Spring naar bijdragen

Geocaching volgens nieuwkomers


Vlindertje

Aanbevolen berichten

Geocaching is veranderd, zowel het spel als de spelers. Vormden de eerste geocachers nog een betrekkelijk homogeen groepje met vergelijkbare opvattingen en verwachtingen, tegenwoordig geldt het 'voor elk wat wils' en zijn er vele spelvarianten. Diametraal verschillende opvattingen over wat geocaching is en niet is zijn onderwerpen van steeds opvlammende discussies.

 

Ik wil nagaan hoe en waarom geocaching is veranderd. Daartoe open ik twee draadjes:

- Geocaching volgens veteranen (bestemd voor spelers die langer dan 2 jaar cachen)

- Geocaching volgens nieuwkomers (bestemd voor spelers die korter dan 2 jaar cachen)

 

Aparte draadjes, omdat ik benieuwd ben of zich in beide draadjes dezelfde teneur ontwikkelt. Doelstellingen: veranderingen in kaart brengen, begrip kweken voor uiteenlopende standpunten, proberen te komen tot een eensluidende definitie van geocaching. Waarom? Een onderzoekje uit persoonlijke interesse. In de zomer wil ik de bevindingen hier presenteren en ter discussie stellen. Wil je meedoen, hou je dan aan de volgende regels.

 

Post slechts in één van beide draadjes. De datum van dit bericht en de datum van jouw aanmelding bij dit forum zijn bepalend.

 

Slechts één bijdrage per persoon. Elke bijdrage bestaat uit twee onderdelen. Onderdeel 1: je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar? Onderdeel 2: wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

 

Dit is een inventarisatie en géén discussie. Geef je mening, maar ga niet in op de mening van anderen. Eventueel kan later over de conclusies van het onderzoeksrapport van gedachten worden gewisseld. Vind je het allemaal maar saai, oninteressant of gezeur, ga dan cachen of lees verder in een ander draadje, maar onthoud je alsjeblieft van commentaar.

 

Post alleen in dit draadje als je KORTER dan 2 jaar bezig bent met geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Grappig die 2-jaars grens... als je een maandje had gewacht hadden we bij de veteranen gepost.

 

In een minuut? daar gaat íe, let wel dat ik een snelle prater ben: Geocaching is een spel waarbij je met je hand-GSP op zoek gaat naar zaken die mede-cachers hebben verborgen. Dit betreft dan een container met een logboek en soms wat andere dingen, afhankelijk van de containergrootte. Er zijn diverse opzetten, zoals caches warbij je direct de coordinaten krijgt en waar je dus in een keer naar toe loopt, caches waarbij je langs een bepaalde route gaat en onderweg informatie moet oppikken die je uiteindelijk de eindcoordinaat opleveren, en caches waar je via een puzzel de coordinaten moet bepalen. Er zijn nog wat meer soorten maar dat zijn de meest voorkomende. Je gaat dus met je GPS het veld in, zoekt zo'n cache en schrijft je teamnaam er in om te laten zien dat je er geweest bent. Een en ander leidt tot een leuke dag in de buitenlucht, bij voorkeur in een natuurgebied.

 

Dan wat onszelf aantrekt: dat zijn een paar dingen. Buiten zijn is niet onbelangrijk, maar de spanning en voldoening van het vinden speelt ook een grote rol. Vooral als de cache erg clever is verstopt en je staat er uiteindelijk toch mee in je handen. Zelf vindt ik de laatste meters geweldig spannend; de pijl volgen en langzaam de meters zien aftellen. Dan alvast vooruit kijken: waar zou íe liggen?! En ook de events zijn gezellig, medecachers ontmoeten.

 

We lopen wat minder warm voor caches in stedelijk gebied. Toch, niet iedereen heeft de mogelijkheid van een groot natuurgebied naast de deur dus dat begrijpen we ook wel weer.

 

EDIT: ik was natuurlijk vergeten van alles te vertellen over TBs', coins en goodies maar ja als je maar een minuut hebt.... daarbij loopt er al een felle discussie over de goodies en wij vinden ze niet zo belangrijk.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderdeel 1: je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar?

