Spring naar bijdragen

coordinaten


haxepaxe

Aanbevolen berichten

Tjonge, de vijf pagina's maakten de antwoorden op de vraag van de topicstarter er niet makkelijker op. Lex vat het prima samen waar het mijn inziens om draait:

 

Je moet mm.mmm niet zien als een gewoon getal maar als minuten en duizendsten van minuten.
Je stelt dit wel, maar het is een keuze uit twee mogelijkheden.

- 1) De minuten en de duizendsten van minuten zijn afzonderlijke getallen (jouw keuze).

- 2) De minuten en de duizendsten van minuten maken deel uit van hetzelfde getal (een andere keuze).

 

Het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen dezelfde keuze maakt. Prima, maar vermeld dat dan ook duidelijk.

 

Het gaat dus om de gemaakte keuze: de cachelegger heeft hier mijn inziens een bepaalde verantwoordelijk in, zoals Xaa terecht zegt...

 

Maar goed, ik vind interpretatie-zaken tot daar aan toe, het is ondoenlijk om de hele wereld met 1 interpretatie te laten werken, en daar moet je maar mee omgaan. Ik vind wel dat cache-makers een zekere 'verantwoordelijkheid' hebben om te zorgen dat een antwoord duidelijk goed moet lijken te zijn.

 

Persoonlijk kan ik een heel eind meegaan in de redenatie van Geopatra. Maar ik blijf vinden dat dat de cachelegger hier ook een verantwoordelijkheid in heeft: ons duidelijk maken hoe hij/zij het wil. Kiest hij voor het één prima; kiest hij voor het ander prima, zolang je het maar even aangeeft...

 

Ik weet dat het op dit forum zo'n beetje gebruikelijk is om tegen een stellige stellingname van mij in te gaan alleen al om het feit dat ik eigenwijs heet te zijn - en ook ben :thumbdown: - maar het zou leuk zijn om nu eens in te zien dat dit de enige correcte wijze voor dit "probleem" - dat geen probleem hoeft te zijn - is !

 

Geopatra.

 

'Eigenwijs': was dat niet afgeleid van 'eigen wijsheid' :crybaby: ?

 

Goed, ik vind dat zowel Lex als Geopatra hun punten wel duidelijk hebben gemaakt. Het lijkt zich nu zo langzamerhand wel te ontwikkelen in een 'loopgravenstrijd' ;) ! Er zijn twee meningen over: nou prima toch?! We zullen elkaar toch niet allemaal op één lijn krijgen.

 

Zullen we maar komen tot een afronding dan, voordat er nog meer verwarring op gaat treden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tjonge, de vijf pagina's maakten de antwoorden op de vraag van de topicstarter er niet makkelijker op. Lex vat het prima samen waar het mijn inziens om draait:

 

Je moet mm.mmm niet zien als een gewoon getal maar als minuten en duizendsten van minuten.
Je stelt dit wel, maar het is een keuze uit twee mogelijkheden.

- 1) De minuten en de duizendsten van minuten zijn afzonderlijke getallen (jouw keuze).

- 2) De minuten en de duizendsten van minuten maken deel uit van hetzelfde getal (een andere keuze).

 

Het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen dezelfde keuze maakt. Prima, maar vermeld dat dan ook duidelijk.

 

Het gaat dus om de gemaakte keuze: de cachelegger heeft hier mijn inziens een bepaalde verantwoordelijk in, zoals Xaa terecht zegt...

 

Maar goed, ik vind interpretatie-zaken tot daar aan toe, het is ondoenlijk om de hele wereld met 1 interpretatie te laten werken, en daar moet je maar mee omgaan. Ik vind wel dat cache-makers een zekere 'verantwoordelijkheid' hebben om te zorgen dat een antwoord duidelijk goed moet lijken te zijn.

 

Persoonlijk kan ik een heel eind meegaan in de redenatie van Geopatra. Maar ik blijf vinden dat dat de cachelegger hier ook een verantwoordelijkheid in heeft: ons duidelijk maken hoe hij/zij het wil. Kiest hij voor het één prima; kiest hij voor het ander prima, zolang je het maar even aangeeft...

 

Ik weet dat het op dit forum zo'n beetje gebruikelijk is om tegen een stellige stellingname van mij in te gaan alleen al om het feit dat ik eigenwijs heet te zijn - en ook ben :thumbdown: - maar het zou leuk zijn om nu eens in te zien dat dit de enige correcte wijze voor dit "probleem" - dat geen probleem hoeft te zijn - is !

 

Geopatra.

 

'Eigenwijs': was dat niet afgeleid van 'eigen wijsheid' :crybaby: ?

 

Goed, ik vind dat zowel Lex als Geopatra hun punten wel duidelijk hebben gemaakt. Het lijkt zich nu zo langzamerhand wel te ontwikkelen in een 'loopgravenstrijd' ;) ! Er zijn twee meningen over: nou prima toch?! We zullen elkaar toch niet allemaal op één lijn krijgen.

