Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan me voorstellen dat als je met kinderen gaat het wel leuk vind iets passends te kunnen ruilen. Zou goed zijn als dat in cache-omschrijving wordt aangegeven.

Persoonelijk gaat het mij om het loggen, meestal in/uit niets of alleen maar in.

Uitzondering TB's en Coins.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Omdat ik meestal met kinderen erbij caches zoek heb ik gemerkt dat een leuke inhoud voor hen erg belangrijk is. De teleurstelling is van de smoeltjes af te lezen als de inhoud bestaat uit een paar knikkers, onbestendige muntjes, een kapot speelgoedautootje en een afgekloven plastic roze krokodilletje. De gretigheid en het plezier straalt eraf als ze een leuke vondst hebben! Ze zijn dan ook heel bereid om er als beloning iets heel leuks in terug te stoppen.

Wij hebben aan onze twee caches daarom niet alleen veel aandacht besteed aan het uiterlijk van de cache maar ook aan de inhoud ervan. Tot heden moet ik eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de ruilertjes in deze caches nog steeds hoog is. Ik ben ervan overtuigd dat een net uitziende en leuk gevulde cache ook lang leuk blijft. Enig onderhoud aan de cacheinhoud zal natuurlijk wel een keer nodig zijn, maar hoort toch ook bij het plaatsen/ hebben/ onderhouden van een cache?? En leuke ruilertjes hoeven inderdaad echt niet duur te zijn. Sterker nog, leuke ruilertjes scoren is eigenlijk een klein beetje zoiets als cachen zelf :P

Geplaatst
Sterker nog, leuke ruilertjes scoren is eigenlijk een klein beetje zoiets als cachen zelf :beerchug:

Helemaal mee eens, vind het zelf ook leuk om de stad af te struinen op zoek naar kleine goodies, die leuk zijn en die in een gemiddelde cachebox passen. Zelf kijk ik ook regelmatig de logs op internet na, om te kijken of iemand er bij geschreven heeft dat hij mijn ruilertjes uit de cache gehaald heeft. Alleen jammer dat niet iedereen dat bij zijn logs zet.

• 9 months later...
Geplaatst

Tuurlijk is het leuk om leuke dingen te vinden in een cache..........zeggen de kinderen. Je kunt het mss ook zien als een manier om "speelgoed" te ruilen met andere. Maar een travel-bug vinden is natuurlijk ook erg leuk.

Maar wat volgens ons het belangrijkste is, dat je een leuke wandeling maakt langs mooie plekjes waar je anders nooit zou komen..........plus dat er ook altijd nog iets leuks verteld word over het gebied waar je doorheen loopt.

Gr. De Beltjes

Geplaatst

Verrassend dat er een topic naar bovengehaald wordt waar ik in februari als laatste gepost heb. Destijds was ik een maandje aan het cachen, toen was ik inderdaad nog benieuwd naar de spullen die in een cache zitten. Echter de meeste spullen die ik destijds geruild heb, zitten inmiddels in andere caches (bv als startinhoud van een van mijn eigen caches). Alleen twee sleutelhangers, een paperclip-dispenser en een luchtverfrisser voor in de auto heb ik in gebruik.

Ook ik ben gestopt met het ruilen van goodies, ik heb altijd wel iets bij me, voor als er echt iets leuks in de cache zit. Of om de cache wat op te leuken, als deze zo goed als leeg is. Maar na het opentrekken van de 15e bak met MacDonald's meuk, weet je het wel.

Maar wat volgens ons het belangrijkste is, dat je een leuke wandeling maakt langs mooie plekjes waar je anders nooit zou komen..........

200% mee eens!

Geplaatst

Wij zijn ook altijd met onze twee kids op pad en zij vinden het geweldig als er iets leuks te scoren valt, maar ze kijken na 600 caches ook niet meer op van troep. Zelf ruil ik amper, maar ben wel bereid om voor een mooie cache of wandeling de boel op te waarderen.

Geplaatst
Mij interesseert de inhoud eerlijk gezegd geen biet.

Mij interesseert het wel. Ik vind het leuk om wat mee te nemen wat ik leuk vind. Ik vind het ook leuk om in winkels uit te kijken naar goodies. Ik koop dan de dingen die ik leuk zou vinden om aan te treffen. Neem nu een setje achtkantige dobbelstenen. Dat is leuk, omdat het een extra dimensie aan een bord spel geeft. Het moeten er dan natuurlijk wel 2 in verschillende kleur zijn. Een finse een euro cent is ook de moeite waard.

Maar als je alleen een reklame pen, een McDonalds prul of een duitse euro bij je hebt, stel ik voor gewoon niets te ruilen.

Ik ben het wel met reintje eens. :blink:

Ik ben 48 en moet rondkomen van een wao en heb jawel! een marquint gps.

Toch is er voor weinig geld bij de action best iets leuks te krijgen om een cache op te fleuren.

Een kleine moeite en een ander weer blij.

Geplaatst

Wij hebben blijkbaar geluk, want op 3x na hebben we altijd wel iets geruild.

Onze dochter van 3 is dan degene die vaak iets pakt, maar ook voor onszelf komen we weleens iets tegen.

Ja, ook het MacDonalds prul en uitgeleefde poppetjes gaan mee naar huis, pas als het echt kapot is of smerig wordt iets geweigerd ( evt. verwijderd).

We stoppen altijd minimaal 1 goodie, meestal 2 of 3 terug. Waarvan er dan best 1 "prul"kan zijn volgens de één, maar leuk volgens de ander.