 

Geocaching is het met behulp van een GPS zoeken naar een verborgen "schat", die op een bepaald coördinaat verstopt ligt, meestal is dit een ammo-box of iets in die trend of een filmcannister. De bedoeling is om je bezoek op te schrijven in het logboek wat hier altijd in zit. Er bestaat ook de mogelijkheid om coins of travel bugs of normale goodies achter te laten, die dan weer door mede geocachers meegenomen kunnen worden om weer in een andere "schat" achter te laten.

 

Is wel moeilijk om dit in één minuut uit te leggen. B)

 

Onderdeel 2: wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

 

Wat spreekt mij het meest aan, in ieder geval de voldoening van het vinden van een cache, tevens de natuur is een zeer welkome bijkomstigheid. Mijn voorkeur gaat uit naar de goed opgezette multi's. Maar dat wil niet zeggen dat ik al het overige niks vind, de thuiswerkcaches op zijn tijd, bij voorkeur op een regenachtige dag, zijn ook leuk om thuis op te lossen.

Waar ik absoluut niet warm voor loop zijn de caches in woonwijken, deze kunnen mij niet echt bekoren.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en succes met het onderzoek.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed wij horen dus ook nog bij de newbies. Net een jaar aan het cachen.

Reactie op vraag 1 (vaak genoeg al geprobeerd bij collega's) Met een apparaatje (net zo iets als tomtom) :yes: in de natuur op pad en dan opzoek naar iets dat iemand anders verstopt heeft. De opdrachten kunnen gemaakt worden met puzzels, opdrachten waar je in eerste instantie niets van snapt. Levert veel mooie gezellig uren op, buiten, met puzzelen, nieuwe contacten met andere cachers en ook via de mail. En af en toe het schaamrood op je kaken. B) (vanwege verkeerde antwoorden en onverwachte ontmoetingen).

 

Onze motivatie: vroeger maakten we lange wandelingen, maar naar de geboorte van ons zoontje was dit niet zo gemakkelijk. :D Eigenlijk hadden we ook geen zin om voor een "carambalige" 2 km onze schoenen aan te trekken. Via een collega kregen we het over gps wandelen en toen gaan surfen, hier aangekomen en besmet geraakt. Gelijk nog 2 team geinfecteerd en nu verschillend op pad, soms samen (erg gezellig) soms alleen. In het buitenland en naast de deur. Al op veel bijzondere plekken geweest waar ik anders straal langs heen was gelopen of gereden. Zoonlief kan met behulp van een "goede" multi en onze "oude" gps al een tocht van 6 kilometer volhouden en dat terwijl hij net 3 jaar is. verder de TB (ze gaan al de hele wereld over met veel leuke reacties) en de coins (eigenlijk te mooi om op reis te sturen) en binnenkort voor het eerst mee doen aan de Geocoinrace 2008, allemaal zaken die ik anders nooit had leren kennen.

 

 

Dus voor ons reden genoeg om de komenden tijd nog lustig door te gaan. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant onderwerp, inmiddeld al heel wat gesprekjes met geinteresseerden gevoerd.

Wat ons betreft, (we zijn begin 60ers) is het contact met de natuur het belangrijkst. Dus doen wij het liefst multi's waarbij wandelingen van 10 a 15km erg worden gewaardeerd. Maar de puzzels die gedeeltelijkt thuis moeten worden opgelost vinden we ook erg leuk. De "oppakkertjes" vinden we doorgaans wat minder maar de score telt toch ook wel mee. :yes:

Ook de toevallige ontmoetingen B) met medecachers en het uitwisselen van ervaringen en tips vinden we een aardig aspect van deze hobby!

Voor mij persoonlijk is ook het internet en computer gerelateerde deel erg leuk.

Kortom, we vinden het steeds leuker en hebben inmiddels 3 teams op het geocachespoor gezet, waarvan er 2 inmiddels dapper meedoen en 1 het bij nader inzien toch wat minder vindt

bewerkt door Enduruk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die mij kent oude schoolvriend of anders weet dat ik altijd buiten te vinden was.