 

Zullen we maar komen tot een afronding dan, voordat er nog meer verwarring op gaat treden?

 

Beste Moderators,

Het lijkt me prima tot een afronding te komen, wellicht is het een idee om op de website van NL bij het item een eigen cache plaatsen tot richtlijnen te komen.

Hierin zou je kunnen aangeven dat DE NUL er altijd voor komt maar ook dat Meneer van Dale overleden is. Ik weet nog heel goed dat toen wij begonnen met het lopen van cache's niet op de hoogte waren van het overlijden. Wellicht zijn er nog een paar van de wet matigheden die hieronder vermeld kunnen worden.

Het is maar een idee en voorkomt een hoop onduidelijkheid.

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij helemaal aansluiten bij Lex zijn mening, maar bij deze stel ik nogmaals voor om een dergelijk item aan een checkklist voor cacheleggers toe te voegen, om de discussie, maar vooral verwarring die de nu ontstane lijst aan argumenten met zich mee kan brengen te voorkomen.

Cachelegger mag dan volgens sommigen misschien altijd gelijk hebben, cachezoeker wil ook graag wat vinden...

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik vind, dat Lex deze discussie op punten heeft gewonnen

 

He…. alweer punten, wat hebben wij cachers toch met punten….

 

Persoonlijk gaat het me te ver om in deze discussie een winnaar aan te wijzen.

Zowel Lex als Geopatra en ook nog enkele anderen hadden naar mijn mening steekhoudende argumenten.

 

Hoewel de dingen soms wel heel breedvoerig werden uitgemeten en de discussie op zeker moment een steeds hoger welles/nietes gehalte kreeg, heb ik de discussie (soms met moeite) kunnen volgen en dat ook met smaak gedaan.

 

Maar er moet op zeker moment natuurlijk wel een eind aan komen en als het zoals de moderator al zegt, op een “loopgravenoorlog” dreigt uit te lopen, dan moet doe oorlog ook maar verder “onder de oppervlakte” worden uitgevochten. Via email, of misschien nog beter, samen op een terrasje met een drankje erbij.

 

Voor zowel de zuiver wiskundige benadering, als die van het “common sense / common practice ” en de logica, ben je afhankelijk van waar de cachelegger voor gaat, wellicht vanuit zijn overtuiging.

 

Dat is dus een keuze, en keuzes willen cachers in het veld liever niet, zeker niet als je bijv. te voet bent en die keuze wellicht een omweg van 1,5 (of 1,005) km. Inhoudt.

 

Daarom is het zaak, dat, wat een cachelegger ook kiest, dit duidelijk uit de omschrijving moet blijken, zodat het in het veld niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is.

 

En daarmee geef ik dus weer enkele andere posters gelijk, die dit vele postjes terug ook al hebben aangegeven.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al begonnen aan een punt voor punt antwoord op Geopatra's laatste bericht, toen ik de daaropvolgende berichten van anderen las.

 

Ik blijf van mening dat het beter zou zijn de normale regel voor decimale breuken te volgen, en hierin heb ik mijn zin niet gekregen.

De strijd ging er ook om dat als je het anders doet, je dat volgens mij duidelijk moet maken, terwijl Geopatra vindt dat dat niet hoeft. Hierin geeft men mij wel gelijk.

 

Een mooi punt om de discussie te beëindigen lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik vind, dat Lex deze discussie op punten heeft gewonnen (vooral door m.i. betere argumentatie), heb ik mijn artikeltje in Geo-klets toch aangevuld met een door mijn goede vriend Geopatra geïnspireerde opmerking. Waarvan akte.

 

Zo zie je maar dat het CacheDorado zijn tentakels tot in het CacheParadijs van ook mijn goede vriend WC kan uitstrekken ! :thumbdown::crybaby:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al begonnen aan een punt voor punt antwoord op Geopatra's laatste bericht, toen ik de daaropvolgende berichten van anderen las.

 

Ik blijf van mening dat het beter zou zijn de normale regel voor decimale breuken te volgen, en hierin heb ik mijn zin niet gekregen.

De strijd ging er ook om dat als je het anders doet, je dat volgens mij duidelijk moet maken, terwijl Geopatra vindt dat dat niet hoeft. Hierin geeft men mij wel gelijk.

 

Een mooi punt om de discussie te beëindigen lijkt mij.

 

De discussie ging tenslotte dus over wat "anders dan normaal" is.

 

Blijkbaar worden we het daar niet over eens: ik houd het op aangeven wanneer je afwijkt van de norm die door je gpsr-instelling nu eenmaal bepaald wordt en niet door een rechtlijnige pc of een of andere wiskundige denkwijze. !

 

Einde van een wat mij betreft boeiende discussie. :thumbdown:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...