We vullen vaak caches die leeg zijn aan en leuken ze zo nodig op. Tenzij de cachedoos zelf vies is, zonde van de mooie goodies.

En inderdaad het shoppen voor goodies is een hobby geworden naast geocaching. En het hoeft niet duur! Eén keer niet op en neer rijden voor een cache en voor de bespaarde benzine-kosten heb je een tas vol goodies.

Maar ik denk ook weleens wij stoppen er veel meer leuks in dan we eruit kunnen halen, waar blijft het leuke spul allemaal?

groetjes Geovlinder

Geplaatst

Wij merken dat, nu we een tijdje cachen, we steeds minder interesse hebben voor de inhoud van de cache. Toch blijft het leuk en omdat we weten dat veel mensen met hun kids cachen, proberen we leuke dingetjes achter te laten. We hoeven daar niet per se iets voor terug.

In caches met voldoende ruimte laten we ook altijd een porceleinen schelpje met teamnaam achter, als soort van "we were here". Deze mogen allicht ook door andere cachers als "trofee" mee naar huis genomen worden en aan de logs te zien gebeurd dat ook met enige regelmaat- vinden we leuk :blink: !

Verder proberen we caches altijd wat beter achter te laten dan dat we ze aantreffen. Een wat mager gevulde cache vullen we altijd aan. Blijft het voor iedereen leuk. :D

Geplaatst
Een wat mager gevulde cache vullen we altijd aan. Blijft het voor iedereen leuk. :blink:

Soms is dat niet wat de cache-eigenaar wilt. Die wil dan ruimte houden voor TB's en coins. Dan nemen de goodies gewoon teveel ruimte in.

Geplaatst

Een wat mager gevulde cache vullen we altijd aan. Blijft het voor iedereen leuk. :blink:

Soms is dat niet wat de cache-eigenaar wilt. Die wil dan ruimte houden voor TB's en coins. Dan nemen de goodies gewoon teveel ruimte in.

Ik neem aan dat ze met aanvullen niet volproppen bedoelen.

En een aantal leuke goodies horen in cache thuis vind ik.

Geplaatst

[

Ik neem aan dat ze met aanvullen niet volproppen bedoelen.

En een aantal leuke goodies horen in cache thuis vind ik.

Correct.... het deksel moet nog wel dicht kunnen :blink: Maar serieus we bedeoelen inderdaad een of twee itempjes.

Geplaatst

Ik vul helemaal nix meer bij.. zowel mijn eigen caches niet.. als andere caches niet. Het enige dat ik nog wil doen is als een cache vol zit met vieze, smerige kapotte zooi, dat ik dat eruit haal.. maar ben geen lopende action winkel die voor het plezier van anderen de boel maar vol blijft stoppen.

Ik heb altijd ruilspulletjes bij me.. en als de kids mee gaan en ze vinden in een cache iets leuks.. dan wordt er geruild. Verder niet.

Zolang er maar een logboekje inzit.. dan vind ik het wel best.

Geplaatst

Met onze 35 en 36 jaar en onze zoon van ruim 2 cachende met een meridian gold zijn wij dichtbij het beeld van de topicstarter. (we voelen ons er niet oud onder, hoor)

Vaak erger ik me er wel aan als je erg je best moet doen om een mooie multi op te lossen en dan een box tevoorschijn trekt met een zeer hoog troepgehalte.

Zelfs niets om een ventje van twee gelukkig te maken.

Zelf probeer ik om in onze cache altijd iets voor kinderen te hebben zitten maar zie dat volwassenen ermee vandoor gaan.

Een rondje zeeman en kruidvat zijn voldoende om met tassen vol terug te keren en voor iedereen wat interessants in de cache te stoppen.

Zelfs als je op de cachepagina aangeeft dat het er voor de kinderen inzit zie je het verdwijnen of ingeruild worden.(setje klei of potloden uit, kammetje zonder tanden of klein beestje in(liefst stuk))

Genoeg geklaagd , ik blijf mijn cache voor kinderen en volwassenen interessant houden.

Iedereen is bij mij welkom.

Groet JoNiRo.

Geplaatst
Verrassend dat er een topic naar bovengehaald wordt waar ik in februari als laatste gepost heb. Destijds was ik een maandje aan het cachen, toen was ik inderdaad nog benieuwd naar de spullen die in een cache zitten. Echter de meeste spullen die ik destijds geruild heb, zitten inmiddels in andere caches (bv als startinhoud van een van mijn eigen caches). Alleen twee sleutelhangers, een paperclip-dispenser en een luchtverfrisser voor in de auto heb ik in gebruik.

Ook ik ben gestopt met het ruilen van goodies, ik heb altijd wel iets bij me, voor als er echt iets leuks in de cache zit. Of om de cache wat op te leuken, als deze zo goed als leeg is. Maar na het opentrekken van de 15e bak met MacDonald's meuk, weet je het wel.

Maar wat volgens ons het belangrijkste is, dat je een leuke wandeling maakt langs mooie plekjes waar je anders nooit zou komen..........

200% mee eens!

Maar het zou wel leuk zijn om iets in de cache te ruilen met iets waarvan je niet gevoel hebt dat je een verborgen vuilnisbak hebt aangetroffen. Ik pieker me al een jaar redelijk suf wat leuk is, maar het mag ook niet te groot zijn. Ik heb ooit eens een setje kompassen, of van die kleine lego setjes, maar het wil maar niet lukken.

Het moet ook betaalbaar blijven voor hen die wat minder riant in de slappe was zitten. Waarom niet eens wat ideeën spuiten wat leuk zou zijn. En dan bedoel ik niet dat spul dat ...nou ja ...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...