Honden en paarden beheersen mijn hele leven gestart in '63.

 

Puntje 1

Weet je nog vroeger het schatzoeken via lintjes, vragen/antwoorden kwam je bij een eindpunt, dat is wat ik doe alleen nu met een hand gps een navigatiesysteem wat zeer nauwkeurig is (kan zijn B) )

Ik kom daardoor op plekken in de natuur waar ik anders het bestaan niet zou weten, ik zie prachrige vogels, Bello (hond) en ik komen moe, vies maar gelukkig thuis.

 

Puntje 2

Ikzelf ga voor multi's in de natuur waar honden meemogen als ik samen met vrienden cache sommige zijn ook geocachers sommige vinden het gewoon leuk. Als ik er alleen op uitga houd ik rekening met de afstand in de auto en bezoek ik zeer regelmatig een earthcache, leuk om iets te leren en een goede wandeling kan er bijna altijd achteraan geplakt worden.

 

Leuk draadje ben benieuwd of de newbies en de veteranen echt zoveel verschillen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste cache gevonden op 15 april 2006. Dus nog net geen veteraan. B)

 

Goed. Het 1 minuut gesprek met een oude school vriend in de lift.

Het zal er op neer komen dat ik vooral vertel dat ik veel wandel. Als je gaat uitleggen wat geocaching is mond het toch vaak uit in "schatzoeken voor gevorderden" of andere van dat soort 'grappig' bedoelde opmerinken. Het wordt door buitenstaanders toch vooral gezien als een spel voor kinderen en nerds.

Tenminste.... dat is mijn ervaring.

Maar als iemand oprecht intressen heeft en ik heb maar één minuut: Het lopen van GPS wandeltochten waarvan de route van tevoren is bepaald maar nog niet bekend is bij de wandelaar. Door onderweg puzzels op te lossen en aanwijzingen te zoeken worden de volgende GPS coordinaten bekend en kan je dáár op zoek naar de volgende aanwijzing. Zo kom je op plekken waar je anders vaak nooit zou komen. En aan het eind ligt dan de schat verstopt. Daar zit een boekje waar je iets in kunt schrijven om aan te geven dat je de schat hebt gevonden. (volgens mij redt je dit wel in een minuut :yes:)

 

Het tweede punt... even zien... wat was dat ook al weer.....

Oh ja... wat wel en wat niet...

Het zien van leuke plekken met een verhaal en het wandelen. Gewoon even lekker van huis weg en naar buiten. Soms ga ik gewoon wat snelle caches rapen (dan is Franka niet mee) en anders gaan we samen lekker een stuk wandelen en doen we een multi. Lekker even naar buiten een frisse neus halen.

Cachen met een grotere groep is ook altijd erg leuk. Zeker als het ook nog eens in het donker is. Dat geeft toch wat extra sfeer.

Waar ik niet voor warm loop? Tja... lastig. Het gaat mij vooral niet om zoveel mogelijk caches te vinden. Dus voor een soort competitie ben ik niet makkelijk te strikken. Ik doe het om leuke wandelroutes te doen en onderweg toch op een andere manier naar de omgeving te kijken dan wanneer je alleen maar de gele/rode/groene/blauwe route volgt die SBB of de VVV heeft uitgestippeld. De cache routes leiden je toch vaak langs die kleine onopgemerkte plekjes die juist zo de moeite waard zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is geocaching?

 

Op internet staat een wereldkaart en daar zijn heel veel caches (schatten) op aangetekend. Deze zijn bijna overal en zowel in de stad als in het bos. Bij sommige kan je gelijk er naar toe lopen met behulp van je gps coordinaten en bij andere is net als een puzzelrit van vroeger en bij weer andere moet je thuis eerst voorbereiding doen. Uiteindelijk gaat het erom dat je de schat vind en dat je logt zowel in het logboek ter plekke en later op het internet.

