoriceerd naar 500.

 

Helemaal mee eens, en ook een maximum aantal foto's per cacher, krijgt een ieder een gelijke behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die foto's helemaal zouden verdwijnen, zou ik ze niet missen. Maakt het laden van de pagina alleen maar trager. Voor mij voegt het niks toe.

En op de pagina van de foto carrosel staan al niet veel zware dingen. Dus mocht die pagina traag laden, dan vraag ik mij af wat voor verbinding/virus scanner/pc je hebt. Mogelijk dat hier de oorzaak van het trage laden gezocht moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Een oud draadje maar eens afgestoft.

De fotocaroussel bekijk ik elke keer als ik een blik werp op dit forum en ik geniet van de enorme variatie aan foto's.

Maar af en toe zit er een foto tussen van dusdanig slechte kwaliteit (wazig, portret omgezet naar landscape zodat vervorming ontstaat) dat ik mij afvraag wie deze caroussel onderhoudt?

Hierbij een oproep aan degene die de foto's in de diaprojector stopt; wil je de mislukte foto's eruit gooien?

Overigens vind ik de foto's waarbij de link met geocachen onmiddellijk duidelijk is, het leukste.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet welke je bedoelt, martijnmartine. Misschien weer tijd voor een oproepje voor nieuwe foto's. Ik kijk bij het opstarten ook altijd naar de foto's, vind het ook leuk dat ze er zijn. Zal eens uitzoeken hoe ik er een in kan zetten (of weet iemand dat zo?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloodwoosj, als ik jouw link volg, dan ziet het er naar uit dat er geen beheerder van de caroussel is.

Iedereen is dus verantwoordelijk voor zijn eigen foto's.

Als de caroussel bovendien nooit leeggemaakt wordt, blijven slechte foto's en doodlopende links dus eeuwig bestaan?

Jammer.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen dat iemand van .nl toen eens wat doodlopende links heeft opgeruimd.

In principe zijn de gebruikers van deze site zelf in staat de inhoud aan te passen.

Dat heeft zo zijn voordelen, maar het grote nadeel is idd dat doodlopende links niet aangepast worden als de gebruikers het zelf niet zien, dat foto's van bezoekers die niet meer terugkeren voor eeuwig blijven staan en dat als je er niet aan denkt de bestaande foto's van bezoekers die wel terugkomen ook zelden of nooit verwisseld worden.

Ik heb alvast -dankzij dit bijna in de vergetelheid geraakte draadje- mijn drie oude foto's geschrapt en drie nieuwe erin gezet. :thumbsup:

Wie volgt?

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...