 

 

Onze motivatie is om met een doel een stuk te gaan fietsen en/of lopen als het lekker weer is en als we met de camper op stap zijn en dit in binnen en buitenland. Het is nu, na een half jaar, wel zo dat wij de in onze thuis omgeving ook wat caches doen, maar in principe eigenlijk alleen als we met de camper weg zijn (en dat is van april tot eind oktober best wel veel 3x3dagen per maand). Het maakt ons niet zo veel uit of het in het bos is of in een leuk dorpje. De hele grote steden laten we het liefst links liggen. En of we nu 4 traditionals in een fietstocht doen of 1 lange multi maakt ons ook niet zo veel uit, wij kijken hoelang we willen fietsen en zien dan wel wat we kunnen doen. Wij lopen niet warm voor hele moeilijke wiskundige puzzels zoals er hier rondom Delft genoeg liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds januari 2006 bezit ik een GPSr. Sinds eind maart 2006 ook geocacher.

Leuke hobbie, iedereen die het wil horen krijgt van mij voldoende informatie. Ik vertel zoveel als mensen willen horen.

Iedereen heeft zijn tijd van puntjes scoren. Die heb ik dus ook gehad.

Op het ogenblik cache ik als ik zin heb, en dan zijn het soms traditionals, danwel multi's. Zelden meer puzzelcaches omdat ik een hekel aan puzzelen vooraf heb.

Het liefst loop ik een route en geniet van het landschap. Onverwachte plekjes, mooi verzonnen stashes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou aangezien wij (ik) dit sinds september '07 doe ben ik dus heel erg nieuw.

 

Onderdeel 1: je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar?

 

Iedereen kent wel puzzel tochten en schat zoeken, en de wat ouderen de vossenjacht met de 27MC bakkies.

Nou dit is een variant maar dan met informatie over de schat, we noemen het cache, die je op internet vind en een GPS apparaat , soort eenvoudige TOMTOM waar mee je op zoek gaat naar de schat. Heb je hem gevonden schrijf je dit in het logboek. Soms kan je er iets uithalen/in doen. Ook gaat het erom de natuur heel en schoon te houden, dus altijd en plastic tas mee voor gevonden rommel.En dit kan je overal ter wereld doen!!!

Zo kom je nog eens ergens met internet B)

 

 

Onderdeel 2: wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

 

Wat mij het meeste aanspreek is het buiten zijn in combinatie met het bezig zijn met de PC (ik ben IT'er!!) en de kinderen vinden het ook leuk (zolang het geen micro is :yes: )

Ben dus nu al druk aan het kijken waar ik in Italië deze zomer wat leuke caches kan vinden :D

 

Ik ben nog niet echt iets tegen gekomen wat mij niet zo aanspreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 december 2006 onze eerste cache gevonden, dus nog 'newbie'. B)

 

1. Ik begin altijd met iets te mompelen over "een GPS speurtocht". Is de interesse gewekt, dan vertel ik meer, anders laat ik het daarbij.

 

2. Zonder twijfel de mooie multi's door mooie gebieden. Wij zijn nog niet zo heel erg geoefende wandelaars, dus als het langer is dan 10km moeten wij afhaken, maar ook daaronder is er nog genoeg te doen in Nederland. Afstand tot de thuisbasis doet er niet zo heel veel toe -- ik rij rustig een uur om aan de start van een mooie multi te verschijnen. (De baas betaalt toch de brandstof...)

Bookmark-lists wijzen mij op de mooiste multi's, dus ik heb zelf ook een lijst van 'Aanraders'. Hopelijk heeft iemand d'r eens wat aan.

Traditionals doen we als we er langs komen en het een interessante plek lijkt. Series van traditionals met een mystery aan het eind doen we niet meer -- Rondje Bernheze was gezellig om te doen doordat we met zijn drieen op stap waren, maar niet door de caches zelf, die hadden we best kunnen missen.

Mysteries bekijken we even, maar als we het niet meteen zien, dan laten we die liggen. Stadswandelingen doen we ook zo weinig mogelijk.

Scoren interesseert ons (niet) meer. Tuurlijk is het leuk om iets speciaals te doen voor je 100ste of 200ste, maar we gaan echt niet wat oppikkers doen om de score op te vijzelen. Dat er 'puntjes' vlak bij de thuisbasis liggen, stoort me totaal niet. Het tempo waarmee we caches vinden is dus ook ontzettend gedaald de laatste maanden.

Af en toe komen we mede-cachers tegen. Lui van zeer divers pluimage, maar zonder uitzonderingen 'goed volk'. Dat is altijd wel erg leuk. Tijdens grote events als het GME zijn het er net even te veel, en is het lastig om met mensen in gesprek te raken -- en we zijn ook niet zo 'incrowd' dat men spontaan op ons af komt ofzo.

Trackables zijn wel leuk -- heb er zelf een paar op pad gestuurd, maar ben een beetje kopschuw geworden sinds een hele mooie coin met een speciale opdracht al in de eerste cache verdween, wat erg teleurstellend was. Als we ze tegenkomen in een cache worden ze wel uitgebreid bekeken en gelogd.

Over loggen gesproken -- ik probeer altijd iets te maken van een log. Ook bij Rondje Bernheze heb ik mijn best gedaan om bij elke cache een uniek bericht te schrijven. Ingiechan fotografeert graag, en soms komen uit die samenwerking best mooie dingen, zoals ons logje bij Renkums Beekdal, waarbij de eigenaar ons nog mailde om te bedanken voor de mooie paddestoelen-foto's. Dat is dan wel erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij zijn in July 2006 begonnen maar waren al veel eerder geïnteresseerd... (ik kan me een radiouitzending herinneren van voor de oorlog toen er nog maar twee caches lagen in Nederland)....

 

Ik roep in 1 minuut meestel twee dingen

 

-" met miljarden kostende amerikaanse defensiesatelieten op zoek naar tupperwaare in het bos"

 

- met een "wandeltomtom" zoeken naar kistjes(!) die verborgen zijn door anderen.. je haalt er iets uit, stopt er iets in schrijft je naam in het boekje en thuis zet je je logje op het internet

 

---

 

Ik zoek in de sport een dagje uit. Lekker wandelen op plekken waar je anders nooit komt. Ik verwacht soms een uitdaging en soms gewoon lekker puntjes scoren. van de (2) caches die ik geplaatst heb (waarvan 1 wilde gaan zwemmen) verwacht ik leuke logjes.. leuker dan ik soms log.. dus ik probeer te doen wat ik verwacht van een ander.. Ik neem graag mensen mee "de paden op de lanen in" en dan gaan we voor een gezellig dagje uit en op plekken komen waar je dingen tegenkomt die je normaal niet ziet...

 

---

 

@ts

 

Toen ik net begon was er hier en daar nog wat te vinden over " de scheuring" iets met een stichting.. een andere site..ik begreep het niet helemaal maar het had te maken met beleving van geocachen en mensen op bepaalde stoelen met bepaalde petten op..

 

Ook verbaas ik me over " opencaching" " freecaching" " terracaching" en andere alternatieven.. afmeld berichten van div " beroemde" cachers die soms met hangende pootjes terugkomen en soms later dan toch maar weer weggaan... naar horen zeggen zijn dat vaak de cachers van het eerste uur...

 

In de laatste twee jaar zijn er 1500 caches bijgekomen, een niet te noemen aantal cachers en dus ook een evengroot aantal meningen... Veel nieuwere cachers komen hier niet eens...

 

nou dat dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien dat wij nu een ruim jaar aan het cachen zijn horen wij bij de nieuwkomers:

 

Onderdeel 1:

 

Aan een oude goede schoolvriend leg ik uit dat ik veel doe wandelen. Als daar een reactie op komt leg ik hem uit dat ik dat doe met een stukje technologie in de vorm van een wandelnavigatie. Dit alles om aan het eind een soort van schat te vinden.

 

 

Onderdeel 2:

 

Het leuke aan mijn hobby begint achter de computer. Daarnaast is het wandelen en het buiten zijn voor mij een belangrijke reden om te cachen. De caches die mij het meeste aanspreken zijn dan ook de caches waarbij ik lekker kan wandelen en op onbekende mooie plekken kom. In Nederland betekend dat eigenlijk het lopen van diverse multi's. Dit wil in het buitenland wel eens anders zijn. Ik heb in Noorwegen en Zwitserland traditionals gelopen waar ik een paar uur voor onderweg was. Deze doen zeker niet onder voor de meeste multi's in Nederland. Echter ook daar zijn traditionals aanwezig die ik "even" kan oppikken. Het belangrijkste voor mij is dat ik door het cachen op plaatsen kom waar ik normaal nooit zou komen. Persoonlijk vind ik eartcaches erg interresant, maar combineer deze dan wel met andere caches op een dag.

 

Het minst warm loop ik voor een traditional op een bedrijventerrein of woonwijk.

Misteries (puzzels) vind ik vaak te moeilijk en te ver doordacht. Hoewel ik het erg leuk vind ik als ik er wel één kan oplossen.

 

Belangrijke toevoeging:

 

Cachen doe je alleen of met het gezin. Het is leuk om met meerdere teams/ je vrienden te lopen. Als je begint met cachen wil je evenveel caches vinden als je vrienden en zorg je er voor dat niemand er evenveel vindt als jij. Het maakt niet uit hoeveel je er hebt gevonden, want je vind het heerlijk om daar de natuur te wandelen of puzzels op te lossen. Je komt op plaatsen waar je nooit bent geweest. Je loopt in ieder geval niet net als vroeger doelloos het vaste rondje door het bos. Tegenwoordig heb je een GPS en moet je zoeken naar aanwijzingen. Aan het eind vind je door de punten ergens een schat, of niet. Hoe groot is de kist, waar ligt hij verstopt, wie was me voor? Zit er misschien nog iets in, is het een TB of een coin. Deze cache was wel erg moeilijk te vinden, deze was wel *****!!! en dan dat terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderdeel 1: je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar? :o

Wij gaan graag wandelen, maar als ik mijn dochters van 7, 9 en 10 op een mooie zondag vraag "zullen we 5 km gaan wandelen" terwijl ze zitten te computeren weet ik al wat voor antwoord ik krijg. Vraag ik ze echter "zullen we weer een schat gaan zoeken" dan willen ze de pc wel laten staan. Geocachen is voor ons dan ook een middel om elke keer in een ander gebied een wandeling te gaan maken.

 

Onderdeel 2: wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

Naast het wandelen vind ik ook de puzzels een uitdaging, 's-avonds wil ik hier nog wel een aantal uurtjes aan besteden. Je komt weer een hoop uitdagingen tegen. Als ik de puzzels opgelost heb wil ik ze ook wel gaan loggen, en dan is de plaats waar de logrolletjes verstopt zijn voor mij minder belangrijk.

Het minst spreken mij de "oppikkertjes" aan, behalve als deze echt op speciale plaatsen liggen.

De laatste tijd heb ik er hiervan echter toch een aantal gedaan ;) , omdat ik de First Find ranking heb ondekt, en ik het wel leuk vind om hier wat punten te scoren. :yes:

Ik heb inmiddels een kleine 100 caches gedaan, waarvan ongeveer 1/3 puzzels, 1/3 multi en 1/3 "traditionals"

Wat ik wel jammer vind is als we bij een cache aankomen waar alleen rommel in zit. Als mijn dochters een aantal keren achter elkaar na een wandeling bij een cache aankomen waar geen leuke goodies inzitten, gaan ze een volgende keer minder snel mee. Heb je zelf geen leuke goodies bij je, haal er dan ook niets uit.

bewerkt door joemanve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderdeel 1: je ontmoet in de lift een oude schoolvriend, aan wie je in één minuut moet uitleggen wat geocaching inhoudt. Wat vertel je hem/haar? cheers.gif

Niets. Ik vertel nooit mijn verstopplekjens en slaapplaatsjens.

 

Onderdeel 2: wat spreekt jou bij geocaching het meest aan en waar loop je absoluut niet warm voor?

Swarven van cache naar cache, af en toe een logje, veel vaker nietjens. Alleen die voortuin caches hou ik niet van. Te gevaarlijk, komt bromsnor weer op me af. Wel zou het wat avontuurlijker mogen hiero. Het niveau in dit landje is 5 meter beneden pijltjens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...